Συνολικά 6.615 φωτογράφοι από 152 χώρες πήραν μέρος στον 24ο κατά σειρά ετήσιο διαγωνισμό του National Geographic, για την ανάδειξη της καλύτερης φωτογραφίας του 2012. Το πρώτο βραβείο..
απέσπασε η φωτογραφία με τίτλο «Πεταλούδα» του Γάλλου φωτογράφου Cedric Houin, η οποία απεικονίζει την καθημερινή ζωή μιας οικογένειας στην απομακρυσμένη περιοχή Kyrgyz στο Αφγανιστάν.
Οι κριτές ξεχώρισαν, αξιολόγησαν και βράβευσαν, έντεκα φωτογραφίες από τις συνολικά δώδεκα χιλιάδες οι οποίες ήταν υποψήφιες.
Ο 34άχρονος φωτογράφος δήλωσε πως «η εικόνα τραβήχτηκε στο Kyrgyzstan και συγκεκριμένα στην περιοχή Wakhan. Η οικειότητα αυτής της στιγμής της καθημερινότητας, που απαθανατίστηκε μέσα στο yurt (είδος καλύβας που συναντάται κυρίως στην Κεντρική Ασία) μιας οικογένειας, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το σκληρό περιβάλλον στο οποίο ζουν αυτές οι νομαδικές φυλές». Στη «Πεταλούδα» απεικονίζεται μια γυναίκα και το παιδί της μέσα σε μια καλύβα. Ο αντιφατικός τρόπος ζωής των νομάδων, όπως απαθανατίστηκε από τον Cedric Houin, είναι το στοιχείο που έκανε τους κριτές να βραβεύσουν τη δουλειά του καλλιτέχνη.
Παρά το γεγονός ότι ζουν σε μια καλύβα, σε υψόμετρο 4.300 μέτρων και κάτω από αντίξοες συνθήκες, η οικογένεια διαβιώνει μέσα στην καλύβα με τους όρους του δυτικού τρόπου ζωής. Στην εικόνα διακρίνεται μια τηλεόραση και ένα στερεοφωνικό που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τον υπόλοιπο διάκοσμο του χώρου. Το National Geographic αναφέρει μάλιστα ότι αυτά τα πρόχειρα καταλύματα είναι συχνά εξοπλισμένα με δορυφορικά πιάτα.
This image was shot in the Kyrgyz lands of the Wakhan Corridor. The intimacy of this everyday life moment, shot inside of a family yurt, is in total contrast with the harsh environment these nomadic tribes live in. On the right we notice a television and a sound console. These tribes live weeks away from any village by foot. In spite of being located at an altitude of 4,300 meters in one of the most remote areas of Afghanistan they are equipped with solar panels, satellite dishes and cellphones. Ancestral ways of living, with touches of modernity.
National Geographic contributing photographer Alexandra Avakian, one of this year's judges, shares her thoughts on the first place winner:
The light and texture captured in this portrait are painterly, and the predominance of red is rich. The content of the photo is striking because the photographer captured both the nomads’ traditional way of life and some of their modern accouterments—the viewer gets the visual satisfaction of something that goes against cliché. Triangle shapes tend to add dynamism to photos. In this picture they appear in several places, including the main subject’s knee, elbow, and white scarf.
I’ve slept in the guest yurt of Kyrgyz nomads in remote mountains while on assignment for Elle magazine; the location is hard to reach and off the beaten path for most travelers, and therefore of educational as well as aesthetic value.