Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων, με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά αλλά και
τους, υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέα Ανδρεάδη, πρόεδρο του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Γιώργο Τελώνη και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καταγγέλλει ότι «η συνεργασία Τρόικα - επιχειρηματιών εξοντώνει την κοινωνία».
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες ταξί, η αιτία για την απεργία είναι το γεγονός ότι στο νέο μνημόνιο πέρασε άρθρο που απελευθερώνει την εναλλακτική αγορά ειδικής μίσθωσης, δηλαδή τις λιμουζίνες και τα μίνι βαν, η οποία, ωστόσο, κατά τον «νόμο Βορίδη», αποτελεί κλάδο ρυθμιζόμενο και, δη, με την έγκριση της Τρόικας. Και αυτό διότι για να κυκλοφορήσει κανείς 7θέσιο ή 9θέσιο ταξί, χρειάζεται είτε ειδική άδεια ταξί είτε να μετατρέψει υπάρχουσα άδεια επιβατηγού δημοσίας χρήσεως.
Με απλά λόγια, αυτό που καίει τους ταξιτζήδες είναι ότι, τα ξενοδοχεία θα μπορούν να μεταφέρουν πλέον με δικά τους οχήματα, τους τουρίστες από το αεροδρόμιο. Χάνονται έτσι οι "καλές κούρσες" από το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ π.χ. στη Χαλκιδική, αφού τους τουρίστες θα μεταφέρουν δωρεάν με δικά τους οχήματα. Αυτό αρέσει στους ξενοδόχους, δεν αρέσει στους ταξιτζήδες
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Επιστολή προς τους Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά Υπουργό Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη Πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέα Ανδρεάδη Πρόεδρο του HATTA κ. Γιώργο Τελώνη Κοινοποίηση : Προς τα ΜΜΕ Αθήνα 15-11-2012
Θέμα : Η συνεργασία Τρόικας-Επιχειρηματιών εξοντώνει την κοινωνία
Αγαπητοί κύριοι Αποδείχτηκε με τον πιο πειστικό τρόπο ότι έχετε τη δυνατότητα να επηρεάζετε την τρόικα και να επιβάλλετε ποινές εκτέλεσης για όποιο κομμάτι της κοινωνίας θέλετε. Γνωρίζουμε ότι , την ίδια ώρα που οι αυτοκινητιστές ταξί δίνουν αγώνα επιβίωσης, εσείς πανηγυρίζετε αφού εξασφαλίσατε και το παντεσπάνι σας. Κύριε Ανδρεάδη, κύριε Βασιλάκη, κύριε Τελώνη οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι όταν ο μισός κλάδος θα εργάζεται, ο άλλος μισός θα είναι έξω από τις επιχειρήσεις σας ελέγχοντας τη νομιμότητα του -κλεμμένου μας – έργου σας και απαιτώντας συσσίτιο για μας και τις οικογένειές μας. Αν αυτή η κατάσταση σας ενοχλεί, μπορείτε να ζητήσετε από τους προστάτες σας, Όλγα Κεφαλογιάννη και Κωστή Χατζηδάκη να στείλει τα ΜΑΤ για να μας εκτελέσουν και κυριολεκτικά. Ίσως χρειαστεί να αναλάβετε και τα έξοδα της κηδείας μας, αλλά μπροστά στο παντεσπάνι που σας χάρισε η κυβέρνηση αυτά τα έξοδα είναι μηδαμινά. Αφού λοιπόν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην σας χαλάει χατίρι και αφού οι επιθυμίες σας είναι διαταγή γι αυτήν (την κυβέρνηση) ας αναλάβει και την ευθύνη για την κοινωνική έκρηξη. Ο ΠΡΟΕΔΡOΣ ΘΥΜΙΟΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Η ΕΠΙΜΑΧΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ,ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΟΔΗΓΟ
1. Επιτρέπεται στα τουριστικά γραφεία και στα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, όπως ορίζονται στις παραγράφους 4 και 5 του άρθρου 2 του ν.2160/1993 Α΄118), και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3109/2003 (Α΄ 38) και το άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), η ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελαχίστου διάρκειας δώδεκα (12) ωρών, Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) αυτοκινήτων απαγορευομένης της μεταφοράς επιβατών με κόμιστρο με τα αυτοκίνητα αυτά.
2. Οι οδηγοί επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης που απασχολούνται σε επιχειρήσεις της περίπτωσης 1, πρέπει υποχρεωτικά: α) Να μην έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή για κάποιο από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, παραχάραξης, βαριάς σωματικής βλάβης, παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή των διατάξεων που αναφέρονται στα ήθη. β) Να είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β΄ σε ισχύ, για τουλάχιστον είκοσι τέσσερεις (24) μήνες πριν την έναρξη της απασχόλησής τους ως οδηγοί επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης στις επιχειρήσεις της περίπτωσης 1. γ) Να είναι υγιείς με βάση τις ιατρικές εξετάσεις που καθορίζονται σύμφωνα με το εδάφιο ζ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 95 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82). Για την απόδειξη της συνδρομής των ανωτέρω προϋποθέσεων, οι επιχειρήσεις της περίπτωσης 1 υποχρεούνται να τηρούν στο αρχείο τους και να επιδεικνύουν σε κάθε έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές: για τη συνδρομή του εδαφίου α΄ πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οδηγού , για τη συνδρομή του εδαφίου β΄ επικυρωμένο αντίγραφο της άδειας οδήγησης και για τη συνδρομή του εδαφίου γ΄ ιατρικό πιστοποιητικό.
3. Τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα που εκμισθώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης 1, φέρουν τα εξής χαρακτηριστικά: α) Είναι οχήματα άνω των 1.500 κ.εκ.. β) Εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO V ή μεταγενέστερη. γ) Έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας τα επτά (7) χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους, εφόσον αυτή δεν διαφέρει από την ημερομηνία κατασκευής τους πάνω από ένα χρόνο, και για τα ανοικτού τύπου τα εννέα (9) χρόνια από την κυκλοφορία τους.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Τουρισμού ορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας των επιχειρήσεων της περίπτωσης 1 ως προς την άσκηση της δραστηριότητας αυτής, τα προσόντα των οδηγών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
5. Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, όπως ορίζονται στην περίπτωση Α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 (Α΄ 118) με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε κατόπιν χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων αυτών και αντίστροφα. Επιτρέπεται στις εταιρείες και τους συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3109/2003 (Α΄ 38) και το άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) να συνάπτουν συμβάσεις με ολική ή μερική εκμίσθωση των ΕΔΧ αυτοκινήτων, με οδηγό, με κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, με κόμιστρο που διαμορφώνεται με συμφωνία των συμβαλλόμενων μερών για τη μεταφορά των πελατών των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται διακριτικά γνωρίσματα και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία που φέρουν τα ανωτέρω οχήματα, προκειμένου να πιστοποιείται η συνδρομή των προϋποθέσεων της περίπτωσης, καθώς και άλλες σχετικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής.
6. α) Για κάθε παράβαση των διατάξεων της περίπτωσης 2 επιβάλλεται πρόστιμο ύψους τριακοσίων (300) ευρώ. Σε υποτροπή εντός τριετίας, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους εξακοσίων (600) ευρώ, σε δεύτερη υποτροπή επιβάλλεται πρόστιμο ύψους εννιακοσίων (900) ευρώ και σε κάθε επόμενη υποτροπή αφαιρείται το Ε.Σ.Λ. της επιχείρησης για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών. β) Για κάθε παράβαση των διατάξεων της περίπτωσης 3 επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Σε υποτροπή εντός τριετίας, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και σε δεύτερη υποτροπή αφαιρείται το Ε.Σ.Λ. της επιχείρησης για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών. γ) Σε περίπτωση που σε διάστημα δύο (2) ετών έχει επιβληθεί δύο (2) φορές η κύρωση της αφαίρεσης του Ε.Σ.Λ., το Ε.Σ.Λ. αφαιρείται οριστικά. Με απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Τουρισμού δύνανται να τροποποιούνται τα ως άνω ποσά. δ) Κατά των παραπάνω αποφάσεων επιτρέπεται προσφυγή ενώπιον της επιτροπής της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004, όπως ισχύει. . ε) Σε περίπτωση όπου αυτοκίνητο μισθωμένο κατά τις διατάξεις της περίπτωσης 1 διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, επιβάλλονται στο νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης και στον οδηγό οι ποινές της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν. 1903/1990 (Α΄ 167). Επιπλέον, ανακαλείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος για δύο (2) χρόνια. Για τις παραβάσεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζεται η συνοπτική διαδικασία των άρθρων 417 και επόμενα του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.