20 Αυγ 2012

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να ανοίξετε μαγαζί ενοικίασης ποδηλάτων...

Πάμε στοίχημα ότι δεν μπορείτε;
Το ποδήλατο κερδίζει έδαφος σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου, έτσι δεν είναι;
Μια από τις καινούριες επιχειρηματικές πρακτικές είναι να ανοίγουν καταστήματα που νοικιάζουν ποδήλατα (νοικιάζουν, όχι πουλάνε). Οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές πόλεις είναι γεμάτες με τέτοια.
Στην Ελλάδα όμως; Τι γίνεται στη χώρα, που ..
καταστράφηκε από την γραφειοκρατία; Στη χώρα όπου οι τρείς εξουσίες απαγορεύουν στους πολίτες να επιχειρούν; Που μισεί την ιδιωτική πρωτοβουλία;
Έχουμε αναφερθεί στο taxalia, χιλιάδες φορές, στην απελπιστική γραφειοκρατία και την ύπαρξη χιλιάδων νόμων και διατάξεων, στους οποίους "σκοντάφτει" όποιος θέλει να εφαρμόσει μια πετυχημένη ιδέα. Και έχουμε ξελαρυγγιστεί να λέμε ότι αυτό το χάλι, διορθώνεται μόνο με κατάργηση νόμων. Πλήρη κατάργηση, χωρίς αντικατάσταση από άλλους, ώστε όταν ανοίγει ένας μαγαζί να μην έρχεται ο γραφειοκράτης και να σου λέει "στο κλείνω, επειδή τα ποδήλατά σου δεν έχουν πινακίδα κυκλοφορίας". Και μένεις εσύ κάγκελο και του λες "ποδήλατα με πινακίδα κυκλοφορίας; Μα θέλουν πινακίδα κυκλοφορίας τα ποδήλατα; Υπάρχει τέτοιος νόμος;"
Σας φαίνεται τρελό;

Mόνο της "Παναγιάς τα μάτια" δεν χρειάζονται για να μπορέσετε να ανοίξετε μαγαζί, που να νοικιάζει ποδήλατα !

Διαβάστε την επιστολή οργάνωσης ποδηλατών, στον αρμόδιο Υπουργό, όπως τη βρήκαμε εδώ

ΠΡΟΣ: Ευρυπίδη Στυλιανίδη
Θέμα: Έκδοση αδειών για καταστήματα εκμίσθωσης ποδηλάτων

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Το BikeRespect είναι μία πρωτοβουλία ενεργών πολιτών που στόχο έχει την διάδοση της χρήση του ποδηλάτου. Για τις δράσεις μας μπορεί κανείς να ανατρέξει στο διαδίκτυο (www.bikerespect.gr) αλλά και στις πάμπολλες αναφορές των μέσων μαζικής ενημέρωσης για μας.

Όπως είναι γνωστό, το ποδήλατο γνωρίζει άνθιση τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα, πράγμα που αποτελεί ενθαρρυντικό γεγονός, για τον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι Έλληνες την μετακίνηση, την οικονομία ενέργειας, πόρων και χρημάτων, αλλά και την συμβολή του καθενός στην καθαρή ατμόσφαιρα.

Ως αποτέλεσμα αυτής της θετικής εξέλιξης νέοι επιχειρηματίες εκδηλώνουν ενδιαφέρον για επιχειρηματικές δραστηριότητες γύρω από το ποδήλατο, πολλές από τις οποίες υπό άτυπη μορφή, μιας και το αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο, με τους περιορισμούς που εμπεριέχει, αποτελεί τροχοπέδη για όσους θέλουν να λειτουργήσουν νόμιμα.

Παίρνοντας ως παράδειγμα την άσκηση επαγγέλματος εκμίσθωσης ποδηλάτων απαιτείται άδεια της οποίας οι διαδικασίες χορήγησης αναφέρονται στην Αστυνομική Διάταξη 1/1994 και χορηγείται από τους ΟΤΑ Α’ βαθμού (δήμους και κοινότητες), έπειτα από το Νόμο 2647/98 (άρθρο 3 παρ. 19) περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε Περιφέρειες. Σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη 1/1994 για να μπορέσει κάποιος να λειτουργήσει κατάστημα εκμίσθωσης ποδηλάτων, θα πρέπει μεταξύ άλλων να τηρήσει και προϋποθέσεις που αναφέρονται αποκλειστικά σε μοτοποδήλατα, κάτι που για όσους γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ των δύο οχημάτων, μπορεί να χαρακτηριστεί από παράλογο έως και αποτρεπτικό. 
Οι εν λόγω προϋποθέσεις που, χωρίς αμφιβολία, αναφέρονται σε μηχανοκίνητο όχημα και δη μοτοποδήλατο είναι οι παρακάτω:

  • «.. θα πρέπει να έχουν τα αναγκαία μέτρα πυρασφάλειας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας..» (άρθρο3 παρ.1 Αστ. Διάταξη 1/1994)
  • «..απαγορεύεται η λειτουργία τους σε πεζόδρομους ή αρχαιολογικούς χώρους..» (άρθρο3 παρ.3 Αστ. Διάταξη 1/1994)
  • «..απαγορεύεται η λειτουργία τους σε απόσταση λιγότερο από 100 μέτρα από Σχολεία, Φροντιστήρια, Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Ξενοδοχεία, Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς, Γηροκομία, Κινηματογράφους, Θέατρα, Ωδεία, Δημόσιες Υπηρεσίες, Σιδηροδρομικούς Σταθμούς, Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων, Αεροδρόμια, Ναούς, Κατασκηνώσεις και Χώρους Άθλησης..» (άρθρο3 παρ.3 Αστ. Διάταξη 1/1994)
  • «..θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να προσκομίσει δικαιολογητικά που θα αναφέρει την κατάσταση με τα προς ενοικίαση μοτοποδήλατα και ποδήλατα, όπου θα αναγράφονται ο αριθμός κυκλοφορίας και λοιπά στοιχεία αναγνωρίσεως αυτών..»(άρθρο4 παρ.2 Αστ. Διάταξη 1/1994)

Όπως είναι γνωστό τα ποδήλατα κινούνται με ανθρώπινη δύναμη (παρ.1 άρθρο.1 Ν.3542/2007) και ως εκ τούτου δεν έχουν καύσιμα, δεν χρειάζεται να φέρουν αριθμό κυκλοφορίας (παρ.1&2 άρθρο.80 Ν.3542/2007) και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμους ή αρχαιολογικούς χώρους, εκτός εάν αντίστοιχη σήμανση απαγορεύει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται παραπάνω προκύπτει ανάγκη τροποποίησης ή ορθότερα κατάργησης της Αστ. Διάταξη 1/1994 όσων αφορά τα ποδήλατα, έτσι ώστε να δοθεί κίνητρο και να διευκολυνθεί η χρήση αυτών, ως μέσο άθλησης, ψυχαγωγίας και μετακίνησης και ως ένα από τα βασικά τουριστικά προϊόντα που έχει στις υπηρεσίες του ένας επισκέπτης μίας πόλης για να την γνωρίσει.

Τελειώνοντας, να σας ενημερώσουμε πως εξ αιτίας της παραπάνω νομικής στρέβλωσης, ήδη εκκρεμεί απόφαση σφράγισης καταστήματος εκμίσθωσης ποδηλάτων στην Θεσσαλονίκη, μιας απόφασης που εξέδωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, έπειτα από επιτόπιο έλεγχο της Τουριστικής Αστυνομίας στο συγκεκριμένο κατάστημα, μολονότι το αρμόδιο τμήμα εκδόσεων αδειών του Δ. Θεσσαλονίκης δήλωσε αναρμόδιο κατά νόμων έκδοσης σχετικής αδείας.

Η αμεσότητα της παρέμβασής σας κρίνεται αναγκαία μιας και βρισκόμαστε στο μέσο μίας τουριστικής περιόδου, ενώ ο εξορθολογισμός του νομικού πλαισίου, όσον αφορά την λειτουργία καταστημάτων εκμίσθωσης ποδηλάτων, θα μπορούσε να τονώσει σημαντικά την ανάπτυξη που ως γνωστόν η χώρα χρειάζεται και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις.

Με εκτίμηση
η Ομάδα του BikeRespect

Κοινοποίηση:
1. Υπ. Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη
2. Υπ. Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη
3. Συνήγορο του Πολίτη κα. Καλλιόπη Σπανού
4. Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης
5. Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη
6. Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού


ΕΜΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: Το υπουργείο να ανταποκριθεί άμεσα και θετικά, οι άδειες να δίνονται γρήγορα και εύκολα, για όλων των χρήσεων τα ποδήλατα: Για τα προς ενοικίαση, για τα τσίρκα, ταξίλατα, μεταφοράς σκύλων, παιδιών, ομάδων τουριστών, μπαζών, διαφημιστικά, αισθησιακά, μουσικής κ.ο.κ. Μακάρι να αντικαταστήσουν τα μηχανοκίνητα και να γίνει η Θεσσαλονίκη ποδηλατούπολη (όχι το μαγαζί!). Για να περνάμε καλά, για να κάνουμε δουλειές και για να αποκτήσουμε ένα ακόμη πλεονέκτημα στον τουρισμό. Με πολλούς ποδηλατόδρομους βέβαια μέσα στην πόλη και δύο επί πλέον πολύ σημαντικούς: Παραθαλλάσιος από αεροδρόμιο μέχρι Δέλτα Αξιού και lift για ποδήλατα στην Άνω πόλη. ( Η ουτοπία στην εξουσία που λένε). Και η τουριστική αστυνομία και ο Δήμος να αφήσουν τις βλακείες.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη