Δίνω το εισιτήριό μου στον επόμενο” ήταν το σύνθημα της χθεσινής κινητοποίησης της Επιτροπής “Ακρίβεια - Στοπ” Θεσσαλονίκης, που συστάθηκε πριν από δύο εβδομάδες από ενεργούς πολίτες
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Μέλη της επιτροπής συγκεντρώθηκαν από νωρίς το πρωί στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ στην πλατεία σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης και προέτρεπαν τους επιβάτες των λεωφορείων, όταν κατεβαίνουν στον προορισμό τους, να δίνουν το εισιτήριό τους σε άλλο πολίτη, ώστε να το χρησιμοποιήσει εντός των εβδομήντα λεπτών που έχει διάρκεια. Νεαρά μέλη κολλούσαν αφίσες και αυτοκόλλητα με το σύνθημα στα αστικά λεωφορεία, ενώ από ειδικό πάγκο που έστησαν μοίραζαν φυλλάδια σχετικά με τη δραστηριότητα της Επιτροπής και καλούσαν τους πολίτες να συμμετάσχουν.
“Καλούμε τον κόσμο να μην πετάει το εισιτήριο και να το δίνει στον επόμενο σαν μια στοιχειώδη πράξη αλληλεγγύης. Φωνάζουμε να μη γίνει καμία αύξηση των εισιτηρίων και προπαγανδίζουμε τη δράση μας στις επιτροπές ενάντια στην ακρίβεια”, δηλώνει στη “Μ” ο κ. Παντελής Κουτσιανάς, μέλος της επιτροπής. “Στην επιτροπή συμμετέχουν νέοι, εργαζόμενοι, άνεργοι, όσοι θέλουν να αντισταθούν στην ακρίβεια, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης. Το ζήτημα άλλωστε αφορά το 90% του κόσμου. Βγάλαμε ένα πρόγραμμα δράσεων που ακολουθούμε. Το ερχόμενο Σάββατο θα συγκεντρωθούμε έξω από σούπερ μάρκετ στην οδό Αντιγονιδών, για να διαμαρτυρηθούμε. Η επιτροπή Συκεών διαμαρτυρήθηκε το περασμένο Σάββατο με πορεία στο δήμο”, περιγράφει ο κ. Κουτσιανάς.
“Πήραμε την πρωτοβουλία να κάνουμε πράξη τη γενική δυσαρέσκεια και την αγανάκτηση που υπάρχει από πολύ κόσμο για την ακρίβεια. Περνάμε σε οργανωμένη έκφραση της δυσαρέσκειας. Συγκροτήθηκαν επιτροπές πανελλαδικά, σε πολλά μέρη, και συνεχώς προκύπτουν νέες. Πιστεύουμε ότι, εάν δεν κινηθούμε εμείς για μας, δεν θα κινηθεί κανείς άλλος”, αναφέρει ο κ. Κώστας Κωστόπουλος. “Οι πολίτες αντιμετωπίζουν θετικά τη δράση μας. Άλλωστε όλοι είμαστε στην ίδια κατάσταση”, διαπιστώνει η κ. Μάντη Λάσκου. ΟΑΣΘ: ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ
“Απαγορεύεται να δίνουμε το εισιτήριο, αλλά εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Τείνει να γίνει επιδημία πάντως η μεταβίβαση του εισιτηρίου. Εάν αποφασίσει το υπουργείο Μεταφορών να καταργήσει τη διάρκεια των 70 λεπτών, τότε θα εκλείψει το φαινόμενο”, υπογραμμίζει ο κ. Χρήστος Στεφανίδης, αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ. “Με τη διάρκεια, το κόστος του εισιτηρίου κατεβαίνει στην πραγματικότητα από 0,50 σε 0,33 ευρώ. Είναι φθηνό το εισιτήριο. Με 0,50 ευρώ μπορείς να κάνεις διαδρομή από τα Κουφάλια μέχρι την Επανομή, κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο”, υποστηρίζει ο κ. Στεφανίδης.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2009, που κατατέθηκε στο υπουργείο Οικονομικών στις 10 Οκτωβρίου 2008, οι δαπάνες του οργανισμού ανέρχονται σε 170 εκατομμύρια ευρώ με ετήσιο αριθμό επιβατών περίπου 177 εκατομμύρια άτομα. “Στους επιβάτες περιλαμβάνονται μαθητές, φοιτητές και άλλοι που πληρώνουν λιγότερο. Με αυτά τα δεδομένα το εισιτήριο κοστίζει 1,35 - 1,40 ευρώ. Το υπουργείο επιδοτεί τους επιβάτες και μειώνεται το εισιτήριο στα 0,50 ευρώ. Έχουμε αναφέρει στο υπουργείο, εάν θέλει να καταργήσει τη διάρκεια των 70 λεπτών και να μη δίνει επιδότηση. Τότε όμως θα πρέπει το εισιτήριο να είναι 1,40 ευρώ”, περιγράφει ο κ. Στεφανίδης.
...........................................................................................................
“Καλούμε τον κόσμο να μην πετάει το εισιτήριο και να το δίνει στον επόμενο σαν μια στοιχειώδη πράξη αλληλεγγύης. Φωνάζουμε να μη γίνει καμία αύξηση των εισιτηρίων και προπαγανδίζουμε τη δράση μας στις επιτροπές ενάντια στην ακρίβεια”, δηλώνει στη “Μ” ο κ. Παντελής Κουτσιανάς, μέλος της επιτροπής. “Στην επιτροπή συμμετέχουν νέοι, εργαζόμενοι, άνεργοι, όσοι θέλουν να αντισταθούν στην ακρίβεια, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης. Το ζήτημα άλλωστε αφορά το 90% του κόσμου. Βγάλαμε ένα πρόγραμμα δράσεων που ακολουθούμε. Το ερχόμενο Σάββατο θα συγκεντρωθούμε έξω από σούπερ μάρκετ στην οδό Αντιγονιδών, για να διαμαρτυρηθούμε. Η επιτροπή Συκεών διαμαρτυρήθηκε το περασμένο Σάββατο με πορεία στο δήμο”, περιγράφει ο κ. Κουτσιανάς.
“Πήραμε την πρωτοβουλία να κάνουμε πράξη τη γενική δυσαρέσκεια και την αγανάκτηση που υπάρχει από πολύ κόσμο για την ακρίβεια. Περνάμε σε οργανωμένη έκφραση της δυσαρέσκειας. Συγκροτήθηκαν επιτροπές πανελλαδικά, σε πολλά μέρη, και συνεχώς προκύπτουν νέες. Πιστεύουμε ότι, εάν δεν κινηθούμε εμείς για μας, δεν θα κινηθεί κανείς άλλος”, αναφέρει ο κ. Κώστας Κωστόπουλος. “Οι πολίτες αντιμετωπίζουν θετικά τη δράση μας. Άλλωστε όλοι είμαστε στην ίδια κατάσταση”, διαπιστώνει η κ. Μάντη Λάσκου. ΟΑΣΘ: ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ
“Απαγορεύεται να δίνουμε το εισιτήριο, αλλά εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Τείνει να γίνει επιδημία πάντως η μεταβίβαση του εισιτηρίου. Εάν αποφασίσει το υπουργείο Μεταφορών να καταργήσει τη διάρκεια των 70 λεπτών, τότε θα εκλείψει το φαινόμενο”, υπογραμμίζει ο κ. Χρήστος Στεφανίδης, αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ. “Με τη διάρκεια, το κόστος του εισιτηρίου κατεβαίνει στην πραγματικότητα από 0,50 σε 0,33 ευρώ. Είναι φθηνό το εισιτήριο. Με 0,50 ευρώ μπορείς να κάνεις διαδρομή από τα Κουφάλια μέχρι την Επανομή, κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο”, υποστηρίζει ο κ. Στεφανίδης.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2009, που κατατέθηκε στο υπουργείο Οικονομικών στις 10 Οκτωβρίου 2008, οι δαπάνες του οργανισμού ανέρχονται σε 170 εκατομμύρια ευρώ με ετήσιο αριθμό επιβατών περίπου 177 εκατομμύρια άτομα. “Στους επιβάτες περιλαμβάνονται μαθητές, φοιτητές και άλλοι που πληρώνουν λιγότερο. Με αυτά τα δεδομένα το εισιτήριο κοστίζει 1,35 - 1,40 ευρώ. Το υπουργείο επιδοτεί τους επιβάτες και μειώνεται το εισιτήριο στα 0,50 ευρώ. Έχουμε αναφέρει στο υπουργείο, εάν θέλει να καταργήσει τη διάρκεια των 70 λεπτών και να μη δίνει επιδότηση. Τότε όμως θα πρέπει το εισιτήριο να είναι 1,40 ευρώ”, περιγράφει ο κ. Στεφανίδης.
...........................................................................................................
Σημείωση taxalia:
..
1. Είμαστε οπαδοί του ακτιβισμού. Αλλά αυτή η λογική είναι βλακώδης!!! Ο ΟΑΣΘ λειτουργεί πολύ απλά, ως εξής: έχει δεδομένα έξοδα 170 εκ.ευρώ, το χρόνο και έσοδα 50 εκ.. Τα υπόλοιπα 120 εκ.τα βάζει το κράτος, δηλαδή όλοι, ακόμη κι η γιαγιά στην Καλαμάτα, που δεν ξέρει τι είναι ο ΟΑΣΘ, ούτε ήρθε ποτέ στη ζωή της στη Θεσσαλονίκη. Αν δίνουμε το εισιτήριό μας στον επόμενο, τα έσοδα του ΟΑΣΘ θα γίνουν από 50 εκ, 25 (π.χ.) και η κρατική επιχορήγηση από 120 θα γίνει 145 εκ. Τα οποία θα πληρώσει η μοναδική, που δεν φταίει: η γιαγιά από την Καλαμάτα!
..
2. Με την ίδια βλακώδη λαϊκιστική πολιτική λειτουργεί και ο ΟΣΕ ο οποίος επιβάρυνε τους έλληνες φορολογούμενους (το 100%) με 2.500 ευρώ ανά οικογένεια, για να ταξιδεύει ..δωρεάν, το 3% των Ελλήνων που χρησιμοποιεί τακτικά τον ΟΣΕ. Είναι ωραίο και εύηχο να γκρινιάζεις γιατί αυξήθηκε το εισιτήριο, αλλά είσαι βλάκας αν δεν καταλαβαίνεις ότι το έλλειμμα των 950 εκ.ευρώ (του 2007 μόνο), από τα έσοδα μέχρι τα έξοδα την πληρώνεις έτσι κι αλλιώς και πάλι ΕΣΥ!
..
3. Το εισιτήριο του ΟΑΣΘ είναι το χαμηλότερο στον κόσμο! Ούτε στην Ουγκάντα, δεν πληρώνει κανείς μισό ευρώ για διαδρομές, έως και 150 χιλιόμετρα!!! (με το ίδιο εισιτήριο μπορεί να πάει κανείς από τα Άθυρα Πέλλας στο Αγγελοχώρι κι από εκεί στον Ευαγγελισμό. Ξέρετε για τι αποστάσεις μιλάμε;;;). Ωραία ακούγεται το "δωρεάν" και το "φτηνό", αλλά είναι φτηνός λαϊκισμός. Και μεις δεν είμαστε ούτε πολιτικοί, ούτε τηλεαστέρες, για να χαιδεύουμε αυτιά και να τσιμπάμε .. τηλεθεατόπουλα.
..
Και σαν ενεργοί πολίτες δεν μας αρέσει καθόλου, να "μας χαϊδεύουν τα αυτιά", εκφράζοντας την αγωνία τους για τη ..φτώχεια μας κάποιοι πάμπλουτοι. Αν μας συμπονούν ας αφήσουν τα καλά λόγια οι τηλεαστέρες, ας αφήσουν τις αποκαλύψεις για τις μεγάλες αμοιβές των στελεχών των ΔΕΚΟ, κι ας χαρίσουν το δικό τους "πριμ μεταγραφής από κανάλι σε κανάλι" σε ένα ορφανοτροφείο.