12 Σεπ 2013

Παιδεία a la carte

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

Η κυρία Ρεπούση παραδίδει τελευταίως εντατικά μαθήματα αναδιάρθρωσης-μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού προγράμματος..
της χώρας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Να καταργηθεί η ελληνορθόδοξη «κατήχηση» ήταν το πρώτο χτύπημα. Όποιος θέλει διδάσκεται Θρησκευτικά, όποιος δεν θέλει δεν διδάσκεται. Να καταργηθεί και ο πρωινός εκκλησιασμός.
Συνέχισε αποκαλώντας νεκρή, ως μη ομιλούμενη, γλώσσα, άρα άχρηστη, την αρχαία ελληνική, άμα δε και την λατινική, εξ ου και δεν θα πρέπει η διδασκαλία τους να είναι υποχρεωτική, εκτός αν πρόκειται για μαθητές που επιλέγουν την κλασική κατεύθυνση. Την καλύτερη τάπα έφαγε από τον Αλέκο Αλαβάνο που της απάντησε διαβάζοντας απόσπασμα από την απαράμιλλη ομιλία του Ελύτη κατά την τελετή παραλαβής του Νόμπελ λογοτεχνίας. Αργά, βασανιστικά την πυροβολούσε με διανοήματα ΕΛΛΗΝΙΚΑ βγαλμένα μέσα από μια ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΗ γλώσσα 2,5 χιλιάδων ετών. Γραμμένα στην ίδια ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΗ γλώσσα.
Πριν μας διαφωτίσει με την επόμενη πρόταση για την κατάργηση της υποχρεωτικότητας π.χ. της βιολογίας, θα μπορούσα να πω ότι και το μάθημα των οικονομικών είναι άχρηστο, αφού κανείς δεν μαθαίνει τίποτε. Ο μανάβης της γειτονιάς μου και κάθε περιπτεράς γνωρίζουν περισσότερα οικονομικά από όσα ο Σταϊκούρας, ο Στουρνάρας, ο Αλογοσκούφης, η Κατσέλη, ο Χριστοδουλάκης, ο Παπαντωνίου, ο Μιταράκης και ο Παπαδήμος μαζί. Παράδειγμα: όταν ο μανάβης έχει στο Ταμείο € 500, αλλά χρωστάει σε προμηθευτές € 4.000, δεν λέει «έχω € 500» [=πλεόνασμα], αλλά «μου λείπουν € 3.500» [=έλλειμμα].

Φοβούμαι ότι δεν θ’ αργήσει η ημέρα που θα προταθεί από όλους τους ξεχαρβαλωτές της ελληνικής παιδείας να γίνει προαιρετικό και το μάθημα των Ελληνικών, να εισαχθεί δε στο μενού των επιλογών και η εκμάθηση της πακιστανικής, της ινδικής, της αφγανικής, της σομαλικής, της αλβανικής της μαροκινής και όλων των λοιπών γλωσσών των λαθρομεταναστών, οι οποίες είναι ζωντανές ως ομιλούμενες και στην Ελλάδα. Γιατί όχι; Η πλειοψηφία των μαθητών κοντεύει να είναι μη ελληνική. Τι κι’ αν το Σύνταγμα επιτάσσει την εκπαίδευση και μάλιστα δωρεάν μόνον των Ελλήνων. Ψιλά γράμματα. [άρθρο 16 «2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. … 4. ΄Ολοι οι ΄Ελληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.] Και τούτο, διότι υπάρχουν πολλοί ελληνόφωνοι καθηγηταράδες, ευκλεέστεροι της κ. Ρεπούση, οι οποίοι θεωρούν το Σύνταγμα υποδεέστερο των διεθνών συνθηκών, όπερ άτοπον.
Και τα Μαθηματικά κουράζουν τα παιδιά, ιδίως η άλγεβρα, η τριγωνομετρία κ.λπ., εξ ου και είναι άχρηστα στους μαθητές που ακολουθούν την κλασική κατεύθυνση. Να μαθαίνουν την προπαίδεια και να τελειώνουν. Άντε να μάθουν και τη μέθοδο των τριών. Αμ η Φυσική; Τί τη θέλουν; Το ίδιο και την Πληροφορική.
Για το μάθημα της Ιστορίας δεν μας έχει πει ακόμη τίποτε η κ. Ρεπούση. Προ πάντων για τη δημιουργική Ιστορία, στην οποίαν αυτή επιδίδεται με απόλυτη επιτυχία συναγωνιζόμενη σε δάφνες τη δημιουργική Λογιστική των οικονομολόγων συναδέλφων της. Γιατί να διδάσκεται αυτό το μάθημα; Μήπως μαθαίνει κανείς τίποτε; Αφού τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα με βάση το αξίωμα ότι «η ιστορία επαναλαμβάνεται», άχρηστη είναι.
Για να μην το πολυκουράζουμε το πράγμα, εγώ προτείνω να συμπληρώνει κάθε γονιός ένα μηχανογραφικό με τα μαθήματα της αρεσκείας αυτού και του γόνου του και με βάση όλα τα μηχανογραφικά να συγκροτούνται τα σχολεία. Αυτό λέγεται δημοκρατικός πλουραλισμός στην εκπαίδευση.
Επίσης, προτείνω, αν επιτραπεί στους Έλληνες να συνεχίσουν να διδάσκονται Νέα Ελληνικά, να διδάσκεται και αναλύεται υποχρεωτικώς και σε βαθμό εξαντλητικό μέχρι πλήρους εμπεδώσεως μόνον ένα λογοτεχνικό αριστούργημα, το οποίο έχει αδικηθεί ουδόλως βραβευθέν από οιονδήποτε. Γραμμένο κι’ αυτό, φευ, στην ελληνική γλώσσα με λέξεις ηλικίας 2,5 χιλιάδων ετών. Εκείνο του κ. Ψαρριανού, εξέχοντος μέλους του Κυνοβουλίου μας και συντρόφου της κ. Ρεπούση:
«Εκλογές, κόμματα
με φρου φρου κι αρώματα.
Διαδηλώσεις, κόμματα
μ' ανοιγμένα στόματα.

Ψηφοδέλτια σταύρωνα
κι όλη νύχτα καύλωνα.
Στης βουλής τα έδρανα
αχ κι εγώ να έκλανα.

Δεν μπορώ άλλο Θανάση
στα εικοσιπέντε έχω γεράσει.
Δεν μπορώ άλλο Θανάση
κάνε στάση.

Υπουργεία, τέρατα
γαμημένα κέρατα.
Φέξε μου και γλίστρισα
ως της γης τα πέρατα.

Στα σχολεία γάματα
γράμματα σπουδάματα.
Του Θεού τα πράματα
φτύστα τους κατάμουτρα.

Δεν μπορώ άλλο Θανάση
στα εικοσιπέντε έχω γεράσει.
Δεν μπορώ άλλο Θανάση
κάνε στάση.

Πληρωμές, χαρτόσημα
φόροι, γραμματόσημα.
Στο γαμήσι πρόστιμα
μαγκιά, κλανιά κι απόστημα.

Μπάτσοι, αύρες, ράμματα
'ξηγημένα πράγματα.
Τώρα στα γεράματα
μάθε γέρο γράμματα.

Δεν μπορώ άλλο Θανάση
στα εικοσιπέντε έχω γεράσει.
Δεν μπορώ άλλο Θανάση
κάνε στάση.»

Σωτήριος Καλαμίτσης

Φίλος του γιατρού Γωγούση

Υ.Γ. Στη φωτογραφία ο εκλεκτός του λαού κ. Ψαρριανός την ώρα που αρχίζει την επική προσπάθεια να τσακίσει με ιλιγγιώδη όπισθεν [κοινώς «κωλιά»] της cabrio Ferrari τούς μνημονιακούς γδάρτες του ελληνικού λαού εξοπλισμένος και με το διαστημικό υπερόπλο μαζικής καταστροφής «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» ατσαλάκωτο και έτοιμο για τη χαριστική βολή στα μνημονιακά τέρατα.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη