Έτοιμη σχεδόν είναι η νέα παραλία της Θεσσαλονίκης (τα 5 από τα 9 θεματικά πάρκα). Η ημερομηνία παράδοσης του έργου, θα καθοριστεί με ην επιστροφή του δημάρχου Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, από το Πεκίνο, όπου βρίσκεται για τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Στις 8 Αυγούστου έγινε δοκιμή του φωτισμού. Το έργο χαρακτηρίζεται από τις τεράστιες ποσότητες τσιμέντου που έπεσαν, εξαφανίζοντας το χώμα που υπήρχε από παντού.
Εν πάσει περιπτώσει, όσοι διαβάζεται το Ν.1 BLOG της Θεσσαλονίκης, ξέρετε ότι μισούμε το τσιμέντο. Η Θεσσαλονίκη (και οι άλλες μεγάλες πόλεις) δεν έχουν ανάγκη από αναπλάσεις, που βασίζονται σε "εφετζίδικες" κατασκευές, στα φώτα, στα πλακάκια και στο τσιμέντο. Από αυτά μπουχτίσαμε. Αυτό που λείπει είναι το χώμα και ο αέρας. Τα δύο πολυτιμότερα αγαθά του αιώνα μας.
Και βέβαια το σημαντικότερο (με μεγάλη διαφορά) θέμα όλων, είναι να μην καταστρέφονται τα πάντα, από τα "αναψυκτήρια".
Πλέον και ο τελευταίος πολίτης αυτής της χώρας, κατάλαβε ότι για τους δημάρχους, ανάπλαση σημαίνει δημιουργία κι άλλων αναψυκτηρίων (που πάντα επεκτείνουν ανεξέλεγκτα τα "τραπεζοκαθίσματα"). Αναψυκτήριο σημαίνει μείωση του ζωτικού χώρου, πολλά αυτοκίνητα ("πάμε για καφέ" για τον Έλληνα, σημαίνει "με το αυτοκίνητο").
Αυτά τα ολίγα ως αρχή.
Με την επιστροφή του ρέκορντμαν δημάρχου μας (δεν μιλώ για το ρεκόρ στα 100μ., μιλώ για τις 9.800 καφετέριες της Θεσσαλονίκης, που δεν άφησαν 1 τετραγωνικό μέτρο για τους πεζούς), θα ασχοληθούμε εντατικά. Επίσης σας υπόσχομαι ότι θα ασχοληθώ εντατικά, με τον αγαπητό σας Θόδωρο Αθανάσαρο και τις επιχειρήσεις σκούπα εναντίον της παράνομης κατάληψης με τραπεζοκαθίσματα, που έκανε ή δεν έκανε.
..
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω και την εφημερίδα "Πρώτο Θέμα", για την αναφορά της στην προσπάθειά του taxalia blog, να μην γίνουν τσιμέντο τα πάντα.
..
Το έργο και οι "κήποι" (μην περιμένεται και ντομάτες...), έχει ως εξής:
Υπάρχουν 45 ιστοί, που έχουν σχήμα καταρτιού, με τρία φωτιστικά σώματα ο καθένας, καθώς και 320 φωτιστικά εδάφους κατά μήκος των δενδροστοιχιών.
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΗΧΟΥ
Ο Κήπος του Ήχου διαμορφώνεται ως ένα δάσος με υψίκορμα δέντρα, φυτεμένα πάνω σε τετραγωνικό κάναβο σε μαλακό δάπεδο. Ο Κήπος είναι τελείως ανοιχτός από όλες τις πλευρές εκτός την ανατολική-βορειοανατολική. Το τμήμα αυτό του Κήπου εξασφαλίζει κάποια σχετική ιδιωτικότητα αλλά και συνθήκες οπτικής και ακουστικής άνεσης για τις δύο πέργκολες του.
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΡΟΔΩΝ
Ο Κήπος των Ρόδων είναι ένας περίκλειστος χώρος που περιλαμβάνει ένα κήπο με τριανταφυλλιές και ένα παιδότοπο. Περιβάλλεται από μία πέργκολα με μεταλλικό σκελετό και επένδυση από ξύλινες δοκίδες. Είναι ένας από τους κήπους που έχουν ελεγχόμενη πρόσβαση και κλείνει τις νυχτερινές ώρες. Στα πλευρικά αυτά όρια του κήπου, προς τον Κήπο του Ήχου και της Μνήμης αντίστοιχα, διαμορφώνονται δύο πεζόδρομοι, κάθετα προς την λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου και την θάλασσα.
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ
Είναι ο μοναδικός κήπος της Νέας Παραλίας που έχει ως θέμα την ιστορία της πόλης, ένας κήπος που στοχεύει στην ανάδειξη της αρχιτεκτονικής αλλά και γενικότερα της φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης των αρχών του 20ου αιώνα. Η συγκεκριμένη θέση επιλέχθηκε εξαιτίας του κτιρίου της Εθνικής Τράπεζας, που αποτελεί ένα μοναδικό δείγμα της προς ανάδειξη ιστορικής περιόδου της πόλης. Με τη φύτευση δύο συστοιχιών δένδρων που ακολουθούν τις πλευρές του οικοπέδου του κτιρίου και το ενιαίο σκληρό δάπεδο με τα στοιχισμένα παρτέρια, εντείνεται η αίσθηση της προοπτικής.
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο Κήπος του Νερού είναι ένας χώρος όπου το νερό είναι το κυρίαρχο στοιχείο που οργανώνει, και συνθέτει την συνολική του ατμόσφαιρα. Ο Κήπος ξεκινά από την νοητή ευθεία της οδού Πέτρου Συνδίκα και φθάνει μέχρι τη νοητή ευθεία της οδού Κορομηλά. Το τμήμα του κήπου με τις μεγάλες δεξαμενές νερού με την υδρόφιλη βλάστηση αναπτύσσεται κατά μήκος της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Στον τριγωνικό χώρο που γειτνιάζει με το Μέγαρο Μουσικής και που αποτελεί το τελευταίο κήπο από μία σειρά κήπων, διαμορφώνεται ο Κήπος της Μουσικής.
Το πλακόστρωτο, συνολικού πλάτους 30μ περίπου, περιλαμβάνει μία αλέα δένδρων (κουκουναριές), το χυτό δάπεδο που αποτελεί μία κυρίαρχη επιλογή του σχεδιασμού, την ειδική επεξεργασία της ακμής του κρηπιδώματος με την τοποθέτηση ξύλου.