13 Μαρ 2010

Ταβάνι 6.090€! 'Ε δεν γίνεται να βγάζετε παραπάνω από τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου και τον Πρωθυπουργό κύριοι....

Σοσιαλιστική κυβέρνηση δεν έχουμε;
Ανώτατος μισθός (ευρύτερου) δημοσίου τομέα 6090€.
θα γελάσει και ο κάθε πικραμένος!


Τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για την τελευταία εξαετία στην ΕΡΤ Α.Ε., στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, στις ΔΕΚΟ, στους ΟΤΑ, σε κρατικούς οργανισμούς κ.λπ., ζητεί με έγγραφό του προς τη Διεύθυνση Επιθεώρησης του υπουργείου Οικονομικών, ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας, Γιώργος Σχοινιωτάκης.

Στο έγγραφό του ο Γ. Σχοινιωτάκης αναφέρει ότι οι αποδοχές στην ΕΡΤ, ΝΠΔΔ, κ.λπ., σύμφωνα με τις συνταγματικές διατάξεις, δεν μπορεί να ξεπερνούν τις αποδοχές του προέδρου του Αρείου Πάγου που ανέρχονται στα 6.090 ευρώ (καθαρά).

Σε περίπτωση, που ορισμένοι έλαβαν αποδοχές πάνω από αυτές του προέδρου του Αρείου Πάγου, πρέπει «σε βάρος των προσώπων αυτών να εκδοθούν καταλογιστικές πράξεις για το επιπλέον ποσό και να κηρυχθούν οι συμβάσεις του άκυρες».

Ακόμη, ο κ. Σχοινιωτάκης ζητεί να ελεγχθεί εάν υπάρχουν στην ΕΡΤ κ.λπ. πολυθεσίτες και αν υποβάλλεται η προβλεπόμενη δήλωση πολυθεσίας, αλλά και να αναζητηθεί, στις περιπτώσεις αυτές, αν οι αποδοχές τους υπερβαίνουν αυτές του προέδρου του ΑΠ, προκειμένου να επιστρέψουν τα επιπλέον ποσά.

Επίσης, ο Επίτροπος ζητεί να ελεγχθεί αν είναι νόμιμες όλες οι συμβάσεις στην ΕΡΤ (προέδρου, διευθυντών, παρουσιαστών, δημοσιογράφων, σκηνοθετών, ηθοποιών, παραγωγών) κ.λπ.. Με άλλα λόγια, να ελεγχθεί αν έχει διενεργηθεί σχετικός διαγωνισμός, ή πρόκειται για συμβάσεις απ’ ευθείας ανάθεσης», στην τελευταία περίπτωση- άκυρες ως παράνομες.

Τέλος, ο κ. Σχοινιωτάκης ζητεί να ελεγχθεί αν για τις συμβάσεις άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ υπήρξε «προσυμβατικός προληπτικός έλεγχος» από το Ελεγκτικό Συνέδριο όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει προληπτικός έλεγχος -κατά τον Επίτροπο- πρέπει τα ποσά των συμβάσεων να καταλογιστούν στα στελέχη της ΕΡΤ και σε όσους τα εισέπραξαν.


Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/
____________________________________________
Για αυτούς που θέλουν να μελετήσουν παραπάνω

Όριο αποδοχών
2/12540/0022/23-03-2007 Γ.Λ.Κ.
Παροχή οδηγιών για την υλοποίηση εισοδηματικής πολιτικής έτους 2007
………………….
21. - Το ύψος του ανωτάτου ορίου αποδοχών της παραγράφου 4 του άρθρου 34 του ν. 2768/1999 (αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου), ανέρχεται σε έξι χιλιάδες τετρακόσια είκοσι δύο ευρώ και ογδόντα ένα λεπτά (6.422,81 €).

Ν. 2768/1999 ΦΕΚ 273 τ. Α΄
Άρθρο 34 Παρ. 4
Η αληθής έννοια των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν. 2703/1999 (ΦΕΚ 72 Α΄) είναι ότι το ανώτατο όριο αποδοχών που καθορίζεται από τις διατάξεις αυτές για τους λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των άλλων ΝΠΔΔ, περιλαμβανομένων και των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ και ΕΠ των ΤΕΙ , δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το σύνολο των εκάστοτε αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, χωρίς οικογενειακή παροχή.

Ν. 2703/1999 ΦΕΚ 72 τ. Α΄
Άρθρο 14
Ανώτατο όριο αποδοχών
Από 1ης Ιανουαρίου 1999 παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του αρ. 4 του Ν. 2303/1995 (ΦΕΚ 80 Α΄) και το ανώτερο όριο ακαθαρίστων μηνιαίων αποδοχών διέπεται από τις διατάξεις της § 9 του αρ. 4 του Ν. 2512/1997 (ΦΕΚ 138 Α΄) , της § 14 του αρ. 8 του Ν. 2592/1998 ( ΦΕΚ 57 Α΄) , του δεύτερου εδαφίου της § 8 του άρ. 7 του Ν. 2606/1998 (ΦΕΚ 89 Α΄) και της § 10 του άρ. 1 του παρόντος νόμου κατά τας διακρίσεις των διατάξεων αυτών.
Από το κατά τα ως άνω ανώτατο όριο αποδοχών εξαιρούνται τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ..

Ν. 2303/1995 ΦΕΚ 80 τ. Α΄
Άρθρο 4
Ανώτατο όριο αποδοχών
Η παράγραφος 1 του Αρ 6 του Ν.1256 (ΦΕΚ 65Α`), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του Ν 1326/93 (ΦΕΚ 19 Α`) αντικαθίσταται από 1.1.95 ως εξής:
1. Οι συνολικές μηνιαίες καθαρές απολαβές από οποιονδήποτε φορέα όπως αυτές προσδιορίζονται με την κατ΄ εξουσιοδότηση της §1 του Αρ. 2 του παρόντος υπουργική απόφαση, που προέρχονται από την άσκηση εργασίας, λειτουργήματος, έργου ή οποιαδήποτε άλλη απασχόληση ή από συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό φορέα κύριας και οποιασδήποτε επικουρικής ασφάλισης των μισθωτών γενικά και λειτουργών του δημοσίου τομέα του άρθρου 1 του παρόντος, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το 50πλάσιο του εκάστοτε τεκμαρτού ημερομισθίου της κατά το άρθρο 37 του Α.Ν. 1846/51 (ΦΕΚ 179 Α`) 22ης ασφαλιστικής κλάσης του Ι.Κ.Α. Ως καθαρές απολαβές λογίζεται το ποσόν που απομένει μετά την αφαίρεση , από το ακαθάριστο ποσό των απολαβών των δικαιούχων, των κάθε είδους κρατήσεων, που κατά νόμον τις βαρύνουν και του φόρου εισοδήματος ως και της εισφοράς Ο.Γ.Α. που αναλογούν σε αυτές τις απολαβές. Για τον υπολογισμό του φόρου δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν άλλα εισοδήματα του δικαιούχου, ο οποίος σε κάθε περίπτωση θεωρείται ότι έχει σύζυγο και δύο τέκνα που τον βαρύνουν.

ΙΒ/10762/09-12-1997 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εφαρμογή διατάξεων περί πολυθεσίας - Ανώτατο όριο απολαβών
Σας κοινοποιούμε την αρ. 2012619/1607/17-3-97 εγκύκλιο του Γ.Λ.Κ. με θέμα "Εφαρμογή διατάξεων περί πολυθεσίας - Ανώτατο όριο απολαβών" για ενημέρωσή σας και εφαρμογή της.
Η ΓΕΝ. Δ/ΝΤΡΙΑ

2012619/1607/0022/17-03-1997 Γ.Λ.Κ.
Εφαρμογή διατάξεων περί πολυθεσίας - Ανώτατο όριο απολαβών
Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, σας πληροφορούμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με την παρ. 3 εδαφ. δ` του άρθρου 1 του ν. 1256 /82 απαγορεύεται η πρόσληψη στο δημόσιο ή νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα συνταξιούχων που θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης βάσει υπηρεσίας τους σε θέση του δημόσιου επίσης τομέα. Εφόσον οι ακαθάριστες αποδοχές τους υπερβαίνουν το όριο των 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου.
2. Με την αριθμ. 6980 (εγκυκλ.)/16.12.82 του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης με την οποία κοινοποιήθηκε ο παραπάνω νόμος και ερμηνεύτηκαν οι διατάξεις αυτού, ορίζεται ότι το ανωτέρω όριο των 3/5 για τους παραπάνω συνταξιούχους, αναφέρεται στο σύνολο των ποσών, της σύνταξης και των αποδοχών που λαμβάνουν από τη θέση.
3. Σύμφωνα με τη νεώτερη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου (αρ. 641/96 απόφαση του IV τμήματος) και του Αρείου Πάγου (απόφαση αρ. 434/91), οι λαμβάνοντες σύνταξη (κύρια και επικουρική) από οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα είτε από ίδια υπηρεσία, είτε από μεταβίβαση, βάσει υπηρεσίας σε θέση η οποία κατά το χρόνο ισχύος του ν. 1256 /82 (31.5.82) περιλαμβάνεται στο δημόσιο τομέα, απαγορεύεται να προσληφθούν ή να απασχοληθούν στο δημόσιο τομέα, αν οι ακαθάριστες αποδοχές τους από τη σύνταξη και μόνο υπερβαίνουν τα 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου. Σε περίπτωση νόμιμου διορισμού τους οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές τους από σύνταξη και μισθό δεν μπορεί να υπερβούν τις συνολικές ακαθάριστες αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου με σύζυγο και δύο παιδιά και 29 χρόνια υπηρεσίας (ανώτατο όριο απολαβών άρθρο 6 ν. 1256 /82).
4. Το ανώτατο όριο αποδοχών της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 1256 /82 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του ν. 1326 /83 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του ν. 2303 /95, υπολογίζεται πλέον επί του 50/πλασίου του εκάστοτε τεκμαρτού ημερομισθίου της, κατά το άρθρο 37 του ν. 1846 /51 22ης ασφαλιστικής κλάσης του ΙΚΑ.
5. Από το συνδυασμό των ανωτέρω συνάγεται ότι οι συνταξιούχοι του δημόσιου τομέα μπορούν να απασχοληθούν σε θέση του τομέα αυτού, εφόσον οι συντάξιμες μόνο απολαβές, όπως αυτές προσδιορίζονται στην παράγραφο 3 του παρόντος εγγράφου μας από οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα δεν υπερβαίνουν τα 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου δηλαδή το ποσό των 279.473 δρχ.
Μετά το διορισμό τους οι συνολικές απολαβές τους από θέση και σύνταξη δεν μπορούν να υπερβούν τις 740.000 δρχ. όπως ισχύει σήμερα (ανώτατο όριο απολαβών άρθρο 4 ν. 2303 /95).
Παρακαλούνται οι Δ/νσεις Διοικητικού να κοινοποιήσουν την παρούσα στα ΝΠΔΔ που εποπτεύουν καθώς και στους ΟΤΑ για ενημέρωση και εφαρμογή
Με εντολή Υπουργού
Ο Γενικός Δ/ντής

2021245/2467/0022/05-04-1994 Γ.Λ.Κ.
Ανώτατο όριο πρόσθετων απολαβών
Με αφορμή ερωτήματα που υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας αναφορικά με το ανώτατο όριο προσθέτων αμοιβών ή απολαβών των εκπαιδευτικών, σας πληροφορούμε ότι οι παροχές που καταβάλλονται σ` αυτούς λόγω διδακτικών τριμήνων ή συμμετοχής τους σε επιτροπές των Γενικών Εξετάσεων ή ως επιτηρητές εξεταστικών κέντρων ή ως βαθμολογητές των Γενικών Εξετάσεων καθώς και η αποζημίωση που καταβάλλεται για υπηρεσία εκτός έδρας δεν θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του παραπάνω ορίου.
Αντίθετα, οι αποζημιώσεις που καταβάλλονται στους ανωτέρω, λόγω συμμετοχής σε υπηρεσιακά ή άλλα συμβούλια, καθώς και η αμοιβή λόγω πρόσθετου διδακτικού έργου στα ΙΕΚ κλπ. λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ορίου αυτού.
Στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Δυτ. Αττικής που κοινοποιείται το έγγραφο αυτό, γνωρίζουμε ότι για τη σύγκριση των αποδοχών των σχολικών συμβούλων θα λαμβάνεται υπόψη ο καταβαλλόμενος εκάστοτε μισθός τους.

Η/15434/08-02-2007 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Κοινοποίηση εγγράφου του ελεγκτικού συνεδρίου
Σας κοινοποιούμε το υπ΄ αρ Πρωτ. 1414/63/10-1-2007 έγγραφο του Ελεγκτικού συνεδρίου με θέμα «Εφαρμογή Ν.1256/1982. όπως τροποποιήθηκε και ισχύει», το οποίο διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας με το υπ΄ αρ. Πρωτ. 1429/11-1-2007 έγγραφο του Ελεγκτικού συνεδρίου.

1414/63/10-01-2007 ΥΠ. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Εφαρμογή Ν.1256/1982. όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
Με τα πρακτικά της 2ας Γενικής Συνεδριάσεως της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 31^ Ιανουαρίου 2001 ανατέθηκε στην Υπηρεσία μας, (13η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου), ο έλεγχος, για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 1256/1982, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει για την πολυθεσία, την πολυαπασχόληση και την καθιέρωση ανωτάτου ορίου απολαβών στο δημόσιο τομέα.
Κατόπιν αυτού, παρακαλούμε να υποβάλετε υποχρεωτικά , χωρίς άλλη ειδοποίηση,, το Α` δεκαπενθήμερο μηνών Ιανουαρίου και Ιουλίου συμπληρωμένες τις προβλεπόμενες από τα άρθρα 2, 4 και 6 παρ. 3 του Ν. 1256/1982 (Φ.65 Α) και την 4445/1982 Κανονιστική Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας υπεύθυνες δηλώσεις 1, 2, όπως το συνημμένο έντυπο του β` εξαμήνου 2006 και του α` εξαμήνου 2007 καθώς και για τα προγενέστερα έτη, εφόσον δεν έχουν υποβληθεί
Τις παραπάνω υπεύθυνες δηλώσεις έχουν υποχρέωση να υποβάλουν:
1. Οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία σας που κατέχουν παράλληλα και άλλη θέση στο Δημόσιο Τομέα ή είναι συνταξιούχοι.
2. Όσοι από τους εργαζόμενους παίρνουν πρόσθετες απολαβές από συμμετοχή σε συμβούλια , επιτροπές , ομάδες εργασίας, καθώς και κάθε άλλη αμοιβή από οποιαδήποτε αιτία.
Επισημαίνεται ότι η παράλειψη υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης συνιστά πειθαρχικό αδίκημα.
Επίσης , σας γνωρίζουμε ότι οι αρμόδιοι εκκαθαριστές πρέπει
α) να βεβαιώνουν με ευθύνη τους το ύψος των μηνιαίων αποδοχών ή συντάξεων κάθε δικαιούχου, καθώς και το ποσό των κάθε είδους πρόσθετων αμοιβών του και
β) εφόσον διαπιστώνουν ή λαμβάνουν γνώση υπέρβασης του ανώτατου ορίου απολαβών, να παρακρατούν τα επιπλέον ποσά , σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 6 του Ν. 1256/1982.
Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι μετά την ισχύ της διάταξης του άρθρου 5 παρ. 13 του Ν.2703/99 (Φ.72/99 Α`) για την καταβολή αποδοχών σε Συνταξιούχους του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, που προσλαμβάνονται ή απασχολούνται στο δημόσιο τομέα, είναι απαραίτητη η βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης της Υπηρεσίας Συντάξεων ότι δηλώθηκε η κατοχή της θέσης.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ

Ν. 1256/1982 ΦΕΚ 65 τ. Α΄
Άρθρο 2
Δηλώσεις
1. Οι λειτουργοί ή υπάλληλοι ή μισθωτοί του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 του παρόντος που κατέχουν δεύτερη θέση, ή έχουν και δεύτερη απασχόληση, οφείλουν το α` 15νθήμερο κάθε Ιανουαρίου και Ιουλίου να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση του Ν.Δ. 105/1969 «περί ατομικής ευθύνης του δηλούντος » στην αρμόδια υπηρεσία και μονάδα προσωπικού και των δύο τυχόν κατεχομένων θέσεων, ή απασχολήσεων τους, που διαβιβάζεται για το σχετικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα με κανονιστική απόφαση του Υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως, για τις κατηγορίες, των θέσεων ή απασχολήσεων, συλλογικών οργάνων και απολαβών, τη δήλωση και διαδικασία έλεγχου της, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του νόμου τούτου.
2. Η για οποιοδήποτε λόγο παράλειψη υποβολής. καθώς και η υποβολή αόριστης ή εκπρόθεσμης δηλώσεως συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα παραβάσεως καθήκοντος για το οποίο ο λειτουργός υπάλληλος ή μισθωτός παραπέμπεται υποχρεωτικά στην οικεία πειθαρχική δικαιοδοσία για την επιβολή πειθαρχικής ποινής κατά το άρθρο 3 παρ. 5 του παρόντος, ενώ οι ανακριβείς δηλώσεις παραπέμπονται στον αρμόδιο Εισαγγελέα για άσκηση ποινικής διώξεως με απ΄ ευθείας κλήση στο ακροατήριο.
3. Κάθε διοριζόμενος ή προσλαμβανόμενος κατά το άρθρο 1 στο δημόσιο τομέα λειτουργός ή υπάλληλος η μισθωτός οφείλει προηγουμένως να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση ότι δεν κατέχει άλλη θέση και δεν έχει άλλη απασχόληση, ή ότι έχει με μνεία της διατάξεως νόμου πού τυχόν επιτρέπει την κατάληψη ή κατοχή τέτοιας θέσεως.
Άρθρο 4
Έλεγχος συμμορφώσεως
1. Για να ελεγχθεί η συμμόρφωση προς τους περιορισμούς των άρθρων 1-3 οι λειτουργοί , υπάλληλοι ή μισθωτοί υποβάλλουν στην μονάδα προσωπικού της υπηρεσίας τους κατά το άρθρο 2 παρ. 1 ενιαία δήλωση της οποίας ο τύπος, το περιεχόμενο και η δυνατότητα ελέγχου αυτών με τη βοήθεια μηχανογραφικού συστήματος, ή άλλου τεχνικού μέσου, θα καθοριστούν με την κατά το άρθρο 2 παρ 1 του νόμου αυτού απόφαση του Υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως.
Στη δήλωση αυτή, πλην των άλλων, θα αναγράφονται υποχρεωτικά και:
Α) Οι κατεχόμενες πέρα της μιας (κύριας) θέσεις ή απασχολήσεις οποιασδήποτε μορφής, όπως συμβούλια , επιτροπές και ομάδες εργασίας στις οποίες είχαν μετάσχει κατά το προηγούμενο εξάμηνο απασχολήσεως των.
Β) Οι οποιεσδήποτε πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές τις οποίες είσπραξαν για την κάθε μια από τις απασχολήσεις αυτές
2. Οι αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες των κατά το άρθρο 1 φορέων είναι υπεύθυνες για την κίνηση της διαδικασίας για την πειθαρχική και ποινική δίωξη, τη διαβίβαση αντιγράφου της υπεύθυνης δηλώσεως των λειτουργών , υπαλλήλων ή μισθωτών, την παροχήν κάθε σχετικής πληροφορίας στο ελεγκτικό συνέδριο ή άλλο δικαστήριο και γενικά για την κίνηση και προώθηση των διαδικασιών εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος.
Οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών προσωπικού ή άλλοι αρμόδιοι υπάλληλοι που παραμελούν να εκπληρώσουν τα καθήκοντα της παραγράφου αυτής τιμωρούνται κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 1 παρ. 5 και 3 παρ. 5 του παρόντος.
Άρθρο 5
Επιστροφή απολαβών
Οι πρόσθετες αμοιβές, αποδοχές ή αποζημιώσεις που εισέπραξε ο λειτουργός, υπάλληλος , μισθωτός ή συνταξιούχος κατά παράβαση των διατάξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 και της παρ, 1 του άρθρου 3 του παρόντος , θεωρούνται αχρεωστήτως καταβληθείσες και επιστρέφονται ή περιέρχονται στο Δημόσιο ταμείο , υποχρεωτικά, πέρα από όλες τις άλλες έννομες συνέπειες, ύστερα από καταλογισμό , κατά τη διαδικασία του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων.
Άρθρο 6
Ανώτατο όριο απολαβών
1.(Όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 2303/1995)
Η παράγραφος 1 του Αρ. 6 του Ν.1256 (ΦΕΚ 65Α`), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του Ν. 1326/93 (ΦΕΚ 19 Α`) αντικαθίσταται από 1.1.95 ως εξής:
1. Οι συνολικές μηνιαίες καθαρές απολαβές από οποιονδήποτε φορέα όπως αυτές προσδιορίζονται με την κατ΄ εξουσιοδότηση της §1 του Αρ. 2 του παρόντος υπουργική απόφαση, που προέρχονται από την άσκηση εργασίας, λειτουργήματος, έργου ή οποιαδήποτε άλλη απασχόληση ή από συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό φορέα κύριας και οποιασδήποτε επικουρικής ασφάλισης των μισθωτών γενικά και λειτουργών του δημοσίου τομέα του άρθρου 1 του παρόντος, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το 50πλάσιο του εκάστοτε τεκμαρτού ημερομισθίου της κατά το άρθρο 37 του Α.Ν. 1846/51 (ΦΕΚ 179 Α`) 22ης ασφαλιστικής κλάσης του Ι.Κ.Α. Ως καθαρές απολαβές λογίζεται το ποσόν που απομένει μετά την αφαίρεση , από το ακαθάριστο ποσό των απολαβών των δικαιούχων, των κάθε είδους κρατήσεων, που κατά νόμον τις βαρύνουν και του φόρου εισοδήματος ως και της εισφοράς Ο.Γ.Α. που αναλογούν σε αυτές τις απολαβές. Για τον υπολογισμό του φόρου δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν άλλα εισοδήματα του δικαιούχου, ο οποίος σε κάθε περίπτωση θεωρείται ότι έχει σύζυγο και δύο τέκνα που τον βαρύνουν.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Για το τρέχον ύψος των συνολικών αποδοχών βλέπε την 2/12540/0022/23-03-2007 Γ.Λ.Κ.
2. ………
3. Καμιά αμοιβή , εκτός από τις κύριες αποδοχές, δεν καταβάλλεται για παροχή οποιασδήποτε φύσεως υπηρεσίας στα αναφερόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος πρόσωπα . αν δεν διαβιβασθεί στον αρμόδιο για την πληρωμή υπάλληλο, βεβαίωση της οικείας υπηρεσιακής μονάδας προσωπικού ότι κατέθεσε σ΄ αυτήν υπεύθυνη δήλωση σε απλό τυποποιημένο χαρτί, για το ακριβές ποσό που θα εισπράξει , την υπηρεσία που θα το καταβάλει και την αιτία για την οποία καταβάλλεται.
4. …..
Άρθρο 16
Μεταβατικές διατάξεις
1. ……
5. Στους περιορισμούς των παρ 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του παρόντος , δεν συμπεριλαμβάνονται :
α) Οι εφημέριοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος στα σχολεία Δημοτικής ή Μέσης εκπαίδευσης σε κοινότητες και Δήμους που έχουν πληθυσμό κάτω των 3000 κατοίκων , εκτός των περιοχών της τέως Διοικήσεως πρωτευούσης και Θεσσαλονίκης.
β) Οι ιερείς εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Εκκλησιαστικές σχολές ή εκκλησιαστικά φροντιστήρια ή άλλους φορείς της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως.
γ) …..
στ) Οι ανάπηροι της πολεμικής και ειρηνικής περιόδου.

Ν. 1400/1983 ΦΕΚ 156 τ. Α΄
Άρθρο 21
Παρ.3. Προκειμένου για τους πολύτεκνους που υπερβαίνουν το παραπάνω όριο, επιτρέπεται η κατοχή δεύτερης θέσης ή απασχόλησης με περιορισμό των ακαθαρίστων αποδοχών τους μέχρι του εξής ορίου: Για όσους έχουν από τρία μέχρι τέσσερα ανήλικα παιδιά τα όρια αποδοχών αυξάνονται στα 3/5 των αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου και για όσους έχουν από πέντε ανήλικα παιδιά και πάνω αυξάνεται στα 4/5.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Εννοεί όριο αποδοχών λόγω 2ης εργασίας.

12/9/22880/22-09-1989 Απόφαση ΥΠ.ΠΡ. ΚΥΒ. ΔΙΔΑΔ.
Προσδιορισμός της έννοιας των καθαρών απολαβών των λειτουργών, υπαλλήλων ή μισθωτών γενικά του δημόσιου τομέα
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 2 και της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν.1256/82 "για τη πολυθεσία, την πολυαπασχόληση και την καθιέρωση ανωτάτου ορίου απολαβών στο δημόσιο τομέα κλπ. "όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του Ν.1326/1983 (ΦΕΚ 19/1983).
2. Την κοινή απόφαση 2068281/7859/0022/29.8.1989 των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών,
αποφασίζουμε:
1. Απολαβές των λειτουργών ή υπαλλήλων ή μισθωτών γενικά του δημόσιου τομέα (άρθρ. 9 παρ. 1 Ν.1232/82 και 1 παρ.6 του Ν.1256/82) νοούνται για την εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 του Ν.1256/82, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του Ν.1326/83, οι συνολικές μηνιαίες καθαρές απολαβές, από οποιοδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, που προέρχονται από την άσκηση εργασίας, λειτουργήματος, έργου ή οποιαδήποτε άλλη απασχόληση ή από συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό φορέα κύριας και επικουρικής ασφάλισης, με οποιοδήποτε τρόπο και ονομασία καταβάλλονται.
2. Στις ως άνω απολαβές δεν περιλαμβάνεται η αποζημίωση για εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου καθώς και για εργασία κατά τις Κυριακές και αργίες πέραν της υποχρεωτικής.
Επίσης, δεν περιλαμβάνονται απολαβές από ταμεία επικουρικής ασφάλισης ή μερίσματα μετοχικών ταμείων, εφόσον η ασφάλιση σ` αυτά στηρίζεται σε εισφορές μόνον του ασφαλισμένου.
3. Ως καθαρές απολαβές, λογίζεται το ποσό που απομένει μετά την αφαίρεση από το ακαθάριστο ποσό των απολαβών των δικαιούχων των κάθε είδους υπέρ τρίτων κρατήσεων, που κατά νόμο τις βαρύνουν και του φόρου εισοδήματος που αναλογεί σ` αυτές τις απολαβές. Για τον υπολογισμό του φόρου δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν άλλα εισοδήματα του δικαιούχου, ο οποίος σε κάθε περίπτωση θεωρείται ότι έχει σύζυγο και δύο τέκνα που τον βαρύνουν.
4. Το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό των αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, που αποτελεί το ανώτατο όριο του άρθρου 6 του Ν.1256/1982, όπως εκάστοτε ισχύει και από το οποίο δεν πρέπει να είναι ανώτερες οι πιο πάνω καθαρές απολαβές (παράγραφος 1 του άρθρου αυτού) συμπεριλαμβάνει το βασικό μισθό του Προέδρου του Αρείου Πάγου, το επίδομα χρόνου υπηρεσίας (29 χρόνων υπηρεσίας), το επίδομα συζύγου, το επίδομα δύο τέκνων και το επίδομα σπουδών, προσαυξημένο με την κάθε φορά χορηγούμενη Α.Τ.Α.
5. Από της ισχύος της απόφασης αυτής παύει να ισχύει η απόφαση ΔΙΚΠΡ/Φ.24/27/5181/18.6.1987 (ΦΕΚ 316/Β/23.6.1987).
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο Υπουργός

10011/20-08-1982 Απόφαση ΥΠ.ΠΡ.
Προσδιορισμός της έννοιας των τακτικών αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις της παραγρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 1256/1982" για την πολυθεσία, την πολυαπασχόληση και την καθιέρωση ανωτάτου ορίου - απολαβών στο δημόσιο τομέα κ.λ.π." και
β) Την κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού των Οικονομικών με αριθμ. 11355/12.7.82 (ΦΕΚ 4747Β"/13.7.1982)"περί αναθέσεως αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Οικονομικών",
αποφασίζουμε:
1. Τακτικές αποδοχές του λειτουργού, ή υπαλλήλου, ή μισθωτού, ή συνταξιούχου του δημόσιου τομέα (άρθρα 9 παρ. 1 Ν. 1232/82 και 1 παρ. 6 του Ν. 1256/1982) νοούνται για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 1256/82:
α) Ο βασικός μισθός της οργανικής τους θέσης, ή ο συμβατικός βασικός μισθός, ή τα έξοδα παράστασης των ακαδημαϊκών, χωρίς καμία προσαύξηση ή η βασική σύνταξη κυρίας και επικουρικής ασφάλισης.
β) Το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, στην έννοια του οποίου περιλαμβάνονται και τα επιδόματα πολυετούς υπηρεσίας, παραμονής στον αυτό βαθμό, τα μισθολογικά κλιμάκια και κάθε είδους προσαυξήσεις που συνδέονται με το χρόνο υπηρεσίας του λειτουργού, ή μισθωτού, ή συνταξιούχου.
γ) Το επίδομα σπουδών.
δ) Τα επιδόματα οικογενειακών βαρών (συζύγου και τέκνων).
ε) {(Το προσωρινό επίδομα των 1.000 δραχμών.)}
στ) Το προσωρινό προσωπικό επίδομα (άρθρου 6 Ν. 754/78).
ζ) Τα ειδικά επιδόματα στολής, στέγης, και ειδικών συνθηκών (στρατιωτικών), κατ` αποκοπή αποζημίωση (δικαστικών), ανθυγιεινό, επικίνδυνης εργασίας, διαχειριστικών λαθών, νοσοκομειακό, των εκπαιδευτικών.
η) ({Το διορθωτικό ποσό και το ποσό της ΑΤΑ (Αυτόματης Τιμαριθμ. Αναπροσαρμογής).)}
2. Δεν περιλαμβάνονται στην έννοια των τακτικών τούτων αποδοχών όσες άλλες παροχές δεν ορίζονται πιο πάνω, ανεξάρτητα αν συντελούνται ή όχι με τις τακτικές αυτές αποδοχές, τη μορφή και την ονομασία που έχουν και την πηγή που τις καταβάλλει.

Ν. 2470/1997 ΦΕΚ 40 τ. Α΄
Άρθρο 19
Παρ. 5 .Σε καμία περίπτωση και για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορεί το σύνολο των διαφόρων αμοιβών και αποζημιώσεων από συμμετοχή σε συμβούλια , επιτροπές και ομάδες εργασίας να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου, όπως προκύπτουν από τις τακτικές αποδοχές και το Κίνητρο Απόδοσης. Οι πάσης φύσεως αμοιβές υπολογίζονται κατά το μήνα πραγματοποίησης της αντίστοιχης εργασίας.
«6. Οι διατάξεις που προϊσχύσαν του ν. 2470/1997 και αφορούσαν τη συμμετοχή και αποζημίωση του κάθε φύσης προσωπικού που συμμετέχει σε επιτροπές και ομάδες εργασίας, που καθορίζονται από τις διατάξεις αυτές και αφορούν την οργάνωση και διεξαγωγή των γενικών και ειδικών εξετάσεων ή άλλης διαδικασίας εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έκδοση των αποτελεσμάτων επιλογής, καθώς και στις εξετάσεις ιδιωτικών, γενικών και τεχνικών επαγγελματικών σχολών και στις αναβαθμολογήσεις γραπτών δοκιμίων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν θίγονται από τις διατάξεις του άρθρου αυτού».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Η παρ 6 προστέθηκε με το Ν.2517/1997 ΦΕΚ 160 τ.Α

2010251/1030/0022/17-02-1994 Γ.Λ.Κ.
Ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών
Με αφορμή την έκδοση Κ.Υ.Α. με τις οποίες καθορίστηκε το ύψος των καταβαλλομένων αποζημιώσεων στα μέλη Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας κατά παρέκκλιση των διατάξεων των Ν.1256/1982 και Ν.1505/1984, κρίνουμε αναγκαία να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
1. Με την παρ.3 του άρθρου 104 του Συντάγματος ορίζεται ότι : "Οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές των υπαλλήλων του προηγούμενου άρθρου δεν μπορεί να είναι κατά πολύ ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης".
2. Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά την 1η Γενική Συνεδρίαση της 17ης Ιανουαρίου 1990 ερμηνεύοντας, μεταξύ των άλλων και την παραπάνω συνταγματική διάταξη έκανε ομόφωνα δεκτό ότι ο τιθέμενος περιορισμός αναφέρεται μεν, κατά κύριο λόγο στους υπαλλήλους του άρθρου 103 οι οποίοι έχουν διοριστεί σε μία μόνο θέση και αποτελούν τον ισχύοντα κανόνα για το μέγιστο τμήμα του υπαλληλικού κόσμου, παράλληλα όμως η εφαρμογή του ίδιου περιορισμού επεκτείνεται και σε όσους από τους ανωτέρω υπαλλήλους έχουν ταυτόχρονα νόμιμα διοριστεί και σε δεύτερη θέση. Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή νομική άποψη που τυχόν συνδέει την συγκεκριμένη συνταγματική διάταξη, αποκλειστικά με την κατηγορία των νομίμως κατεχόντων και δεύτερη θέση υπαλλήλων και υποστηρίζει ότι εκείνων μόνο οι πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές εμπίπτουν στην τιθέμενη από το Σύνταγμα περιοριστική οροφή, δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα.
Για την εφαρμογή της συνταγματικής αυτής επιταγής ως αποδοχές νοούνται μόνο εκείνες οι παροχές που καταβάλλονται στους υπαλλήλους παγίως και τακτικά για τη συνήθη εκτέλεση των καθηκόντων τους, δηλαδή αυτές που συνεντέλλονται με τη μισθοδοτική κατάσταση της μηνιαίας μισθοδοσίας των υπαλλήλων.
Επομένως, κάθε άλλη παροχή που χορηγείται στους υπαλλήλους με οποιαδήποτε μορφή για απασχόλησή τους πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου ή των κυρίων καθηκόντων τους, όπως αποζημίωση για υπερωριακή εργασία ή συμμετοχή σε επιτροπές κλπ. εμπίπτει στην έννοια των προσθέτων αποδοχών ή απολαβών, οι οποίες αθροιστικά δεν μπορεί να υπερβούν το σύνολο των αποδοχών της οργανικής θέσης του υπαλλήλου.
Ειδικά, για την περίπτωση διπλοθεσίτη υπαλλήλου στις πρόσθετες αποδοχές, πέραν των προαναφερομένων, συμπεριλαμβάνονται και οι αποδοχές της δεύτερης θέσης.
Κατόπιν τούτων και επειδή παρατηρείται σχετική χαλαρότητα εκ μέρους των Υπηρεσιών στην πιστή εφαρμογή του περιορισμού της παρ. 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος, με σημαντική επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού, σας γνωρίζομε ότι οποιαδήποτε περίπτωση στο εξής υποπέσει στην αντίληψή μας και αναφέρεται στην καταβολή προσθέτων αποδοχών καθ` υπέρβαση των αποδοχών της οργανικής θέσης του υπαλλήλου, θα ελεγχθεί αυστηρά και θα αναζητηθούν ευθύνες.
Επιπλέον οι Διευθύνσεις Διοικητικού σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Οικονομικού των Υπουργείων θα πρέπει να καλέσουν τους υπαλλήλους να δηλώσουν (δήλωση του Ν.1599/1986) τις επιτροπές, συμβούλια και ομάδες εργασίας, που συμμετείχαν για το χρονικό διάστημα από 1.1.1992, μέχρι σήμερα, καθώς επίσης και το ύψος της αποζημίωσης που έλαβαν κατά μήνα.
Εφόσον το σύνολο των προσθέτων αμοιβών υπερβαίνει κατά μήνα τις αποδοχές της οργανικής θέσης του υπαλλήλου, να το γνωστοποιήσετε στην Υπηρεσία μας για τις περαιτέρω ενέργειες.
Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι στις πρόσθετες αποδοχές πρέπει να συμπεριληφθούν και όσες τυχόν καταβλήθηκαν από άλλες Υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα λόγω συμμετοχής των υπαλλήλων σε Επιτροπές, Ομάδες Εργασίας κλπ. που λειτούργησαν σ` αυτές.
Η αποστολή των στοιχείων θεωρείται άμεσης προτεραιότητας και οι σχετικές απαντήσεις δεν πρέπει να βραδύνουν πέραν του μηνός από τη λήψη της παρούσας.

87638/410/04-09-1987 Γ.Λ.Κ.
Όριο αποδοχών ιερέων - εκπαιδευτικών
1. Αναφορικά με το όριο αποδοχών των ιερέων - εκπ/κών σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Το Ελεγκτικό Συνέδριο με την αριθμ. 1245/23.6.87 απόφαση του Ι Τμήματος έκρινε ότι η διάταξη του άρθρου 24 του Ν.1400/83 με την οποία καθορίζεται το ανώτατο όριο αποδοχών των ιερέων- Εκπαιδευτικών (μέχρι τα 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου), είναι ανίσχυρη και αντ` αυτής πρέπει να εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 6 του Ν.1256/82,όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Ν.1326/83.
Όπως γνωρίζετε την ίδια παραπάνω άποψη έχει διατυπώσει και το Σ.τ.Ε με την αριθμ. 1030/85 απόφαση της Ολομέλειας.
Κατά συνέπεια και εφόσον πλέον επήλθε συμφωνία των δύο ανωτάτων Δικαστηρίων (Ελ. Συνέδριο και Σ.τ.Ε.) για το ανίσχυρο της διάταξης του άρθρου 24 του Ν.1400/83 και την εφαρμογή αντί αυτής της διάταξης του άρθρου 6 του Ν.125/82, οι ιερείς εκπ/κοί θα υπάγονται στο όριο του άρθρου 6 του ν.1256/82 όπως τούτο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Ν.1326/83 και όχι στο όριο του άρθρου 24 του Ν.100/83.
2. Για τη μισθοδοσία των ιερέων - εκπ/κών (όπως ακριβώς σας έχουμε γνωρίσει και με προηγούμενες εγκυκλίους σας) ισχύουν οι διατάξεις της αριθμ. 111624/4076/85 κοινής Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 730/Β`/85) που κυρώθηκε με το Ν.1643/86. Δηλ. οι Ιερείς - Εκπ/κοί θα καταταγούν στα Μ.Κ. του Ν.1505/84 μόνο στη θέση του εκπ/κού από την οποία θα λαμβάνουν όλες τις αποδοχές της θέσης αυτής, ενώ από τη θέση του ιερέα θα εξακολουθούν να παίρνουν τις αποδοχές που έπαιρναν πριν από την 1.1.84 (βασικό μισθό και χρονοεπίδομα με τις προϊσχύουσες του Ν.1505/84 διατάξεις).
Επειδή σύμφωνα με καταγγελίες που γίνονται με μορφή παραπόνων, ορισμένες Υπηρεσίες (από παραδρομή ίσως) μισθοδοτούν τους ιερείς - εκπ/κούς και από τις δύο θέσεις με το ενιαίο μισθολόγιο και όχι σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή των προαναφερομένων διατάξεων.
Στις περιπτώσεις βέβαια, που από ελέγχους που θα γίνουν από επιθεωρητές διαπιστωθεί μη εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν για τη μισθοδοσία των ιερέων - εκπ/κών, θα επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις στους υπευθύνους.
Γι` αυτό παρακαλούνται οι Δ/ντές των Δημοσίων Ταμείων.




 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη