Σκάνδαλα στον Ο.Π.Α.Π. καταγγέλει το ΠΑΣΟΚ με επερώτηση βουλευτών του.Η σφραγίδα της Κυβερνητικής αυθαιρεσίας, της ιδιοκτησιακής αντίληψης της εξουσίας, της υπηρέτησης κομματικών και άλλων συμφερόντων, της αδιαφανούς διαχείρισης, της αναλγησίας και της αλαζονείας είναι εδώ και καιρό εμφανής στη λειτουργία της ΟΠΑΠ ΑΕ, σε βαθμό που τόσο η Κυβέρνηση, όσο και η διορισμένη από αυτήν Διοίκηση του Οργανισμού, έχει πλέον εγκληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θέτει ζήτημα άρσης του κρατικού μονοπωλίου τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, λόγω των πρακτικών της Κυβέρνησης στην ΟΠΑΠ ΑΕ!
Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη μία σκανδαλώδης επιχείρηση υπονόμευσης της δημοσίου ενδιαφέροντος ΟΠΑΠ ΑΕ, οι επιπτώσεις της οποίας πέρα από την διακινδύνευση που προκαλούν συνολικά για το δημόσιο συμφέρον, αρχίζουν ήδη να
γίνονται αισθητές στους Έλληνες πολίτες.
Η διορισμένη από την Κυβέρνηση Διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ, επιμένει να αντιμετωπίζει τον Οργανισμό ως ιδιωτική εταιρεία αποκομμένη από κάθε έννοια κοινωνικής ευθύνης και εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, επιμένει στους παχυλούς μισθούς, τα υπέρογκα bonus, αλλά και αστρονομικές αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ για τα υψηλόβαθμα στελέχη του, επιμένει να αρνείται, σε σύμπραξη με την εποπτεύουσα πολιτική ηγεσία, κάθε λογοδοσία και ουσιαστική ενημέρωση προς την Ελληνική Βουλή, παρά τη σωρεία τεκμηριωμένων ερωτήσεων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, και εμμένει σε πρακτικές αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας, που εμφανίζονται πλέον απροκάλυπτα να συνδέονται με κομματικές επιδιώξεις, αλλά και με την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Είναι, δε, ενδεικτικό της ισχυρής πλέον διακινδύνευσης του δημοσίου συμφέροντος μέσω των Κυβερνητικών πρακτικών στον ΟΠΑΠ, το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη έχει εγγράφως εγκαλέσει την Ελληνική Κυβέρνηση και τη διορισμένη από αυτήν Διοίκηση του ΟΠΑΠ για τις πρακτικές της, θέτοντας πλέον ζήτημα άρσης του κρατικού μονοπωλίου των τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας.
Η επιλογή της Κυβέρνησης να παρέχει με διάφορα προσχήματα αντιθεσμική κάλυψη στην αδικαιολόγητη δυσανεξία του διορισμένου από την Κυβέρνηση Καραμανλή Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΠΑΠ ΑΕ προς το δημοκρατικό εργαλείο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου έχει ως αποτέλεσμα σωρεία σοβαρότατων ζητημάτων που ζητούν διαλεύκανση με ερωτήσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ να μένουν ουσιαστικά αναπάντητα και να δημιουργούν διαρκώς αυξανόμενες εστίες κακοδιαχείρισης, υπονόμευσης του Οργανισμούς και τελικά ζημίας του δημοσίου συμφέροντος. Στα πλαίσια, αυτά, και ενόψει τους δυσμενέστατου ενδεχομένου παραπομπής της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τον ΟΠΑΠ, αλλά και της δρομολόγησης αδικαιολόγητων αυξήσεων στην τιμή στήλης δημοφιλών τυχερών παιχνιδιών με στόχο την εκμετάλλευση της οικονομικής αβεβαιότητας των Ελλήνων πολιτών, οι πολιτικές ηγεσίες των συνερωτώμενων Υπουργείων καλούνται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να τοποθετηθούν υπεύθυνα στα παρακάτω μείζονα ζητήματα σε σχέση με την αδιαφανή λειτουργία του Οργανισμού υπό την σημερινή Διοίκησή του.
Α. Ενδεχόμενη παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξαιτίας της αδικαιολόγητης ανοχής και σύμπραξης της Κυβέρνησης Καραμανλή στην συστηματική υπονόμευση του προσανατολισμού του κρατικού μονοπωλίου τυχερών παιχνιδιών, μέσω της ΟΠΑΠ ΑΕ, στην εξυπηρέτηση του Δημοσίου συμφέροντος.
Σε πλήρη διάσταση λόγων και έργων εμφανίζεται η Κυβέρνηση Καραμανλή στο θέμα του δημόσιο χαρακτήρα της ΟΠΑΠ ΑΕ, με την Ελληνική Βουλή να γίνεται δέκτης διαμετρικά αντίθετων έγγραφων απόψεων για το θέμα αυτό ανάλογα με το ερωτώμενο Υπουργείο! Συγκεκριμένα:
το μεν Υπουργείο Εξωτερικών εμφανίζεται να εμμένει στις πάγιες, εδώ και χρόνια, θέσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με τον δημόσιο έλεγχο που ασκείται στον ΟΠΑΠ, παρά την εταιρική μορφή του, και σχετικά τον προσανατολισμό του στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, θέσεις στις οποίες ανέτρεξε προκειμένου να απαντήσει σε πρόσφατες αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι παραβιάζονται από την ΟΠΑΠ ΑΕ οι όροι για την διατήρηση του μονοπωλίου στην Ελλάδα.
το εποπτεύον, ωστόσο, τον ΟΠΑΠ Υπουργείο Πολιτισμού, διαβιβάζει συστηματικά στη Βουλή έγγραφες απαντήσεις του διορισμένου από την Κυβέρνηση Προέδρου του Οργανισμού κ. Χατζηεμμανουήλ, σύμφωνα με τις οποίες, η ΟΠΑΠ ΑΕ είναι ιδιωτική εταιρεία η οποία ενεργεί προς όφελος των Μετόχων της και δεν υπάγεται στον έλεγχο της Βουλής των Ελλήνων!!!
Οι επιλογές όμως, της ανεξέλεγκτης, με την ανοχή και σύμπραξη της Κυβέρνησης, Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ έχουν ήδη οδηγήσει σε δυσμενέστατες για τη χώρα μας εξελίξεις στο Ευρωπαϊκό επίπεδο:
Οι επιλογές και οι πρακτικές της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ θεωρούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με τη δεύτερη αιτιολογημένη επιστολή της τελευταίες, ενέργειες που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τους όρους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διατήρηση του μονοπωλίου των τυχερών παιχνιδιών. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η Ευρωπαϊκή επιτροπή , προκειμένου να αιτιολογήσει τους ισχυρισμούς της ότι ο ΟΠΑΠ δεν προσανατολίζεται στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, αλλά, πέρα και πάνω από αυτό επιδιώκει επιθετική κερδοφορία εκτός του νόμιμου πλαισίου για τα μονοπώλια, αναφέρει τη ίδια την μισθοδοσία του Προέδρου του ΟΠΑΠ και το σύστημα υπολογισμού των παχυλών αποδοχών του, που ο ίδιος επέβαλλε για τον εαυτό του και δύο μεγαλοστελέχη του Οργανισμού.
Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα έγκυρης οικονομικής ιστοσελίδας την 17/12/08 προωθείται η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το ζήτημα του μονοπωλίου στα τυχερά παιχνίδια, αφού τα επιχειρήματα της Κυβέρνησης στην παραπάνω αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κρίθηκαν ανεπαρκή. Μάλιστα επισημαίνεται ότι αναμένεται να αποστείλει νέα επιστολή – κόλαφο στις πολιτικές που ασκεί στον συγκεκριμένο τομέα η Κυβέρνηση δια του διορισμένου από αυτήν κ. Χατζηεμμανούηλ, η οποία θα εμμένει στην διαπίστωση ότι ο ΟΠΑΠ επιδιώκει αυξημένη κερδοφορία και ότι αυτό «καθίσταται προφανές από την πρόσφατη εισαγωγή νέων παιχνιδιών και την επιθετική ανάπτυξη δύο εξ αυτών, ένα εκ των οποίων είναι εθιστικό σε μεγάλο βαθμό, την ύπαρξη υπερβολικού ορίου για αθλητικά στοιχήματα, τις διαφημιστικές εκστρατείες του ΟΠΑΠ….»
Είναι προφανές ότι η Διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ και η εποπτεύουσα αυτήν Κυβέρνηση αδιαφορεί για τον εθιστικό χαρακτήρα των παιχνιδιών, ιδιαίτερα σε μία δυσμενή οικονομική συγκυρία που αδυνατίζει τις αντιστάσεις των ήδη εγκλωβισμένων σε αδιέξοδα πολιτών, και επικεντρώνοντας στην κερδοφορία χωρίς κοινωνική ευθύνη και χωρίς να αναλογίζεται τους κοινοτικούς περιορισμούς για τη διατήρηση του μονοπωλίου, προσανατολίζεται σε βραχυπρόθεσμα κέρδη και μακροπρόθεσμο ξεπούλημα του Οργανισμού. Διότι η κοινωνική ευαισθησία της Διοίκησης του Οργανισμού δεν μπορεί να εξαντλείται σε μεμονωμένες ενέργειες και χορηγίες σε κρίσιμους χρόνους για την Κυβέρνηση, με δεδομένο ότι τα χρήματα που χορηγεί ο ΟΠΑΠ ούτως ή άλλως προκύπτουν από τα χρήματα του συνόλου του Ελληνικού λαού.
Περιττό να τονισθεί ότι με την άρση του μονοπωλίου καταφέρεται ισχυρότατο πλήγμα στους επενδυτές αλλά και στο Ελληνικό Δημόσιο που θα απωλέσει τεράστια έσοδα με τα οποία ενισχύονται ο Αθλητισμός και ο Πολιτισμός. Είναι, δε άκρως υποκριτικό και αντιδημοκρατικό, αυτοί που ευθύνονται και χαράσσουν τις πρακτικές που επικαλείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αμφισβητήσει την τήρηση των προϋποθέσεων της διατήρησης του μονοπωλίου, να επιδιώκουν τη αποσιώπηση ενός τόσο σοβαρού θέματος, με σαθρά επιχειρήματα ότι δήθεν ο κοινοβουλευτικός έλεγχος υπέρ της διαφύλαξης του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού δίνει επιχειρήματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ στην ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ
Πέρα όμως από την κοινοτική διάσταση που λαμβάνουν σε σχέση με το κρατικό μονοπώλιο τυχερών παιχνιδιών, τα τεκταινόμενα στην ΟΠΑΠ ΑΕ, μία σειρά πρωτοφανών και αδιαφανών ενεργειών της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης θα έπρεπε, μετά και τη σωρεία των ερωτήσεων που έχουν καταθέσει βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, να έχουν ήδη προκαλέσει την παρέμβαση των πολιτικών ηγεσιών των αρμοδίων Υπουργείων. Φαίνεται, όμως, ότι και σε αυτήν την περίπτωση η Κυβέρνηση Καραμανλή έχει επιλέξει να συμπράξει δια της ανοχής της σε πρακτικές αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας εκ μέρους των υψηλόβαθμων εκλεκτών στελεχών της.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ και ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΔΣ
Μία από τις πρώτες ενέργειες του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΠΑΠ κ. Χατζηεμμανουήλ, τον Νοέμβριο του 2007 ήταν η κατάργηση της Νομικής Υπηρεσίας του Οργανισμού με παράλληλη τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας της Εταιρείας και η θέσπιση θέσης Νομικού Συμβούλου της Διοίκησης, θέση στην οποία διόρισε πρόσωπο φερόμενο ως προσωπικό του φίλο. Με αυτό τον τρόπο αφενός υποκαταστάθηκε αυθαίρετα και αυταρχικά ένα συλλογικό όργανο από ένα μονοπρόσωπο όργανο απολύτου εμπιστοσύνης των στελεχών της Κυβέρνησης Καραμανλή και αφετέρου καταργήθηκε κάθε Νομικός αντίλογος τον οποίο θα ασκούσαν οι Δικηγόροι της Νομικής Υπηρεσίας που καταργήθηκε στις πράξεις και στις επιδιώξεις της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης.
Ενδεικτικό της επιπολαιότητας, της σπουδής και τον προθέσεων με τις οποίες έγινε η τοποθέτηση του νέου Νομικού Συμβούλου της Διοίκησης ήταν και η παράλληλη τοποθέτηση του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΠΑΠ ΑΕ ως εκτελεστικό Μέλος, η οποία εκ των υστέρων δεν εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της ΟΠΑΠ ΑΕ. Εύλογο γεννάται το ερώτημα κατά πόσο οι αποφάσεις της ΟΠΑΠ ΑΕ στις οποίες συμμετείχε το συγκεκριμένο πρόσωπο με διπλή ιδιότητα είναι σύννομες και βεβαίως εάν οι αμοιβές που είχε λάβει οφείλουν να ζητηθεί να επιστραφούν ως αχρεοστήτως καταβληθείσες.
Στα πλαίσια των μεθοδεύσεων για ανεξέλεγκτη λειτουργία του ΟΠΑΠ, το ΔΣ αυτού υπό τον κ. Χατζηεμμανουήλ αποφάσισε το Δεκέμβρη του 2007 την παύση κάθε δημοσιοποίησης των αποφάσεων του, οι οποίες έκτοτε δεν κοινοποιούνται ούτε καν εσωτερικά, ενώ για την εκτέλεσή τους εκδίδονται συγκεκριμένες εντολές, χωρίς αιτιολόγηση, που αποστέλλονται με e-mail στις εκάστοτε Υπηρεσίες για να τις εφαρμόσουν.
2) ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΥΨΟΥΣ 1.500.000 ευρώ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΝΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ
Μετά την κατάργηση της Νομικής Υπηρεσίας του ΟΠΑΠ ο τότε Προϊστάμενος της, ισχυρό κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και μέλος της ΔΑΚΕ Δικηγόρων, υπέβαλλε την παραίτηση του, αφού προηγουμένως όμως είχε επιτύχει να του καταβληθεί βάση ιδιωτικού συμφωνητικού που υπέγραψε με Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΠΑΠ ΑΕ, αποζημίωση 1,5 εκ. ευρώ που αντιστοιχούσε σε 62 ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές αντί των 37 μηνιαίων αποδοχών που εδικαιούτο με βάση τον κώδικα των Δικηγόρων και την Συλλογική σύμβαση υπαλλήλων ΟΠΑΠ.
3) ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 125.000 ευρώ ΣΕ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ!
Η πρώτη, άλλωστε, ενέργεια της νέας Διοίκησης του ΟΠΑΠ ΑΕ με επικεφαλής τον εκλεκτό του Μεγάρου Μαξίμου κ. Χατζηεμμανουήλ ήταν να καταβάλλει στον πρώην και παραιτηθέντα Διευθύνοντα Σύμβουλο Β. Νειάδα ως αποζημίωση το ποσό των 125.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για παραίτηση! Η υπόθεση ήρθε στην επιφάνεια μετά από σχετική ερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ (αρ. 3121/07) με συνέπεια αυτή την στιγμή να διεξάγεται προκαταρτική εξέταση σε βάρος της Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ. Στην ερώτηση των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ωστόσο, δεν δόθηκε καμία απάντηση από την Κυβέρνηση Καραμανλή.
4) ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Παρά τις ερωτήσεις Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, παρά τις αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τρόπο προκλητικό απέναντι στην οικονομικά ασφυκτιούσα Ελληνική κοινωνία, ο Πρόεδρος της ΟΠΑΠ ΑΕ και εκλεκτά του στελέχη έχουν οι ίδιοι επιλέξει κατά το δοκούν τους τρόπους της αμοιβής τους, διασφαλίζοντας για τους εαυτούς τους τεράστιες αποδοχές και εφαρμόζοντας μεθόδους υπολογισμού που υπονομεύουν τη διατήρηση του κρατικού μονοπωλίου στα τυχερά παιχνίδια!
Συγκεκριμένα, ευθύς ως διορίσθηκε Πρόεδρος της ΟΠΑΠ ΑΕ ο κ. Χατζηεμμανουήλ φρόντισε να δημιουργήσει ένα δίκτυο συμβούλων του με προσωπικά και κομματικά κριτήρια, συμβούλων που σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις αμείβονται με ετήσιο μισθό 180.000 ο καθένας. Η ετήσια, άλλωστε, αμοιβή του κ. Χατζηεμμανουήλ ανέρχεται σε 220.500 ευρώ.
Στις, δε, συμβάσεις που έχουν υπογράψει με τον ΟΠΑΠ οι ανωτέρω, υπάρχει αναγεγραμμένος ειδικός όρος για το 2008, όπου αναμενόντουσαν αυξημένα κέρδη (λόγω αθλητικών γεγονότων, όπως το EURO 2008, αλλά και εξαιτίας της μείωσης των κερδών το 2007 κατά 50.000.000 ευρώ λόγω της οικονομικής ενίσχυσης των πυρόπληκτων περιοχών), σύμφωνα με τον οποίο στον οποίο ρητά περιγράφεται ότι: «εάν τα κέρδη της εταιρείας για το 2008 φθάσουν η υπερβούν το 10% σε σχέση με τα κέρδη του 2007 τότε τα ανωτέρω τρία ανώτατα στελέχη θα πάρουν ως μπόνους επιπλέον αποδοχές που αντιστοιχούν στο 90% των αποδοχών τους.»
Όταν το ζήτημα τέθηκε στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο οι αρμόδιες πολιτικές ηγεσίες της Κυβέρνησης Καραμανλή υιοθέτησαν το επιχείρημα ότι δήθεν η αύξηση των κερδών του ΟΠΑΠ για το 2008 δεν ήταν προβλέψιμη, την ίδια στιγμή που ήταν γνωστό τόσο το γεγονός της μειώσης των κερδών του 2007 λόγων της έκτακτης χορηγίας στους πυρόπληκτους, όσο και οι αναμενόμενη αύξηση των κερδών του 2008 λόγω του ποδοσφαιρικής διοργάνωσης του EURO 2008.
Έτσι, σε μια εποχή που το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων πολιτών συμπιέζεται αφόρητα στα οικονομικά του, ο κ. Χατζηεμμανουήλ θα πάρει επιπλέον 198.450 ευρώ, ενώ οι δύο προαναφερθέντες εκλεκτοί του συνεργάτες θα λάβουν επιπλέον 163.800 ευρώ ο καθένας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ετήσιες συνολικές αποδοχές του κ. Χατζηεμμανουήλ υπερβαίνουν τα 600.000 ευρώ λόγω της συμμετοχής του ιδίου και στα Διοικητικά συμβούλια των θυγατρικών της ΟΠΑΠ ΑΕ.
5) ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΣΕ ΜΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ
Προκλητική εμφανίζεται και άλλη απόφαση της Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ, σύμφωνα με την οποία:
Ο Πρόεδρος και τα εκτελεστικά μέλη του ΔΣ να εφοδιασθούν και να διαχειρίζονται εταιρικές κάρτες απεριορίστου χρηματικού ύψους.
Τα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ, ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες να εφοδιασθούν με εταιρικές κάρτες ύψους 4.000 ευρώ μηνιαίως.
Οι Γενικοί Διευθυντές να εφοδιασθούν με κάρτες ύψους 5.000 ευρώ μηνιαίως
Μετά την απόφαση ΔΣ (Δεκέμβρης 2007) για μη κοινοποίηση των αποφάσεων του, ούτε καν εσωτερικά στον Οργανισμό, δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στις αποφάσεις των παραπάνω παροχών.
Η επίδειξη ορισμένων τιμολογίων επιλεκτικά σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΠΑΠ ΑΕ, χωρίς αναφορά του συνόλου των τιμολογίων, όλων των προσώπων που ευνοούνται από την έκδοση και χορήγηση των ανωτέρω πιστωτικών καρτών και χωρίς αναφορά σε τυχόν ευρήματα του αναγκαίου εσωτερικού ελέγχου δεν συνιστά σε καμία περίπτωση τεκμηριωμένη απάντηση στην σχετική δημοσιογραφική καταγγελία. Και για το λόγο αυτό το ζήτημα αυτό χρήζει απαντήσεων στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου δια των αρμοδίων εποπτευόντων Υπουργών.
6) ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
Στα οικονομικά αποτελέσματα του 9μήνου 2008 οι χορηγίες που δόθηκαν σε διάφορους φορείς βάσει αδιαφανών και σύμφωνα με πληροφορίες καθαρά κομματικών κριτηρίων παρουσιάζονται αυξημένες κατά 13,2% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2007. Είναι φανερό ότι η διορισμένη από την Κυβέρνηση Καραμανλή Διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ όχι μόνο υποβιβάζει τον Οργανισμό σε εργαλείο υπηρέτησης κομματικών επιδιώξεων, αλλά ταυτόχρονα εμφανίζεται πλήρως αναξιόπιστη, διαψεύδοντας η ίδια τις δηλώσεις του Προέδρου της προ μηνών σε ότι αφορά τον περιορισμό των ποσών που θα καταβάλλονται για χορηγίες.
Και ενώ υπό το βάρος των σκανδάλων της Διαχείρισης των ειδικών λογαριασμών των Υπουργείων και ιδίως του Υπουργείου Πολιτισμού, μετά τις αποκαλύψεις που ακολούθησαν το σκάνδαλο Ζαχόπουλου, η Κυβέρνηση εξαναγκάστηκε να προσχωρήσει στη λογική της κατάργησής τους και της ενσωμάτωσης τους στον Τακτικό Προϋπολογισμό, ο μεγαλύτερος «ειδικός λογαριασμός» (Διαφήμιση – Χορηγίες) του ΟΠΑΠ διατηρείται και παραμένει στη αυθαίρετη και χωρίς έλεγχο διαχείριση του εκλεκτού του συστήματος Καραμανλή Προέδρου του Οργανισμού. Ενδεικτικό των πραγματικών προθέσεων και πρακτικών της Κυβέρνησης για τη διαχείριση των συγκεκριμένων κονδυλίων είναι το γεγονός ότι επί Υπουργίας του κ. Ορφανού, πολιτικού προϊσταμένου της ΟΠΑΠ ΑΕ, διαμοιράστηκε με τη μορφή χορηγιών επιλεκτικά και σε 1400 φορείς (Σωματεία Ιεροί Ναοί, κ.α) το ιλιγγιώδες ποσό των 11.000.000 ευρώ προεκλογικά, το μήνα Αύγουστο του 2007 και σε διάστημα μόλις ενός μηνός. Για το θέμα της διάθεσης του αστρονομικού αυτού ποσού έχει γίνει σχετική ερώτηση στη Βουλή, η οποία έμεινε προκλητικά αναπάντητη.
7) ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Τα χρηματικά διαθέσιμα της ΟΠΑΠ ΑΕ τοποθετούνται σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με βάση τις προσφορές τους, η διαδικασία δε αυτής της διαχείρισης γίνεται από Ειδική Επιτροπή που αποτελείται από μέλη του ΔΣ ΟΠΑΠ, από υπηρεσιακούς παράγοντες και ειδικούς Συμβούλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε προ διμήνου συνεδρίαση της επιτροπής διαθεσίμων φέρεται να παρουσιάστηκε το εξής «περίεργο» : ενώ δεν είχε συζητηθεί η πιθανότητα τοποθέτησης διαθεσίμων σε συγκεκριμένη τράπεζα λόγω μη ύπαρξης ενδιαφέροντος εκ μέρους της (προσφορά), στην συνέχεια διαπιστώθηκε ότι στο σχετικό πρακτικό το οποίο συντάχθηκε από την επιτροπή φαίνεται να προτείνεται η κατάθεση χρηματικού ποσού ύψους 30.000.000 ευρώ στην παραπάνω Τράπεζα σαν να ενήργησε κάποιο «αόρατο χέρι». Κατά τις ίδιες πληροφορίες φέρεται ότι στην Επιτροπή συμμετείχαν τότε ως Πρόεδρος ο κ. Νικολαρόπουλος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΑΠ και Διευθυντής Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού Οικονομικών, καθώς και ο κ. Μπάρκουρας επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΑΠ και στενός συνεργάτης του παραιτηθέντα Υπουργού Επικρατείας στον τομέα της επικοινωνίας.
Μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε αφενός η συγκεκριμένη τράπεζα συνεχίζει να συμμετέχει στην σχετική διαδικασία υποβάλλοντας κάθε φορά προσφορά, αφετέρου ο Πρόεδρος της ΟΠΑΠ Α.Ε., για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει, αντικατέστησε προκλητικά τα υπηρεσιακά μέλη της Επιτροπής, τοποθετώντας άτομα φερόμενα ως της απολύτου εμπιστοσύνης του, τα οποία είναι μόνο μέλη του ΔΣ, χωρίς καμία συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων της ΟΠΑΠ Α.Ε.
8) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΥΡΩΜΕΝΟΥ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΜΕ ΑΠΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ.
Μέχρι την ανάληψη της προεδρίας της ΟΠΑΠ ΑΕ από τον διορισμένο από την Κυβέρνηση και εκλεκτό του Μαξίμου κ. Χ. Χατζηεμμανουήλ όλες οι προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών του Οργανισμού πραγματοποιούντο με βάση τον Κανονισμό Προμηθειών της ΟΠΑΠ ΑΕ ο οποίος είχε θεσπισθεί με την υπ. αριθμ. 10915/ Απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 636 Β 23/5/2002). Μετά την ανάληψη της Προεδρίας από σημερινό Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο με σειρά στοχευμένων ενεργειών οι πάσης φύσεως προμήθειες της ΟΠΑΠ ΑΕ τέθηκαν κατ’ ουσίαν υπό τον απόλυτο έλεγχό του. Έτσι στις 3 Μαρτίου 2008 μετά από εισήγηση του Προέδρου το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΠΑΠ κατήργησε την μέχρι τότε υφιστάμενη Υπουργική απόφαση – Κανονισμό Προμηθειών και αντί αυτού έθεσε σε εφαρμογή ένα κείμενο) με τον τίτλο «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ» αμφίβολης θεσμικής ισχύος, καθώς μία Υπουργική απόφαση καταργείται με Υπουργική τουλάχιστον απόφαση και όχι με απόφαση ΔΣ. Σύμφωνα, λοιπόν με την «Πολιτική Προμηθειών» που κατήργησε τον εγκεκριμένο με Υπουργική Απόφαση Κανονισμό, η αξιολόγηση όλων των προμηθειών γίνεται από όργανα επιλογής της Διοίκησης, η δε τελική απόφαση δεν υπόκειται σε διαφανείς διαδικασίες, ούτε διαδικασίες ουσιαστικού ελέγχου.
Η Διοίκηση του Οργανισμού, δια του Προέδρου της κ. Χατζηεμμανουήλ, σε ερωτήσεις Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την κατάργηση του Κανονισμού Προμηθειών, διαβίβασε στη Βουλή, μέσω της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας της Κυβέρνησης, ένα έγγραφο που δεν περιείχε σαφείς εξηγήσεις, αλλά πρότεινε επίμονα τον ισχυρισμό ότι ο ΟΠΑΠ ΑΕ δεν έχει την ιδιότητα αναθέτουσας αρχής και επομένως ενεργεί ως ιδιωτική εταιρεία. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο ισχυρισμός αυτός βλάπτει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου τα οποία προστατεύονται ρητά από την Σύμβαση αποκλειστικότητας ΟΠΑΠ - Ελληνικού Δημοσίου και την οποία έχει αποδεχθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπιστώνεται ότι με την μη δημοσιοποίηση της Διακήρυξης στο εξωτερικό, υπάρχει παραβίαση των οδηγιών 2004/18 ΕΚ, 2005/51 ΕΚ ,2005/ 75 ΕΚ της Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16-11-2005, στις οποίες προσαρμόσθηκε η Ελληνική Νομοθεσία με το Προεδρικό διάταγμα 60 ΦΕΚ 64 τεύχος Α/ 16-3-2007 όπου στο άρθρο 5 αναγράφεται ότι
« Όταν μία αναθέτουσα αρχή εκχωρεί σε φορέα που δεν έχει την ιδιότητα αναθέτουσας αρχής, ειδικά ή αποκλειστικά δικαιώματα για την άσκηση δραστηριότητας δημόσιας υπηρεσίας, η πράξη εκχώρησης του δικαιώματος αυτού πρέπει να προβλέπει ότι, κατά την σύναψη των συμβάσεων προμηθειών με τρίτους στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής, ο εν λόγω φορέας οφείλει να τηρεί την αρχή της αποφυγής διακρίσεων λόγω εθνικότητας».
9) ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
Η συστηματική επιδίωξη ανεξέλεγκτης από τις αρμόδιες να εποπτεύουν τους δημοσίου ενδιαφέροντος οργανισμούς αρχές λειτουργίας του ΟΠΑΠ είναι ορατή και στη μεθοδευμένη διοχέτευση, με πρωτοβουλίες του κ. Χατζηεμμανουήλ, νευραλγικών δραστηριοτήτων της μητρικής και αμεσότερα ελεγχόμενης από το κράτος μητρικής εταιρείας, σε μία θυγατρική αυτής, την ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, η οποία είχε αρχικά δημιουργηθεί με κύριο στόχο, τον εκσυγχρονισμό των Πρακτορείων. Μετά το διορισμό όμως του σημερινού Προέδρου και εκλεκτού του Μαξίμου η ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ τέθηκε καταρχήν σε αναστολή λειτουργίας και στην συνέχεια άρχισε να σχεδιάζεται και να δρομολογείται η απορρόφηση η αποδυνάμωση της μητρικής εταιρείας από στρατηγικής σημασίας λειτουργίες και την υποκατάσταση αυτών των λειτουργιών από την ΟΠΑΠ ΠΗΡΕΣΙΩΝ μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες οι οποίες δεν είναι γνωστές με αποτέλεσμα να μην υπόκεινται σε κανένα έλεγχο.
Καταρχήν,
Δόθηκε σαν αντικείμενο στην ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ η ίδια η συνολική λειτουργία του δικτύου της ΟΠΑΠ ΑΕ (ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ), που αποτελεί τον σκελετό της ΟΠΑΠ ΑΕ. Σύμφωνα με καταγγελίες, εδώ και καιρό μεθοδεύεται με αδιαφανείς διαδικασίες η χορήγηση και αφαίρεση αδειών πρακτορείων κατά το δοκούν, καθώς και η δημιουργία πρακτορείων πολλών ταχυτήτων με κομματικά κριτήρια.
Μεταφορά στην ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ όλων των βοηθητικών Υπηρεσιών (οδηγοί, κλητήρες, καθαρίστριες, συντηρητές), σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, για τους παραπάνω λόγους.
Μεταβίβαση της εποπτείας των λειτουργιών των περιφερειακών κέντρων στην ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
Μεταβίβαση στην ΟΠΑΠ υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων και των κονδυλίων για την διοργάνωση σεμιναρίων και συνεδρίων όπως π.χ της WLA στη Ρόδο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσω του παραπάνω μεθοδευμένου σχεδίου:
Δημιουργούνται αυτόνομες μονάδες με αποδυνάμωση της ΟΠΑΠ ΑΕ οι οποίες, εφόσον επιβεβαιωθεί η διαφαινόμενη βούληση της Διοίκησης να διευκολύνει, μέσω της κατάργησης του κρατικού μονοπωλίου, την είσοδο συγκεκριμένων ξένων εταιρειών στην αγορά, θα δοθούν ως προίκα στους επίδοξους νέους επενδυτές με χαμηλό κόστος. Δυστυχώς, αυτή η πρακτική φαίνεται να ακολουθείται και σε άλλες περιπτώσεις εταιρειών δημοσίου ενδιαφέροντος από την Κυβέρνηση Καραμανλή, η οποία έχει καταγγελθεί για παρόμοιες και ζημιογόνες για το δημόσιο συμφέρον μεθοδεύσεις στην περίπτωση της ΔΕΗ.
Προγραμματίζονται όχι μόνο αθρόες κομματικές προσλήψεις τουλάχιστον 300 ατόμων, αλλά σύμφωνα με τις δηλώσεις του ίδιου του Προέδρου της ΟΠΑΠ ΑΕ, αυτοί θα προσληφθούν με διαφορετικές αποδοχές από εκείνες των υπαλλήλων που ήδη υπηρετούν στον Οργανισμό. Μάλιστα, φέρεται ότι επιδιώκεται ο διαχωρισμός των απλών διευθύνσεων, και όχι μόνο γενικών διευθύνσεων, κατά τρόπο ώστε οι νευραλγικότερες από αυτές θα στελεχώνονται κατά μεγάλο μέρος τους όχι από την ιεραρχία των υπαλλήλων, αλλά από αδιαφανείς προσλήψεις με κομματικά και προσωπικά κριτήρια εις βάρος του προσωπικού της ΟΠΑΠ ΑΕ. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τον διαχωρισμό του προσωπικού σε κατηγορίες γεγονός που θα έχει τεράστιες επιπτώσεις στην μελλοντική πορεία της ΟΠΑΠ ΑΕ.
Δεν υφίσταται κανένας έλεγχος από τους μετόχους σε ότι αφορά την ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ με αποτέλεσμα οι όποιες αποφάσεις που λαμβάνονται να βρίσκονται στην ανέλεγκτη ευχέρεια της διορισμένης Διοίκησης και των υψηλόβαθμων «εκλεκτών» συνεργατών και συμβούλων της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εγκαταστάσεις της ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ στην οδό Πανεπιστημίου είναι ουσιαστικά πλέον το κέντρο λήψης σημαντικών αποφάσεων, με τον Πρόεδρο του Οργανισμού να φέρεται να έχει μεταφέρει την έδρα του εκεί και όχι στις εγκαταστάσεις της μητρικής στο Περιστέρι, όπου στεγάζεται το υπηρεσιακό προσωπικό της ΟΠΑΠ ΑΕ.
10) ΖΗΤΗΜΑ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ και ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ της ΟΠΑΠ ΑΕ, που ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΡΗΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ.
Με την υπ’ αριθμ. 9758/12-11-08 ερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ είχε τεθεί το ζήτημα του ασυμβιβάστου της ιδιότητας του δικηγόρου με τις διαχειριστικές εξουσίες του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού κ. Χατζηεμμανουήλ, που σύμφωνα με το ΦΕΚ ΤΑΕ ΕΠΕ 14042/07 είναι επιφορτισμένος με όλες τις εξουσίες διαχείρισης και εκπροσώπησης της ΟΠΑΠ ΑΕ. Στην ερώτηση αυτή είχαν αναφερθεί οι διατάξεις των παρ. 2 και 6 του αρ. 63 του Κώδικα Περί Δικηγόρων, όπου ορίζονται «ως ασυμβίβαστα προς το Δικηγορικό Λειτούργημα τα έργα Διοικητού, Διαχειριστού ή εκπροσώπου σε οποιαδήποτε ανώνυμη ή άλλη εταιρεία εμπορικής ή πιστωτικής μορφής» και ορίζεται ότι η ανάληψη από οποιονδήποτε δικηγόρο τέτοιων καθηκόντων συνεπάγεται την υποχρέωσή του να το δηλώσει στον οικείο δικηγορικό Σύλλογο προκειμένου ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ από το μητρώο του και όχι απλώς να τεθεί σε αναστολή, η οποία προβλέπεται για άλλες περιπτώσεις και όχι για την περίπτωση αυτή του ασυμβιβάστου.
Η απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού στην ερώτηση αυτή αποτελεί μία ακόμα προσβολή του θεσμού του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, αφού η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου διαβίβασε στην Βουλή των Ελλήνων έγγραφα υποβληθέντα σε αυτήν από τον Πρόεδρο της ΟΠΑΠ ΑΕ, τα οποία αναφέρονται σε αναστολή δικηγορικού λειτουργήματος, παραβλέποντας το γεγονός ότι η ερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, αναφερόταν όχι στην περίπτωση της αναστολής, αλλά σε πλήρη διαγραφή από τον οικείο δικηγορικό Σύλλογο, αφού η διαγραφή είναι η μόνη νόμιμη συνέπεια που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Και είναι απορίας άξιο γιατί η πολιτική ηγεσία του συνερωτώμενου Υπουργείου Απασχόλησης επέλεξε και αυτή να αναφέρεται στην απάντησή της στα περί αναστολής, τη στιγμή που ο νόμος προβλέπει διαγραφή, νόμος που οφείλει να εφαρμόζεται από το ΙΚΑ, ανεξάρτητα από τις όποιες αποφάσεις του Δικηγορικού Συλλόγου, οι οποίες υπόκεινται κατά νόμο σε παρεμπίπτοντα διοικητικό έλεγχο από το ΙΚΑ.
Η απλή διαβίβαση εγγράφων με ισχυρισμούς και περιεχόμενα που κινούνται προφανώς πέρα από το πνεύμα και το γράμμα των ισχυόντων κανόνων περί ασυμβιβάστου, στην περίπτωση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΠΑΠ ΑΕ, από τα συνερωτώμενα Υπουργεία, συνιστά απαξιωτική για τη Βουλή πρακτική. Μάλιστα προξενεί δυσμενέστατη εντύπωση το γεγονός ότι ανάμεσα στα έγγραφα που υποβλήθηκαν δεν υπάρχει αντίγραφο νομίμως και αρμοδίως υπογεγραμμένων πρακτικών της συνεδρίασης του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών που αποφάσισε να θέσει τον Πρόεδρο της ΟΠΑΠ ΑΕ σε αναστολή, προκειμένου να διαφανεί τουλάχιστον το σκεπτικό με το οποίο ο κ. Χατζηεμμανουήλ υποβλήθηκε στην ευνοϊκότερη για αυτόν κατάσταση της αναστολής, τη στιγμή που ο νόμος προβλέπει ρητά τη διαγραφή του από το Δικηγορικό Σύλλογο.
11) ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ.
Εμμένοντας στην άρνησή του να αντιληφθεί τον δημόσιο χαρακτήρα της ΟΠΑΠ Α.Ε., της υποχρέωσης μη επιδίωξης υπέρογκων κερδών ως προϋπόθεση για τη διατήρηση του μονοπωλίου και της κοινωνικής ευθύνης που υπέχει ο Οργανισμός αυτός ως δημοσίου ενδιαφέροντος, ο διορισμένος από την Κυβέρνησή κ. Χατζηεμμανουήλ, συμμετέχων, σύμφωνα με δημοσίευμα και στον επικοινωνιακό σχεδιασμό του Μαξίμου, προσανατολίζεται σε μια κοινωνικά ανάλγητη αύξηση της τιμής των τυχερών παιχνιδιών με στόχο την εκμετάλλευση της απόγνωσης των Ελλήνων πολιτών που ασφυκτιούν μέσα στην οικονομική κρίση για την οποία ευθύνεται η Κυβέρνηση την οποία υπηρετεί. Στην ουσία, γνωρίζοντας ότι στατιστικά οι εγκλωβισμένοι στην γενικευμένη απαισιοδοξία πολίτες για την πορεία της οικονομίας μας, αλλά και την προσωπική οικονομική τους επιβίωση στρέφονται σε τυχερά παιχνίδια, αναζητώντας στον παράγοντα τύχη τρόπους και ελπίδες οικονομικής αποκατάστασης, η Διοίκηση του ΟΠΑΠ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί την αδυναμία και την ανάγκη τους, αυξάνοντας την τιμή στήλης των τυχερών παιχνιδιών του ΟΠΑΠ ΑΕ. Με λίγα λόγια, η Κυβέρνηση εγκλωβίζει το Ελλήνα στην ανέχεια και ο Κυβερνητικά ελεγχόμενος ΟΠΑΠ, δια του κ. Χατζηεμμανούηλ έρχεται να κερδοσκοπήσει πάνω στην απελπισία των πολιτών.
Μετά τα παραπάνω καλούνται οι πολιτικές ηγεσίες των συναρμοδίων και συνερωτώμενων Υπουργείων:
Να διενεργήσουν τους απαιτούμενους εποπτικούς ελέγχους, προκειμένου να δώσουν σαφείς διευκρινήσεις για τα ζητήματα που συγκεντρωτικά αναφέρονται στην συγκεκριμένη ερώτηση, ζητήματα που αφορούν (α) τόσο την πολιτική διαχείριση του κρατικού μονοπωλίου τυχερών παιχνιδιών στη χώρα, όσο και (β) την διαφανή, σύννομη και εύρυθμη λειτουργία της ΟΠΑΠ ΑΕ βάσει των αρχών που οφείλουν να διέπουν μια εταιρεία δημοσίου ενδιαφέροντος, που διαχειρίζεται τεράστια ποσά δημοσίου χρήματος, που η Διοίκησή της επιλέγεται από την Κυβέρνηση και αμείβεται με χρήματα των Ελλήνων πολιτών και που υπέχει κοινωνικό ρόλο και ανάλογη ευθύνη.
Να απέχουν από περαιτέρω προσβολές του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, είτε με την άρνηση απάντησης, είτε με την απλή διαβίβαση απαξιωτικών επιστολών του στελέχους της Κυβέρνησης τους και επικεφαλής της Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ προς τη Βουλή των Ελλήνων, αλλά να ασκήσουν ουσιαστικά τα καθήκοντά τους ως εποπτεύοντες φορείς του Οργανισμού αυτού.
Να τοποθετηθούν, ιδίως, ως προς τα μείζονα ζητήματα της:
Της νομιμότητας κατάργησης του κυρωμένου με Υπουργική απόφαση Κανονισμού Προμηθειών με μια απλή απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου
Της θέσης της Κυβέρνησης σχετικά με το κρατικό μονοπώλιο τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα και το χαρακτήρα της ΟΠΑΠ ΑΕ, αλλά και των ενεργειών της Κυβέρνησης προκειμένου να υιοθετηθεί αυτή η θέση από τα πρόσωπα που η ίδια διόρισε στην Διοίκηση της ΟΠΑΠ ΑΕ και τις ενέργειες των οποίων χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως επιχειρήματα για να στοιχειοθετήσει παράβαση εκ μέρους του ΟΠΑΠ των όρων και των προϋποθέσεων διατήρησης του κρατικού μονοπωλίου τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας.
Της ουσιαστικά ανέλεγκτης από τους μετόχους και ιδίως από το Ελληνικό Δημόσιο λειτουργίας νευραλγικών τομέων του Οργανισμού, μέσα από την διαρκή απορρόφηση όλο και σημαντικότερων αρμοδιοτήτων από την θυγατρική ΟΠΑΠ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, μια εταιρεία που ενώ είχε δημιουργηθεί κυρίως για έναν προσδιορισμένο σκοπό, αυτόν του εκσυγχρονισμού των Πρακτορείων, σήμερα έχει φθάσει να υποκαθιστά σε μεγάλο βαθμό την ίδια την μητρική εταιρεία σε επίπεδο διαχείρισης των δραστηριοτήτων του Οργανισμού.
Της δρομολογημένης αύξησης της τιμής στήλης δημοφιλών τυχερών παιχνιδιών εκ μέρους της Διοίκησης του ΟΠΑΠ, αύξηση που όχι μόνο θα ενισχύσει τα επιχειρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί μη σύμφωνης με τους όρους του κρατικού μονοπωλίου επιθετικής κερδοφορίας, όχι μόνο θα εκμεταλλευθεί κερδοσκοπικά την ανέχεια και τα αδιέξοδα των Ελληνικών οικογενειών εν μέσω κλίματος οικονομικής κρίσης, αλλά ενδεχομένως θα διογκώσει τις συνδεδεμένες με τα κέρδη του Οργανισμού, ήδη παχυλές αποδοχές των εκλεκτών Κυβερνητικών στελεχών που επελέγησαν από την ίδια την Κυβέρνηση να διοικούν την ΟΠΑΠ ΑΕ.
Του ύψους των αποδοχών της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης και των εκλεκτών τους σε μια εποχή που η ίδια η Κυβέρνηση καλεί διαρκώς τους Έλληνες σε όλο και μεγαλύτερες οικονομικές θυσίες εξαιτίας της δικής της αδυναμίας να σχεδιάσει και να εφαρμόσει μια δίκαιη και αποτελεσματική οικονομική πολιτική στη χώρα μας.
Τον εμπαιγμό της Ελληνικής Βουλής με την διαφαινόμενη ως προσχηματική και παραπλανητική εξίσωση της απαιτούμενης από το νόμο διαγραφής με την εντελώς διαφορετική νομική κατάσταση της αναστολής δικηγορικού επαγγέλματος, σχετικά με το προφανές ασυμβίβαστο που προκύπτει για τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΠΑΠ ΑΕ κ. Χ. Χατζηεμμανουήλ. Για το ζήτημα αυτό παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή: (α) αντίγραφο της απόφασης του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών σχετικά με την θέση σε αναστολή του Προέδρου της ΟΠΑΠ ΑΕ και (β) αντίγραφο των πρακτικών της συνεδρίασης του ΔΣ του ΔΣΑ, κατά την οποία ελήφθη η απόφαση σχετικά με την αναστολή, με εμφανείς στο αντίγραφο αυτού του πρακτικού τις υπογραφές όχι μόνο του Πρόεδρου του Δικηγορικού Συλλόγου, αλλά και του Γραμματέα αυτού και των παρισταμένων μελών.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Σοφία Σακοράφα
Δημήτρης Λιντζέρης
Χρήστος Αηδόνης
Μάρκος Μπόλαρης
Θάνος Μωραίτης
Δημήτρης Τσιρώνης
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Μιχάλης Παντούλας
Δημήτρης Βαρβαρήγος
Θεοδώρα Τζάγκρη
Γιάννης Δριβελέγκας
Γιώργος Πεταλωτής
Τάσος Σιδηρόπουλος
Μιχάλης Τιμοσίδης
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Ελπίδα Τσουρή
Νίκος Ζωίδης
Βασίλης Κεγκέρογλου
Γιάννης Σκουλάς
Μανώλης Στρατάκης