12 Μαΐ 2013

Καθηγητής από την Καλαμαριά, υποδεικνύει πώς να απεργήσουν χωρίς να χάσουν λεφτά!

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Εκπαιδευτικός από Λύκειο της Καλαμαριάς, κάθισε κι έγραψε ολόκληρο εγχειρίδιο, με "κόλπα", πώς να χαλάσουν τις πανελλαδικές οι καθηγητές, χωρίς να χάσουν λεφτάκια. Ο άνθρωπος διδάσκει πως γίνεται μία απεργία χωρίς να χάνονται τα μεροκάματα !
Διαβάστε το:

Δαμιανός Μυρίδης (Μαθηματικός,  7ο  Λύκειο Kαλαμαριάς)

Εφόσον αποφασίσει ο κλάδος απεργία κατά την διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων και επειδή, ειδικά στις σημερινές δυσβάστακτες συνθήκες, ένα κριτήριο πολλών συναδέλφων για συμμετοχή στην απεργία είναι και το κόστος της, πρέπει να δοκιμάσει ο κλάδος και την παρακάτω αποτελεσματική, αλλά σχεδόν αδάπανη μορφή απεργίας.
Με συντονισμό της ΟΛΜΕ, οι τοπικές ΕΛΜΕ, αποφασίζουν από την 1η μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων να κηρύξουν ΜΙΑ 24ωρη απεργία ανά 13 ημέρες αγωνιστικής κινητοποίησης ή και 3ωρη στάση για τα μέλη τους καθορισμένη ημερομηνία για κάθε ΕΛΜΕ, ενώ ΟΛΕΣ οι άλλες ΕΛΜΕ δεν μετέχουν σε αυτήν, αλλά θα μετάσχουν κάποια άλλη ημερομηνία για απεργία με απόφαση της τοπικής ΕΛΜΕ. Την χρονική σειρά την αποφασίζει η ΟΛΜΕ με διάφορα κριτήρια π.χ. τα μέσα ποσοστά συμμετοχής στις απεργίες. Αν οι ΕΛΜΕ ομαδοποιημένες κατά τα 13 γεωγραφικά διαμερίσματα αποφασίσουν απεργία, με συμμετοχή κατά μία ημέρα στις 13 η κάθε μια, το αποτέλεσμα είναι ισοδύναμο με απεργία διαρκείας αλλά με κόστος το 1/13 μόνο, λόγω των συνεχών αναβολών έναρξης που θα προκαλεί. Μπορεί μάλιστα αντί 24/ωρης οι αποφασιζόμενες τοπικά απεργίες να είναι 3ωρες στάσεις εργασίας, στις ώρες 7-10.00, 9.30-12.30. Τότε το κόστος της ουσιαστικά απεργίας διαρκείας είναι λιγότερο από το 1/30 !!!

Η μορφή μάλιστα αυτή των κυλιομένων γεωγραφικά- χρονικά, σύμφωνα με δικηγόρο εργατολόγο, δεν κινδυνεύει να εξουδετερωθεί από δικαστικές αποφάσεις σαν καταχρηστική, γιατί θα απαιτείται από τα τοπικά διοικητικά δικαστήρια για την κάθε ΕΛΜΕ χωριστά να βγαίνει δικαστική απόφαση που θα αφορά μόνο την τοπική ΕΛΜΕ και που δεν θα έχει αποτέλεσμα αφού θα έχει λήξει η 24ωρη απεργία εκείνης της ΕΛΜΕ.

Η απεργία μπορεί να κηρυχθεί και ενιαία από την ΟΛΜΕ και η συμμετοχή σε αυτή να γίνεται κατά περιοχές την αντίστοιχη ημερομηνία που θα αποφασιστεί για την κάθε ΕΛΜΕ , μετά από άτυπη κεντρική απόφαση, όπως αν την είχαν κηρύξει τοπικές ΕΛΜΕ.

Πρέπει να διερευνηθεί-διεκδικηθεί επίσης το ενδεχόμενο να μην υπάρχει κράτηση σε τέτοια απεργία, εφόσον το απόγευμα της ίδιας μέρας θα πηγαίνουμε στα σχολεία για τα λοιπά σχολικά καθήκοντα.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΚΑΤΑ 60%

Η ημερήσια κράτηση για απεργία είναι το 120% του ενός ημερομίσθιου συν η αναλογούσα σε 1/240 ή 1/120 από τα επιδόματα Χριστουγέννων ή Πάσχα(ανάλογα με τον χρόνο της απεργίας) και 1/360 από το επίδομα αδείας, ενώ για την στάση εργασίας είναι τόσα έκτα του ημερομισθίου όσες οι ώρες της στάσης εργασίας χωρίς την προσαύξηση του 1/ 5 λόγω Σαββάτου και χωρίς πρόσθετη κράτηση από επιδόματα Χριστουγέννων ή Πάσχα και άδειας.

Μετά την καθιέρωση του 5ήμερου κάθε μέρα απεργίας επιβαρύνεται και με το 1/5 του ημερομίσθιου του Σαββάτου, επειδή θεωρήθηκε ότι συμπεριλαμβάνει και απεργία κατά το 1/5 της εργασίας του Σαββάτου που μεταφέρθηκε στις 5 εργάσιμες μέρες !!!. (44809/1287/17-4-84 απόφαση του Γενικού Λογιστηρίου). Όμως πρόσθετη εργασία μιας μέρας πχ. από μη χρήση άδειας το καλοκαίρι δεν πληρώνεται με προσαύξηση κατά το 1/5 του Σαββάτου !!!, αλλά ούτε και η αδικαιολόγητη απουσία προκαλεί κράτηση ίδια με της απεργίας, αλλά μικρότερη !!!, αφού η κράτηση για αδικαιολόγητη απουσία είναι το 1/30 του μισθού δηλ. το 100% ενός ημερομισθίου και όχι το 120% του ημερομισθίου όπως στην απεργία. Προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια θα μπορούσε να ακυρώσει το παράλογο αυτό είδος κράτησης για απεργία.

Μπορούμε λοιπόν να υλοποιήσουμε ισοδύναμα την όποια απεργία, 24ωρη, 48ωρη, 5ήμερη, διαρκείας, απεργία σε εξετάσεις κλπ με τρίωρη (ή τετράωρη ) στάση για κάθε μέρα απεργίας, η οποία όμως να αφορά τις τρεις (ή τέσσερες) τελευταίες διδακτικές ώρες ΤΟΥ ΚΑΘΕ συναδέλφου χωριστά στον πρωινό κύκλο και τις 3 (ή 4) πρώτες ΤΟΥ ΚΑΘΕ συναδέλφου του απογευματινού κύκλου του σχολείου, και όχι όπως μέχρι σήμερα κάνουμε, τις τελευταίες ή πρώτες του σχολείου ταυτόχρονα για όλους τους συναδέλφους.

Γνωμοδότηση μάλιστα του νομικού συμβούλου του κλάδου θα αποσαφηνίσει τυχόν νομικά ζητήματα σχετικά με την πρόταση, ενώ συνδικαλιστικής φύσης ζητήματα νομίζω ότι δεν υφίστανται.

Μπορεί μάλιστα το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του κάθε σχολείου να κατασκευαστεί από την αρχή του σχολικού έτους έτσι ώστε τις συνήθεις ημέρες της εβδομάδος που ο κλάδος θα πραγματοποιεί 24ωρη ή 48ωρη απεργία, (ή τροποποιηθεί κατάλληλα ενόψει αποφασισμένης απεργίας) κάθε συνάδελφος να έχει μέχρι 3 διδακτικές ώρες και χωρίς κενά(ή 4 αντίστοιχα, εφόσον δεν είναι δυνατόν να γίνει σε όλα τα σχολεία και για την ίδια μέρα της βδομάδας πρόγραμμα με 3 μόνο ώρες εκείνες τις μέρες για κάθε συνάδελφο). Έτσι πραγματοποιώντας αυτές τις μέρες 3ωρη(ή 4ώρη) στάση με διαφορετική έναρξη για τον κάθε συνάδελφο ώστε να αφορά τις 3(ή 4) τελευταίες διδακτικές του ώρες εκείνης της μέρας στον πρωινό κύκλο και από την 1η διδακτική του ώρα στον απογευματινό κύκλο, θα ισοδυναμεί απολύτως με 24ωρη ή 48ωρη απεργία.

Η μορφή αυτή της απεργίας των κυλιόμενων στάσεων εργασίας, στις Πανελλαδικές μπορεί να υλοποιηθεί με εξαγγελία για όποιο αριθμό ημερών, ακόμη και με μιας ώρας στάση εργασίας για κάθε μέρα, με διαφορετική όμως ώρα έναρξης από κάθε συνάδελφο ανάλογα πχ. με την ειδικότητα, ή την περιοχή, ή με άλλη κατάλληλη κατάταξη των συναδέλφων σε 3-6 ισάριθμες ομάδες. Η απεργία αυτή θα υλοποιείται για κάθε μέρα που δεν αναβάλλεται η εξέταση. Η απεργιακή πίεση θα είναι ίση με απεργία διαρκείας. Η αγωνιστική παρουσία συναδέλφων στο χώρο των εξετάσεων θα συμβάλλει στην συμμετοχή σε αυτήν και όσων διστάζουν να συμμετάσχουν. Μπορεί ακόμη να εξαγγέλλονται τρεις πχ. μονόωρες συνεχόμενες στάσεις εργασίας για κάθε ημέρα και οι συνάδελφοι κάθε ομάδας να έχουν υποχρέωση να μετέχουν σε μια από αυτές.
Με την παραπάνω μορφή θα μειωθεί το κόστος της απεργίας ανά ημέρα από το 120% του ημερομίσθιου στο 50% για την μορφή της 3ωρης στάσης, δηλ. μείωση του κόστους κατά 58%(συν η κράτηση επιδομάτων) , ή με την μορφή της 4ωρης στάσης με μείωση του κόστους κατά 45%, με ίδια ή σχεδόν ίδια απώλεια διδακτικών ωρών με την 24ωρη απεργία. Η πίεση της απεργίας οφείλεται κυρίως στην μη πραγματοποίηση μαθημάτων και όχι στο ποσό της κράτησης. Για την απεργία διαρκείας στις Πανελλαδικές εξετάσεις με την παραπάνω μορφή το κόστος θα είναι μηδαμινό. !!
Πρέπει μάλιστα να απαιτήσουμε στις τρίωρες στάσεις εργασίας η κράτηση να γίνεται σε 3/7 του ημερομισθίου, εφόσον σήμερα τα σχολεία λειτουργούν σε 7 διδακτικές ώρες και όχι σε 6, όπως επί 6ήμερου, μειώνοντας έτσι κι άλλο το κόστος της στάσης-απεργίας. Έτσι θα υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή λόγω του μικρότερου κόστους και επομένως μεγαλύτερη απεργιακή πίεση.
Σε κάθε απεργιακή «μάχη» πρέπει να χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν λιγότερα «πυρομαχικά» !!!

ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

Οι περισσότεροι Δ/ντές σχολείων αλλά και οι Δ/ντες των άλλων υπηρεσιών, πιεζόμενοι ίσως από προϊσταμένους, αξιώνουν από τους Δημοσίους Υπαλλήλους , μερικές φορές μάλιστα φορτικά, να δηλώσουν από την προηγούμενη μέρα της έναρξης της απεργίας, αν θα συμμετάσχουν ή όχι στην απεργία.
Ο Δ. Υπάλληλος όπως και ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να αποφασίσει οποιαδήποτε στιγμή την συμμετοχή του στην απεργία, ακόμη και αν αρχικά ανέλαβε υπηρεσία και στην διάρκειά της αποφασίσει να αποχωρήσει συμμετέχοντας στην απεργία, αφού καμιά δήλωση μη συμμετοχής του ή αντίστροφα δεν τον δεσμεύει απέναντι στην υπηρεσία και μάλιστα με πειθαρχικές συνέπειες.
Η πρακτική αυτή των Δ/ντων αποτελεί παρακώλυση της απεργίας αφού δυσκολεύει τον υπάλληλο να τροποποιήσει την απόφασή του από τον φόβο μήπως φανεί ασυνεπής με την αρχική του δήλωση ή μήπως φανεί ασυνεπής στον Δ/ντή του ή από φόβο συνεπειών. Δυσκολεύει επίσης την δράση των συνδικάτων που πρέπει μέχρι την στιγμή της λήξης της απεργίας να επιδιώκουν την συμμετοχή σε αυτήν των εργαζομένων.
Η πρακτική αυτή δεν υπηρετεί κανένα πραγματικό σκοπό. Μόνο την απεργία παρακωλύει που είναι κατοχυρωμένη και συνταγματικά, αφού στα σχολεία δεν δημιουργούνται επείγουσες καταστάσεις λόγω απουσίας εκπαιδευτικών που πρέπει από την προηγούμενη μέρα να προβλεφθεί η αντιμετώπισή τους. Αλλά και στις άλλες υπηρεσίες οι επείγουσες καταστάσεις αντιμετωπίζονται από το προσωπικό ασφαλείας σε περίπτωση απεργίας. Ούτε η υπηρεσιακή καταγραφή του ποσοστού της απεργίας θα υστερεί σε κάτι αν γίνει στην λήξη του υπηρεσιακού ωραρίου.
Πρέπει λοιπόν τα συνδικάτα να υπενθυμίσουν στους συναδέλφους Δ/ντές, μέλη πιθανότατα των συνδικάτων, ότι δεν είναι νόμιμη η απαίτησή τους, αλλά και ότι δεν έχουν απέναντι σε προϊσταμένους τους καμιά αντίστοιχη υποχρέωση για αναζήτηση δηλώσεων συμμετοχής σε απεργία των υπαλλήλων, όπως επίσης και οι ίδιοι δεν έχουν υποχρέωση να δηλώνουν σε προϊσταμένους τους αν θα συμμετάσχουν ή όχι σε επικείμενη απεργία.
...
...

διαβάστε μία απάντηση πρώην μαθητή του ιδίου σχολείου, εδώ
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη