Το απόλυτο χάος επικρατεί στο διεθνές αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου από το μεσημέρι της Κυριακής. Όλες οι πτήσεις από
και προς τη Ρόδο πραγματοποιούνται με πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ κάποιες ακυρώνονται εντελώς με τη Fraport να τηρεί σιγή ιχθύος, προσποιούμενη προφανώς ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Εκατοντάδες επιβάτες συνωστίζονταν για πολλές ώρες στο «Διαγόρας» και κοιμόντουσαν στα πατώματα, ο ένας πάνω στον άλλο αναμένοντας το «πράσινο φως» για τη συνέχιση των πτήσεων ή έστω κάποια επίσημη ανακοίνωση. Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική καθώς στο αεροδρόμιο είχε σημειωθεί το αδιαχώρητο! Για μία ακόμη φορά, η Fraport έκανε το θαύμα της εν μέσω θέρους, εκθέτοντας διεθνώς τον προορισμό!
Σύμφωνα με όλα όσα έγιναν γνωστά, τα προβλήματα οφείλονται στο «κρασάρισμα» των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιεί η Fraport Greece, που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου της Ρόδου. Αυτό το πρόβλημα προκάλεσε ένα ντόμινο δυσκολιών. Το κυριότερο πρόβλημα όλων ήταν η αδυναμία εκτέλεσης του “check in” για τους επιβάτες των πτήσεων. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα φαίνεται να παρουσιάστηκε και σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία με αποτέλεσμα να τιναχθεί στον αέρα το πλάνο των προγραμματισμένων πτήσεων.
Σημειώθηκαν πολύωρες καθυστερήσεις (π.χ. προγραμματισμένη για τις 21.40 της Κυριακής πτήση ΟΑ218 έφθασε στη Ρόδο στις 5 τα ξημερώματα της Δευτέρας από το αεροδρόμιο των Αθηνών), ενώ αρκετά τσάρτερ προσγειώθηκαν σε κοντινά αεροδρόμια ή στην Τουρκία, επειδή ήταν αδύνατη η προσέγγιση του «Διαγόρας»!
Πληροφορίες, οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται από κάποια επίσημη πηγή, αναφέρουν ότι τουλάχιστον 13 αεροσκάφη αναγκάστηκαν να προσγειωθούν την Κυριακή στα αεροδρόμια του Ηρακλείου Κρήτης, των Αθηνών και του Νταλαμάν, αφού πετούσαν για περισσότερη από μία ώρα πάνω από τη Ρόδο χωρίς να υπάρχουν διαθέσιμα σλοτς για να σταθμεύσουν.
Οι ίδιες πληροφορίες αποδίδουν το πρόβλημα στην πτώση του κεντρικού σέρβερ της Fraport που όπως αποδείχθηκε δεν είχε κάνει back up! Αρχικά το check in γινόταν χειρόγραφα! Στη συνέχεια όμως, λόγω του τεράστιου όγκου των πτήσεων, στάθηκε αδύνατο να εξυπηρετούνται με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες.
Η κατάσταση στο «Διαγόρας», παρέμενε απελπιστική τουλάχιστον μέχρι και το απόγευμα της Δευτέρας. Επικρατούσε μεγάλος συνωστισμός με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν οι επιβάτες, οι οποίοι μάταια περίμεναν κάποια νεότερη πληροφόρηση. Αρκετές πτήσεις τσάρτερ συνέχιζαν να προσγειώνονται στα κοντινά αεροδρόμια, χωρίς να έχει γίνει γνωστό εάν και πότε θα επιστρέψουν στη Ρόδο. Επιχειρήθηκε σε κάποιες περιπτώσεις να μεταφερθούν οι τουρίστες μέσω θαλάσσης από το Ντάλαμαν στο νησί μας.
«Ειλικρινά δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση πού οφείλεται όλο αυτό το πρόβλημα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι για μία ακόμη φορά δημιουργείται τεράστια αναστάτωση στο αεροδρόμιο Διαγόρας, με ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται. Αυτό όμως που μας προβληματίζει έντονα, είναι εάν θα αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους προβλήματα ξανά», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων της Ρόδου, κ. Κώστας Κατσίβας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, περιγράφει στη «δημοκρατική» την αλληλουχία των προβλημάτων που προκλήθηκαν μετά την πτώση των ηλεκτρονικών συστημάτων της Fraport. Όπως σημειώνει, θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα μέχρι να επανέλθει η κατάσταση στα φυσιολογικά επίπεδα. Αναφέρεται επίσης και σε άλλα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι τουρίστες οι οποίοι μετά την ταλαιπωρία που υπέστησαν στο αεροδρόμιο, έφθασαν στα ξενοδοχεία τους, όπου διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε νερό για να κάνουν ντους!
«Έχει προκληθεί ένα απίστευτο ντόμινο προβλημάτων με την πτώση του συστήματος check in της Fraport. Οι επιβάτες των πτήσεων παραμένουν πολλές ώρες στο αεροδρόμιο χωρίς να γνωρίζουν εάν και πότε θα πετάξουν, ενώ τα ξενοδοχεία που διέμεναν δεν μπορούν να τους δεχθούν πίσω, καθώς στο μεταξύ είχαν νέες αφίξεις. Πολλές πτήσεις προσγειώθηκαν στο ηράκλειο της Κρήτης, στην Αθήνα ή στην Τουρκία και δεν γνωρίζει κανείς τι θα γίνει με αυτούς, εάν θα έρθουν στη Ρόδο ή όχι.
Όσοι έφθαναν με μεγάλη καθυστέρηση στη Ρόδο περίμεναν έως και τρεις ώρες για να παραλάβουν τις αποσκευές τους. Συγκεκριμένα τουρίστες από την Αγγλία, που έφθασαν στο Διαγόρας στις 00.30 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας παρέλαβαν αποσκευές στις 2.50. Φθάνοντας στο ξενοδοχείο τους, στην περιοχή των Πεύκων, δεν είχαν νερό για να κάνουν ντουζ, πλενόντουσαν στις πισίνες και στην παραλία! Περιττό να αναφέρουμε ότι προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στα προγράμματα των τουριστικών λεωφορείων.
Πέρα όμως απ’ όλα τα προβλήματα, αυτό που μας ανησυχεί και μας προβληματίζει περισσότερο, είναι ότι δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Fraport. Δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση ή έστω μία συγγνώμη για όλη αυτή την απερίγραπτη κατάσταση που σημειώθηκε στο peak της τουριστικής περιόδου», δηλώνει ο κ. Κολιάδης, ο οποίος σημειώνει ότι τη στιγμή που διαμαρτύρονται όλοι για την ποιότητα των τουριστών που δέχεται η Ρόδος, δεν μπορούν να εγείρουν αξιώσεις όταν ο επισκέπτης του προορισμού έρχεται αντιμέτωπος με τέτοιες απερίγραπτες καταστάσεις!
Συγκεκριμένα τονίζει τα εξής: «Εκφράζονται από πολλές πλευρές παράπονα για την ποιότητα των επισκεπτών. Ποιες είναι όμως οι υπηρεσίες που προσφέρει ο προορισμός για να περιμένει υψηλότερης κατηγορίας τουρισμό; Είναι σωστό να απαιτείς πάντα το καλύτερο, θα πρέπει όμως να φροντίζεις να παρέχεις το απαιτούμενο επίπεδο υπηρεσιών. Το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, αναδεικνύει πάντα τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό στη Ρόδο. Διαπιστώνουμε όμως ότι είναι ανάγκη να ενωθούν όλοι οι επαγγελματικοί σύλλογοι που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό. Πρέπει να συγκροτηθεί μία επιτροπή, η οποία θα παρεμβαίνει όπου υπάρχει ανάγκη. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε ως σωματείο την πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή».
Πηγή: www.dimokratiki.gr
και προς τη Ρόδο πραγματοποιούνται με πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ κάποιες ακυρώνονται εντελώς με τη Fraport να τηρεί σιγή ιχθύος, προσποιούμενη προφανώς ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Δημήτρης Γκαρτζώνης
Εκατοντάδες επιβάτες συνωστίζονταν για πολλές ώρες στο «Διαγόρας» και κοιμόντουσαν στα πατώματα, ο ένας πάνω στον άλλο αναμένοντας το «πράσινο φως» για τη συνέχιση των πτήσεων ή έστω κάποια επίσημη ανακοίνωση. Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική καθώς στο αεροδρόμιο είχε σημειωθεί το αδιαχώρητο! Για μία ακόμη φορά, η Fraport έκανε το θαύμα της εν μέσω θέρους, εκθέτοντας διεθνώς τον προορισμό!
Σύμφωνα με όλα όσα έγιναν γνωστά, τα προβλήματα οφείλονται στο «κρασάρισμα» των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιεί η Fraport Greece, που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου της Ρόδου. Αυτό το πρόβλημα προκάλεσε ένα ντόμινο δυσκολιών. Το κυριότερο πρόβλημα όλων ήταν η αδυναμία εκτέλεσης του “check in” για τους επιβάτες των πτήσεων. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα φαίνεται να παρουσιάστηκε και σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία με αποτέλεσμα να τιναχθεί στον αέρα το πλάνο των προγραμματισμένων πτήσεων.
Σημειώθηκαν πολύωρες καθυστερήσεις (π.χ. προγραμματισμένη για τις 21.40 της Κυριακής πτήση ΟΑ218 έφθασε στη Ρόδο στις 5 τα ξημερώματα της Δευτέρας από το αεροδρόμιο των Αθηνών), ενώ αρκετά τσάρτερ προσγειώθηκαν σε κοντινά αεροδρόμια ή στην Τουρκία, επειδή ήταν αδύνατη η προσέγγιση του «Διαγόρας»!
Πληροφορίες, οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται από κάποια επίσημη πηγή, αναφέρουν ότι τουλάχιστον 13 αεροσκάφη αναγκάστηκαν να προσγειωθούν την Κυριακή στα αεροδρόμια του Ηρακλείου Κρήτης, των Αθηνών και του Νταλαμάν, αφού πετούσαν για περισσότερη από μία ώρα πάνω από τη Ρόδο χωρίς να υπάρχουν διαθέσιμα σλοτς για να σταθμεύσουν.
Οι ίδιες πληροφορίες αποδίδουν το πρόβλημα στην πτώση του κεντρικού σέρβερ της Fraport που όπως αποδείχθηκε δεν είχε κάνει back up! Αρχικά το check in γινόταν χειρόγραφα! Στη συνέχεια όμως, λόγω του τεράστιου όγκου των πτήσεων, στάθηκε αδύνατο να εξυπηρετούνται με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες.
Η κατάσταση στο «Διαγόρας», παρέμενε απελπιστική τουλάχιστον μέχρι και το απόγευμα της Δευτέρας. Επικρατούσε μεγάλος συνωστισμός με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν οι επιβάτες, οι οποίοι μάταια περίμεναν κάποια νεότερη πληροφόρηση. Αρκετές πτήσεις τσάρτερ συνέχιζαν να προσγειώνονται στα κοντινά αεροδρόμια, χωρίς να έχει γίνει γνωστό εάν και πότε θα επιστρέψουν στη Ρόδο. Επιχειρήθηκε σε κάποιες περιπτώσεις να μεταφερθούν οι τουρίστες μέσω θαλάσσης από το Ντάλαμαν στο νησί μας.
«Ειλικρινά δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση πού οφείλεται όλο αυτό το πρόβλημα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι για μία ακόμη φορά δημιουργείται τεράστια αναστάτωση στο αεροδρόμιο Διαγόρας, με ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται. Αυτό όμως που μας προβληματίζει έντονα, είναι εάν θα αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους προβλήματα ξανά», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων της Ρόδου, κ. Κώστας Κατσίβας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, περιγράφει στη «δημοκρατική» την αλληλουχία των προβλημάτων που προκλήθηκαν μετά την πτώση των ηλεκτρονικών συστημάτων της Fraport. Όπως σημειώνει, θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα μέχρι να επανέλθει η κατάσταση στα φυσιολογικά επίπεδα. Αναφέρεται επίσης και σε άλλα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι τουρίστες οι οποίοι μετά την ταλαιπωρία που υπέστησαν στο αεροδρόμιο, έφθασαν στα ξενοδοχεία τους, όπου διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε νερό για να κάνουν ντους!
«Έχει προκληθεί ένα απίστευτο ντόμινο προβλημάτων με την πτώση του συστήματος check in της Fraport. Οι επιβάτες των πτήσεων παραμένουν πολλές ώρες στο αεροδρόμιο χωρίς να γνωρίζουν εάν και πότε θα πετάξουν, ενώ τα ξενοδοχεία που διέμεναν δεν μπορούν να τους δεχθούν πίσω, καθώς στο μεταξύ είχαν νέες αφίξεις. Πολλές πτήσεις προσγειώθηκαν στο ηράκλειο της Κρήτης, στην Αθήνα ή στην Τουρκία και δεν γνωρίζει κανείς τι θα γίνει με αυτούς, εάν θα έρθουν στη Ρόδο ή όχι.
Όσοι έφθαναν με μεγάλη καθυστέρηση στη Ρόδο περίμεναν έως και τρεις ώρες για να παραλάβουν τις αποσκευές τους. Συγκεκριμένα τουρίστες από την Αγγλία, που έφθασαν στο Διαγόρας στις 00.30 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας παρέλαβαν αποσκευές στις 2.50. Φθάνοντας στο ξενοδοχείο τους, στην περιοχή των Πεύκων, δεν είχαν νερό για να κάνουν ντουζ, πλενόντουσαν στις πισίνες και στην παραλία! Περιττό να αναφέρουμε ότι προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στα προγράμματα των τουριστικών λεωφορείων.
Πέρα όμως απ’ όλα τα προβλήματα, αυτό που μας ανησυχεί και μας προβληματίζει περισσότερο, είναι ότι δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Fraport. Δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση ή έστω μία συγγνώμη για όλη αυτή την απερίγραπτη κατάσταση που σημειώθηκε στο peak της τουριστικής περιόδου», δηλώνει ο κ. Κολιάδης, ο οποίος σημειώνει ότι τη στιγμή που διαμαρτύρονται όλοι για την ποιότητα των τουριστών που δέχεται η Ρόδος, δεν μπορούν να εγείρουν αξιώσεις όταν ο επισκέπτης του προορισμού έρχεται αντιμέτωπος με τέτοιες απερίγραπτες καταστάσεις!
Συγκεκριμένα τονίζει τα εξής: «Εκφράζονται από πολλές πλευρές παράπονα για την ποιότητα των επισκεπτών. Ποιες είναι όμως οι υπηρεσίες που προσφέρει ο προορισμός για να περιμένει υψηλότερης κατηγορίας τουρισμό; Είναι σωστό να απαιτείς πάντα το καλύτερο, θα πρέπει όμως να φροντίζεις να παρέχεις το απαιτούμενο επίπεδο υπηρεσιών. Το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, αναδεικνύει πάντα τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό στη Ρόδο. Διαπιστώνουμε όμως ότι είναι ανάγκη να ενωθούν όλοι οι επαγγελματικοί σύλλογοι που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό. Πρέπει να συγκροτηθεί μία επιτροπή, η οποία θα παρεμβαίνει όπου υπάρχει ανάγκη. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε ως σωματείο την πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή».
Πηγή: www.dimokratiki.gr