12 Μαρ 2009

Εισέπραξαν οι Τούρκοι από 20 ευρώ το άτομο στην αποστολή που ταξίδεψε από τη Σάμο στο Κουσάντασι χωρίς να δώσουν απόδειξη

Ποια είναι η άποψη του Υπουργείου Εξωτερικών;

Ποια είναι η άποψη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας;

Πριν από λίγες ημέρες, στα πλαίσια των εγκαινίων στη Σμύρνη της Τουρκίας ,του Μεγάρου Μουσικής, αποστολή από τη Σάμο ταξίδεψε για να παραβρεθεί σε αυτή την εκδήλωση και να προωθήσει την Ελληνοτουρκική φιλία και όχι μόνο.

Δεν θέλουμε σε αυτή την δημοσίευση να αναφερθούμε στα όσα είδαμε είτε ήταν θετικά είτε ήταν αρνητικά.

Κατά την διάρκεια του ταξιδιού και αφού είχαμε περάσει τα θαλάσσια σύνορα τα Ελληνικά και μπήκαμε στα Τουρκικά ζητήθηκε από όλους που πήραν μέρος σε αυτή την αποστολή να... δώσει ο καθένας από 20 ευρώ ,τα οποία θα δινόντουσαν στους Τούρκους για τα λιμενικά τέλη.

Πράγματι τα χρήματα συγκεντρώθηκαν,όπως συγκεντρώνονται και από όλους όσους επισκέπτονται το Κουσάντασι της Τουρκίας κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Ζητήσαμε από τους αρμοδίους που μάζεψαν τα χρήματα ,όταν τα παραδώσουν στον υπεύθυνο του λιμένος στο Κουσάντασι να ζητήσουν απόδειξη.

Μας υποσχέθηκαν ότι θα το πράξουν.Το ζητήσαμε πολλές φορές προφανώς γιατί υπήρχε σοβαρός λόγος που ίσως απασχολήσει σύντομα την Βουλή των Ελλήνων.

Το καραβάκι που μας μετέφερε ήταν Τουρκικό.Δηλαδή ξεκίνησε από το Κουσάντασι ήρθε στη Σάμο,επιβιβαστήκαμε σε αυτό και μετά από 3 ημέρες μας μετέφερε ξανά πάλι πίσω στη Σάμο.

Ζητήσαμε ίσως φορτικά απόδειξη για όλα αυτά τα χρήματα διότι με βάση τις διατάξεις της Διμερούς Συμφωνίας της Ελλάδας με την Τουρκία για τις θαλάσσιες μεταφορές Ν.2900/2001 τα δύο κράτη έχουν συμφωνήσει να εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση των πλοίων τους στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των λιμένων τους.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αρ.πρωτ.111.200.2-1/17/2006 της 9 ΑΥΓΟΎΣΤΟΥ 2006 στο άρθρο για τα θέματα τιμολογιακής πολιτικής και Λιμενικών τελών αναφέρει τα εξής: Θα πρέπει να υποδειχτεί στους Έλληνες πλοιοκτήτες να ζητούν αναλυτικές αποδείξεις πληρωμής για τις διάφορες χρεώσεις και τα λιμενικά τέλη ούτως ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο αυτές είναι σύμφωνες με τις επίσημες χρεώσεις που μας έχουν γνωστοποιηθεί από Τουρκικής πλευράς.Επίσης θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να συλλέγουν στοιχεία (αντίγραφα
παραστατικών τιμολογίων)για αντίστοιχες χρεώσεις που επιβάλλονται σε υπό Τουρκική σημαία πλοία ούτως ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο υφίσταται η ίδια μεταχείριση όσον αφορά τον υπολογισμό και καταβολή των πάσης φύσεως τελών μεταξύ των υπό Ελληνική και Τουρκική σημαία πλοία.

Αυτά λέει μεταξύ των άλλων η εγκύκλιος του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που όμως δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Και πληρώσαμε τα είκοσι ευρώ έκαστος και δεν μας έδωσε κανείς καμιά απόδειξη.

Αυτό που έγινε σε εμάς γίνεται καθημερινά σε χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται το Κουσάντασι της Τουρκίας.
Εμείς οι Έλληνες και οι υπόλοιποι τουρίστες που ταξιδεύουν από Σάμο προς την Τουρκία να καταβάλουμε άγνωστο σε ποιους τα είκοσι ευρώ και όσοι ταξιδεύουν με τα Τουρκικά καραβάκια προς την Σάμο να καταβάλουν μόνο 0.35 λεπτά.Και κανείς δεν μιλάει.

Για ποια αμοιβαιότητα λοιπόν μιλάμε;γιατί δεν δίνουν απόδειξη οι Τούρκοι που εισπράττουν τα χρήματα;Τι κάνει το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας;Δεν υπάρχουν αρμόδια όργανα για να ενημερώσουν για αυτή την κλοπή που γίνεται;

Καλά κάνει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και βγάζει αυτές τις εγκυκλίους για να ενημερώνονται οι πολίτες όμως θα πρέπει να δημιουργήσει και τον μηχανισμό ελέγχου αυτών των απαράδεκτων καταστάσεων.

Το σοβαρότερο όλων είναι ότι τα Τουρκικά καραβάκια είναι ανασφάλιστα και δεν το λέμε εμείς αλλά η σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από τη Βουλευτή του Πασόκ κ.Ελπίδα Τσουρή η οποία έχει ως εξής:


Ανασφάλιστα Τουρκικά πλοία μεταφέρουν χιλιάδες ανθρώπους από τα Ελληνικά Νησιά στη Τουρκία.Οταν θα γίνει κάποιο ατύχημα θα τρέχουν όλοι

Ερώτηση
Και
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Προς
Τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής


Θέμα: Δρομολογιακές συνδέσεις Ελλάδας-Τουρκίας

Οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στις πορθμειακές συνδέσεις Ελλάδας-Τουρκίας τελούν υπό καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι υπάγονται σε μια σειρά υποχρεώσεων, οι οποίες απορρέουν τόσο από την ελληνική, όσο και από την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία περί ναυσιπλοΐας (κανόνες ασφαλείας), για τους περιηγητικούς πλόες και μεταφορές και περί λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών (εργατική νομοθεσία, φορολογία, κτλ), καθεστώς στο οποίο δεν υπάγονται οι ανταγωνιστές τους, από τη γειτονική
Τουρκία. Αυτό το δυσμενές, για τα Ελληνικά πλοία, καθεστώς εντείνεται από το γεγονός ότι η πλειοψηφία των υπό Τουρκική σημαία πλοίων διανυκτερεύουν στα Ελληνικά λιμάνια, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα λειτουργικά τους έξοδα, ενώ το αντίστοιχο δε συμβαίνει με τα Ελληνικά πλοία.

Τα υπό Τουρκική σημαία πλοία, που εξυπηρετούν αυτούς τους διεθνείς πλόες, δεν είναι, μάλιστα, υποχρεωμένα να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών, των φορτίων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Επιπρόσθετα, υπάρχουν πολλές καταγγελίες, για την αξιοπλοΐα κάποιων εξ’ αυτών, όπως στις δρομολογιακές γραμμές Μυτιλήνης-Τουρκίας, ενώ τα πρόστιμα που έχουν υποβληθεί για παραβάσεις, φαίνεται πως δεν εισπράττονται, λόγω μη ύπαρξης ελληνικού Α.Φ.Μ.

Πολλές από αυτές τις εταιρείες λαμβάνουν, σε σημαντικό βαθμό, επιδοτήσεις από το Κράτος-σημαίας τους, με αποτέλεσμα να διατηρούν τις γραμμές, ανεξαρτήτως οικονομικών όρων λειτουργίας. Αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης, είναι η δραματική μείωση του αριθμού των δραστηριοποιούμενων ελληνικών εταιρειών στις συνδέσεις αυτές, γεγονός που ουσιαστικά οδηγεί σε υπονόμευση της Ελληνικής παρουσίας σε μία ομολογουμένως ευαίσθητη περιοχή.

Χαρακτηριστική είναι η εγκατάλειψη των γραμμών αυτών, τα τελευταία χρόνια, από τα υπό ελληνική σημαία και συμφερόντων πλοία, όπως, για παράδειγμα, στη γραμμή Ρόδου-Μαρμαρίδας, όπου, τα τελευταία 2-3 χρόνια, δεν υφίσταται παρά μόνο ένα τουρκικής σημαίας και συμφερόντων πλοίο. Το ίδιο συμβαίνει και στη γραμμή Μυτιλήνη-Αϊβαλί.

Παράλληλα, οι Τούρκοι ανοίγουν νέες γραμμές προς τα ελληνικά νησιά, όπως η εποχικές συνδέσεις Καλύμνου-Turgut Reis (ευρύτερη περιοχή Bodrum/ Αλικαρνασσού), και Μυτιλήνης-Φώκαιας, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για δραστηριοποίηση του Λιμένος των Διδίμων (Didim) με Σάμο και Πάτμο. Επιπλέον, δρομολογείται πλοίο, στη γραμμή Μυτιλήνη-Δικελί, με προφανή σκοπό να εκτοπίσει το αντίστοιχο ελληνικό..
Βάσει των παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποια είναι τα ειδικότερα μέτρα που προτίθεται να λάβει η Κυβέρνηση, προκειμένου να στηρίξει τα υπό Ελληνική σημαία πλοία που εκτελούν δρομολόγια, από τα ακριτικά Ελληνικά νησιά, προς τους λιμένες της γειτονικής χώρας, διασφαλίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, την παρουσία τους στις παραμεθόριες αυτές περιοχές;
2. Με ποιο καθεστώς διανυκτερεύουν τα Τουρκικά πλοία στα Ελληνικά λιμάνια, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τη διμερή ναυτιλιακή σύμβαση Ελλάδας-Τουρκίας και δεν είναι συμβατό με το είδος του πλου που εκτελούν, δηλαδή, την πορθμειακή σύνδεση των δύο χωρών, με αποτέλεσμα να εντείνεται ο υφιστάμενος και αθέμιτος ανταγωνισμός των Τουρκικών πλοίων, σε βάρος των Ελληνικών;
3. Έχουν διαπιστωθεί, στα πλαίσια των επιθεωρήσεων από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, παραβάσεις που αφορούν στην ασφάλεια και αξιοπλοΐα των υπό ξένη σημαία πλοίων που δραστηριοποιούνται στις γραμμές αυτές, ή και οποιαδήποτε άλλη εν προκειμένω παράβαση; Εάν ναι, ποιες ήταν οι κυρώσεις που επεβλήθησαν ανά περίπτωση; Παρακαλώ για την κατάθεση όλων των σχετικών εγγράφων.
4. Προτίθεται να προβεί άμεσα η Κυβέρνηση στη λήψη μέτρων που θα διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών με πλοία, τα οποία θα διαθέτουν υποχρεωτική ασφάλιση για την κάλυψη των όποιων ευθυνών;
5. Ενημερώνονται οι Ευρωπαίοι, και οι υπόλοιποι ταξιδιώτες ότι ταξιδεύουν με ανασφάλιστα και μη τηρούντα τις απαιτούμενες προδιαγραφές πλοία?


13.11.2008
Οι ερωτώντες βουλευτές

Ελπίδα Τσουρή

Νικόλαος Ζωίδης
Νικόλαος Σηφουνάκης


http://aegaio.blogspot.com/


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη