Το τερματισμό τους καθεστώτος δικαστικής προστασίας της
πρώτης κατοικίας στα τέλη του 2017 θα ζητήσει, σύμφωνα με
πληροφορίες, η ΕΚΤ στις συζητήσεις για την τρίτη αξιολόγηση.
Η ΕΚΤ και ο Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός έχουν αποφασίσει, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ότι η δικαστική προστασία πρέπει να θυσιασθεί οριστικά στο τέλος του 2017. Η απόφαση της ΕΚΤ και του SSM για τον τερματισμό της δικαστικής προστασίας, στην ομπρέλα της οποίας βρίσκονται δανειολήπτες (ιδιώτες με βάση το νόμο Κατσέλη και επιχειρηματίες με βάση το νόμο Δένδια), για δάνεια ύψους 15,2 δισ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα των συνεννοήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη με το ΔΝΤ, ώστε να αποφευχθεί μια σύγκρουση των δύο πλευρών για τις ελληνικές τράπεζες.
Το Ταμείο έχει τονίσει ότι οι ελληνικές τράπεζες πρέπει να υποβληθούν σε έκτακτο έλεγχο πριν τους ελέγχους του 2018, για να προσδιορισθούν τυχόν πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες και να προχωρήσει, πριν τη λήξη του μνημονίου, η νέα ανακεφαλαιοποίησή τους, εφόσον διαπιστωθεί ότι είναι αναγκαία.
Η ΕΚΤ υπογράμμισε ότι έλεγχοι δε θα γίνουν, όπως ζητεί το Ταμείο, και μόνος αρμόδιος θεσμικά για να λάβει αυτές τις αποφάσεις είναι ο SSM.
Στην πραγματικότητα, τονίζουν τραπεζικά στελέχη, και παρά την επίδειξη… αυτοτέλειας της ΕΚΤ έναντι του ΔΝΤ, η κεντρική τράπεζα και ο SSM δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο να έλθουν σε σύγκρουση με το Ταμείο, αγνοώντας τις συστάσεις τους, γιατί κινδυνεύουν να υποστούν ένα… τραπεζικό Βατερλό, που θα καταρρακώσει την εμπιστοσύνη των αγορών στο νεοπαγή μηχανισμό ευρωπαϊκής τραπεζικής εποπτείας: αυτό θα συμβεί αν αποδειχθεί ύστερα από λίγο καιρό ότι το Ταμείο είχε δίκαιο και χρειάζονται οι τράπεζες ανακεφαλαιοποίηση, ενώ η ΕΚΤ και ο SSM θα έχουν δείξει εποπτική αμέλεια, έχοντας αρνηθεί να προχωρήσουν σε ελέγχους.
πληροφορίες, η ΕΚΤ στις συζητήσεις για την τρίτη αξιολόγηση.
Η ΕΚΤ και ο Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός έχουν αποφασίσει, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ότι η δικαστική προστασία πρέπει να θυσιασθεί οριστικά στο τέλος του 2017. Η απόφαση της ΕΚΤ και του SSM για τον τερματισμό της δικαστικής προστασίας, στην ομπρέλα της οποίας βρίσκονται δανειολήπτες (ιδιώτες με βάση το νόμο Κατσέλη και επιχειρηματίες με βάση το νόμο Δένδια), για δάνεια ύψους 15,2 δισ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα των συνεννοήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη με το ΔΝΤ, ώστε να αποφευχθεί μια σύγκρουση των δύο πλευρών για τις ελληνικές τράπεζες.
Το Ταμείο έχει τονίσει ότι οι ελληνικές τράπεζες πρέπει να υποβληθούν σε έκτακτο έλεγχο πριν τους ελέγχους του 2018, για να προσδιορισθούν τυχόν πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες και να προχωρήσει, πριν τη λήξη του μνημονίου, η νέα ανακεφαλαιοποίησή τους, εφόσον διαπιστωθεί ότι είναι αναγκαία.
Η ΕΚΤ υπογράμμισε ότι έλεγχοι δε θα γίνουν, όπως ζητεί το Ταμείο, και μόνος αρμόδιος θεσμικά για να λάβει αυτές τις αποφάσεις είναι ο SSM.
Στην πραγματικότητα, τονίζουν τραπεζικά στελέχη, και παρά την επίδειξη… αυτοτέλειας της ΕΚΤ έναντι του ΔΝΤ, η κεντρική τράπεζα και ο SSM δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο να έλθουν σε σύγκρουση με το Ταμείο, αγνοώντας τις συστάσεις τους, γιατί κινδυνεύουν να υποστούν ένα… τραπεζικό Βατερλό, που θα καταρρακώσει την εμπιστοσύνη των αγορών στο νεοπαγή μηχανισμό ευρωπαϊκής τραπεζικής εποπτείας: αυτό θα συμβεί αν αποδειχθεί ύστερα από λίγο καιρό ότι το Ταμείο είχε δίκαιο και χρειάζονται οι τράπεζες ανακεφαλαιοποίηση, ενώ η ΕΚΤ και ο SSM θα έχουν δείξει εποπτική αμέλεια, έχοντας αρνηθεί να προχωρήσουν σε ελέγχους.