4 Σεπ 2010

ΨΗΦΙΣΜΑ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 6.9.2010


ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010 – ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ

Πριν από 10 χρόνια, στις 15 Φεβρουαρίου του 2001, συγκαλέσαμε για πρώτη φορά αυτό το όργανο, την Ολομέλεια των Φορέων της Θεσσαλονίκης, που έμελλε να αποτελέσει το σημαντικότερο θεσμό συλλογικής έκφρασης, διαλόγου, ιεράρχησης και διεκδίκησης για τη Θεσσαλονίκη μας.

Ξεκινήσαμε με τη ΔΕΘ και τον τιτάνιο αγώνα να αγοράσουμε ως Φορείς της Θεσσαλονίκης – προ δεκαετίας - τη HELEXPO, όταν το δημόσιο αποφάσισε να την πωλήσει, έναν αγώνα που τότε δικαιώθηκε επί της ουσίας διασφαλίζοντας την παραμονή της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη.



Από την πρώτη στιγμή διαπιστώσαμε την ανάγκη να συζητάμε και να σχεδιάζουμε, να προωθούμε λύσεις και να υποβάλουμε προτάσεις στο σύνολο των θεμάτων που αφορούν το σήμερα και το αύριο της πόλης μας.



Όλο και περισσότεροι φορείς δήλωσαν συμμετοχή στο «Κοινό των Θεσσαλονικέων» με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η ανάγκη διοργάνωσης διήμερου συναντήσεων κάθε Σεπτέμβριο, με την ευκαιρία της άφιξης του κυβερνητικού κλιμακίου για τα εγκαίνια της ΔΕΘ, ή ακόμη και περισσότερων συναντήσεων μέσα στο χρόνο, με θεματικό περιεχόμενο, όπως για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης και άλλα.



Πετύχαμε ενωμένοι και αποφασισμένοι να εγκαθιδρύσουμε την ενότητα στις σχέσεις μας και κυρίως στις διεκδικήσεις μας.



Βάλαμε στο διεκδικητικό στόχαστρό μας παλαιά και ώριμα έργα, αλλά και νέα που γρήγορα έγιναν πραγματικότητα.



Το Μετρό ήταν στόχος μας τότε και σήμερα έστω και με καθυστερήσεις κατασκευάζεται.



Η υποθαλάσσια αρτηρία ήταν όνειρό μας τότε, πείσαμε τις Κυβερνήσεις να το δημοπρατήσουν, το πετύχαμε, αλλά εν συνεχεία υπήρξαν δεύτερες σκέψεις, ακυρώθηκε το έργο και καλείται σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό ως αποζημίωση στην Κοινοπραξία που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό.



Οι ανισόπεδοι κόμβοι στην περιφερειακή ήταν στόχος μας και τελικά πετύχαμε να ολοκληρωθούν οι κόμβοι της ανατολικής πλευράς.



Στόχος μας ήταν και η επέκταση του αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο μας και ήδη το έργο έστω και με καθυστερήσεις βρίσκεται σε εξέλιξη.



Στόχος μας ήταν η Δυτική Είσοδος της πόλης μας και σήμερα είναι γεγονός.



Το ίδιο και ο βιολογικός καθαρισμός και η ύδρευση από τον Αλιάκμονα και η Εγνατία Οδός και το οδικό δίκτυο προς Χαλκιδική και το ηλεκτροκίνητο τραίνο προς την Λάρισα και η ολοκλήρωση του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο και η ανακαίνιση του Καυτατζογλείου και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και το Τεχνολογικό Πάρκο και τα αντιπλημμυρικά έργα στο Σέιχ Σου και η Ζώνη Καινοτομίας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο και άλλα.



Είναι φανερό ότι τα τελευταία 10 χρόνια με συλλογικές και συντονισμένες προσπάθειες, πετύχαμε πολλά.



Αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να αποκτήσουμε τις υποδομές που έχει απόλυτη ανάγκη η πόλη μας, για να μπορέσει να παίξει το ρόλο που τις αρμόζει στην ευρύτερη περιοχή.



Ακόμη και για το Δήμο Θεσσαλονίκης βάλαμε ψηλά τον πήχη και τον ξεπεράσαμε με ενδιαφέρουσες προτάσεις, ορισμένες εκ των οποίων υποβλήθηκαν σε αυτό το όργανο και δρομολογήθηκαν εν συνεχεία από τον Δήμο μας.



Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, η σωτηρία και ανάπλαση της Αλάνας της Τούμπας, το νέο Δημαρχιακό Μέγαρο με το υπόγειο πάρκιγκ για την εξυπηρέτηση των δημοτών, αναπλάσεις σε πολλές περιοχές του Δήμου μας, ανάδειξη μνημείων, οι ποδηλατόδρομοι, η κάρτα στάθμευσης μόνιμου κατοίκου, το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και άλλες παρεμβάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης έγιναν πραγματικότητα μέσα από τον οργανωμένο διάλογο ανάμεσα στους Φορείς της πόλης μας που πριν 11 χρόνια ξεκινήσαμε.



Ακυρώσαμε με τον τρόπο αυτό το επιχείρημα των προηγούμενων ετών ότι για τη στασιμότητα στη Θεσσαλονίκη ευθύνεται το γεγονός ότι δεν υπήρχε συνεργασία και συνεννόηση μεταξύ των φορέων.



Φέραμε στο προσκήνιο όλες τις αναπτυξιακές πτυχές και κυρίως τις ανάγκες της πόλης μας, υιοθετώντας τις προτάσεις των Φορέων στο διεκδικητικό κορμό του Δήμου Θεσσαλονίκης.



Συγκεντρώσαμε, το 2002, το σύνολο των προτάσεων σε μια μελέτη, την Αναπτυξιακή Στρατηγική της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης 2003-2010, όπως αρμόζει σε μια Ευρωπαϊκή μεγαλούπολη που περιελάμβανε 121 μεγάλες παρεμβάσεις, την οποία επικαιροποιήσαμε με την Αναπτυξιακή Στρατηγική (2006-2015) που περιλαμβάνει 148 μεγάλες παρεμβάσεις στην παρούσα φάση υλοποιείται σε ένα ποσοστό.



Η Θεσσαλονίκη έχει MASTER PLAN, έχει Επιχειρησιακό Σχέδιο από το 2002, το οποίο ετέθη και στην πρώτη φάση και στην επικαιροποίησή του υπόψη τόσο των Φορέων της πόλης όσο και των κυβερνήσεων και το σημαντικότερο: έχει όραμα και στόχους για το μέλλον και αναφερόμαστε στην επέτειο του Ιωβηλαίου της ανεξαρτησίας της πόλης (2012), και της ίδρυσης του ΑΠΘ και της ΔΕΘ (2025) και της διοργάνωσης EXPO όταν το επιστρέψουν οι συνθήκες.



Εξάλλου με τις συναντήσεις μας αυτές, ενωμένοι και τεκμηριωμένοι, με συγκεκριμένες προτάσεις, συγκεκριμένη ατζέντα και συγκεκριμένες απαιτήσεις, υποδεχόμαστε εδώ και δέκα χρόνια τρεις πρωθυπουργούς, τον Κώστα Σημίτη, τον Κώστα Καραμανλή και φέτος τον Γεώργιο Παπανδρέου.



Πέρα από την ενότητα των φορέων, πετύχαμε την εγρήγορση των κυβερνήσεων.



Οι Υπουργοί ξεκινάνε από την άνοιξη τις επισκέψεις και τους σχεδιασμούς τους για την Θεσσαλονίκη, μερικοί Φορείς τον Αύγουστο καλούνται στο Πρωθυπουργικό Γραφείο, οι Πρωθυπουργοί πραγματοποιούν εδώ τις εξαγγελίες τους το Σεπτέμβριο και δίνουν συνεντεύξεις ενώπιον όλου του Ελληνικού Λαού και όλοι μαζί κάνουμε ταμείο, επισημαίνουμε τις καθυστερήσεις, επιβραβεύουμε την πρόοδο, καταγγέλλουμε τις υποσχέσεις που μένουν στα λόγια, σχεδιάζουμε το μέλλον.



Στην περσινή μας συνάντηση θέσαμε ως βραχυπρόθεσμο αναπτυξιακό στόχο την εκατοστή επέτειο της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης μας, ως μια ευκαιρία διεθνούς προβολής και διοργάνωσης σημαντικών γεγονότων που θα ενίσχυαν το σήμα της πόλης μας και την αναγνωρισιμότητά της στον παγκόσμιο χάρτη.



Μάλιστα σε δύο θεματικές συναντήσεις Φορέων, συζητήσαμε λεπτομερέστερα τα οργανωτικά θέματα, ενώ από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν οι διαγωνισμοί για τον λογότυπο και τον ειδικό δικτυακό τόπο και ήδη οι υπηρεσίες επεξεργάζονται 160 προτάσεις που έχουν κατατεθεί από 64 Φορείς της πόλης μας για τις εκδηλώσεις

« Θεσσαλονίκη 2012».

Ιεραρχήσαμε μια σειρά μεγάλων έργων και μεγάλων παρεμβάσεων που θα έχει ή θα πρέπει να έχει η πόλη μας για να γιορτάσει με αξιοπρέπεια την επέτειό της και να καλέσει, με αξιώσεις θετικής ανταπόκρισης και κυρίως θετικών εντυπώσεων, χιλιάδες επισκέπτες απ΄ όλο τον κόσμο.



Κάναμε τον επετειακό στόχο αναπτυξιακό ορόσημο ώστε να βρει η Θεσσαλονίκη τον βηματισμό της με συγκεκριμένη ταυτότητα, συγκεκριμένες υποδομές και συγκεκριμένες δυνατότητες και να μπορέσει στο μέλλον να διεκδικήσει ακόμη πιο σημαντικές διοργανώσεις.



Σήμερα ένα χρόνο μετά το Ψήφισμα που υιοθετήσαμε και την αναλυτική ατζέντα διεκδικήσεων που θέσαμε στην προηγούμενη κυβέρνηση, διαπιστώνουμε ότι ο αναπτυξιακός στόχος «Θεσσαλονίκη 2012» κινδυνεύει.



Από την προηγούμενη συνάντησή μας υπήρξαν πολύ σημαντικές αλλαγές, με κυριότερες την έξαρση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, την αλλαγή της Κυβέρνησης και την προσφυγή της Πατρίδας μας στο Δ.Ν.Τ.



Η νέα κυβέρνηση ανέλαβε αναμφισβήτητα ένα τεράστιο και δύσκολο έργο, λόγω της πρωτοφανούς κρίσης στην Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια οικονομία.



Η συγκυρία κάνει σαφές σε όλους μας ότι θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες μας λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων.



Ωστόσο, την κατάσταση αυτή επιτείνει το κλίμα αναποφασιστικότητας και καθυστέρησης, που χαρακτηρίζει έως σήμερα την κυβερνητική πρακτική.



Διοικήσεις σε βασικούς φορείς της πόλης τοποθετήθηκαν με καθυστερήσεις πολλών μηνών (σε ΟΛΘ, ΕΥΑΘ, ΔΕΘ, HELEXPO, Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, ΕΤ 3 κ.λ.π.), κάτι που περιγράφει μία κυριολεκτικά χαμένη περίοδο για πολλά ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη της πόλης μας.



Είναι φανερό ότι πρέπει σήμερα να κινηθούμε με ιδιαίτερη ταχύτητα, θα πρέπει να συντομεύσουμε τις διαδικασίες, να σταματήσουμε τη συνεχή εκπόνηση «μελετών» και να περάσουμε αμέσως σε αποφάσεις και έργα.



Το χαρακτηριστικό της οικονομίας της πόλης μας είναι η ύφεση.



Οι επιχειρήσεις μας χωρίς καμία στήριξη από το Τραπεζικό σύστημα, με ένα υπερβολικό φορολογικό καθεστώς, με ΦΠΑ 23% και χωρίς ακόμη την ύπαρξη κάποιου αναπτυξιακού Νόμου, διανύουν δύσκολες ημέρες, περιορίζουν το προσωπικό τους και πολλές οδηγούνται σε κλείσιμο.



Η ανεργία ήδη έχει φθάσει σε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά και ο κίνδυνος κοινωνικής έκρηξης είναι πλέον ορατός.



Είναι φανερό ότι η λύση του προβλήματος, η έξοδος από το αδιέξοδο, το σπάσιμο του φαύλου κύκλου, λέγεται ΑΝΑΠΤΥΞΗ.



Ανάπτυξη ΤΩΡΑ! ΣΗΜΕΡΑ!



Λέγεται Νέος Αναπτυξιακός Νόμος, Στήριξη της Μικρομεσαίας Επιχείρησης, στήριξη της καινοτομίας, μείωση της φορολογίας, χτύπημα των καρτέλ, χτύπημα του παραεμπορίου, χτύπημα της αισχροκέρδειας, προβολή της Θεσσαλονίκης και ακόμη έργα που θα ενισχύσουν τις υποδομές της Θεσσαλονίκης και θα την κάνουν εύκολα προσβάσιμη, πόλη διαμετακομιστικό κέντρο, κέντρο υπηρεσιών, πόλη του εμπορίου και της καινοτομίας, πόλη ανοικτό μουσείο, πόλη του πολιτισμού, πόλη των πανεπιστημίων, πόλη της Νεολαίας, πόλη των ανοικτών οριζόντων.



Χρειαζόμαστε λοιπόν άμεσα, πέρα από τις προαναφερθείσες νομοθετικές και κυβερνητικές πρωτοβουλίες, μία σειρά υποδομών στην πόλη μας.



Τα έργα άμεσης ανάγκης είναι γνωστά και περιλαμβάνονται σε όλα τα Στρατηγικά Σχέδια που έχουν εκπονηθεί τα τελευταία 10 χρόνια στην πόλη μας.



Έργα λοιπόν χρειάζεται η Θεσσαλονίκη και άμεσες αποφάσεις και όχι νέες μελέτες που πολλές φορές χρησιμοποιούνται για εκτόνωση των πιέσεων και μετάθεση των έργων στο απώτερο μέλλον.



Ποια λοιπόν έργα που κατ’ επανάληψη μας έχουν απασχολήσει στο παρελθόν και είναι τελείως απαραίτητα στην πόλη μας – πέρα από κάθε νέο σχεδιασμό, η MASTER PLAN – πρέπει και πάλι να αποτελέσουν το κορμό των διεκδικήσεών μας;



Αναφέρομαι επιγραμματικά στα εξής έργα:



ΜΕΤΡΟ:
- Επιτάχυνση εργασιών.

- Λειτουργία παραρτήματος του Κ.Α.Σ. στη Θεσσαλονίκη για άμεση επίλυση των αρχαιολογικών θεμάτων που ανακύπτουν.

- Δημοπράτηση της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς ανατολάς (Καλαμαριά) και μελέτη και πηγή χρηματοδότησης της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς δυσμάς (Σταυρούπολη).



ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ:
- Επιτάχυνση των έργων

- Επέκταση του αεροδιαδρόμου



ΛΙΜΑΝΙ:
- Εξεύρεση επενδυτή

- Άμεση δημοπράτηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα



ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ:
- Άμεση δημοπράτηση του τμήματος από «ΤΙΤΑΝ» έως «Κωνσταντινουπολίτικα» (είχαν υποσχεθεί το πρώτο τρίμηνο του 2010…)



ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ:
- Άμεση δημοπράτηση των ανισόπεδων κόμβων προς τη δυτική πλευρά που εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες…



ΠΑΡΚΙΝΓΚ:
- Άμεση δημοπράτηση πλέγματος πάρκινγκ (Νόμος του 2000 τα προβλέπει ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004…)



ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ:
- Άμεση εκπόνηση νέας μελέτης (είχαν υποσχεθεί το πρώτο τρίμηνο του 2010…)



ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ
- Παρά το ότι η Κυβέρνηση είχε εξαγγείλει ότι θα δημοπρατηθούν το πρώτο τρίμηνο του 2010, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν νέες εξαγγελίες για μελλοντική δημοπράτηση.



ΕΓΝΑΤΙΑ
- Ολοκλήρωση καθέτων αξόνων προς Αλβανία, Σκόπια και Βουλγαρία



Δ.Ε.Θ.
Άμεση έναρξη διαδικασιών για δημιουργία νέου Εκθεσιακού Κέντρου στη Δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ.
Παρά του ότι όλοι συμφωνούμε, δεν παίρνονται αποφάσεις και ήδη έχουμε χάσει ένα χρόνο μετά τη σχετική εξαγγελία.


ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
Άμεση έναρξη διαδικασιών για διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, έτσι ώστε με τη μετακίνηση της Δ.Ε.Θ. να είμαστε έτοιμοι για την κατασκευή ενός τεράστιου Μητροπολιτικού Πάρκου που θα δώσει άλλη όψη στην πόλη μας.


ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Καθυστερούν αδικαιολόγητα από πλευράς Υπουργείων α) η παραχώρηση του χώρου, β) τα κίνητρα της Ζ.Κ.Θ., γ) τα κριτήρια επιλογής των επενδυτών και δ) οι προσλήψεις του προσωπικού έτσι ώστε η Ζώνη Καινοτομίας να αποκτήσει «διαχειριστική επάρκεια».
Πρέπει να ληφθούν άμεσες αποφάσεις.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
- Υλοποίηση επιτέλους των δεκάδων «Προγραμματικών συμβάσεων» που έχει υπογράψει ο Ο.Σ.Κ. με Δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, αλλά καθυστερεί η υλοποίησή τους.



ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ – ΜΑΡΙΝΕΣ
- Καθυστερούν αδικαιολόγητα τα Υπουργεία για χωροθέτηση και κατασκευή τριών – τεσσάρων μαρινών στον Θερμαϊκό.



ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ 2000-2001
- Άμεση επικαιροποίηση και εφαρμογή των βασικών έργων που προτείνονται (λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες κ.λ.π.)



ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ – ΖΕΥΞΗ
- Εδώ και δεκαετίες στο «Ρυθμιστικό» της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνεται το έργο της «ζεύξης» του Θερμαϊκού Κόλπου (Αγγελοχώρι-εκβολές Αξιού) για παράκαμψη της πόλης από Αθήνα προς Χαλκιδική.

- Πρέπει να εκπονηθεί τουλάχιστον η προμελέτη.



ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ
- Από ετών εκκρεμεί η υπόσχεση εξεύρεσης χώρου και κατασκευής νέου Δικαστικού Μεγάρου

- Πρέπει να ληφθούν αποφάσεις.



ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ
- Εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες το αίτημα των Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος του Νομού Θεσσαλονίκης για απόδοση των στρατοπέδων στην Τ.Α.



ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ
- Προς Λαχανόκηπους (δυτικά) και Νέα Ελβετία – Κεραμεία ΑΛΛΑΤΙΝΗ (ανατολικά), βάσει των προμελετών που έχει εκπονήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.



ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
- Όπως η Υπουργός κ.Μπιρμπίλη εξαγγέλλει αναπλάσεις στο Ιστορικό κέντρο των Αθηνών, το ίδιο πρέπει να κάνει και για το Ιστορικό κέντρο Θεσσαλονίκης (πλατεία Αριστοτέλους, πλατεία Εμπορίου, πλατεία Χρηματιστηρίου κ.λ.π.) για τις οποίες πλατείες ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει εκπονήσει ήδη πλήρεις μελέτες.



ΜΝΗΜΕΙΑ
- Αναβάθμιση (τείχη, εκκλησίες κ.λ.π.) από το Υπουργείο Πολιτισμού.




Μετά από αυτά, είναι προφανές ότι ο αναπτυξιακός στόχος του 2012, που ξεκινά σε 16 μήνες, κινδυνεύει.



Δεν έχει τόσο σημασία να αναζητηθούν απρόσωπες ευθύνες στην οικονομική κρίση, ή προσωπικές ευθύνες στην κυβέρνηση και τους εμπλεκόμενους φορείς.



Προφανώς λεφτά δεν υπάρχουν και εκεί που υπάρχουν, όπως είναι τα ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ), ο αναπτυξιακός νόμος, τα ΣΔΙΤ και άλλα εργαλεία οι διαδικασίες είναι απελπιστικά αργές.



Ούτε βέβαια χρόνος υπάρχει, ούτε για μελέτες, ούτε για επανασχεδιασμούς, ούτε για νέα στοχοθεσία.



Αυτό που υπάρχει είναι ο Σχεδιασμός στον οποίον έχουμε συμπέσει εδώ και 10 χρόνια και οι παρεμβάσεις που προβλέπει για να πιάσουμε το στόχο, όχι πλέον του 2012, αλλά του 2015.



Αυτές τις παρεμβάσεις ζητάμε να υλοποιήσει έστω και καθυστερημένα η κυβέρνηση, χωρίς άλλοθι και καθυστερήσεις με εκπόνηση νέων μελετών και νέων σχεδιασμών.



Δυστυχώς η διοικητική μεταρρύθμιση που ακούει στο όνομα «Καλλικράτης» δεν απέδωσε στη Θεσσαλονίκη το ισχυρό αυτοδιοικητικό όργανο που ονειρευόμασταν, δεν θεσμοθέτησε τη Μητροπολιτική Διακυβέρνηση που υπάρχει σε πολλές Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.



Η κυβέρνηση δεν απεδέχθη την πρότασή μας να διοικηθεί η πόλη στην ουσία από αυτό εδώ το όργανο, με τη συμμετοχή των Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που σήμερα εκπροσωπούνται εδώ από την ΤΕΔΚ Νομού Θεσσαλονίκης και από τους σημαντικότερους Φορείς της πόλης μας. Δηλαδή από εσάς.



Έτσι οι σημαντικότερες μητροπολιτικές λειτουργίες, παραμένουν σε κρατικά χέρια (ύδρευση, αποχέτευση, φυσικό αέριο, συγκοινωνίες, θερμαϊκός, φορτοεκφορτώσεις, ακόμη και οι λαϊκές αγορές κ.τ.λ.) και η επαλληλία των αρμοδιοτήτων θα συνεχίσει να αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη και κυρίως για την ποιότητα ζωής στην πόλη μας.



Πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξει ο τρόπος σκέψεως των κυβερνώντων και να μεταφέρει ουσιαστικές αρμοδιότητες στην Τοπική Ηγεσία και τους Τοπικούς Φορείς. Όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο.



Οι φορείς της Θεσσαλονίκης πιέσαμε και συνεχίζουμε να πιέζουμε για ανάπτυξη της πόλης μας και ποιότητα ζωής, χωρίς υστεροβουλίες, χωρίς κομματισμούς, χωρίς συντεχνιακά ή προσωπικά συμφέροντα. Ξεπερνάμε αγκυλώσεις και δεσμεύσεις που στοίχισαν τις προηγούμενες δεκαετίες στην πόλη μας.



Συγχρόνως για να πάει μπροστά η Θεσσαλονίκη μας και η ευρύτερη περιοχή πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην υπόθεση των Σκοπίων που αποτελεί γενικότερο ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη των χωρών μας και στην πλήρη εκμετάλλευση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στην διεθνή κονίστρα.



Οι αλυτρωτισμοί πρέπει να εξαφανισθούν από την περιοχή μας και σε αυτό η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να παραμείνει ανένδοτη.



Ονομασίες του τύπου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΒΑΡΔΑΡΗ δεν πρέπει να τίθενται προς συζήτηση, διότι δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αποδεκτές από κανένα Θεσσαλονικιό, κανένα Μακεδόνα, κανένα Έλληνα.

Πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και η ιστορική αλήθεια και οι γείτονες μας σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση να βρουν μια ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, χωρίς αλυτρωτικές προεκτάσεις και για όλες τις χρήσεις και έναντι πάντων και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.



Όσο πιο γρήγορα αυτό γίνει αντιληπτό από τους βόρειους γείτονες μας, τόσο τα κέρδη για όλους μας θα είναι μεγαλύτερα.



Καλούμε την Κυβέρνηση να αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες άμεσης υλοποίησης των έργων που παραθέσαμε παραπάνω και επιτάχυνση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.



Κανένας καινούργιος προγραμματισμός δεν θα πρέπει να καθυστερήσει ούτε κατά μία ημέρα τα έργα που είναι απαραίτητα για την πόλη μας και τα οποία περιλαμβάνονται σε όλους τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς των Φορέων της Θεσσαλονίκης και βεβαίως είναι η βάση οποιουδήποτε νέου Στρατηγικού Σχεδιασμού.



Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει άλλο.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη