Δύο τεράστια «ποντίκια» τρώνε εδώ και λίγες ημέρες τα... σωθικά της Θεσσαλονίκης. Οι «μετροπόντικες» που θα ανοίξουν τις σήραγγες στις οποίες θα κινείται το μετρό έχουν πιάσει δουλειά και...διαγωνίζονται για το ποιος θα κόψει πρώτος το νήμα των 9,6 χιλιομέτρων που θα έχει μήκος η κύρια γραμμή. Ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας» όπως βαφτίστηκαν είναι οι δύο «μετροπόντικες» που σκάβουν το υπέδαφος της συμπρωτεύουσας με τον πρώτο να έχει ήδη πάρει «κεφάλι» μισού χιλιομέτρου. Ο «Κωστίκας» που ξεκίνησε το μακρύ του ταξίδι από το σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται τώρα κάπου στο ύψος της πλατείας Αντιγονιδών, πλησιάζοντας αργά αλλά σταθερά το κέντρο της πόλης.
Την περασμένη εβδομάδα ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς βρέθηκε στην επίσημη πρώτη του «Γιωρίκα» που ξεκίνησε και εκείνος από το σιδηροδρομικό σταθμό και άρχισε να σκάβει δίπλα από τον «Κωστίκα» τη δεύτερη σήραγγα του μετρό.
Κατά μέσο όρο τα δύο τεράστια τρυπάνια σκάβουν καθημερινά δέκα μέτρα, αφήνοντας πίσω τους από μία έτοιμη σήραγγα μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
Τα ειδικά μηχανήματα που ήρθαν από το εξωτερικό και συναρμολογήθηκαν στο σημείο από όπου άρχισαν το ταξίδι τους έχουν τη δυνατότητα να σκάβουν πρώτα τη γη και από πίσω να τσιμεντοποιούν τη σήραγγα, παγώνοντας με ειδικό τρόπο το τσιμέντο πριν συνεχίσουν το επόμενο «βήμα» τους.
Χώματα και πέτρες που είναι τα προϊόντα εκσκαφής από τα δύο μηχανήματα θα μεταφέρονται αυτόματα από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό εκτός της κεντρικής περιοχής της Θεσσαλονίκης χωρίς να επιβαρύνεται το κέντρο της πόλης από φορτηγά.
Την ώρα που τα συνεργεία σκάβουν τις σήραγγες άλλοι εργάτες ασχολούνται με την κατασκευή των 13 σταθμών.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίίχων στο σταθμό Δημοκρατίας, στο σταθμό Σιντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού καθώς και στη διακλάδωση της γραμμής του μετρό προς Σταυρούπολη. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό σε ποσοστό 61% και στο σταθμό Αγία Σοφία σε ποσοστό 53%.
Πριν καλά-καλά ολοκληρωθεί η κατασκευή της βασικής γραμμής έχουν μπει μπροστά τα σχέδια για την επέκτασή της και σε άλλες περιοχές που δεν καλύπτονται από αυτήν. Από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι σύντομα αρχίζει ο διαγωνισμός για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Η γραμμή θα έχει μήκος πέντε χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς.
Υπολογίζεται ότι τον Ιούνιο του 2010 θα έχει τελειώσει η διαδικασία του διαγωνισμού, θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση προς τη Σταυρούπολη, με άλλους πέντε σταθμούς μήκους πέντε χιλιομέτρων.
Οι «μετροπόντικες» δουλεύουν όμως και ως... αρχαιολόγοι. Με αφορμή την κατασκευή του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή της Θεσσαλονίκης. Τα σημαντικότερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα θα αναδειχθούν στους κεντρικούς σταθμούς καθώς και στο μνημείο «Αλκαζάρ», το οποίο θα μετατραπεί σε μουσείο και θα φιλοξενεί την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Το μετρό με... αριθμούς
Η βασική γραμμή θα έχει μήκος 9,6 χλμ., με 2 ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.
18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας πλήρως κλιματιζόμενοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά θα έχει 5 χλμ. και 5 σύγχρονους σταθμούς. Στο σταθμό της Μίκρας θα υπάρχει σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκινγκ 1.000 θέσεων.
ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΣΙΑΚΙΔΗΣ /ESPRESSO
Την περασμένη εβδομάδα ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς βρέθηκε στην επίσημη πρώτη του «Γιωρίκα» που ξεκίνησε και εκείνος από το σιδηροδρομικό σταθμό και άρχισε να σκάβει δίπλα από τον «Κωστίκα» τη δεύτερη σήραγγα του μετρό.
Κατά μέσο όρο τα δύο τεράστια τρυπάνια σκάβουν καθημερινά δέκα μέτρα, αφήνοντας πίσω τους από μία έτοιμη σήραγγα μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
Τα ειδικά μηχανήματα που ήρθαν από το εξωτερικό και συναρμολογήθηκαν στο σημείο από όπου άρχισαν το ταξίδι τους έχουν τη δυνατότητα να σκάβουν πρώτα τη γη και από πίσω να τσιμεντοποιούν τη σήραγγα, παγώνοντας με ειδικό τρόπο το τσιμέντο πριν συνεχίσουν το επόμενο «βήμα» τους.
Χώματα και πέτρες που είναι τα προϊόντα εκσκαφής από τα δύο μηχανήματα θα μεταφέρονται αυτόματα από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό εκτός της κεντρικής περιοχής της Θεσσαλονίκης χωρίς να επιβαρύνεται το κέντρο της πόλης από φορτηγά.
Την ώρα που τα συνεργεία σκάβουν τις σήραγγες άλλοι εργάτες ασχολούνται με την κατασκευή των 13 σταθμών.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίίχων στο σταθμό Δημοκρατίας, στο σταθμό Σιντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού καθώς και στη διακλάδωση της γραμμής του μετρό προς Σταυρούπολη. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό σε ποσοστό 61% και στο σταθμό Αγία Σοφία σε ποσοστό 53%.
Πριν καλά-καλά ολοκληρωθεί η κατασκευή της βασικής γραμμής έχουν μπει μπροστά τα σχέδια για την επέκτασή της και σε άλλες περιοχές που δεν καλύπτονται από αυτήν. Από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι σύντομα αρχίζει ο διαγωνισμός για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Η γραμμή θα έχει μήκος πέντε χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς.
Υπολογίζεται ότι τον Ιούνιο του 2010 θα έχει τελειώσει η διαδικασία του διαγωνισμού, θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση προς τη Σταυρούπολη, με άλλους πέντε σταθμούς μήκους πέντε χιλιομέτρων.
Οι «μετροπόντικες» δουλεύουν όμως και ως... αρχαιολόγοι. Με αφορμή την κατασκευή του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή της Θεσσαλονίκης. Τα σημαντικότερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα θα αναδειχθούν στους κεντρικούς σταθμούς καθώς και στο μνημείο «Αλκαζάρ», το οποίο θα μετατραπεί σε μουσείο και θα φιλοξενεί την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Το μετρό με... αριθμούς
Η βασική γραμμή θα έχει μήκος 9,6 χλμ., με 2 ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.
18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας πλήρως κλιματιζόμενοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά θα έχει 5 χλμ. και 5 σύγχρονους σταθμούς. Στο σταθμό της Μίκρας θα υπάρχει σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκινγκ 1.000 θέσεων.
ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΣΙΑΚΙΔΗΣ /ESPRESSO