26 Νοε 2012

"Νεκρός" συγκοινωνιακά από σήμερα ο νομός Θεσσαλονίκης

Νέκρωσε σήμερα το μεγαλύτερο μέρος της Περιφερειακής ενότητας (αυτό που λέμε συνήθως "νομός") Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της αδυναμίας του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να..
προμηθευθεί καύσιμα. Τα λεωφορεία παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια του ΚΤΕΛ, ενώ το πρακτορείο της οδού Ειρήνης στο Βαρδάρι, παραμένει κλειστό.
Όπως έγινε γνωστό τις προηγούμενες ημέρες, το ΚΤΕΛ εκτελεί συγκοινωνία στις Βορειοναταλικές περιοχές του νομού (από Λαγκαδά μέχρι Σοχό, περιοχή Ζαγκλιβερίου, Ασπροβάλτα, Σταυρό κλπ), με μειωμένο κόμιστρο κατά 50% σε κάποιες περιοχές και με εισιτήριο 0,80 λεπτών στις πρώην επαρχίες βόρεια του Λαγκαδά, όπου τα έσοδα τα εισπράττει ο ΟΑΣΘ, ενώ τις δαπάνες τις πραγματοποιεί το ΚΤΕΛ. 
έγγραφο του ΚΤΕΛ αναλύει τα απλήρωτα
τιμολόγια από το 2009 !
Το έλλειμμα που δημιουργείται ανέλαβε να καλύψει το κράτος, ώστε οι κάτοικοι να έχουν φθηνό εισιτήριο και πολλά δρομολόγια, με ένα μηνιαίο κόστος 100.000 ευρώ περίπου.
Λόγω της οικονομικής δυσχέρειας του κράτους, δεν καταβλήθηκε στο ΚΤΕΛ -μέσω του ΟΑΣΘ- το ποσό των 200.000 ευρώ περίπου, με αποτέλεσμα να μείνει "ανοιχτό" στις εταιρείες πετρελαιοειδών.
Εκτός από αυτά, όπως αναλύθηκε σε δελτίο τύπου του ΚΤΕΛ, η εταιρεία έχει λαμβάνειν το ποσό των 320.000 ευρώ, από δωρεάν συγκοινωνία που παρήχε το 2009, σε επτά δήμους της περιοχής, στα πλαίσια του προγράμματος "ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ" της ΚΕΔΚΕ (Υπουργείο Εσωτερικών) κι επί 3,5 χρόνια παραμένουν απλήρωτα.
Ο ΟΑΣΘ από την πλευρά του, ως υπόχρεος καταβολής των δύο δόσεων, λέει ότι έχει λαμβάνειν από το κράτος πάνω από 35 εκ.ευρώ, με συνέπεια να καθίσταται ασυνεπής σε υπεργολάβους, μετόχους και προσωπικό και δηλώνει ότι θα διακόψει τη συγκοινωνία την 1η Δεκεμβρίου και στο υπόλοιπο του νομού (στο πολεοδομικό συγκρότημα και τους δήμους δυτικά (Κουφάλια, Χαλκηδόνα) και νότια (Επανομή, Μηχανιώνα), που εξυπηρετεί, ενώ παράλληλα προσπαθεί να λάβει δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, που θα ανακούφιζε προσωρινά την κατάσταση.
Με απλά λόγια, η κατάσταση μπορεί να περιγραφεί ως "στάση πληρωμών στην πράξη".

Νέα επικοινωνία του ΟΑΣΘ με το Υπουργείο Οικονομικών σε αναζήτηση λύσης

Επιταχύνονται από σήμερα οι εξελίξεις αναφορικά με τη δυνατότητα ή όχι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια στη συμπρωτεύουσα από 1ης Δεκεμβρίου, καθώς έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο 35,5 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει ενημερώσει σχετικά τον πρωθυπουργό, τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και τους φορείς της πόλης, για την επερχόμενη αναστολή των δρομολογίων, που θα προκαλέσουν «έμφραγμα» στη Θεσσαλονίκη, καθώς με τα αστικά λεωφορεία μετακινούνται καθημερινά 450.000 άτομα.
Οφειλές 80 εκατ.
Το Δημόσιο οφείλει στον ΟΑΣΘ 35,5 εκατ. ευρώ με αποφάσεις της διαιτησίας, οι οποίες είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες για το 2011 και 2012, ενώ παράλληλα υπάρχουν οφειλές ακόμα 45 εκατ. από το οριστικό κλείσιμο του 2010 και 2011, ήτοι συνολικά περίπου 80 εκατ. ευρώ. Για να καλυφθεί το κενό χρηματοδότησης, ο ΟΑΣΘ απευθύνθηκε και σε τράπεζες, αλλά πλέον και αυτή η δυνατότητα έχει εξαντληθεί, ενώ δεν έχει καταβληθεί η μισθοδοσία των εργαζόμενων του Οργανισμού για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, αλλά και το μέρισμα των μετόχων του για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, ενώ οφείλονται μερίσματα σε μερίδα μετόχων και για τον Οκτώβριο.
Πάντως, σήμερα, θα υπάρξει εκ νέου επικοινωνία της διοίκησης του ΟΑΣΘ με το υπουργείο Οικονομικών για να εξευρεθεί λύση.


Ερώτηση Σάββα Αναστασιάδη για τα προβλήματα ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη