Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία & Business Clusters
Συγγραφέας: Πάνος Γ. Πιπερόπουλος
Λέκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Εκδόσεις ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ, Αθήνα
Σελίδες: 292 Τιμή: 22 €
Πρόκειται για ένα βιβλίο επίκαιρο που έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνική ..βιβλιογραφία και θα είναι χρήσιμο όχι μόνο σε φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ, μεσαία και ανώτερα στελέχη ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημοσίων φορέων, αλλά και σε νέους ή επίδοξους επιχειρηματίες που χρειάζεται να εξοικειωθούν με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τα business clusters στη διεθνοποιημένη οικονομία.
Το βιβλίο συνθέτουν δέκα κεφάλαια που εντάσσονται λειτουργικά σε τέσσερις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα ο συγγραφέας παρουσιάζει τις θεωρητικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και των ‘συστημάτων καινοτομίας’ και μετά τη σκιαγράφησή τους εστιάζει την προσοχή στην κατανόηση του πώς και γιατί εμφανίζεται η καινοτομία και ποια κοινωνικοοικονομικά στοιχεία επηρεάζουν τη διαδικασία της καινοτομίας σε επίπεδο εταιρίας ή οργάνωσης, όπως και σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζεται ο τύπος και δίνονται τα χαρακτηριστικά των Μικρο-Μεσαίων-Επιχειρήσεων οι οποίες αποτελούν τη σπονδυλική στήλη των οικονομιών στην πλειοψηφία των χωρών της υφηλίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον κεντρικό και σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι επιχειρηματίες στις ΜΜΕ. Ο συγγραφέας παρουσιάζει την έννοια της ‘εξέλιξης του ανταγωνισμού’ και αναλύει τη σημασία των στρατηγικών συμμαχιών μεταξύ των επιχειρήσεων, οι οποίες ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ με τη διάχυση γνώσης και πόρων και μπορούν να ενισχύσουν τις καινοτόμες ικανότητές τους.
Στην τρίτη ενότητα αναδεικνύονται ανάγλυφα οι τρόποι με τους οποίους η ανταγωνιστικότητα και οι καινοτόμες ικανότητες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων μπορούν να ενισχυθούν μέσα στις επιχειρηματικές συστάδες (business clusters) και προσδιορίζονται οι διασυνδέσεις μεταξύ των φορέων και πρωταγωνιστών μιας συστάδας, δηλαδή Πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, κυβερνήσεις, αρχές και ενώσεις και η σημασία καθενός από τους παραπάνω παράγοντες στη γενικότερη επιτυχία της συστάδας και τη σχέση μεταξύ του επιχειρηματικού πνεύματος, της καινοτομίας και της επιχειρηματικής συστάδας.
Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται οι Ευρωπαϊκές και Εθνικές απογραφές της καινοτομίας και εκεί προβάλλει ανάγλυφη η υστέρηση και οι αδυναμίες της Ελληνικής Οικονομίας, η οποία, εξαιτίας λανθασμένων στρατηγικών και κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών αποφάσεων πολλών δεκαετιών βρίσκεται σε απίστευτα χαμηλή θέση έναντι των υπολοίπων κρατών μελών της Ε.Ε. στους δείκτες της καινοτομίας.
Το βιβλίο κλείνει εξετάζοντας τους λόγους που επιβάλλουν στη σύγχρονη διεθνοποιημένη οικονομία τις επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν τις οργανωτικές τους δομές συνάπτοντας στρατηγικές συμμαχίες, δίκτυα και συνεργασίες με εταιρίες απ’ όλο τον κόσμο. Ο συγγραφέας περιγράφει το μοντέλο της νέας επιχείρησης που δίνει έμφαση στην ανάγκη για ευέλικτες επιχειρήσεις με συγκεκριμένους στρατηγικούς πυρήνες, επιχειρηματικά σχέδια και ξεκάθαρη επιχειρηματική ταυτότητα, με ταυτόχρονη ανάθεση σε τρίτους (outsourcing) όλων των υπολοίπων λειτουργιών της επιχείρησης.
Συγγραφέας: Πάνος Γ. Πιπερόπουλος
Λέκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Εκδόσεις ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ, Αθήνα
Σελίδες: 292 Τιμή: 22 €
Πρόκειται για ένα βιβλίο επίκαιρο που έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνική ..βιβλιογραφία και θα είναι χρήσιμο όχι μόνο σε φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ, μεσαία και ανώτερα στελέχη ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημοσίων φορέων, αλλά και σε νέους ή επίδοξους επιχειρηματίες που χρειάζεται να εξοικειωθούν με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τα business clusters στη διεθνοποιημένη οικονομία.
Το βιβλίο συνθέτουν δέκα κεφάλαια που εντάσσονται λειτουργικά σε τέσσερις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα ο συγγραφέας παρουσιάζει τις θεωρητικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και των ‘συστημάτων καινοτομίας’ και μετά τη σκιαγράφησή τους εστιάζει την προσοχή στην κατανόηση του πώς και γιατί εμφανίζεται η καινοτομία και ποια κοινωνικοοικονομικά στοιχεία επηρεάζουν τη διαδικασία της καινοτομίας σε επίπεδο εταιρίας ή οργάνωσης, όπως και σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζεται ο τύπος και δίνονται τα χαρακτηριστικά των Μικρο-Μεσαίων-Επιχειρήσεων οι οποίες αποτελούν τη σπονδυλική στήλη των οικονομιών στην πλειοψηφία των χωρών της υφηλίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον κεντρικό και σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι επιχειρηματίες στις ΜΜΕ. Ο συγγραφέας παρουσιάζει την έννοια της ‘εξέλιξης του ανταγωνισμού’ και αναλύει τη σημασία των στρατηγικών συμμαχιών μεταξύ των επιχειρήσεων, οι οποίες ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ με τη διάχυση γνώσης και πόρων και μπορούν να ενισχύσουν τις καινοτόμες ικανότητές τους.
Στην τρίτη ενότητα αναδεικνύονται ανάγλυφα οι τρόποι με τους οποίους η ανταγωνιστικότητα και οι καινοτόμες ικανότητες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων μπορούν να ενισχυθούν μέσα στις επιχειρηματικές συστάδες (business clusters) και προσδιορίζονται οι διασυνδέσεις μεταξύ των φορέων και πρωταγωνιστών μιας συστάδας, δηλαδή Πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, κυβερνήσεις, αρχές και ενώσεις και η σημασία καθενός από τους παραπάνω παράγοντες στη γενικότερη επιτυχία της συστάδας και τη σχέση μεταξύ του επιχειρηματικού πνεύματος, της καινοτομίας και της επιχειρηματικής συστάδας.
Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται οι Ευρωπαϊκές και Εθνικές απογραφές της καινοτομίας και εκεί προβάλλει ανάγλυφη η υστέρηση και οι αδυναμίες της Ελληνικής Οικονομίας, η οποία, εξαιτίας λανθασμένων στρατηγικών και κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών αποφάσεων πολλών δεκαετιών βρίσκεται σε απίστευτα χαμηλή θέση έναντι των υπολοίπων κρατών μελών της Ε.Ε. στους δείκτες της καινοτομίας.
Το βιβλίο κλείνει εξετάζοντας τους λόγους που επιβάλλουν στη σύγχρονη διεθνοποιημένη οικονομία τις επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν τις οργανωτικές τους δομές συνάπτοντας στρατηγικές συμμαχίες, δίκτυα και συνεργασίες με εταιρίες απ’ όλο τον κόσμο. Ο συγγραφέας περιγράφει το μοντέλο της νέας επιχείρησης που δίνει έμφαση στην ανάγκη για ευέλικτες επιχειρήσεις με συγκεκριμένους στρατηγικούς πυρήνες, επιχειρηματικά σχέδια και ξεκάθαρη επιχειρηματική ταυτότητα, με ταυτόχρονη ανάθεση σε τρίτους (outsourcing) όλων των υπολοίπων λειτουργιών της επιχείρησης.