Αυτόφωρο και πάλι η ρύπανση: η κοπτοραπτική της Βουλής για τα
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος
του Δικηγόρου Δημήτριου Ε.
Κορωνάκη*
Το θέατρο του ελληνικού
παραλόγου ανέβασε μία νέα παράσταση:
ξανα-μετέτρεψε
την ρύπανση και την υπέρβαση
των ντεσιμπέλ (dB) από πταισματική
παράβαση σε πλημμέλημα!
Ας
τα πάρουμε με την σειρά:
Τον Δεκέμβριο του 2010 ψηφίστηκε ο Νόμος
3904/2010, που με σκοπό την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων μετέτρεψε όλες τις
παραβάσεις της Υγειονομικής Νομοθεσίας, συμπεριλαμαβομένης της ρύπανσης και της υπέρβασης των ντεσιμπέλ
(dB), σε πταισματικές. Επομένως δεν ακολουθούταν η αυτόφωρη διαδικασία.
Σήμερα, τον Μάρτιο του 2012, στο Νόμο
4055/2012 και με έναρξη ισχύος του νόμου την 2α Απριλίου 2012, μετατράπηκαν
ξανά οι εν λόγω παραβάσεις της υγειονομικής νομοθεσίας σε πλημμέλημα!
Σε πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης μέχρι ένα
έτος και με χρηματική ποινή τουλάχιστον πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000ευρώ)
(Ν.4055/2012, αρ.37§3).
Πρακτικά δηλαδή, σε όποιο αναψυκτήριο ή
εστιατόριο ή καφετέρια διαπιστωθεί να παίζει μουσική πάνω από 80dB και το
δικαστήριο πει “ένοχος”, η χρηματική ποινή θα είναι τουλάχιστον πέντε χιλιάδες
ευρώ (5.000ευρώ), η οποία
όταν πας να την πληρώσεις, με τις δικαστικές προσαυξήσεις, θα φτάσει
σχεδόν τις δέκα χιλιάδες (10.000)
ευρώ. Επίσης, θα κατάσχονται πλέον και τα μηχανήματα ήχου.
Το νέο αυτό νομοθέτημα μου γεννά τις εξής
απορίες:
1. Οι νομοθετούντες γνωρίζουν τι ένταση είναι ο
ήχος των 80dB ;
Αν η Βουλή καθώς και αίθουσες δημοτικών
συμβουλίων ήταν καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος, θα είχαν συλληφθεί οι
πρόεδροι για υπέρβαση των επιτρεπόμενων ντεσιμπέλ (dΒ).
1.
Οι νομοθετούντες γνωρίζουν πως ακριβώς γίνεται
η μέτρηση;
Γνωρίζουν,
δηλαδή ότι σχεδόν όλα τα ντεσιμπελόμετρα της Αστυνομίας
δεν εκδίδουν απόκομμα με τα
αποτελέσματα του ελέγχου ;
Φρονούν ότι ζούμε σε μία κοινωνία αγγελικά
πλασμένη, που δε θα βρεθεί κάποιο
ελεγκτικό όργανο, το οποίο, γνωρίζοντας ότι ο καταστηματάρχης που διαπιστώθηκε να παίζει
μουσική με 85dB θα πληρώσει στο δικαστήριο τουλάχιστον δέκα
χιλιάδες (10.000)ευρώ, δε θα προσπαθήσει να είναι
θετικά διακείμενο προς τον καταστηματάρχη, με σκοπό
το ίδιο όφελος του ελεγκτικού
οργάνου;
Τέτοιες διατάξεις φοβάμαι ότι καλλιεργούν
και διογκώνουν φαινόμενα διαφθοράς και μάλιστα
την στιγμή που ο
καταστηματάρχης-εκβιαζόμενος είναι δύσκολο να αποδείξει την άληθεια
των ισχυρισμών του.
3.
Άραγε ο τίτλος
του Ν.4055/2012 “Δίκαιη δίκη και εύλογη διάρκεια αυτής” αποτελεί ομολογία ότι μέχρι σήμερα όλες
οι δίκες ήταν άδικες ;
4. Δεν
είναι οξύμωρο ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργεί χωρίς άδεια λειτουργίας
να τιμωρείται σε βαθμό πταίσματος (πρόστιμο), ενώ ένα κατάστημα που λειτουργεί νόμιμα, αλλά
υπερβαίνει η μουσική κατά ένα (1) ντεσιμπέλ
(dΒ) το όριο να τιμωρείται με τις
παραπάνω δρακόντιες ποινές.
Από τα
παραπάνω γίνεται αντιληπτό, ότι η
αυστηροποίηση σε τέτοιο βαθμό των διατάξεων της ρύπανσης, χωρίς καμία
διαβάθμιση της ποινής σε σχέση με την
υπέρβαση, δημιουργεί το υπόβαθρο
για εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς των ελεγκτικών
οργάνων που θα υπάρξει από την 2α Απριλίου 2012, χωρίς
τη δυνατότητα προστασίας του καταστηματάρχη, λαμβανομένης υπόψη και της
προσωρινής σφράγισης που επισύρει η παράβαση αυτή.
*ο Δικηγόρος Δημήτριος Ε. Κορωνάκης
ασχολείται
αποκλειστικά με θέματα καταστημάτων
υγειονομικού ενδιαφέροντος, internet και τυχερών παιγνίων.