Στις ύπουλες τακτικές που εφαρμόζουν ορισμένα εστιατόρια, προκειμένου να επηρεάσουν υποσυνείδητα τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αυξάνοντας τα έσοδά τους χωρίς οι πελάτες να το αντιλαμβάνονται, αναφέρεται δημοσίευμα της New York Post.
Το άρθρο αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους τα.. εστιατόρια «χειραγωγούν» τις επιλογές των πελατών, όχι απαραίτητα με παράνομες μεθόδους, αλλά μέσω ψυχολογικών τεχνασμάτων που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν τι θα παραγγείλουν σε λιγότερο από 90 δευτερόλεπτα», δήλωσε ο Fred Harrington, Διευθύνων Σύμβουλος της Proxy Coupons, σύμφωνα με το Yahoo! Life. «Τα εστιατόρια το γνωρίζουν αυτό και έχουν σχεδιάσει τα μενού τους για να εκμεταλλευτούν αυτήν τη γρήγορη λήψη αποφάσεων».
Μία από τις τακτικές, λοιπόν, η απουσία τιμών από τους καταλόγους ορισμένων ακριβών εστιατορίων. Εάν, δε, αναφέρουν την τιμή, συνήθως βρίσκεται σε ένα απροσδόκητο σημείο του μενού. «Ο στόχος των εστιατορίων είναι να βάλουν το φαγητό πρώτο και την τιμή δεύτερη στη σκέψη του πελάτη», είπε στο Delish ο Δρ. Jason Buhle, λέκτορας στο USC. «Ένας τρόπος για να το πετύχουν αυτό είναι να αναγράφουν πρώτα το φαγητό και μετά την τιμή».
Ένας άλλος ύπουλος τρόπος για να κάνουν τους πελάτες να πληρώσουν ένα υψηλό λογαριασμό είναι να ορίσουν μια εξαιρετικά υψηλή τιμή για ένα προϊόν, έτσι ώστε όλα τα άλλα να φαίνονται φθηνότερα και πιο προσιτά. Η εν λόγω τακτική «ονομάζεται ‘anchoring’ και είναι εξαιρετικά αποτελεσματική», είπε ο Harrington.

Ένα άλλο κόλπο έχει να κάνει με τις περιγραφές των πιάτων. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι έχουμε σκεφτεί «αυτό ακούγεται πολύ νόστιμο». Και υπάρχει λόγος για αυτό.
«Όσο πιο περιγραφικό είναι το πιάτο, τόσο μεγαλύτερη αξία του αποδίδουν οι πελάτες», είπε ο Harrington. «Δεν έχει σημασία τι υπάρχει στο πιάτο, αλλά πώς ακούγεται» τόνισε.
Εκτός από τα πιάτα με ονόματα που ακούγονται απολαυστικά, τα εστιατόρια προσπαθούν επίσης να στοχεύσουν στο συναίσθημα ή τη νοσταλγία με τις περιγραφές τους.
«Μια προσεκτικά διατυπωμένη περιγραφή μπορεί να προσδώσει σε σχεδόν οποιοδήποτε πιάτο μια συναισθηματική χροιά που είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς», όπως εξηγεί η παγκόσμια εταιρεία συμβούλων εστιατορίων Aaron Allen & Associates. Ένα κλασικό παράδειγμα για του λόγου το ακριβές αποτελούν πιάτα όπως η «Μηλόπιτα της γιαγιάς» – που πιθανότατα βρίσκεται σε καταψύκτη εδώ και μήνες.
Ένα άλλο πονηρό τέχνασμα που πρέπει να προσέχετε είναι ένα γεμάτο βάζο για φιλοδωρήματα που βρίσκεται δίπλα στο ταμείο.
Η δημιουργός περιεχομένου Basia, γνωστή ως @everupmarketing στο TikTok, δημοσίευσε ένα βίντεο στο οποίο εξηγεί ότι οι υπάλληλοι των εστιατορίων συχνά βάζουν χρήματα στο βάζο για φιλοδωρήματα, προκειμένου να πιέσουν τους πελάτες ώστε να αφήσουν και αυτοί.
Η ίδια εξήγησε επίσης ότι όταν οι σερβιτόροι ρωτούν αν θέλετε νερό της βρύσης ή ανθρακούχο, το κάνουν με την ελπίδα ότι θα παραγγείλετε τη χρεώσιμη επιλογή.
Τέλος, ακόμα και το είδος της μουσικής φαίνεται ότι παίζει τον ρόλο του. «Παίζουν πιο αργή μουσική όταν είναι άδειο το εστιατόριο και γρήγορη όταν είναι γεμάτο… γιατί ο αργός ρυθμός σε κρατά περισσότερο, ενώ το γρήγορο τέμπο σε κάνει να φας και να φύγεις», είπε η Basia.
https://www.ieidiseis.gr/