Αγαπητό blogspot taxalia
Εγραψα αυτη την επιστολή μετα την ανάγνωση της αναρτησης “Γιατι τόσος φόβος Κυριε Ρέππα” της 12ης-7-2010.
Νομιζω οτι η απάντησή μου προς τον συντακτη της παραπάνω ανάρτησης έχει σημασία και σας παρακαλώ να την αναρτήσετε.
Αγαπητε Συναδελφε
Μια ερώτηση για τις νεες προσλήψεις στην Εγνατία Οδό Α.Ε:
Γιατι δεν αναφέρεις τα ονοματα των νεοσυμβασιουχων στην Εγνατία Οδό Α.Ε οπως επίσης και το ειδικο αντικειμενο για το οποίο προσληφθηκαν?
Αν οι ανωτερω ειναι μελετητες ή σύμβουλοι με εξιδεικευμενο αντικειμενο τοτε δεν εχετε δικιο γιατι τοτε δεν μπηκαν απο το παραθυρο αλλα συμφωνα με το Νομο για συμβάσεις έργου με μελετητες ο οποίος ισχυει και δινει αυτη τη δυνατοτητα.
Βεβαιως θα εχετε δικιο αν πειτε οτι δεν προκηρυχθηκε ενας σχετικος διαγωνισμος για την προσληψη τους.
Σας υπενθυμιζω οτι καποιοι συναδελφοί σας πρόκειται να προσληφθούν σύντομα με τη χρηση του ιδιου Νομου.
Μια διόρθωση: ... ...
Ειστε ανημερωτος και καταγγελετε λαθος πραγματα και ανθρώπους στην αναφορα σας σχετικα με τα διοδια. Στην εποχη διοικησης Λαμπροπουλου δεν ηταν δυνατον να μπουν διοδια διότι αυτά μπαινουν οταν είναι δοσμενα στην κυκλοφορία μηκη δρομου πριν και μετα τα διοδια με συγκεκριμενο μηκος και τοτε οπως δεν ξερετε τετοια κατασταση δεν ειχε διαμορφωθει διοτι ελειπαν κομματια δρομου και χρησιμοποιουνταν τμηματα Εθνικων Οδων που ειχαν βαφτιστει "Λειτουργική Εγνατια".
Επι εποχης Σουφλια αυτη η προυποθεση καλυφθηκε αλλα ηταν δικη του η πολιτικη ευθυνη και απόφαση να μην μπουν αμεσως διοδια για προφανεις πολιτικούς ή βλακωδεις λογους.
Μια τακτοποιηση:
Λετε οτι ειστε συμβασιουχος που κατεχετε τεχνογνωσια στην κατασκευη εργων οδοποιιας.
Πόσα χρονια ειστε συμβασιουχος?
Ποτε εγινε η προσληψη σας?
H Εγνατια Οδος Α.Ε έκανε πρωτη και τελευταια φορά διαγωνισμό για την προσληψη ατόμων ως προσωπικό για την επίβλεψη των εργων της στο τέλος του 2005 ο οποίος ολοκληρωθηκε με διαφορα κυματα προσληψεων το 2006. Ακολουθησαν
διαφορες μεμονωμενες προσληψεις απο το παραθυρο.
Με αυτο το διαγωνισμο η Εγνατια Οδος θέλησε να αντικαταστάσει τους παλιους Αναδόχους Επίβλεψης που ηταν εταιρείες και κέρδισαν διεθνή διαγωνισμό.
Ετσι λοιπον στο διαγωνισμο του 2005 η Εγνατια Οδός Α.Ε προσέλαβε μερικα ικανα ατομα που προέρχονταν από τους παλιους Αναδόχους Επίβλεψης αλλα και μερικα ατομα απο τους Αναδόχους Κατασκευής των εργων γιατι ήταν αυτοί που ηξεραν να κανουν τη δουλειά. Αυτοί αποτελεσαν το ένα τμημα των προσληψεων. Οι υπόλοιποι ήταν το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιήθηκε ο Διευθυνων Σύμβουλος κ. Κωτούλας. Αν ειστε από αυτο το δευτερο τμημα των προσλήψεων θα ηθελα να μου πειτε τον νεοδημοκρατη βουλευτη που σας εξυπηρέτησε διοτι αλλιως δεν θα ηταν δυνατον να προσληφθειτε. Στη συνεχεια θα ηθελα να μου πειτε γιατι αντιδρατε σε αυτο που και εσεις συμμετειχατε ως θυμα της πολιτικης εξουσιας λίγα χρονια πριν. Μηπως θελετε να δικαιωθειτε με βαση το “δικαιο του θυματος”? Προς επιρρωση της κατηγοριας που σας προσαπτω σας υπενθυμιζω οτι στις εκλογες του οργανου των συμβασιουχων τα αποτελεσματα ηταν περιπου 99% για τους νεοδημοκρατες υποψήφιους διότι άλλοι υποψηφιοι απο αλλη παραταξη δεν υπηρχαν οπως θα θυμασθε εκτος από το 1% που κατεληξε τελικα να ειναι υποχειριο και γραφιδα του Προεδρου κ. Γούλα. Δεν νομιζω οτι ηταν τυχαια ολα αυτα.
Για αυτο το δευτερο τμημα των προσληψεων θα πρεπει να γινει μια ενδοσκοπηση προκειμενου να καταλαβουμε πως αυτοι οι ανθρωποι σημερα θέλουν να παραμεινουν ως κατεχοντες τεχνογνωσια περι την οδοποιια.
Ηταν ή δεν ηταν η πλειοψηφια τους ανθρωποι με ελαχιστο χρονο απο την ληψη πτυχιου τους ναι ή οχι?
Εκαναν οδοποιία πριν? Οι περισσότεροι οχι. Επομένως η τεχνογνωσία που υποστηρίζουν οτι κατεχουν στην οδοποία αφορά στο διάστημα από το 2006 μεχρι το 2010 και επίσης το συνολο της επαγγελματικής τους εμπειρίας είναι 5 έως 10 για τους περισσότερους.
Λοιπόν? Αυτή ειναι η τεκμηριωση της επιστημονικότητάς τους ή τελικά βρηκαμε ενα βαγονι που το βαφτισαμε “τεχνογνωσια”, ανεβηκαμε επανω και το παμε βολτα εκει που δεν μας ξερουν και προσπαθούμε να δικαιωθούμε με αυτο το λοφίο?
Βεβαιως τα 4 χρόνια στην Εγνατια ειναι μια τεκμηριωση της εμπειριας αλλα θα πρέπει να συνοδευεται και απο τις παραπανω διευκρινισεις για λογους τιμιοτητας οταν θα ελθει η Δευτερα Παρουσια και θα γινουν αξιοκρατικες προσληψεις.
Από την άλλη αυτά τα 4 χρόνια εμπειρίας άν συγκριθούν με τις απαιτήσεις που τιθενται σε διεθνεις διαγωνισμούς για την προσληψη ατόμων σε αναλογα εργα είναι ακριβως ένα τιποτα και μόνο ως non-key personnel θα ηταν δυνατον να προσληφθούν .
Δηλαδή για δουλειές που μπορούν να τις κάνουν οι πάντες ύπο την καθοδήγηση του key-personnel.
Μη παραλογιζεσαι και τολμησεις να πεις οτι αυτοί οι άνθρωποι κατελαβαν θέσεις Επιβλεπόντων, εγιναν μόνιμοι και στη συνεχεια Περιφερειακοι Διευθυντές κλπ. Μπορείς όμως να πεις με υπονοούμενο ότι ήταν η "δεξια χείρα" της προηγούμενης Διοικησης της Εγνατιας Οδού Α.Ε.
Μη το τολμήσεις όμως σε παρακαλω διότι η χώρα μας υποκειται σε μια διεθνή πιεση υποβαθμισης και δεν θα ηταν καλο να υποβαθμιστουμε και εδω.
Κατά την περίοδο 2006 -2009 η Εγνατία Οδός Α.Ε μετέτρεψε σε αορίστου χρόνου της συμβάσεις αρκετών πρώην συμβασιούχων.
Θέλω να μοιραστώ μαζί σου τη βεβαιότητα ότι κανένας από αυτούς εδώ δεν ανήκε στο προαναφερθεν πρωτο τμημα των προσλήψεων συμβασιούχων.
Θέλω επίσης μαζί να φωνάξουμε για την δημοσιοποίηση των βιογραφικών αυτών των εκλεκτών και να θυμηθούμε μαζι τι ειδους υπηρεσίες προσέφεραν αλλα και ποιος ηταν ο πολιτικός πατρωνας πίσω από την κουρτινα. Ειναι άλλωστε γνωστοί όλοι τους.
Μια αξιοκρατικη πρόταση.
Προτείνω να γινει αυτος ο διαγωνισμός και μάλιστα να γίνει και μεσω ΑΣΕΠ οταν η Εγνατια Οδός θα θέλει άτομα για την επίβλεψη ή για την στελέχωση όλων των τομεων της στα νεα εργα που συζητειται οτι θα της ανατεθούν.
Προτείνω όμως ο διαγωνισμός αυτός να γίνει με κριτηρια σοβαρά όπως αυτά που ζητούνται στους διεθνείς διαγωνισμούς και με σαφή διαχωρισμό του του κρίσιμου και του μη κρισιμου προσωπικου (key and non-key personnel). Ο ίδιος διαχωρισμός θα αποτελέσει και τη βαση συζητησης για τις αμοιβες τους.
Αν γινουν τα παραπανω τοτε συναδελφε δεν θα δεις ξανα τσουτσεκια με λιγοτερο απο 5 χρονια επαγγελματικής εμπειρίας να γινονται Επιβλέποντες μεγαλων εργων υπο την προστασία υψηλά ιστάμενων διευθυντών της Εγνατία Οδός Α.Ε.
Δε νομιζεις οτι χρειαζεται ενα ξεκαθαρισμα?
Μη βιαζεσαι να πεις οτι στα χαρτια εγιναν ολα τελεια και ότι η Εγνατια Οδός Α.Ε ακουμπησε σωστα σε αυτούς τους ανθρωπους. Παντοτε εχει σημασια η ποιότητα και το τελικό κοστος στο οποίο αγοράστηκε το τελικό προϊόν. Πόσο άραγε να στοίχισε η μικρή τους εμπειρία και η ένταξή τους στο "συστημα" όλα αυτά τα χρόνια?
Μη μου αντιδρας για το νέο "συστημα" που κυβερνα την Εγνατια Οδό Α.Ε. Και αυτό που υπηρέτησες "σύστημα" ητανε.
Το τωρινο δεν σου αρεσει γιατι δεν εχεις προσβαση ή είσαι βαμμένος με άλλα πολιτικά χρωματα και μαλλον μπορεις μονος σου να κανεις τη διαγνωση πως εισαι καμμένος.
Αναρωτήθηκες ποτε σου ότι αυτη σου η καταληξη ήταν μοιραια εφοσον στηθηκε με τον τροπο που στηθηκε και δεν προλαβε το πολιτικο σου βυσμα να σε κανει μονιμο?
Τι αισθάνεσαι για τους ανθρώπους οι οποίοι ειχαν βαρβατο βιογραφικό το 2005 και τους εφαγες τη θεση επειδη ειχες πολιτικό βύσμα?
Θα μπορούσα να γραψω και πολλα περισσότερα αλλα βαρεθηκα να συζητω μαζι σου και μετα να σε βλέπω να ακολουθεις την πεπατημενη.
Τέλος θα ηθελα να σου πω οτι και γω θα ακολουθησω τον ιδιο δρομο της ανεργίας το Σεπτεμβριο γιατι ειμαι συμβασιουχος. Επίσης είμαι οικογενειαρχης και με δανειακες υποχρεωσεις που δημιουργηθηκαν για να αποκτησω τα βασικα.
Αν είσαι από τους καλούς σου ευχομαι να πετυχεις στη συνεχεια σε ενα πραγματικα αξιοκρατικο διαγωνισμο και να καταλαβεις τη θεση που σου ανηκει.
Να ξέρεις ότι καλοί είναι επίσης και αυτοί με μικρη επαγγελματική εμπειρία που ειναι δουλευταραδες και ατομα με ηθικές αξίες. Αν εισαι τετοιος μη νομισεις οτι δεν εισαι γνωστος και επιλέξιμος.
Αν εισαι από τους άλλους ένα εχω να σου πω ότι καποτε η πικρα του κοσμου θα ξεχειλισει και η αξιοκρατια θα ελεγχεται δημοσια.
Kαλή συνέχεια
Σχόλιο TaXalia: και οι δύο αναρτήσεις έχουν σωστά επιχειρήματα. Μακάρι όλοι στην Ελλάδα να είχαν τόσο περιεχόμενο και γνώση στις απόψεις τους. Θα είχαμε μία άλλη Ελλάδα...