16 Σεπ 2008

Εισαγγελική παρέμβαση για τα τηλεπαιχνίδια απάτες



Πέντε μήνες μετά το άρθρο μας ....

Την παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την αντιμετώπιση παράνομων τηλεπαιχνιδιών που εκμεταλλεύονται τους τηλεθεατές και προβάλλονται σε κανάλια περιφερειακής εμβέλειας, ζήτησε χθες το μέλος του ΕΣΡ Ιωάν. Παπακώστας, με σχετικό έγγραφο που απέστειλε. Ειδικότερα ο κ. Παπακώστας στο έγγραφό του προς τον κ Γ. Σανιδά επισημαίνει ότι στο τηλεπαιχνίδι «Call fo Cash» που προβάλλεται σε αρκετούς τηλεοπτικούς σταθμούς και στο οποίο χρησιμοποιούνται τηλεφωνικές γραμμές υψηλής χρέωσης (90), με κόστος 1,43 ευρώ και 1,52 ευρώ ανά λεπτό, καλούνται οι τηλεθεατές να συμμετάσχουν αναζητώντας με τη βοήθεια γραμμάτων, διάφορες λέξεις, με προφανέστατες απαντήσεις.

Ο κ. Παπακώστας περιγράφει το παιχνίδι στο οποίο οι τηλεθεατές καλούνται να βάλουν σε σειρά συγκεκριμένα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου για να προκύψει η λέξη που θα τους χαρίσει κέρδη ως και 1.200 ευρώ. Γράφει για παράδειγμα στην οθόνη «ΛΑΜΚΗΑ» και η λέξη που κερδίζει είναι «ΚΑΜΗΛΑ». «Το αξιοπρόσεκτο», λέει ο κ. Παπακώστας, «είναι ότι για δέκα λεπτά της ώρας κανείς από τους μετέχοντες δεν είναι σε θέση να σχηματίσει τη λέξη», παρά τη «βοήθεια» που δίνει ο παρουσιαστής. Φυσικά οι γραμμές επικοινωνίας είναι υψηλής χρέωσης «έναντι ποσού 1,43 και 1,52 ευρώ», όπως επισημαίνει. Ο κ. Παπακώστας τονίζει στην Εισαγγελία ότι ο ίδιος προσπάθησε να συμμετάσχει, αλλά συνήθως «δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση, οπότε ο συμμετέχων καλείται να επαναλάβει πάλι και πάλι». Αντίστοιχα παιχνίδια πριν από μερικά χρόνια μεταδίδονταν σε πανεθνικό δίκτυο σε δεκάδες τηλεοπτικών καναλιών σε όλη την Ελλάδα και η παρέμβαση εισαγγελέα είχε οδηγήσει στην καταδίκη και φυλάκιση του δημιουργού του δικτύου καναλάρχη της Θεσσαλονίκης. (Ναυτεμπορική, Ελ.Τύπος)
Παρά ταύτα και όταν κανείς προσπαθήσει να επικοινωνήσει με το τηλεφωνικό κέντρο του σταθμού -πράγμα που το μέλος του ΕΣΡ επισημαίνει ότι μπήκε στη διαδικασία να κάνει- διαπιστώνει ότι παραμένει διαρκώς στην αναμονή με αποτέλεσμα την υψηλή χρέωση του τηλεφωνικού του λογαριασμού. Υπενθυμίζεται ότι μετά από ένα τέταρτο της ώρας αναμονή, η τηλεφωνική γραμμή -βάσει του υφιστάμενου κανονισμού- κλείνει αυτομάτως.

Κατόπιν τούτων, και όπως επισημαίνει το ο κ. Παπακώστας στο έγγραφό του, με δεδομένο ότι «η όλη διαδικασία με το κίνητρο του γρήγορου κέρδους -και δεδομένου ότι πρόκειται για απλοϊκές και αφελείς ερωτήσεις- είναι ικανή να προσελκύσει τηλεθεατές, οι οποίοι θα υποστούν σοβαρή οικονομική ζημία, ζητά από τον κ. Σανιδά να διερευνήσει το θέμα και να προβεί σε όποιες ενέργειες κρίνει απαραίτητες.
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Κύριοι δικαστές, κουνηθείτε επιτέλους!
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη