Ο «Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς» που παρουσίασε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι εγκεκριμένος από το Χρήστο Κ. Ζαμπούνη.
Η «επανάσταση του αυτονόητου και της κοινοτοπίας» είναι εδώ. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας, παρουσίασε όλο περηφάνια τον «Οδηγό Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς» του Δημοσίου Υπαλλήλου. Τώρα μπορεί να γυρίσει σπίτι του ήσυχος και να ξεκουραστεί, βέβαιος ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα της κρατικής μηχανής....
Γιατί το πρόβλημα της γραφειοκρατίας ήταν ότι μέχρι τώρα ο δημόσιος υπάλληλος δεν ήξερε ότι πρέπει να μην ξύνει τη μύτη του μπροστά στον πολίτη, να μην παίζει πασιέντζα στον υπολογιστή και να μην ρωτάει το συνάδελφό του αν έχει κανένα «στανταράκι» για την Κυριακή ενώ εμείς τρέχουμε από όροφο σε όροφο και από υπηρεσία σε υπηρεσία για να μαζέψουμε 13 υπογραφές και 23 διπλότυπα, τα οποία θα έπρεπε να διεκπεραιώνονται από τις υπηρεσίες. Αλλά πώς θα γίνουμε fit σαν τον Γιωργάκη αν δεν μας τρέχει το «Πρωτόκολλο» και το «Ταμείο».
Δεν θα εκνευριστούμε. Δεν θα εκνευριστούμε. Δεν θα εκνευριστούμε (εισπνοή - εκπνοή).
Οι 10 υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων:
1. Ο υπάλληλος θα πρέπει να απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών και εάν είναι αναρμόδιος να τους διευκολύνει να βρουν τους υπευθύνους
2. Δεν επιτρέπεται η άρνηση παροχής πληροφόρησης και η αναγραφή σε γκισέ δημοσίων υπηρεσιών της φράσης «δεν δίνονται πληροφορίες»
3. Ο υπάλληλος οφείλει να ενημερώνει τους πολίτες για τα μέτρα και τις Αρχές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για την προστασία τους ύστερα από αρνητική αντιμετώπιση υπόθεσής τους από τη Διοίκηση.
4. Αν μια υπόθεση είναι περίπλοκη και δεν μπορεί να τη διεκπεραιώσει ή να παράσχει πληροφορίες και διευκρινίσεις, θα πρέπει να ζητήσει από τον πολίτη να υποβάλει γραπτώς το αίτημά του
5. Σε περίπτωση απώλειας φακέλου σχετικού με υπόθεση πολίτη, ο υπάλληλος οφείλει να αναλάβει όλες τις ενέργειες για την επανασύστασή του
6. Ο υπάλληλος οφείλει να είναι συνεπής στις δεσμεύσεις και εάν αναλάβει να αποστείλει γραπτή απάντηση, να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή να δεχθεί τον πολίτη στην υπηρεσία, θα πρέπει να ανταποκριθεί πλήρως.
7. Όταν οι νομοθετικές ρυθμίσεις τού παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ περισσότερων νόμιμων λύσεων, οφείλει να επιλέξει την επιεικέστερη για τον πολίτη
8. Εάν λάβει αίτηση πολίτη για την οποία δεν είναι αρμόδια η υπηρεσία του, ο υπάλληλος φροντίζει για τη διαβίβαση εντός τριών ημερών στην αρμόδια υπηρεσία και τη σχετική ενημέρωση του πολίτη
9. Ο δημόσιος υπάλληλος δεν δημοσιοποιεί πληροφορίες που αφορούν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή πολιτών ή άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, αλλά δεν μπορεί να επικαλείται γενικά το απόρρητο για τη μη χορήγηση άλλων εγγράφων
10. Πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, πρέπει να καλέσει τον ενδιαφερόμενο και να τον ενημερώσει σχετικά
Οι κανόνες του σαβουάρ βιβρ
• Να απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό
• Να τηρεί κανόνες καλής συμπεριφοράς ανεξαρτήτως της ψυχικής του διάθεσης
• Να διατηρεί την ψυχραιμία του ακόμη και απέναντι σε δύστροπους και εριστικούς πολίτες
• Να έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση
• Να μην καπνίζει
• Να μη διακόπτει για προσωπικές του υποθέσεις την επικοινωνία με τον πολίτη
• Να μην ακούει μουσική
• Να μην κάνει χρήση του υπολογιστή και του ίντερνετ εκτός των υπηρεσιακών αναγκών
http://www.kamarinia.gr