15 Ιουν 2009

Ποιοί Έλληνες έχουν ιδιωτικό αεροπλάνο;

Διπλασιάστηκαν τα ιδιωτικά αεροσκάφη στο νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μέσα σε μία δεκαετία. Ποιοι είναι εκείνοι που διαθέτουν τα ποσά που απαιτούνται για να τα αγοράσουν και να τα συντηρήσουν είτε για επαγγελματικές δραστηριότητες είτε για ταξίδια αναψυχής
«O πλούτος των Ελλήνων είναι αρκετός» ανέφεραν δημοσιεύματα του 2000 σχολιάζοντας όσα δηλώθηκαν στην Εφορία το οικονομικό έτος 1999, σύμφωνα με τα οποία 107 συμπατριώτες μας διέθεταν ιδιωτικά τζετ. Μία δεκαετία μετά και παρά τη σοβούσα οικονομική κρίση ο αριθμός αυτός έχει διπλασιαστεί. Περίπου 220 ιδιωτικά αεροπλάνα είναι καταγεγραμμένα σήμερα στο νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Οι κάτοχοι ιδιωτικών αεροσκαφών στην Ελλάδα μάλιστα ενδέχεται να είναι ακόμη περισσότεροι αφού, σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου, αρκετοί ιδιοκτήτες προτιμούν να εγγράψουν τα αεροσκάφη τους σε νηολόγια του εξωτερικού. Σύμφωνα με... τις ίδιες πηγές, στους ίδιους επίσημους καταλόγους είναι επίσης εγγεγραμμένα περίπου 70 ιδιωτικά ελικόπτερα, 30-40 μικρά αεροσκάφη που κάνουν επαγγελματικές δουλειές (ψεκασμούς, αεροφωτογραφίσεις κτλ.) και 140 μικρά εμπορικά αεροπλάνα που εξυπηρετούν τις δημόσιες μεταφορές.
Ποιοι είναι οι 220 εγχώριοι τζετ-σέτερ των αιθέρων, οι οποίοι για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες αλλά και για ταξίδια αναψυχής διαθέτουν το προσωπικό τους αεροπορικό μέσο, όπως η σύζυγος γνωστού εφοπλιστή η οποία, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, πετάχτηκε με το ιδιωτικό της τζετ ως τη Θεσσαλονίκη για να ακούσει τον αγαπημένο της τραγουδιστή, να δοκιμάσει μια... μπουγάτσα και να επιστρέψει στην Αθήνα; Μα φυσικά όσοι διαθέτουν τα αστρονομικά ποσά που κοστίζει ένα τέτοιο αεροσκάφος και μπορούν να αντεπεξέλθουν στα δυσθεώρητου ύψους έξοδα συντήρησής του. Τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά VΙΡ επιβατών είναι κάτι παραπάνω από πολυτελή. Διαθέτουν σαλόνια, υπνοδωμάτια, γραφεία, κουζίνες και έπιπλα που κάνουν ξενοδοχεία πέντε αστέρων να ζηλεύουν. Η αγορά ενός τέτοιου αεροσκάφους δεν αποτελεί μόνο επένδυση, αλλά είναι και ζήτημα πρεστίζ, εξ ου και αρκετοί υποψήφιοι έλληνες ιδιοκτήτες βρίσκονται σε λίστα αναμονής μεγάλων αεροπορικών εταιρειών μαζί με ξένους αγοραστές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι ο νέος τύπος της λεγόμενης «Ferrari των VΙΡ αεροσκαφών», το υπερσύγχρονο Gulfstream G650, είναι τόσο περιζήτητο διεθνώς ώστε οι πωλήσεις του έχουν εξαντληθεί ως το 2020. Το εν λόγω επίτευγμα της αεροναυπηγικής, το οποίο κοστίζει περίπου 60 εκατ. δολάρια- σημειωτέον χωρίς το εσωτερικό, το οποίο δημιουργεί ο πελάτης κατά βούληση-, ενδιαφέρθηκε να αγοράσει ελληνική οικογένεια που δεν μετρά πολλές γενιές στον εφοπλιστικό χώρο, για να εισπράξει αρνητική απάντηση. Το χειρότερο πλήγμα που δέχτηκαν τα μέλη της ωστόσο ήταν όταν έμαθαν ότι έτερη παραδοσιακή ελληνική εφοπλιστική οικογένεια κατάφερε να εξασφαλίσει το Gulfstream G650 και με αυτό θα κάνει τις βόλτες της στους αιθέρες, αφήνοντας στη σκόνη της εκείνους που δεν είχαν την έξωθεν καλή μαρτυρία και τις διασυνδέσεις για να το αποκτήσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, Gulfstream G500 διαθέτει ο ιδιοκτήτης του ΑΝΤ1 κ.Μίνως Κυριακού, ο οποίος έχει στην κατοχή του έναν συναρπαστικό στόλο από παλαιά αεροπλάνα. Ο λόγος για περίπου 15-20 μαχητικά, βομβαρδιστικά και άλλα αεροσκάφη που χρονολογούνται από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και βρίσκονται στο Τατόι σε τόσο καλή κατάσταση ώστε θα μπορούσαν να συστήσουν μουσείο αεροπλάνων. Ενα Gulfstream G500- το οποίο, σημειωτέον, αξίζει περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια- λέγεται ότι παρήγγειλε και θα παραλάβει το 2011 ο εφοπλιστής κ.Ευάγγελος Πιστιόλης. Οπως αναφέρουν ξένοι δημοσιογράφοι με αφορμή τις εμφανίσεις της κυρίας Μαριάννας Λάτσηστις λίστες με τις πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου, η θυγατέρα του καπετάνΓιάννη Λάτσηέχει πρόσβαση σε τρία ιδιωτικά τζετ, ένα Βoeing 757, ένα Βoeing 737 και ένα Gulfstream ΙV, όλα ιδιοκτησίας του πατέρα της. Ο λόγος για τα αεροσκάφη της οικογενείας που συνέστησαν την... πρώτη ύλη για τη δημιουργία της ΡrivateΑir, του κορυφαίου διεθνούς επιχειρηματικού ομίλου αερομεταφορών του αδελφού της κ.Σπύρου Λάτση.
Οπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, στην κορυφή της λίστας των Ελλήνων που μπήκαν δυναμικά στον χώρο των ιδιωτικών αεροσκαφών φιγουράρει το όνομα του μεγαλοεφοπλιστή-επιχειρηματία κ.Βίκτωρα Ρέστη . Ο ίδιος, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει στην κατοχή του από το 2004 ένα αεροπλάνο τύπου Ηawker 800 ΧΡ, μια επένδυση που εξελίχθηκε σε επαγγελματική δραστηριότητα: οι παραγγελίες αεροσκαφών στις οποίες ακούγεται ότι προχώρησε έγιναν προκειμένου να ναυλώνονται από υψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικών επιχειρήσεων. Οι ίδιες πηγές ωστόσο αναφέρουν ότι ο ίδιος έχει παραγγείλει και ένα αεροσκάφος για προσωπική του χρήση, το οποίο θα παραλάβει το 2010. Ο λόγος για το Lineage 1000 Εmbraer, κόστους περίπου 47 εκατ. δολαρίων. Στη συγκεκριμένη αγορά λέγεται ότι θα εισέλθει και ο κ.Ανδρέας Βγενόπουλος της Μarfin Ιnvestment Group, ο οποίος ακούγεται ότι έχει στην κατοχή του ένα Cessna Citation ΧLS και ένα Falcon 900. Με ένα Challenger 604 αξίας 25 εκατ. δολαρίων λέγεται ότι μετακινείται ο κ.Σωκράτης Κόκκαλης του Ολυμπιακού, ενώ ο πρώην πρόεδρος της ΑΕΚ κ.Δημήτρης Μελισσανίδης ταξιδεύει με ένα executive jet της Εmbraer που διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό και κοστίζει 25 εκατ. δολάρια. Οσο για τον πρόεδρο του Πανιωνίου κ.Κώστα Τσακίρη, θρυλείται ότι ταξιδεύει με ένα Falcon στο φτερό του οποίου είναι ζωγραφισμένο το σήμα της ομάδας του.
Ιδιωτικό αεροσκάφος λέγεται ότι διαθέτει επίσης το επιχειρηματικό ζεύγος ΘόδωρουκαιΓιάννας Αγγελοπούλου , καθώς και το εφοπλιστικό ζεύγος ΓιάννηκαιΣοφίας Κούστα, για τους οποίους μάλιστα ακούγεται ότι σκοπεύουν να ανανεωθούν με δύο νέες παραγγελίες λίαρ τζετ. Ενα Sovereign αξίας 15 εκατ. δολαρίων αναφέρεται ότι πρόκειται να παραλάβει ως το 2010 ο εφοπλιστής κ.Ευάγγελος Μαρινάκης. Η οικογένεια του επιχειρηματία κ.Βαρδή Βαρδινογιάννη, η οποία ακουγόταν ότι ταξίδευε παλαιότερα με ιδιωτικό αεροσκάφος, τελευταίως έχει θεαθεί να μετακινείται με μέσα μαζικής αερομεταφοράς ή να ενοικιάζει ιδιωτικά, κάτι που σημαίνει ότι ιδιωτικό αεροσκάφος δεν βρίσκεται πλέον στην κατοχή της.
Ορμητήριο πολλών ιδιωτικών αεροσκαφών είναι το αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων (καθώς επίσης το Τατόι και διάφορες αερολέσχες), όπως και το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη διαφορά ότι είναι το περισσότερο ακριβό αεροδρόμιο απ΄ όλα. Υπάρχει ωστό σο το αίτημα εύρεσης περισσότερων χώρων στάθμευσης ιδιωτικών αεροσκαφών, το οποίο κύκλοι της ΥΠΑ αναφέρουν ότι γίνεται προσπάθεια να ικανοποιηθεί από κοινού με το εγχείρημα να αναβαθμιστεί η ιδιωτική αεροπορία. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται συζητήσεις για την εύρεση νέων χώρων και μεταξύ αυτών για τη λειτουργία αεροδρομίου VΙΡ αεροσκαφών στην Κομοτηνή, επιλογή που θα συμβάλει στην αποκέντρωση. Οπως και να ΄χει, πάντως, τα έξοδα συντήρησης ενός αεροσκάφους κυμαίνονται από 900.000 έως 1,5 εκατ. δολάρια ετησίως. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι φόροι, τα καύσιμα και οι μισθοί του πληρώματος, δεδομένου ότι οι πιλότοι τους- προερχόμενοι συνήθως από την Πολεμική Αεροπορία- είναι ιδιαίτερα ακριβοπληρωμένοι.
της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ Κυριακή 14 Ιουνίου 2009 , στο ΒΗΜΑ
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη