9 Ιαν 2010

Βενιζέλος: "να μην υπάρχουν αναδρομικές εκπλήξεις"


Σαφείς αποστάσεις από τον τρόπο που λειτουργούν ορισμένοι στην κυβέρνηση κράτησε ο Ευάγγελος Βενιζέλος, σε σημερινές του απαντήσεις σε δημοσιογράφους.
Αντιλαμβανόμαστε, ότι αποδοκιμάζει την πρακτική της κατάθεσης της τροπολογίας για τις γονικές παροχές και κληρονομιές, αλλά και τον "αέρα" των Ευρωπαίων ελεγκτών.

Και είπε κι άλλα πολύ ενδιαφέροντα, όπως πάντα, για την...
απόδοση των στρατοπέδων στην κοινωνία, για τον Καποδίστρια ΙΙ, για τους μητροπολιτικούς δήμους, για τους ελεγκτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και για τη χθεσινή τροπολογία.
Όλα αυτά στη συνάντηση που είχε με τους 14 δημάρχους της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, στο δημαρχείο της Νεάπολης Θεσσαλονίκης κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. της Αναπτυξιακής Εταιρείας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης με θέμα τα στρατόπεδα της περιοχής. Πρίν από την συνάντηση ο κ.Βενιζέλος, απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η σημερινή συνάντησή μου με τους Δημάρχους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχει ως βασικό αντικείμενο την απόδοση στρατοπέδων που δεν χρησιμοποιούνται τώρα από τη Στρατιωτική Υπηρεσία, στις τοπικές κοινωνίες.

Αυτό είναι μια προγραμματική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ, είναι κάτι που θέλουμε να το οργανώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, γιατί σημασία έχει τελικά ο πολίτης, η κάθε οικογένεια, το κάθε παιδί, να έχει ένα χώρο στον οποίο να μπορεί ν’ αναπτύσσει τη δραστηριότητά του και να νιώθω ότι η πολιτεία ασχολείται μ’ αυτό, ασχολείται με την αναβάθμιση της καθημερινότητάς του.

Βεβαίως, με την ευκαιρία της συνάντησης θα συζητήσουμε και άλλα θέματα, θεσμικού και πολιτικού ενδιαφέροντος, καθώς επίκειται αύριο η παρουσίαση της νέας κυβερνητικής πρωτοβουλίας για την αναδιάρθρωση της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΙΙ και για τη θεσμοθέτηση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης ως Β’ βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αυτά είναι θέματα που τα έχουμε συζητήσει και προεκλογικά, υπάρχει ευρύτατη συναίνεση γύρω από αυτές τις πρωτοβουλίες. Βέβαια σημασία έχει πάντα η εξειδίκευση για όλη τη χώρα αλλά ειδικότερα για τη Μακεδονία, για τη Θεσσαλονίκη, που πρέπει να χειραφετηθεί θεσμικά για να μπορέσει να εφαρμόσει το δικό της νέο, αναπτυξιακό πρότυπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια στρατόπεδα και σε τι βάθος χρόνου θα δώσετε;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Μερικά μπορούν ν’ αποδοθούν αμέσως. Για άλλα χρειάζεται συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και κυρίως αυτό που έχει σημασία είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχει ώριμες, ολοκληρωμένες προτάσεις και να είναι σε θέση να διαχειριστεί αυτή τη νέα πρόκληση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια θα δοθούν αμέσως;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Θα τα πούμε μετά τη σύσκεψη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ποσό είναι πάρα πολύ μεγάλο. Πώς θα διασφαλιστούν αυτά τα χρήματα Υπουργέ;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ποια χρήματα; Δεν υπάρχουν χρήματα σ’ αυτό. Αυτές είναι κοινωνικές χρήσεις, δεν πρόκειται για πρωτοβουλίες οι οποίες έχουν οικονομικό, εμπορικό περιεχόμενο. Μπορεί να υπάρχουν ήπιες χρήσεις όπως υπόγεια γκαράζ, αλλά ο βασικός μας στόχος είναι η κοινωνική απόδοση αυτών των χώρων.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΙΙ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, για τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΙΙ, ακούστηκε κάτι για μητροπολιτική περιφέρεια στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, ή ακούσαμε σήμερα ακόμη και για μητροπολιτικό Δήμο. Τι θα γίνει τελικά από τα δύο, είναι ξεκάθαρο;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η προγραμματική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ αφορά τη μητροπολιτική περιφέρεια στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτή όμως θα είναι η περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Τώρα, ποιος θα είναι ο πληθυσμός αναφοράς, ποια θα είναι η έκταση που θα καλύπτει κάθε περιφέρεια, είτε μητροπολιτική είτε μη μητροπολιτική, είναι κάτι που θα συζητηθεί στη μεγάλη αυτή θεσμική διαβούλευση που ανοίγει αύριο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για την τροπολογία κάποιοι λένε «της νύχτας τα καμώματα…».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: «Πέρασε νύχτα» λένε, σας κατηγορούν ότι την περάσατε νύχτα..

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Το βασικό ζητούμενο στη νομοθεσία και ιδίως στη φορολογική νομοθεσία, είναι να μην υπάρχουν αναδρομικές εκπλήξεις. Να υπάρχει ασφάλεια δικαίου, να ξέρει ο πολίτης, ο φορολογούμενος, ποια είναι η φορολογική του επιβάρυνση. Τι χρωστάει στο Δημόσιο. Αυτό, να είστε βέβαιοι ότι η κυβέρνηση θα το διασφαλίσει. Οι πολίτες θα γνωρίζουν κάθε συναλλαγή τι φορολογική επιβάρυνση σημαίνει γι’ αυτούς και την οικογένειά τους. Και αυτό δε θα γίνει στο μέλλον. Θα γίνει τώρα, γιατί αυτό το επιβάλλει το άρθρο 78 του Συντάγματος και γιατί απαράβατη προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης είναι να ισχύουν οι κανόνες της διαφάνειας και της κοινωνικής συμμετοχής στην παραγωγή του νομοθετικού έργου.

Άρα λοιπόν, αυτά όλα θα ισχύσουν και στην περίπτωση των γονικών παροχών και των μεταβιβάσεων που είναι το βασικό αντικείμενο της τροπολογίας για την οποία με ρωτάτε.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και όσον αφορά τους ελεγκτές, είχαμε και τους ελεγκτές που συναντήθηκαν με υπηρεσιακούς παράγοντες, σας ζήτησαν κάποιες περικοπές από το δικό σας Υπουργείο;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Όπως είπα και χθες σε μια γραπτή δήλωσή μου, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δε ζητήθηκε συνάντηση μαζί μου σε πολιτικό επίπεδο γιατί όταν μια υπηρεσιακή αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται στην Ελλάδα, συναντάται με ομολόγους της, δηλαδή με υπηρεσιακούς παράγοντες όπως και έγινε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο Υπουργός υπάρχει για να συνομιλεί όποτε χρειάζεται με τους αρμοδίους Επιτρόπους, γιατί πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα της πολιτικής διαβούλευσης καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι κάτι πάνω ή έξω από μας, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο θεσμικός συνεταιρισμός των 27 κρατών μελών και ιδίως των κρατών μελών της ευρωζώνης.

Τώρα, οι διαδικασίες και τα στοιχεία είναι απολύτως διαφανή και απολύτως προσιτά. Ο κάθε πολίτης και πολύ περισσότερο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ιδίως η Βουλή των Ελλήνων , μπορεί και πρέπει να γνωρίζει καθημερινά πώς εκτελείται ο Προϋπολογισμός, με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Στο χώρο της άμυνας όμως υπάρχει ένας θεσμικός φραγμός, γιατί όλα τα κράτη επιμένουν πώς ορισμένα στοιχεία του σκληρού πυρήνα της κυριαρχίας τους, είναι εκτός της Κοινοτικής διαδικασίας. Αυτό είναι προφανές για όλους. Γι’ αυτό υπάρχουν ειδικοί κανόνες για τις αμυντικές προμήθειες, ειδικοί κανόνες για τις αμυντικές δαπάνες και αυτά τα λέει η Ελλάδα η οποία δυστυχώς, για τους γνωστούς ιστορικούς, γεωγραφικούς και διεθνοπολιτικούς λόγους, επιβαρύνεται δραματικά με αμυντικές δαπάνες. Αν δεν υπήρχαν αυτά τα προβλήματα, τα λεγόμενα εθνικά προβλήματα, αν δεν είχαμε το πρόβλημα στο Αιγαίο, εάν δεν είχαμε τα μέτωπα τα ανοιχτά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, φυσικά κι εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε μια άλλου τύπου προσέγγιση πολύ πιο «ευρωπαϊκή», για τα θέματα αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα κακώς άλλοι Υπουργοί συναντήθηκαν με τους Ελεγκτές;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Κάθε Υπουργείο έχει την ιδιορρυθμία του και το θεσμικό του ρόλο. Εγώ έχω χειριστεί κατά καιρούς διάφορα Υπουργεία, γνωρίζω πόσο διαφορετικός είναι ο ρόλος του Υπουργού σε κάθε Υπουργείο. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε όλες τις χώρες είναι αυτό που διασφαλίζει θεσμικά το σκληρό, σκληρότατο πυρήνα της εθνικής κυριαρχίας και πάνω σ’ αυτό το σεβασμό της εθνικής κυριαρχίας βασίζεται και η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μια Ένωση κρατών και λαών. Είναι μια Ένωση που βασίζεται στο σεβασμό της υπόστασης των κρατών μελών. Και πάντα πρέπει να ξέρουμε ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Όλες οι οικονομίες όλων των κρατών είναι ανοιχτές στον καθημερινό έλεγχο από τις αγορές, από τους διεθνείς Οργανισμούς, από τους αναλυτές, από τα Μέσα Ενημέρωσης. Έτσι ανοιχτή στον έλεγχο και την κριτική είναι και η ελληνική οικονομία, αλλά βεβαίως υπάρχει μια αρμοδιότητα Κοινοτική και υπάρχει και μία αρμοδιότητα εθνική και αυτή η κατανομή ρόλων είναι που μας επιτρέπει να παίρνουμε τις πρωτοβουλίες για να βγούμε από την κρίση με ανταγωνιστικότητα και με προοπτική.

Δηλαδή να δώσουμε στον Έλληνα πολίτη και στην ελληνική οικονομία μια θέση καλύτερη από αυτήν που έχει τώρα.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη