30 Ιουλ 2009

Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ για το μετρό Θεσσαλονίκης


Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα, Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενος στο έργο του μετρό, επεσήμανε ότι πρέπει να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη οι αρμοδιότητες διαχείρισης και διοίκησής του, αλλά και να αυξηθεί ο αριθμός των εργαζόμενων στο ... τμήμα των αρχαιολογικών ανασκαφών/ευρημάτων, ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες. Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες για την εναπόθεση των μπάζων εκσκαφής και ότι το έργο δεν έχει διασφαλισμένους πόρους ούτε για τον βασικό κορμό.
ΑΝΑ-ΜΠΕ


Mε ανακοίνωσή του το ΥΠΕΧΩΔΕ απαντά στον κ.Μαγκριώτη:
Από το γραφείο τύπου και δημοσίων σχέσεων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ως συνήθως, ο κ. Μαγκριώτης, ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, ψεύδεται και για ακόμα μια φορά για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξεχνάει ο κ. Μαγκριώτης ότι το όνειρο δεκαετιών των Θεσσαλονικέων δεν κατάφερε ούτε καν να το ξεκινήσει το ΠΑΣΟΚ, ενώ εμείς με λίγα λόγια και πολύ δουλειά το κάνουμε πραγματικότητα.

Από τον Μάρτιο του 2004, το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτέλεσε την πρώτη προτεραιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ και καταφέραμε να το μελετήσουμε, να το δημοπρατήσουμε και να το κατασκευάζουμε με ταχύτατους ρυθμούς. Το έργο αυτό αποτελεί κορυφαία επιτυχία της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι, εκτός δυστυχώς από τον κ. Μαγκριώτη.

Σήμερα, η κατασκευή τόσο των σηράγγων από τους δύο υπερσύγχρονους Μετροπόντικες, όσο και των 13 Σταθμών του Μετρό, προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πολύ γρηγορότερους από εκείνους της κατασκευής του Μετρό της Αθήνας και μάλιστα στα ιδιαίτερα δυσμενή εδάφη της Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι στο ίδιο χρονικό διάστημα, στο βασικό έργο του Μετρό της Αθήνας, δεν είχε καν ξεκινήσει η λειτουργία των 2 Μηχανημάτων Διάνοιξης Σηράγγων, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι δύο Μετροπόντικες που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο έχουν ήδη κατασκευάσει 2.400 μέτρα σήραγγας.

Σήμερα, όλα τα ζητήματα που ανακύπτουν στις πρώτες φάσεις κατασκευής ενός μεγάλου έργου Μετρό, όπως οι αρχαιολογικές ανασκαφές, οι καταλήψεις/απαλλοτριώσεις των χώρων και η οριστικοποίηση των μελετών, έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και οι εργασίες εντατικοποιούνται με γεωμετρική πρόοδο σε όλα τα μέτωπα του έργου, ώστε το Μετρό να παραδοθεί στο τέλος του 2012. Πρέπει επιτέλους ο κ. Μαγκριώτης να μάθει και να καταλάβει ότι τα μεγάλα έργα δεν είναι απλοϊκή αριθμητική και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αντιμετωπίζει ένα τόσο μεγάλο έργο με τόση μικρότητα.

Εξακολουθεί ο κ. Μαγκριώτης να κινδυνολογεί με προφανείς ανακρίβειες για τη χρηματοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν είναι προ πολλού επισήμως γνωστό ότι έχει εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης, τόσο για το βασικό έργο, όσο και για την επέκταση προς την Καλαμαριά από Κοινοτικούς πόρους (Γ' ΚΠΣ, ΕΣΠΑ) και δάνεια με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σε εκείνους που δεν έχουν καμία σχέση με την τεχνογνωσία του Μετρό και τους συμφέρει να εμφανίζουν ότι υπάρχουν προβλήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης για

τους δικούς τους λόγους, απαντά η πρόοδος κατασκευής του μεγαλύτερου έργου που κατασκευάζεται σήμερα στην Ελλάδα, την οποία οι πολίτες βλέπουν καθημερινά στα εργοτάξια με τα μάτια τους.

Ο κ. Μαγκριώτης, όπως και άλλοι, παριστάνουν τον προφήτη κακών μαντάτων, άλλα συνεχώς πέφτουν έξω. Και η Εγνατία Οδός ολοκληρώθηκε και το Μετρό προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε και το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε διεθνές αεροδρόμιο με την κατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων και την κατασκευή των αναγκαίων κτιρίων και η ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού με την κατασκευή των δυσκολότερων τμημάτων στον Μαλιακό, τα Τέμπη και τον Πλαταμώνα προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σήμερα υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα Δημοσίων Έργων που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα και κανείς δεν μπορεί να προσποιείται ότι δεν το βλέπει.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη