2 Σεπ 2015

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ! (ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥ ΓΚΡΟΥΕΦΣΚΙ)



Αποσπάσματα από την ακαδημαϊκή βιβλιογραφία της FYROM, επιβεβαιώνουν τον ελληνικό εθνικό χαρακτήρα της αρχαίας Μακεδονικής κοινωνίας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ:


1) «Εμείς εδώ, και δεν πρόκειται να εκπλαγείτε, έχουμε αρχαιολογικό υλικό της Πελαγονίας και έχουμε ένα σπάνιο μεγάλο πλούτο που αντανακλά όλες τις έντονες πολιτιστικές σχέσεις μεταξύ της περιοχής του Δούναβη και τον ελληνικό κόσμο  του Αιγαίου»

Mikulcic, Ιβάν "Pelagonija", Σκόπια, 1966, pp.2

«Σε μια τόσο μεγάλη χρονική απόσταση στη ζωή της αρχαίας Πελαγονίας, δύο στάδια είναι ορατά: η ανάπτυξη και η ύπαρξη της στα πλαίσια του Ελληνικού πολιτισμού και αργότερα του ρωμαικού"

Ibid., Pp.4

2) «Το κάτω μέρος του Βαρδάρη είναι σίγουρα η περιοχή νότια του Ντεμίρ Καπίγια- περιοχή που τέθηκε κάτω από την Ελληνική πολιτιστική σφαίρα πολύ νωρίς και ήδη πριν από το 600 π.Χ. Ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε ήταν εξελληνισμένος ».

"Η Κοιλάδα του Βαρδάρη στη Ist χιλιετία π.Χ.», Σκόπια, 1982, pp.2

3) «Ακόμη και στις τελευταίες δεκαετίες του 5ου αιώνα η σταθερότητα σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής είναι εγκατεστημένες.
Ως πρώτο σημάδι της εμφάνισης από το νότο των ΕλληνοΜακεδόνων, εμφανίστηκαν οχυρωμένοι οικισμοί, που αργότερα εξελίχθηκαν σε αστικά κέντρα με έντονο το χαρακτήρα της οικονομίας  και της θρησκείας της περιοχής »

"Οδηγός για την αρχαιολογική έκθεση", Σκόπια, 1996, pp.54

4) «Για παράδειγμα, η Πελαγονία, η οποία είναι προσανατολισμένη προς το Νότο και ήταν το πρώτο τμήμα που υποβλήθηκε σε ελληνική επιρροή, μαζί με το κατώτερο τμήμα του Βαρδάρη»

"Αρχαιολογικού Χάρτης της Δημοκρατίας της Μακεδονίας", Σκόπια, 1996, pp.71

5) «Από τα βουνά της Ηπείρου Δωριείς Μακεδνοί (Μακεδόνες) κινούνται προς τη Μακεδονία, κατακτώντας τις αυτόχθονες φυλές που είχαν αποκτήσει τελευταία τον ελληνιστικό πολιτισμό και μετά από αυτό οργανώθηκαν πολιτικά σε ένα ισχυρό κράτος»

"Η Τέχνη στην πΓΔΜ", Σκόπια, 1984 pp.26

6) «Οι Παίονες, ένας λαός ο οποίος κατά την πρώτη χιλιετία π.Χ. ζούσε  στα σύνορα μεταξύ των τριών μεγάλων παλαιοβαλκανικών λαών-Ιλλυριοί, Θράκες και Έλληνες»

Veljanovska, Fanica "Μια προσπάθεια Ανθρωπολογικό Ορισμός των Παίονες", Σκόπια, 1994

7) «... Ορισμένοι πρωτο-πληθυσμοί που καταλαμβάνουν διακριτές περιοχές των Βαλκανίων θα μπορούσαν να διακριθούν ως πολιτιστικές ομάδες ως εξής:
στο δυτικό τμήμα των Βαλκανίων οι πρωτο-Ιλλυριοί, στα ανατολικά οι πρωτο Θράκες, στα νότια οι Ελληνες , στο βόρειο τμήμα των Βαλκανίων οι πρωτο-Δακο Μυσιοι και στα νοτιοδυτικά των Κεντρικών Βαλκανίων οι πρωτοι Bryges. »

"Bryges στα κεντρικά Βαλκάνια κατά το 2ο και 1ο π.Χ. χιλιετίας" (περίληψη)
"Arheologija" No 1, Σκόπια 1995

8) «Με το τέλος της Εποχής του Σιδήρου ΙΙΙ, δηλαδή με το συνολικό εξελληνισμ;o του υλικού πολιτισμού, η προϊστορία της Μακεδονίας τελειώνει.»

Sanev, Βόισλαβ "Προϊστορία της SR Μακεδονίας", Σκόπια 1977, pp.13

9) «Η τέχνη της Αρχαιότητας  στην περιοχή της Οχρίδας, ανακαλύφθηκε ένας μεγάλος αριθμός των ιχνών των δικών μας προιλυρικών οχυρών με εισαγόμενα προϊόντα από ελληνικά κέντρα τα οποία μιμούνταν τους Έλληνες με μέτριο τρόπο.
Πολιτική πρόοδο των Μακεδόνων και την κυριαρχία τους επέτρεψε την πολιτιστική εισροή ότι εκδηλώθηκε μέσα από τα προϊόντα της βιοτεχνίας και της αλφαβήτου.
Από την εποχή του Φιλίππου Β άρχισε μια  βαθιά πρόοδος. Πολιτισμικές επιρροές από τον ελληνο-μακεδονικό κόσμο. Πλούσιος ο  ελληνιστικός πολιτισμός έφτασε σε Ιλλυρικό έδαφος"

"Οχρίδα" από Vera Bitrakova-Grozdanova, σε: «Η Τέχνη στην πΓΔΜ", Σκόπια 1984, pp.85

10) "Με την αύξηση των επιρροών από τις ανεπτυγμένες και καλλιεργημένες νότιες περιοχές και με την αποδοχή της Ελληνικής επιρροής πάνω στην Παιονία, η οποία ήδη στο V και IV αιώνα είχε διαπράξει μεγάλες αλλαγές στην κουλτούρα των Παιόνων, η χρήση του ελληνικού Πάνθεου έγινε επίσης δεκτή"

Πέτροβα, Ελεονώρα "λατρείες και τον συμβολισμό της Παίονες φυλών σε σύγκριση με Ιλλυριών και θρακικά αυτοί" σε: "Macedoniae Acta Archeologica", Σκόπια No.13, pp.129

«Έχοντας την κεντρική θέση σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, η Παιονία, εκτός από τη επιρροές της από το Ελληνικό νότο, δεν είχε επιρροές από Ιλλυριους και Θράκες"

Ibid., Pp.134

11) "ελληνικά επιγραφικά μνημεία που δημιουργήθηκαν πριν από την ρωμαϊκή κυριαρχία της περιοχής μας πρόκειται να βρεθούν σε μέτριες ποσότητες"

Bitrakova Grozdanova, Βέρα "μνημεία της ελληνιστικής εποχής σε SRMacedonia", Σκόπια, 1987, σελ. 1
"Η Μελέτη των επιγραφών μας έχει όλα  τα χαρακτηριστικά της γειτνίασης με τον Μακεδονικό-Ελληνικό κόσμο"

Αυτόθι. pp.103

12) «Κατά την πρώιμη αρχαϊκή περίοδο στο Μακεδονικό έδαφος, οι Δωρικές φυλετικές ομάδες ήρθαν από τα βουνα΄ της Πίνδου, στην περιοχή της σημερινής Βορειοδυτική Ελλάδας και τμήματα προς τα νότια της  Δημοκρατίας της Macedonia.
They ιδρυθεί εδώ και αρκετά νωρίς ηγεμονίες εν μέρει από κυνηγούν μακριά οι τοπικές ομάδες φυλών Παίονες tribes.Those ήταν οι αρχαίοι Μακεδόνες "

"Μακεδονική Κληρονομιά", No 1, Ιούλιος 1996, pp.5

13) «Η βόρεια περιφέρεια του ελληνικού κόσμου, που κατοικείται με τους αρχαίους Μακεδόνες και άλλους λαούς και φυλές, δεν αναπτύχθηκε με τη δημοκρατία ως το πιο ανεπτυγμένο κοινωνικό σύστημα για εκείνη τη στιγμή"
Mikulcic, Ιβάν "αρχαίες πόλεις στη Δημοκρατία της Μακεδονίας", Σκόπια, 1999, pp.9

"Επισκόπηση μας είχε εκτεθεί με χρονολογική σειρά. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει την πρώιμη αρχαιότητα στη χώρα μας, την περίοδο από τον 5ο αιώνα π.Χ. μέχρι τα μέσα 3ο αι. Κατά τη διάρκεια αυτών των αιώνων μπορεί κανείς να ακολουθήσει το ελληνικό πνεύμα και τη δημιουργία του ελληνικού πολιτισμού σε μα περιοχή, η οποία άφησε ένα βασικό αποτύπωμα των υλικών τεχνουργημάτων "

Αυτόθι. pp.10-11
14) «Η ποσοτική κεραμικό υλικό που χρησιμοποιείται για να παραχθεί με τη συνήθη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας των ατόμων .Partly λόγω του ότι, εν μέρει λόγω των παραδόσεων που είχαν τις ρίζες μας στο έδαφος, που με τους αιώνες πριν από αυτό που χρησιμοποιείται για να ποτίζονται με Ελληνικό το πνεύμα και την ελληνιστική τρόπος ζωής, η χρήση του κτιρίου κεραμικών είχε φέρει στο ελάχιστο "

Lilcic, Viktor "Κεραμικά κατασκευής Δημοκρατίας της Μακεδονίας κατά τη Ρωμαϊκή Εποχή: Scupi, Στόμπι, Ηράκλεια Λυγκηστίδα, Styberra", Σκόπια, 1996, pp.120

15) "Σε κάθε περίπτωση κατά τη διάρκεια των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων και κυρίως τον 4ο και τον 3ο αιώνα π.Χ. μπορούμε πλέον να μιλάμε για Παίονες και για  λατρείες στην Peaonian περιοχή, αλλά από λατρείες που εγκρίθηκε από το σύνολο του ελληνικού πολιτισμού, όπου μέσα από το υλικό πολιτισμό, τα στοιχεία της πνευματικής ζωής των ανεπτυγμένων νότια εγκρίθηκαν. Αυτό ακολουθήθηκε από την ενίσχυση των αυτόχθονων στοιχείων πάνω απ 'όλα, η ηλιακή λατρεία. Από Παίονες ήταν σε κεντρική τοποθεσία στην περιοχή των Βαλκανίων, που επηρεάστηκαν από την Ελληνική Νότο, αλλά επίσης να μπορούσα 't αποφύγετε τις επιρροές από την Ιλλυριών και θρακική σφαίρα "

Πέτροβα, Ελεονώρα "Η λατρείες, το συμβολισμό και θεότητες Παίονες και τις γειτονικές περιοχές" σε:

"Μακεδονία και τις γειτονικές περιοχές από 3η χιλιετία π.Χ. to1st-μελέτες που θα παρουσιαστούν στο διεθνές συμπόσιο στη Στρούγκα-1997", Σκόπια, 1999, pp.118














Extracts from scholarly literature from FYROMian origin confirming the Greek ethnic character of ancient Macedonian society


1)'We are not to be amazed that in the archaeological material of Pelagonia we have a rarely great wealth of reflections of all pronounced cultural events in the relations between middle-Danubian and Graeco-Aegean world' 

Mikulcic,Ivan "Pelagonija",Skopje,1966,pp.2 

'In a such great chronological distance in the life of ancient Pelagonia two stages are visible: development and existence in the frames of Hellenic culture and later the Roman one'
Ibid.,pp.4


2)'The lower part of Vardar is certainly the area south of Demir-Kapija gorge that entered Hellenic cultural sphere very early and already before 600 b.c. the material culture is thoroughly Hellenised.' 

"The Valley of Vardar in Ist millennium b.c",Skopje,1982,pp.2


3)'Even in the last decades of 5th century stabilization in all spheres of social life is established. As first sign of the new time import from Graeco-Macedonian south appeared as well as fortified settlements that later grew into urban centers with character of economic and religious nuclei of the region' 

"Guide to the archaeological exhibition",Skopje,1996,pp.54


4)'For example,Pelagonia,which is naturally oriented to the South, was the first to be subjected to Greek influence, together with the lower part of Vardar'

"Archaeologic Map of the Republic of Macedonia",Skopje,1996,pp.71


5)'From the mountains of Epirus Dorian Makednoi (Macedonians) made their advance towards Macedonia, conquering the native tribes who latter gained new, Hellenistic culture and after that are politically organized into a powerful state' 

"The Art in Macedonia",Skopje,1984 pp.26


6)'Paeonians,a people who during the first millennia b.c inhabited border area between the three great paleobalkanic peoples-Illyrians, Thracians and Hellenes' 

Veljanovska,Fanica "An Attempt at Anthropological Definition of the Paeonians",Skopje,1994


7)'...Certain proto-populations occupying distinct areas of the Balkans could be distinguished on the territories of the cultural groups :in western part of the Balkans the proto-Illyrians, in the east the proto Thracians, in the south the Hellenes, in the northern part of the Balkans the proto Daco-Mysians and in the southwest of the Central Balkans the proto Bryges.'
"Bryges on the central Balkans in the 2nd and 1st millennium b.c." (summary)

"Arheologija" No 1,Skopje 1995


8)'With the end of Iron Age III, i.e. with the total Hellenisation of material culture,the prehistory of Macedonia ends.' 

Sanev,Vojislav "Prehistory of S.R. Macedonia",Skopje 1977,pp.13


9)"The Art of Antiquity left in the region of Ohrid a great number of traces of its own presence.Illyrian forts imported goods from Greek centers and imitated them in a modest fashion. Political advancement of the Macedonians and their domination enabled cultural influx that manifested itself through products of crafts and alphabet. From the times of Phillip II deeper advances in the area of Lychnidos are attested. Cultural influences of the Graeco-Macedonian world are more present. Rich Hellenistic culture arrived at Illyrian soil" 

"Ohrid" by Vera Bitrakova-Grozdanova ,in:"The Art in Macedonia" ,Skopje 1984, pp.85


10)"With the increase of influences from developed cultured south and with the acceptation of Hellenic influences over Paeonia,which already in the V and IV centuries b.c.have committed great changes in the Paeonian culture, usage of Greek Pantheon was also accepted" 

Petrova,Eleonora "Cults and symbolism of Paeonian tribes compared with the Illyrian and Thracian ones" in: "Macedoniae Acta Archeologica",Skopje No.13,pp.129

"Having the central position in this part of the Balkans,Paeonia,apart from receiving influences from the Hellenic south, wasn't an exception with regard to influences from Illyrian and Thracian sphere"
Ibid.,pp.134


11)"Greek epigraphic monuments created before definitive Roman domination of our area are to be found in modest quantity" 

Bitrakova Grozdanova,Vera "Hellenistic Monuments in S.R.Macedonia",Skopje,1987,pp. 130

"Study of the inscriptions speaks about epigraph characteristics of the neighboring Macedonian-Hellenic world"

Ibidem. pp.103


12)"During the early archaic period at the Macedonian territory, the Dorian tribal groups came across over the Pindos mountain,to the area of today's North-Western Greece and parts of the southern Republic of Macedonia.They established several early principalities partially by chasing away the local Paeonian tribes.Those tribal groups were the ancient Macedonians"

"Macedonian Heritage",No 1,july 1996,pp.5


13)"The northern periphery of Greek world, inhabited with ancient Macedonians and other peoples and tribes, wasn't developed for democracy as the most developed social system at that time"
Mikulcic,Ivan "Ancient towns in the Republic of Macedonia",Skopje,1999,pp.9
"Our overview was exposed chronologically. The first part embraces the early antiquity in our country, the period from 5th century b.c. up to the middle 3rd century b.c.. Throughout these centuries one can follow the Hellenic spirit and the creation of the Hellenic civilization in our areas, which left a basic imprint on the material artifacts"

Ibidem. pp.10-11


14)"The quantitative ceramic material used to be produced with the usual process including the labor of persons .Partly because of that, partly because of the traditions that had taken roots into our soil, which with centuries before that used to be watered with Hellenic spirit and Hellenistic way of life ,the use of the building ceramics had been brought to minimum" 

Lilcic,Viktor "Building ceramics in the Republic of Macedonia during the Roman Period:Scupi,Stobi,Heraclea Lynkestis,Styberra",Skopje,1996,pp.120


15)"In any case during the classical and Hellenistic periods and especially in the 4th and 3rd centuries b.c. we can no longer speak of Paeonian cult in the Peaonian region ,but of cults adopted by the entire Hellenic civilization, where through the material culture, elements of spiritual life from developed south were adopted. This was followed by the strengthening of the autochthonous elements above all, the solar cult. Since Paeonians were centrally located in this region of the Balkans,they were influenced from the Hellenic south but they also couldn't avoid the influences from the Illyrian and Thracian sphere" 

Petrova,Eleonora "The cults, symbolism and Deities in Paeonian and neighboring regions" in:
"Macedonia and the neighboring regions from 3rd to1st millennium b.c.-Papers presented at the international symposium in Struga-1997",Skopje,1999,pp.118

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη