Νοέμβριος ο μήνας των καταλήψεων!
Άρθρο της Λιάνας Γούτα, στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος, 5-11-08
Άρθρο της Λιάνας Γούτα, στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος, 5-11-08
Η κ.Γούτα είναι χημικός μηχανικός και στις βουλευτικές εκλογές του 2007 ήταν υποψήφια με τη ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης.
Τα τελευταία χρόνια ο Νοέμβριος συνδέθηκε με τις καταλήψεις στα σχολεία. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα σχολεία κατεβάζουν ρολά και οι μαθητές ξεκινούν την εξάσκηση στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις και διεκδικήσεις.
Αποτέλεσμα? 1150 καταλήψεις και 2 δις ευρώ ζημιές στα τελευταία 4 χρόνια μόνο! Ποιος ζημιώνεται και ποιος κερδίζει από όλα αυτά? Μα οι ίδιοι οι μαθητές πρωτίστως. Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες που δεν αναπληρώνονται ποτέ. Τεράστιο κόστος μόνο και μόνο για αποκατάσταση ζημιών. Δαπάνες που τις πληρώνει ο κάθε έλληνας φορολογούμενος.
Και τα αιτήματα? Από το γενικό ευχολόγιο περί βελτίωσης του επιπέδου της παιδείας έως την πεζοδρόμηση έξω από το σχολείο. Ποιος κάθισε ποτέ να μετρήσει ποιο το όφελος και ποιες οι ζημίες από αυτές τις κινητοποιήσεις? Μήπως τελικά δεν είναι παρά μια «επαναστατική γυμναστική»? Γιατί βεβαίως, να συμφωνήσουμε ότι η παιδεία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και στα μεγάλα, δομικά και ουσιαστικά, αλλά και στα μικρότερα όπως η κατάσταση των κτηρίων, η υλικοτεχνική υποδομή. Αλλά εκείνο που πρέπει να βρούμε είναι τον σωστό τρόπο διεκδίκησης. Έναν τρόπο με τον οποίο να μην πυροβολούμε το πόδι μας και να μην μας οδηγεί στην «εκπαιδευτική αυτοκτονία». Τα παιδιά μας πρέπει να εκπαιδευτούν προκειμένου και να ρουφήξουν όσα τους παρέχονται, αλλά και να διεκδικήσουν πολλά περισσότερα και πολύ καλύτερα. Να φωνάξουν για την κακή κατάσταση και εικόνα των σχολείων, φροντίζοντας και τα ίδια για την διατήρηση και βελτίωσή της. Τρόποι διεκδίκησης μπορούν να βρεθούν πολλοί, και μάλιστα πολύ αγωνιστικοί και πολύ διεκδικητικοί, που να ταιριάζουν στην επινοητικότητα, τη φαντασία και την ευφυΐα της νεολαίας. Ας μπει όμως κάπου και το σύνθημα «Ούτε μια ώρα μαθήματος χαμένη, ούτε ένα ευρώ της παιδείας χαμένο»! Γιατί, τελικά, αυτή δε πρέπει να είναι η βάση για το ξεκίνημα της διεκδίκησης? Κι από κει και πέρα να επιδιώξουμε ακόμα μεγαλύτερες επενδύσεις (και όχι δαπάνες) για την παιδεία, ακόμα πιο ποιοτική και αναβαθμισμένη παιδεία.
Ωστόσο, η εικόνα των κλειστών, βανδαλισμένων σχολείων δυστυχώς δεν πείθει κανέναν για την αποτελεσματικότητα των κινητοποιήσεων. Αντιθέτως σπρώχνει όλο και περισσότερο προς την ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία εγγυάται τουλάχιστον τα βασικά: τις διδακτικές ώρες και το περιβάλλον διδασκαλίας. Και μόνο αυτό αρκεί για να γίνει πόλος έλξης όχι μόνο για τους «έχοντες» την οικονομική δυνατότητα, αλλά και για οικογένειες που επιλέγουν ακόμα και να στερούνται προκειμένου να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους τις βασικές ώρες εκπαίδευσης, περιβάλλον και υποδομή.
Στον καιρό της αριστείας, της ανταγωνιστικότητας, της γνώσης και της καινοτομίας, η νεολαία μας δε έχει την πολυτέλεια να χάνει ούτε μια ώρα εκπαίδευσης! Να διεκδικήσει παραπάνω και καλύτερα, ναι... Να χάνει, όχι!
l.v.gouta@hellenic-petroleum.gr
http://www.lianagouta.gr/