Η τελευταία δημοσκόπηση της MARC και του ΕΘΝΟΥΣ της Κυριακής είναι απίστευτη.
Με την ερώτηση που εμφανίζεται πρωτοσέλιδα: Να δώσουμε την ευκαιρία στον Παπανδρέου να κυβερνήσει 43,4%…
Επιχειρείται ο εμπαιγμός και η συκοφάντηση και η μείωση του ρόλου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενώ επιπλέον πρόκειται και για γελιοποίηση όλων των δημοκοπικών εταιρειών.
Εμφανίζεται μέσω αυτής η κοινή γνώμη όχι να απαντά σε δημοσκόπηση αλλά να αναρωτιέται δίκην κολοκυθιάς:
Να δώσουμε μια ευκαιρία στον Γιώργο ή μια τρίτη ευκαιρία στον Καραμανλή; Να κάνει η μάνα ή μήπως να τα βγάλουμε α μπε μπα μλπομ του κη θε μπλομ.
Η ερώτηση αυτη επιπλέον γελοιοποιεί το υποκείμενο των εκλογών, την ψήφο του Έλληνα πολίτη -που είναι προφανώς πολυπαραγοντική- και κάνει τις εκλογές απλό προσωπικό ανταγωνισμό.
Τέλος πάντων, μέσα σε αυτό το γενικό αλληλοδούλεμα (και παρακμή) οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν λάβει μια παραθεσμική εξουσία απο τα ίδια τα λειψά μας κόμματα. Έναν ρόλο -αν όχι παραμορφωτικό -σε πολλες περιπτώσεις καθοδηγητικό της κοινης γνώμης . Ρόλο που θα έπρεπε να έχουν τα κόμματα, οι φορεις και η διανόηση.
Και επ αυτού προτείνω προς τους αρμοδίους, τα κόμματα και τον ΣΕΔΕΑ, την δημιουργία ενός ενιαίου ερωτηματολογίου πολιτικού περιεχόμενου βάση του οποίου θα διεξάγονται αξιόπιστα οι πολιτικές έρευνες στην χώρα μας. Μέσω διακοματικής συμφωνίας.
Κάτι τέτοιο θα ακυρώσει την δημοκοπική δημοκρατία και την όποια δύναμη διαμόρφωσης της κοινής γνώμης έχουν οι εταιρείες ενώ θα δώσει αξιόπιστα και μετρίσιμα μεγέθη για τα κόμματα σε βάθος χρόνου .
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Με την ερώτηση που εμφανίζεται πρωτοσέλιδα: Να δώσουμε την ευκαιρία στον Παπανδρέου να κυβερνήσει 43,4%…
Επιχειρείται ο εμπαιγμός και η συκοφάντηση και η μείωση του ρόλου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενώ επιπλέον πρόκειται και για γελιοποίηση όλων των δημοκοπικών εταιρειών.
Εμφανίζεται μέσω αυτής η κοινή γνώμη όχι να απαντά σε δημοσκόπηση αλλά να αναρωτιέται δίκην κολοκυθιάς:
Να δώσουμε μια ευκαιρία στον Γιώργο ή μια τρίτη ευκαιρία στον Καραμανλή; Να κάνει η μάνα ή μήπως να τα βγάλουμε α μπε μπα μλπομ του κη θε μπλομ.
Η ερώτηση αυτη επιπλέον γελοιοποιεί το υποκείμενο των εκλογών, την ψήφο του Έλληνα πολίτη -που είναι προφανώς πολυπαραγοντική- και κάνει τις εκλογές απλό προσωπικό ανταγωνισμό.
Τέλος πάντων, μέσα σε αυτό το γενικό αλληλοδούλεμα (και παρακμή) οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν λάβει μια παραθεσμική εξουσία απο τα ίδια τα λειψά μας κόμματα. Έναν ρόλο -αν όχι παραμορφωτικό -σε πολλες περιπτώσεις καθοδηγητικό της κοινης γνώμης . Ρόλο που θα έπρεπε να έχουν τα κόμματα, οι φορεις και η διανόηση.
Και επ αυτού προτείνω προς τους αρμοδίους, τα κόμματα και τον ΣΕΔΕΑ, την δημιουργία ενός ενιαίου ερωτηματολογίου πολιτικού περιεχόμενου βάση του οποίου θα διεξάγονται αξιόπιστα οι πολιτικές έρευνες στην χώρα μας. Μέσω διακοματικής συμφωνίας.
Κάτι τέτοιο θα ακυρώσει την δημοκοπική δημοκρατία και την όποια δύναμη διαμόρφωσης της κοινής γνώμης έχουν οι εταιρείες ενώ θα δώσει αξιόπιστα και μετρίσιμα μεγέθη για τα κόμματα σε βάθος χρόνου .
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ