17 Φεβ 2009

Περί δημοφιλίας των ελληνικών blogs. Απάτες και αλήθειες...

Πώς μπορώ να ξέρω, αν ένας ιστότοπος είναι όντως δημοφιλής;
Σε συνέχεια του χθεσινού μου άρθρου, περί επισκεψιμοτήτων και άλλων τινών των διαφόρων sites στην Ελλάδα και αφού υπενθυμίσω ότι δεν υπάρχει κανένας αντικειμενικός τρόπος μέτρησης της "δημοφιλίας", θα προσπαθήσω να βοηθήσω όποιον ενδιαφέρεται να προσεγγίσει το θολό τοπίο των μετρήσεων.
Είπαμε ότι υπάρχουν μερικοί τρόποι για να δούμε, πάντα γενικά, ποτέ απόλυτα, αν ένα blog ή site, είναι όντως δημοφιλές, ή χρησιμοποιεί robots, reloads, αγορασμένες επισκέψεις κ.λ.π.

ΠΡΩΤΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ: GOOGLE SEARCH
Ένας σημαντικός δείκτης, για τη σπουδαιότητα μιας ιστοσελίδας, που είναι συνάρτηση της επισκεψιμότητας, της αναγνωσιμότητας (και την επισκέπτομαι και τη διαβάζω), είναι οι αναφορές (refferences) σε αυτήν.

Δηλαδή: Όταν αναφερόμαστε σε ένα άρθρο, που αποτελεί πηγή βάζουμε συνήθως το link. Για να δούμε πόσοι έχουν κάνει αναφορά σε ένα site γράφουμε μέσα σε εισαγωγικά το όνομα του ιστότοπου. Κάθε αποτέλεσμα είναι και ένα πεδίο αναφοράς για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Έτσι, διαπιστώνουμε ότι το site http://www.in.gr/ που είναι μακράν πρώτο, αναφέρεται σε 1.960.000 "σημεία" στο διαδίκτυο. Αυτό είναι φυσικό για το συγκεκριμένο portal, όπως και η τεράστια επισκεψιμότητα, που έχει, για έναν απλό λόγο: επειδή προσφέρει υπηρεσίες. Όπως e-mail, χρηματιστήριο, φόρουμς, περίπτερο εφημερίδων κ.λ.π. Μόνο η υπηρεσία e-mail, του φέρνει κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες. Δεν είναι δυνατόν να το συναγωνιστεί κάποιο άλλο site, αφού δεκάδες χιλιάδες χρήστες μπαίνουν υποχρεωτικά κάθε μέρα στο in.gr για να δουν τα e-mails τους.

Ασφαλώς είναι το site που αξίζει (οικονομικά) περισσότερο από όλα. Δείτε ενδεικτικά μερικά sites....Δεν είναι τυχαίο, το ότι το press-gr βρίσκεται τόσο ψηλά. Σήμερα δεν έχει την επισκεψιμότητα, που είχε. Έχει όμως απασχολήσει χιλιάδες άλλα sites.

Ακόμη και ο τεχνικός που διορθώνει τον υπολογιστή σας, για να δει αν δουλεύει η σύνδεσή σας, μηχανικά θα πληκτρολογήσει ή in.gr ή google.com. Έτσι δεν είναι;

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ (SYNC.GR).

Στην ιστοσελίδα http://blogs.sync.gr/ παρακολουθούνται όλα σχεδόν τα ελληνικά blogs, αλλά και ιστότοποι. Ένα blog είναι δημοφιλές, όταν το βάζουν στις σελίδες τους, άλλοι bloggers.

Ολόκληρος ο πίνακας με τα 100 πιό δημοφιλή Blogs βρισκεται εδώ>>>.
Φυσικά, ούτε αυτό είναι αντικειμενικό και απόλυτο. Μπορεί ξαφνικά 500 bloggers, να βάλουν στα "προτεινόμενα" τους το http://apatiblog.blogspot.com/, το οποίο δεν επισκέπτεται κανείς, αλλά να εμφανίζεται πρώτο στη λίστα.

Λογικά όμως, δεν είναι τυχαίο το ότι 482 "συνάδελφοι" bloggers λινκάρουν (προτείνουν) το troktiko. Προφανώς το βρίσκουν ενδιαφέρον!

ΤΡΙΤΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ

Ο απόλυτος δείκτης, είναι οι ίδιοι οι χρήστες! Αν βρεθείτε σε μια παρέα 10 ανθρώπων και τους πείτε, "έγραψε για μένα το in.gr", θα το βρουν μόνοι τους! Το ξέρουν όλοι, έτσι δεν είναι; Δεν θα σας πούνε, τι είναι αυτό το in.gr!

Αν τους πείτε "διάβασέ το στο troktiko", πάλι θα το ξέρουν!

Αν τους πείτε στη Θεσσαλονίκη, "το είδα στο taxalia", καταλαβαίνουν όλοι για τι πράγμα μιλάτε.

Συνεπώς, η πραγματική δημοφιλία, βρίσκεται στην "περιρρέουσα" ατμόσφαιρα. Δεν είναι επακριβώς μετρήσιμη, δεν μπορεί να τεκμηριωθεί επιστημονικά, αλλά όλοι την "αισθάνονται". Άλλωστε υπάρχουν sites με τεράστια επισκεψιμότητα (κυρίως τα πορνοσάιτς), τα οποία δεν παίζουν κανένα ρόλο! Ακόμη κι αν κλείσουν, η απώλειά τους δεν θα γίνει αισθητή. Τα βίντεο με το μπούστο της Ελένης Μενεγάκη, υπάρχουν σε χιλιάδες sites και τσιμπάνε εκατομμύρια κλικς την ημέρα!

Ο επισκέπτης όμως, δεν θυμάται πού το βρήκε, ούτε ενδιαφέρεται να κρατήσει τη σελίδα.

Η μεγάλη επιτυχία και η πεμπτουσία ενός blog είναι να το επισκέπτονται οι αναγνώστες για να το διαβάσουν, όχι τυχαία, ψάχνοντας για "γυμνές φωτογραφίες της Φαίης Σκορδά", που είναι μακράν (πολύυυυυυ μακράν) η πρώτη προτίμηση στις μηχανές αναζήτησης.

Η μεγαλύτερη ικανοποίηση για μας, είναι ότι χθες το βράδυ, στο καφενείο της γειτονιάς στη Χαριλάου, σε μια παρέα άνοιξα τη συζήτηση για το φυσικό αέριο και όλοι, μου είπαν "α, το διαβάσαμε σε ένα blog, στο taxalia" (μιλώντας για την τεράστια έρευνα του συνδιαχειριστή μου Sakis). Αυτό δείχνει την αναγνώριση. Οι αριθμοί μαγειρεύονται και θα συνεχίσουν να μαγειρεύονται, όπως γίνεται και στην τηλεόραση και στις εφημερίδες!
Σημασία έχει, το μήνυμα που στέλνει κάθε blogger με την πένα του, να διαβάζεται και να γίνεται θέμα συζήτησης ! Αλλιώς, γράψτε όλη μέρα για τη Μενεγάκη, τη Σκορδά και την ...Πετρούλα. Εγγυημένη επιτυχία, αλλά κανείς δεν θα θυμάται πού το διάβασε!
Bασίλης/17-2-2009
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη