6 Οκτ 2008

ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σε οικονομικά αντίμετρα προχωρούν οι Σκοπιανοί εναντίον της ελληνικής οικονομίας (ναι οι Σκοπιανοί μας κάνουν εμπάργκο, όχι εμείς, καλά διαβάσατε!)

Oι εταιρείες της Π.Γ.Δ.Μ. αλλάζουν ρότα και στέλνουν τα εμπορεύματά τους, πλέον, όχι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά του Bar στο Μαυροβούνιο (απέναντι από το bari της Ιταλίας). Το πρώτο φορτηγό τρένο, που εγκαινίασε τη γραμμή Σκόπια - Μπαρ (μέσω Κράλιεβο), δρομολογήθηκε χθες και ήταν έμφορτο με μεταλλεύματα.
Αιτία της αλλαγής, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων ΜΙΝΑ είναι οι συχνές ακινητοποιήσεις των Σκοπιανών φορτίων, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα σύνορα, αλλά και οι πολύ χαμηλότερες τιμές τελών λιμενισμού που προσφέρουν οι Μαυροβούνιοι. "it will become the center for Macedonian exports" προειδοποιούν οι Σκοπιανοί !
Το πλήρες δημοσίευμα:

Mak companies replace Solun with Bar
The first cargo train on route Skopje - Bar starts tonight. The cargo shipment had been loaded since 10am this morning after a joint meeting between businessmen and Government officials of Macedonia, Montenegro and Serbia.
Present were members of the largest metallurgy companies in Macedonia who this summer picked the Montenegro port as a replacement for Greece’s Solun port. Goods would be transported via Kraljevo which besides a train link offers road connection both ways. Blockades at the Solun port, frequent closings of the border had blocked the Macedonian metallurgy industry from exporting. The metallurgy contributes 20% of the Macedonian GDP. Topped with the current political situation and possible future complications, Macedonia looked for a way to ditribute its goods by bypassing Greece.
The Montenegro port was ideal, has terminals for all kinds of goods, and because it is in a region of free economic zone, it will become the center for Macedonian exports. The advantages of Bar over Solun are also the much lower tariffs.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη