12 Σεπ 2008

Διαπλοκή και στα ασανσέρ;

Το ξέρατε ότι "παίζει" χοντρό χρήμα, στη συντήρηση του ασανσέρ σας και πίσω από μια καθημερινή δραστηριότητα, που αφορά την πολυκατοικία σας παίζονται δισεκατομμύρια; Η ΠΟΜΙΔΑ μας ενημερώνει:
Επανεξεταση της διαδικασιας ελεγχων παλαιων ανελκυστηρων απο διαπιστευμενους φορεις.
Εκδοση νεας ΚΥΑ και παραταση προθεσμιων - Αιτημα για αμεση συναντηση με το Δ.Σ. της ΠΟΜΙΔΑ.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ: 22 Μαΐου 2008

ΠΡΟΣ: τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια
Τους Υφυπουργούς Ανάπτυξης κ.κ. Σταύρο Καλαφάτη και Γιώργο Βλάχο
Τους Γ. Γραμματείς κ.κ. Μελ. Τζαφέρη, Δημ. Σκιαδά, Ι. Οικονόμου & τον Ειδ.Γρ. κ. Ελ. Σταυρόπουλο
ΚΟΙΝ:κ. Γιώργο Ζηκογιάννη, Δ/νση Υποστήριξης Βιομηχανιών,

Αξιότιμοι κύριοι

Η ΠΟΜΙΔΑ δέχεται εντονότατες διαμαρτυρίες ιδιοκτητών και διαχειριστών από όλη τη χώρα για την εφαρμοζόμενη διαδικασία επιθεώρησης & ανακαίνισης των υφισταμένων ανελκυστήρων.
Συγκεκριμένα ενώ η Ευρωπαϊκή Οδηγία 96/16/ΕΚ προβλέπει επιθεώρηση από διαπιστευμένο φορέα ελέγχου μόνον για τους νέους ανελκυστήρες, πριν την έναρξη λειτουργείας τους, και όχι για τους ήδη λειτουργούντες, στη χώρα μας και μόνον σ΄αυτή, προφανώς λόγω συντεχνιακών πιέσεων, έχει θεσμοθετηθεί από οκταετίας περίπου, να είναι υποχρεωτική η περιοδική επιθεώρηση των παλαιών ανελκυστήρων από διαπιστευμένους φορείς, και μάλιστα περιοδικά ανά τριετία-τετραετία, επ΄άπειρον!
Ομοίως δεχόμαστε συνεχείς διαμαρτυρίες για το μεγάλο ύψος των αιτουμένων ποσών ανακαίνισης των υπαρχόντων ανελκυστήρων από τους συντηρητές και κατασκευαστές τους, βάσει των γνωματεύσεων των πιστοποιημένων εταιρειών ελέγχου, τα οποία ανέρχεται από 3.000 ώς και 18.000 ευρώ, με μέσο όρο τα 8.000 ευρώ ανά ανελκυστήρα, και χωρίς καμιά δυνατότητα ανταγωνισμού!
Τέλος δεχόμαστε διαμαρτυρίες και για τον αδικαιολόγητα μεγάλο αριθμό ετήσιων συντηρήσεων των ιδιωτικών ανελκυστήρων, των οποίων οι συντηρητές αρνούνται να μειώσουν τον αριθμό τους, παρά την ρητή πρόβλεψη της ΚΥΑ 1797/05 για μερική μείωσή τους.
Ας γίνει επιτέλους κατανοητό, αξιότιμοι κύριοι, ότι η ΚΥΑ 1797/05 που έχει αναστατώσει το πανελλήνιο δεν εκδόθηκε σε εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 95/16/ΕΚ, αλλά της απλής Σύστασης 95/216/ΕΚ που ΔΕΝ προβλέπει ελέγχους από διαπιστευμένους φορείς στους παλαιούς ανελκυστήρες!
Η ΚΥΑ 1797/05 όμως δεν προβλέπει καμιά δυνατότητα του πολίτη να απευθυνθεί σε οποιαδήποτε κρατική αρχή που να μπορεί να ελέγξει το έργο των ελεγκτών αλλά και των κατασκευαστών! Ετσι με την ΚΥΑ αυτή, εκατομμύρια ιδιοκτήτες και διαχειριστές κτιρίων σε όλη τη χώρα είναι σήμερα «όμηροι» ενός ανεξέλεγκτου συστήματος, που λειτουργεί προς όφελος ενός συγκεκριμένου επαγγελματικού κύκλου, ως εξής:

Εκτίμηση πλήθους υφισταμένων ανελκυστήρων στην Ελλάδα:
Χωρίς στοιχεία νομιμότητας=100.000
Με προέγκριση=200.000
Σε δημόσιους χώρους=10.000
Με άδεια λειτουργίας μέχρι 30 ετών= 30.000
Με άδεια λειτουργίας 30-40 ετών= 30.000
Με άδεια λειτουργίας άνω των 40 ετών= 30.000
Εκτιμώμενο Σύνολο=400.000

Προβλεπόμενοι αρχικοί έλεγχοι υφισταμένων ανελκυστήρων:
Έτος Αριθμός ΕλέγχωνΈτος Αριθμός Ελέγχων
2006233.500200913.500
2007123.50020106.000
2008 23.500 Σύνολο Ανελκυστήρων400.000

Προβλεπόμενοι επόμενοι (περιοδικοί) έλεγχοι υφισταμένων ανελκυστήρων:
Έτη Αριθμός Ελέγχων
2006-2012= 87.500 ανά έτος

Αρχικοί έλεγχοι νέων ανελκυστήρων
Έτη Αριθμός Ελέγχων
2006-2012 = 2.000 ανά έτος

Εκτίμηση κόστους ελέγχου παλαιών και νέων (εισπραττόμενη μέση αμοιβή 300€ ανά ανελκυστήρα):
Έτη Έλεγχοι Κόστος (€)
2006= 323.000 =96.900.000
2007=213.000= 63.900.000
2008=113.000 =33.900.000
2009=103.000 =30.900.000
2010=95.500 =28.650.000
2011=95.500= 26.850.000
2012=95.500 =26.850.000

Συνολικό κόστος ελέγχων 2006-12: 307.950.000€, ήτοι μερίδιο ανά διαπιστευμένη εταιρία (12 περίπου διαπιστευμένες εταιρείες) 25.662.500€ !!!
Εκτίμηση κόστους ελέγχων: Εκτιμάται ότι τα έτη 2006-2007 πραγματοποιήθηκαν περίπου 6.000 έλεγχοι, αυτό σημαίνει ότι εντός του 2008 θα πρέπει θεωρητικά να γίνουν 355.000 έλεγχοι, κόστους 106.500.000€!
Εκτίμηση κόστους μετατροπών και βελτιώσεων ανελκυστήρων: Το κόστος εργασιών που πρέπει να πραγματοποιηθούν από κατασκευαστές και συντηρητές ανελκυστήρων για τη συμμόρφωση με τον έλεγχο, κυμαίνεται μεταξύ 5.000-18.000€, με μέσο όρο τα 8.000€ ανά ανελκυστήρα. Αν λοιπόν ανακαινισθούν και οι 400.000 ανελκυστήρες, το συνολικό κόστος εργασιών και υλικών θα ανέλθει στα 3.200.000.000€ ! Ετσι το συνολικό κόστος εφαρμογής της Κ.Υ.Α. 1797/05 (ελέγχων, εργασιών και υλικών) μέχρι το 2012 εκτιμάται ότι θα ανερχόταν σε 3.500.000.000 ευρώ!
Το παράλογο του όλου θέματος αυτού το είχαμε επισημάνει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας με τις από 3.2.2005, 16.8.2007 και 4.1.2008 επιστολές μας, και το προβάλαμε ιδιαίτερα στην πρόσφατη ημερίδα (11.4.2008) του Υπουργείου Ανάπτυξης για το θέμα αυτό, πλην όμως δυστυχώς το πρόβλημα οξύνεται καθημερινά. Γι΄αυτό με την παρούσα μας σας ζητούμε, τώρα που άρχισε η εφαρμογή του μέτρου και δυστυχώς δικαιωνόμαστε καθημερινά, να οριστεί άμεσα συνάντηση του προεδρείου μας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, για να σας ενημερώσουμε για την άμεση ανάγκη:
1. Να επανεξετάσετε εξ αρχής το όλο θέμα των υπαρχόντων ανελκυστήρων και να εκδόσετε νέα ΚΥΑ που να το ρυθμίζει, με την οποία, επειδή μέχρι τέλους του 2008 είναι πρακτικά απολύτως αδύνατη η ανακαίνιση 355.000 περίπου ανελκυστήρων, να παραταθούν οι σχετικές προθεσμίες επί 5 έτη (2013).
2 Να καταργήσετε τους ελέγχους των υφισταμένων ανελκυστήρων από διαπιστευμένες εταιρείες, οι οποίες να διεξάγουν μόνον αρχικούς ελέγχους στους νέους ανελκυστήρες, όπως ακριβώς προβλέπει η Κοινοτική Οδηγία 95/16/ΕΚ.
3. Να ορίσετε ότι η συμμόρφωση και καταχώρηση των υφισταμένων ανελκυστήρων της χώρας σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 81-80 («Κανόνες για τη βελτίωση της ασφάλειας σε υφιστάμενους ανελκυστήρες επιβατών & αγαθών») θα πραγματοποιείται με ευθύνη των κατασκευαστών-συντηρητών τους.
4. Να θεσπίσετε νόμιμη διαδικασία ελέγχου της δράσης των ελεγκτών και συντηρητών ανελκυστήρων, στην οποία να μπορεί να καταφεύγει κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης με χαμηλό οικονομικό κόστος.
5. Εφόσον οι εργασίες επιθεώρησης και ανακαίνισης των ανελκυστήρων είναι υποχρεωτικές για τους πολίτες και δεν υπάρχει κρατική υπηρεσία η οποία μπορεί να πραγματοποιεί και αυτή επιθεωρήσεις (όπως π.χ. τα κρατικά ΚΤΕΟ), αλλά υπάρχουν μόνον ιδιωτικές διαπιστευμένες εταιρείες ελέγχου, και επειδή έχει αποδειχθεί ότι ο ανταγωνισμός είναι άγνωστη έννοια στο κύκλωμα των ανελκυστήρων, να καθορίσετε ανώτατη αμοιβή για τους ελέγχους ανελκυστήρων ύψους 50 ευρώ, και ανώτατες τιμές εργασιών, ανταλλακτικών και τακτικής συντήρησης, άλλως, ως αρμόδιοι, να ενεργοποιήσετε τις διαδικασίες και τα όργανα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και προστασίας του Καταναλωτή!

Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή συνεργασία
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.ΟΜ.ΙΔ.Α.
Ο Πρόεδρος
Στράτος Παραδιάς
Η Γεν. Γραμματέας
Αιμιλία Βαδόκα

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη