Στοιχεία που δείχνουν ότι το ιατρικό επάγγελμα έχει τα χάλια του, παρουσίασε ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, μετά από έρευνα με θέμα : "Η γνώμη των Θεσσαλονικέων σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας".
Αναλυτικά:
Η δυσαρέσκεια ως προς την παροχή ιατρικής περίθαλψης κατά 59,9% στην περιοχή μας είναι το πρώτο συμπέρασμα από την έρευνα.
Η πτώση επισκεψιμότητας σε όλες τις δομές υγείας κυρίως στα ιδιωτικά ιατρεία 50,8% σε 32,7% (απώλεια 18,1 μονάδων ή ποσοστιαία μεταβολή 35,6%) και στα νοσοκομεία 42,3% σε 22,6%.
Η αξιοσημείωτη αύξηση του ποσοστού αυτών που δεν επισκέπτονται ιδιωτικό γιατρό από 3,2% σε 26,1%.
Υπάρχει πλέον μια μεγάλη μερίδα ασθενών 65,9% που έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ σχετικά με το χαμηλό 38,5% πέρσι το ίδιο χρονικό διάστημα. Παρατηρούμε επίσης μια μείωση των θετικών γνωμών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ από 54,7% σε 47,4% σχετικά με πέρσι.
Το 41,5% των πολιτών θεωρεί ότι το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια (και ναι, υπάρχουν ακόμη γιατροί που παίρνουν 150 ευρώ για μια απλή επίσκεψη !)
Πρέπει να γίνει λοιπόν κατανοητό από όλους μας ότι η κοινωνία δεν ικανοποιείται από την παροχή υγείας με το σημερινό μοντέλο όπως είναι δομημένο σήμερα στην χώρα μας.
Προφανώς η αύξηση του κόστους για την επίσκεψη και τις εξετάσεις στα νοσοκομεία έχει επιφέρει μία μείωση της επισκεψημότητας σε αυτά. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει αντίκτυπο σε δείκτες υγείας της χώρας μας όπως ο μέσος όρος ζωής η αύξηση της εμφάνισης χρονίων νοσημάτων λόγω κακής πρόληψης κλπ.
Σε ότι αφορά τα ιδιωτικά ιατρεία που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση και την ανεργία τα μηνύματα δεν είναι καλά καθώς όλο και μειώνεται ο αριθμός των ασθενών που επιλέγουν ιδιώτες γιατρούς για την θεραπεία τους. Επίσης θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι μας ότι ο ευχαριστημένος ασθενής ακόμη και σήμερα, παρ΄όλη την εξάπλωση των ηλεκτρονικών μέσων πληροφόρησης και επικοινωνίας, παραμένει ο καλύτερος τρόπος «διαφήμισης» ενός ιδιωτικού ιατρείου.
Η σύμβαση του ιδιώτη γιατρού βλέπουμε να παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των ασθενών, αλλά προβληματίζει ιδιαίτερα το ότι το 1/3 των ασθενών δεν είναι ικανοποιημένοι από την παροχή υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ.