Μια ακόμη εξαγγελία που θα μείνει στα χαρτιά. Θα παρκάρουμε μόνο με τη χρήση ειδικής εφαρμογής στο κινητό (smartphone)
Kαλά κρασιά...
Νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο θα εφαρμόζεται όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά...
σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα, εξετάζει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Το νέο σύστημα που αναμένεται να εφαρμοστεί από 2014 θα προβλέπει χρέωση ανά λεπτό για το παρκάρισμα.
Το κόστος στάθμευσης θα κυμαίνεται ανά ώρα από 1,7 – 2 ευρώ, όπως επισημάνθηκε σε σημερινή συνέντευξη τύπου.
Το τιμολόγιο θα είναι διαφορετικό για τους επισκέπτες, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι των δεν θα πληρώνουν.
Από το νέο σύστημα ο δήμος υπολογίζει σε αύξηση των εσόδων κατά 300% με τα έσοδα από το ισχύον σύστημα να φτάνουν ετησίως τις 300.000 ευρώ.
Τα έσοδα θα προωθηθούν στις δημοτικές κοινότητες προκειμένου να προχωρήσουν σε έργα για τη βελτίωση της κατάστασης στο κυκλοφοριακό.
Τα παρκόμετρα – μηχανάκια καταργούνται. Το νέο σύστημα θα λειτουργεί μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ο οδηγός αρχικά θα πρέπει να κάνει εγγραφή στην εταιρεία ελεγχόμενης στάθμευσης, προκειμένου να αποκτήσει ένα προσωπικό κωδικό.
Όταν βρίσκει μια θέση ελεγχόμενης στάθμευσης θα μπαίνει από το κινητό του στην εφαρμογή, θα πληκτρολογεί τον κωδικό του και θα ξεκινάει να μετράει ο χρόνος παρκαρίσματος. Το τίμημα θα πληρώνεται είτε ηλεκτρονικά, είτε μέσω προπληρωμένης κάρτας.
Για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ θα υπάρξει η δυνατότητα να αγοράσουν ειδικές κάρτες με προπληρωμένο χρόνο από τα περίπτερα.
Το νέο σύστημα θα ελέγχεται από κεντρική κονσόλα, η οποία θα παρακολουθεί ηλεκτρονικά όλους τους δρόμους και τους χώρους στάθμευσης.
Οι προτάσεις για τις θέσεις στάθμευσης στα δημοτικά διαμερίσματα είναι οι εξής:
Α΄ δημοτική κοινότητα:
Ένωση περιοχών Ελεγχόμενης Στάθμευσης Θ1 και Θ2 με κοινή κάρτα κατοίκων.
Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στην οδό Αγ. Δημητρίου
Μετατροπή των θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά για επισκέπτες
Μετατροπή τμήματος της μακροχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά για κατοίκους
Β΄ δημοτική κοινότητα:
Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης στις οδούς Αναγεννήσεως, σε τμήμα της Γιαννιστών και στην Λαγκαδά για χρήση μόνο από επισκέπτες
Άρση της απαγόρευσης στάθμευσης στην Αγ. Πάντων και εφαρμογή ελεύθερης στάθμευσης σε επισκέπτες και κατοίκους
Γ΄ δημοτική κοινότητα:
Στην περιοχή της Άνω Πόλης οι παρεμβάσεις θεωρούνται σχεδόν αδύνατες. Η προτεινόμενη πολιτική στάθμευσης είναι η εξής:
Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στην οδό Αγίου Δημητρίου.
Εφαρμογή της αποκλειστικής στάθμευσης για επισκέπτες στο νότιο τμήμα της οδού Κασσάνδρου. Το βόρειο τμήμα της θα δοθεί αποκλειστικά για στάθμευση κατοίκων.
Εφαρμογή της αποκλειστικής στάθμευσης για κατοίκους σε όλο το μήκος της οδού Ολυμπιάδος.
Δ΄ δημοτική κοινότητα:
Δημιουργία θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στους άξονες Γ. Λαμπράκη, Κλεάνθους, Μπότσαρη και Διογένους
Ε΄ δημοτική κοινότητα:
Εφαρμογή βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες σε βασικούς άξονες της κοινότητας όπως η 25η Μαρτίου, Μ. Μπότσαρη και η Κ. Καραμανλή.
Η πρόταση θα τεθεί από αύριο σε διαβούλευση σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. Στη συνέχεια θα εισαχθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και αφού διατυπωθεί συγκεκριμένη εισήγηση θα πάει στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, για τον ανάδοχο που θα αναλάβει να εφαρμόσει το νέο σύστημα. Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αναμένεται να εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά.