Ως γνωστόν η πιό αγαπημένη συνήθεια των περισσότερων Ελλήνων, είναι να μαλώνουν για τα "κομματικά" (εξαιρώ τον εαυτό μου, έστω κι αν προκαλεί, γιατί απέχω συνειδητά από αυτή τη γελοιότητα). Αν θες να αποπροσανατολίσεις τον "λαό" δώστου να φάει κομματική διχόνοια. Αλάνθαστη συνταγή. Έτσι, είμαι βέβαιος, ότι το παρακάτω θέμα, θα μας πρήξει το κεφάλι, για μήνες, καθώς ανάγεται στη σφαίρα του κομματικού μίσους, με το οποίο έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές ηλιθίων.
Άλλωστε η κομματική εμπάθεια είναι ίδιον των βλαμμένων και από τέτοιους, γεμάτη η χώρα...
Η ΕΙΔΗΣΗ:
Τρία μέτρα άγαλμα του Καραμανλή στην καρδιά της πλατείας Αριστοτέλους!
Θα παραδοθεί στον δήμο Θεσσαλονίκης αμέσως μετά το Πάσχα. Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
Της Βαρβάρας Ζούκα
vzouka@makthes.gr
Στην πλατεία Αριστοτέλους θα τοποθετηθεί μετά το Πάσχα ο ανδριάντας, ύψους τριών μέτρων, από λευκό πεντελικό μάρμαρο, του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Το άγαλμα, που κόστισε 250.000 ευρώ, έργο του γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνου, θα στηθεί στον χώρο μεταξύ του “Ηλέκτρα Παλλάς” και του “Ολύμπιον”, πάνω από τη Μητροπόλεως. Το δημοτικό συμβούλιο θα συζητήσει το θέμα της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου που θα υποδεχτεί το άγαλμα. Η τοποθέτηση του ανδριάντα αποτελεί παλαιότερη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που πυροδότησε αντιδράσεις από εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, ενώ η αντιπαραθεση θα φουντώσει και πάλι στην συζητηση για την διαμόρφωση του χώρου που θα φιλοξενήσει το άγαλμα.
"Η αγιοποίηση των ηγετών προσφέρει κακή υπηρεσία στη νέα γενιά, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για τον Κ. Καραμανλή η πολιτική διαδρομή του οποίου σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση" υποστηρίζει ο δημοτικός σύμβουλος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο οποίος "βλέπει" πολιτικές σκοπιμότητες σε αυτή την επιλογή της δημοτικής αρχής. Θεωρεί δε ότι το μέγεθος του αγάλματος και η θέση που θα τοποθετηθεί αντικατοπτρίζει την "κομπλεξική αισθητική και τον αρχοντοχωριατισμό της δημοτικής αρχής. Όμως το άγαλμα δεν είναι μιας χρήσεως, θα μείνει".
"Πολιτική και ιστορική πρόκληση" χαρακτηρίζει ο δημοτικός σύμβουλος Αγάπιος Σαχίνης την επιλογή της δημοτικής αρχής, αναφερόμενος συγκεκριμένους σταθμούς στην πολιτική πορεία του Κ. Καραμανλή.
"Ευθυτενής, αγέρωχος και κλασικός"
Σύμφωνα με την περιγραφή του ίδιου του καλλιτέχνη, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής παρουσιάζεται “ευθυτενής, αγέρωχος, κλασικός και κομψός, σε στάση σχεδόν κούρου, η οποία και τον χαρακτήριζε. Με το αριστερό του χέρι εμφανίζεται να ακουμπά στο έδρανο του κοινοβουλίου, πάνω στο οποίο υπάρχει μια εικονογραφημένη παράσταση από τον αρχαίο ελληνικό μύθο με την αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία, ενώ στο δεξί χέρι του κρατά τη συνθήκη ένταξης της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση”.
Ο μαρμάρινος ανδριάντας του Κωνσταντίνου Καραμανλή, απέσπασε το πρώτο βραβείο μεταξύ δεκαεπτά προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο πανελλήνιου καλλιτεχνικού διαγωνισμού που προκηρύχθηκε από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης.
Της Βαρβάρας Ζούκα
vzouka@makthes.gr
Στην πλατεία Αριστοτέλους θα τοποθετηθεί μετά το Πάσχα ο ανδριάντας, ύψους τριών μέτρων, από λευκό πεντελικό μάρμαρο, του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Το άγαλμα, που κόστισε 250.000 ευρώ, έργο του γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνου, θα στηθεί στον χώρο μεταξύ του “Ηλέκτρα Παλλάς” και του “Ολύμπιον”, πάνω από τη Μητροπόλεως. Το δημοτικό συμβούλιο θα συζητήσει το θέμα της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου που θα υποδεχτεί το άγαλμα. Η τοποθέτηση του ανδριάντα αποτελεί παλαιότερη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που πυροδότησε αντιδράσεις από εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, ενώ η αντιπαραθεση θα φουντώσει και πάλι στην συζητηση για την διαμόρφωση του χώρου που θα φιλοξενήσει το άγαλμα.
"Η αγιοποίηση των ηγετών προσφέρει κακή υπηρεσία στη νέα γενιά, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για τον Κ. Καραμανλή η πολιτική διαδρομή του οποίου σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση" υποστηρίζει ο δημοτικός σύμβουλος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο οποίος "βλέπει" πολιτικές σκοπιμότητες σε αυτή την επιλογή της δημοτικής αρχής. Θεωρεί δε ότι το μέγεθος του αγάλματος και η θέση που θα τοποθετηθεί αντικατοπτρίζει την "κομπλεξική αισθητική και τον αρχοντοχωριατισμό της δημοτικής αρχής. Όμως το άγαλμα δεν είναι μιας χρήσεως, θα μείνει".
"Πολιτική και ιστορική πρόκληση" χαρακτηρίζει ο δημοτικός σύμβουλος Αγάπιος Σαχίνης την επιλογή της δημοτικής αρχής, αναφερόμενος συγκεκριμένους σταθμούς στην πολιτική πορεία του Κ. Καραμανλή.
"Ευθυτενής, αγέρωχος και κλασικός"
Σύμφωνα με την περιγραφή του ίδιου του καλλιτέχνη, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής παρουσιάζεται “ευθυτενής, αγέρωχος, κλασικός και κομψός, σε στάση σχεδόν κούρου, η οποία και τον χαρακτήριζε. Με το αριστερό του χέρι εμφανίζεται να ακουμπά στο έδρανο του κοινοβουλίου, πάνω στο οποίο υπάρχει μια εικονογραφημένη παράσταση από τον αρχαίο ελληνικό μύθο με την αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία, ενώ στο δεξί χέρι του κρατά τη συνθήκη ένταξης της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση”.
Ο μαρμάρινος ανδριάντας του Κωνσταντίνου Καραμανλή, απέσπασε το πρώτο βραβείο μεταξύ δεκαεπτά προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο πανελλήνιου καλλιτεχνικού διαγωνισμού που προκηρύχθηκε από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης.