29 Ιαν 2010

Τα χάλια της Θεσσαλονίκης...

.....Αντικατοπτρίζονται γλαφυρότατα, στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Marketing νομού Θεσσαλονίκης (ΟΤ.Π.Μ.Θ).
Υποθέτουμε, ότι 9 στους 10 Θεσσαλονικείς, δεν ξέρετε καν ότι υπάρχει τέτοιος οργανισμός στη Θεσσαλονίκη.
Κι όμως: όταν ξεκίνησε φιλοδοξούσε να αυξήσει το τουριστικό ρεύμα της Θεσσαλονίκης, κατά ...100%. Το τι πέτυχε το ξέρουμε όλοι. Η λέξη τουρίστας είναι άγνωστη στη Θεσσαλονίκη. Μια ακόμη φιλόδοξη προσπάθεια -από τις πολλές- που... απέβησαν ατελέσφορες στην ακίνητη (και καθόλου ερωτική πια) Θεσσαλονίκη.


Τα αίτια είναι απλά και γνωστά. Θα σας τα πούμε σχηματικά και συνοπτικά :

1. όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει

2. πολύ θεωρία, καθόλου πράξη.
Αυτό να το εξηγήσουμε για χιλιοστή φορά:
10 χρόνια τώρα, πασχίζουν και δεν μπορούν να κρατήσουν 5 θέσεις πάρκιγκ στο μοναδικό τουριστικό σημείο της Θεσσαλονίκης, την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, όπου έρχονται οι (λίγοι) τουρίστες, κυρίως από τις σλαβικές ορθόδοξες χώρες. Εκείνο το σημείο, ακριβώς απέναντι από την εκκλησία, εκεί που λέει "απαγορεύεται η στάθμευση, χώρος για τουριστικά λεωφορεία μόνο", το οποίο δεν μπορούμε να προστατέψουμε -ούτε καν αυτό- είναι δείκτης της σοβαρότητας της πόλης και του μέλλοντός της.
Όταν δεν μπορούμε να κρατήσουμε πέντε (-5-) θέσεις πάρκιγκ ανοιχτές για λεωφορεία, στο μοναδικό τουριστικό σημείο της πόλης, τότε που πας ρε Καραμήτρο;
Τι "οργανισμούς" μου συστήνεις, τι "master plan", τι "marketing policy" και παπάρια μέντολες; Όλα αυτά σου τα έχει κονιορτοποιήσει ο κάφρος, που ντε και καλά, 10 χρόνια τώρα, καταφέρνει να παρκάρει το Ι.Χ. του εκεί που "απαγορεύεται αυστηρά για Ι.Χ." ! ΣΦΑΞΤΟΝ επιτέλους !!! ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ, ΞΕΚΟΙΛΙΑΣΕ ΤΟΝ, πώς αλλιώς να στο πούμε για να καταλάβεις; Και να καταλάβει κι αυτός, ότι εδώ δεν θα παρκάρεις ρε μαλάκα Έλληνα!
Είναι τόσο σημαντικό για τον τουρισμό μας ένα πάρκιγκ; ΝΑΙ, είναι. Γιατί δείχνει τις δυνατότητες της πόλης να κάνει κάτι στην πράξη. Να ξεφύγει από μελέτες, οράματα, συσκέψεις και ημερίδες και να κάνει κάτι στην πράξη.

Διαβάστε πώς ξεκίνησε (με φόρα) η ιστορία :(από τον απολογισμό του δήμου Θεσσαλονίκης 2006)
Με την ίδρυση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Marketing νομού Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Νομαρχία, την ΤΕΔΚ, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τα Επιμελητήρια, τη HELEXPO, τη ΔΕΘ, τον ΟΛΘ, τους Ξενοδόχους και τους Τουριστικούς Πράκτορες, ενώσαμε τις δυνάμεις μας για να υποστηρίξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διεθνούς προβολής της Θεσσαλονίκης με σκοπό να την καταστήσουμε αναγνωρίσιμο κι ελκυστικό τουριστικό προορισμό.

Στον ένα χρόνο που προηγήθηκε βάλαμε τα οργανωτικά θεμέλια αυτής της συλλογικής προσπάθειας.

Εκπόνηση Μελέτης για τη Στρατηγική Marketing του Οργανισμού και την Οργανωτική Διάρθρωσή του.

Εκπόνηση Μελέτης για την Υφιστάμενη Κατάσταση στις Υποδομές Φιλοξενίας και τις προοπτικές Τουριστικής Ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης.

Συνεργασία με εξειδικευμένο Γραφείο Συμβούλων Τουριστικής Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και Ιρλανδίας, με κορυφαία εκδήλωση τη συμμετοχή μας στην Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου.

Συνεργασία με εξειδικευμένο Γραφείο Συμβούλων Τουριστικής Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων στην αγορά της Γερμανίας, Αυστρίας, Ελβετίας.

Εγκατάσταση της έδρας και των υπηρεσιών του Οργανισμού σε χώρο που παραχώρησε η HELEXPO A.E. με εξοπλισμό που θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα INTEREG, στο πλαίσιο υλοποίησης πρότασης που κατατέθηκε το 2006 στη Διαχειριστική Αρχή.

Συμμετοχή σε 4 εξειδικευμένες εκθέσεις Συνεδριακού Τουρισμού το 2006, με προγραμματισμό συμμετοχής σε 7 το 2007, σε συνεργασία με το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών Νομού Θεσσαλονίκης και με στόχο να αναδείξουμε τη Θεσσαλονίκη ως διεθνή συνεδριακό προορισμό. Αποτέλεσμα ήταν η αύξηση των Συνεδρίων Ενώσεων (Association Market) που διοργανώθηκαν στην πόλη μας το 2006 κατά 35%.

Αναπτυξιακή Τουριστική Στρατηγική με στόχους και αποτελέσματα

Οι στόχοι που έθεσε το Αναπτυξιακό Σχέδιο του Οργανισμού για την επόμενη δεκαετία είναι σημαντικοί και προβλέπουν αύξηση του τουριστικού ρεύματος κατά 50% (βασικό σενάριο) μέχρι και 100% (αισιόδοξο σενάριο). Στη δεύτερη περίπτωση οι εκτιμώμενες οικονομικές επιπτώσεις προβλέπουν συνολικά οφέλη 585 έως 780 εκατ. Ευρώ την ερχόμενη δεκαετία για τη Θεσσαλονίκη, και άμεσα οφέλη για τα Ξενοδοχεία (35%), τις Εμπορικές Επιχειρήσεις (49%), τα Δημοτικά Τέλη (1%) και τα Δημόσια Έσοδα (15%).

Με τί ισοδυναμούν αυτά τα οφέλη; Προστίθενται 3.000 έως 3.400 θέσεις εργασίας σε Ξενοδοχεία κι αυξάνεται το ΑΕΠ της Θεσσαλονίκης κατά 2,8% έως 3,7% και της Ελλάδας κατά 0,4% έως 0,5%.

Πώς όμως τα παραπάνω οφέλη δεν θα παραμείνουν απλά σενάρια, αλλά θα αποτελέσουν έναν εφικτό και υλοποιήσιμο στόχο;

Η λειτουργία του Οργανισμού θα βασιστεί σε ένα ολοκληρωμένο και υλοποιήσιμο Marketing Plan που εκπονήθηκε το 2006, με κύριους στόχους:αύξηση της Αναγνωρισιμότητας της πόλης.

Σε μια τέτοια προσπάθεια η Θεσσαλονίκη έχει εξαιρετικά πλεονεκτήματα αφού μπορεί να εκμεταλλευτεί την ιδιαίτερα πλούσια πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά (Φίλιππος - Αλέξανδρος - Αριστοτέλης - Βασιλική Πόλη Βυζαντίου) και να δημιουργήσει σημαντικά Πολιτιστικά και Αθλητικά events, προσέλκυση Αερομεταφορέων Χαμηλού Κόστους που αποτελούν πλέον προϋπόθεση για την ανάπτυξη τουρισμού πόλεων (city breaks).

Συμπερασματικά, οι προοπτικές σε υποδομές και αξιοθέατα και η δραστηριοποίηση του Οργανισμού μας, για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Θεσσαλονίκη με οφέλη που θα μπορούσαν μέχρι το 2015 να προσθέσουν έως και 4,5% στο ΑΕΠ της Θεσσαλονίκης και έως και 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας είναι υπαρκτές.

Τίποτα όμως δεν πρόκειται να γίνει αυτόματα. Όπως δείχνουν και τα παραδείγματα άλλων πόλεων (π.χ. Βαλένθια), το μυστικό της επιτυχίας είναι ο σχεδιασμός, ο συντονισμός και η άψογη συνεργασία Δημόσιων και Ιδιωτικών φορέων με στόχο το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εξαιρετικής τουριστικής εμπειρίας για τους επισκέπτες της πόλης και του Νομού, με οφέλη που διαχέονται σε όλη την περιοχή. (πηγή)

και που κατέληξε:
Την παραίτησή του υπέβαλλε από τη θέση του αναπληρωτή προέδρου του Δ.Σ. του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος της Ενώσεως Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κος Αριστοτέλης Θωμόπουλος, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τόσο ο ίδιος όσο και η Ε.Ξ.Θ., την αντίθεσή τους στην κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του έτους 2009.
Η Ε.Ξ.Θ. σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι "πρωτοστάτησε στην ίδρυση του Ο.Τ.Π.Μ.Θ. με σκοπό την προβολή και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης και την επακόλουθη αποκομιδή οικονομικών και όχι μόνον ωφελειών για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής. Δυστυχώς όμως ο ΟΤ.Π.Μ.Θ. όχι μόνον έχει περιέλθει σε τέλμα, αλλά ορισμένες φορές με άστοχες και ερασιτεχνικές ενέργειες έχει επιφέρει και πλήγμα στην εικόνα της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Η Ε.Ξ.Θ. δηλώνει ότι δεν είναι διατεθειμένη να επιτρέψει τη διακύβευση της εικόνας της Θεσσαλονίκης από ερασιτεχνικές ενέργειες ατόμων, τα οποία θα έπρεπε, όπως έχει επισημάνει επανειλημμένως, τόσο προφορικά όσο και εγγράφως, να έχουν απομακρυνθεί από τη θέση τους". (πηγή)

..
Τέλος, το κερασάκι στην τούρτα:
Κάντε ένα κλικ στο ...portal του Οργανισμού http://www.thessaloniki.travel/
και πείτε μας εσείς, αν αυτό είναι portal Τουριστικού Οργανισμού.....
(διαβάστε εδώ, πώς ξεκίνησε και αυτή η τραγωδία.Με τι ...οράματα.)
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη