Κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει για ποιό λόγο δεν συνδυάζουμε τα "καναντέρ" με τα θηριώδη Beriev? Προτιμούμε να καεί η Ελλάδα, αλλά να μην τα "χαλάσουμε" με τους "φίλους" μας Αμερικανούς;
Στις 26-12-2007, τα Πρακτορεία Ειδήσεων έγραφαν:Russian defence news agency ARMS-TASS is reporting that Greece has signed (το υπέγραψε το συμβόλαιο!) a contract for Beriev Be-200 firefighting amphibians. It would be... the first export order for the twin-turbofan flying boat.
ARMS-TASS says the head of Russia's ministry for emergencies (MChS) announced the sale at a press conference in Moscow on 26 December. The number of aircraft was not given, but could be between seven and 14, the report says.
The MChS is the only operator of the Beriev amphibian, having taken delivery of four of the seven aircraft it has on order. The remaining aircraft are undergoing assembly at Irkut's plant in Irutsk and scheduled for delivery in 2008.
Athens has been seen as a likely customer since a Be-200 was deployed to Greece in the summer of 2007 to help fight the wildfires that swept the country. In June, Irkut and Hellenic Aerospace Industry signed a memorandum of understanding on manufacture and maintenance of the Be-200.
Greek aircraft are expected to be similar to the Be-200ChS operated by the MChS. The aircraft can scoop up 12t of water in 14s and release it in a single slavo or two to eight consecutive drops.
Source
Σήμερα διαβάζουμε στο sofokleousin.gr
"Περίεργη" καθυστέρηση στην προμήθεια των πυροσβεστικών Beriev
Οι καταστροφικές πυρκαγιές του διημέρου φέρνουν πάλι στο προσκήνιο το "ξεχασμένο" θέμα των μέσων πυρόσβεσης, για την προμήθεια των οποίων υπάρχουν συμφωνίες οι οποίε δεν έχουν υλοποιηθεί.
-->Αναπάντητα ερωτηματικά έχει προκαλέσει η καθυστέρηση υλοποίησης της συμφωνίας Πούτιν-Καραμανλή για την προμήθεια ρωσικών πυροσβεστικών αεροσκαφών Beriev Be-200, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία και στην κατάσβεση των πυρκαγιών το 2007.
Για την τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφώναυτών έχει υπογραφεί και συμφωνία μεταξύ της ΕΑΒ και της κατασκευάστριας εταιρείας IRKUT. Αντί των ρωσικών αεροπλάνων, προτιμήθηκαν πάλι τα καναδέζικα - μικρότερων δυνατοτήτων και λιγότερο αποτελεσματικά για τις ελληνικές συνθήκες. Επισημαίνεται ότι ένα Beriev Be-200 μπορεί να μεταφέρει 12 τόνους νερού που θα αντλήσει από οποιαδήποτε πηγή νερού (λίμνες, θάλασσες ή από επίγεια μέσα αν δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα), ενώ ένα από τα καινούρια Canadair CL-415 που παραλάβαμε πρόσφατα μεταφέρει μόλις 6,1 τόνους νερού. Πρόκειται δηλαδή για διπλάσια ποσότητα νερού που μπορεί να μεταφερθεί στο μισό χρόνο λόγω διαφορετικών τεχνικών χαρακτηριστικών των δύο αεροσκαφών.
Photo © Steve Brimley airliners.net