21 Μαΐ 2009

των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης

Πανηγύρισε το εκκλησάκι του παπά Κωνσταντίνου
Ρεπορτάζ: Γιάννης Η. Κάκανος
www.yanniskakanos.gr
Για δέκατη χρονιά πανηγύρισε φέτος το μικρό εκκλησάκι των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Ταυρωνίτη συγκεντρώνοντας τόσο την παραμονή όσο και την ημέρα της εορτής των Αγίων πολλούς προσκυνητές, με ιερουργό τον κτήτορα και εορταζόμενο κληρικό παπά Κωνσταντίνο Δοντάκη της ενορίας Ταυρωνίτη.
Για την απόφαση του να γίνει ιερέας, ο εορταζόμενος κληρικός κτήτορας της εκκλησίας, πατέρας Κωνσταντίνος Δοντάκης, δήλωσε στα «Χ.Ν.» τα εξής: “Ο παππούς μου ο Κωνσταντής, όπως τον λέμε, ήταν παπάς και όταν με βαφτίσανε δίνοντας μου το όνομα Κωνσταντίνος ευχήθηκε να γίνω κληρικός και να που η ευχή του έπιασε έστω και αργά αφού ήμουν τεχνίτης οικοδόμος για δέκα χρόνια. Στις 14 Σεπτεμβρίου, λοιπόν, του 1986,... εορτή του Τίμιου Σταυρού, εδώ στον Ταυρωνίτη και στην ομώνυμη εκκλησία χειροτονήθηκα ιεροδιάκονος από τον πρώην Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου γέροντα Ειρηναίο. Την επόμενη χρονιά, στην εορτή του Αγίου Παντελεήμονα από τον ίδιο Μητροπολίτη χειροτονήθηκα ιερέας στη Μάζα Σελίνου. Το Γαβαλομούρι Κισάμου ήταν η πρώτη μου ενορία για επτά χρόνια και από εκεί μέχρι σήμερα εδώ στον Ταυρωνίτη. Με την παπαδιά μου αποκτήσαμε τρία κορίτσια εκ των οποίων, η μεσαία, που είναι η Γεωργία είναι παντρεμένη και έχει δύο κορούλες την Έλενα και την Κωνσταντίνα. Το εκκλησάκι μας πανηγυρίζει για δέκατη χρονιά φέτος. Την παραμονή έχουμε πάντα περισσότερους προσκυνητές. Ως παλιός οικοδόμος δεν δυσκολεύτηκα να το κτίσω, αλλά πρέπει να πω ότι βοήθησαν πάρα πολλοί κουβαλώντας κυρίως μεγάλες πέτρες. Όσες από αυτές περίσσεψαν τις αξιοποιήσαμε στον γύρω χώρο μέσα στην αυλή της κατοικίας μου με τα πολλά και διάφορα λουλούδια που με πολύ διάθεση φροντίζει όλη η οικογένεια. Ευχαριστούμε που ήρθατε…”
Μεταξύ των προσκυνητών και ο κ. Θανάσης Γιακουμάκης ο άνθρωπος που την Κατοχή συνελήφθη από τους Γερμανούς αντί του πατέρα του που δεν μπόρεσαν να βρουν. Με βουρκωμένα μάτια μας αφηγήθηκε το ιστορικό: “Ο πατέρας μου ήταν σε μια γειτονιά 10 χλμ. από το χωριό. Οι Γερμανοί άφησαν ένα σημείωμα στη μητέρα μου ότι όταν παραδοθεί ο πατέρας του παιδιού, τότε θα αφήσουμε το παιδί”. Λίγη ώρα πριν την εκτέλεση παρουσιάζεται ο πατέρας μου, τον οποίο έδιωχνα. Εκείνος έδιωχνε εμένα και ενώ ο ένας απωθούσε τον άλλο, οι Γερμανοί μπροστά στο πρωτόγνωρο αυτό θέαμα, λυγίζουν και μας αφήνουν ελεύθερους…”

Φωτ. 2429, 2430, 2432, 2435. Στιγμιότυπα από την Θεία Λειτουργία.
Φωτ. 2434. Η αδελφούλες Έλενα και Κωνσταντίνα ανάβουν τα κεράκια τους.
Φωτ. 2441. Ο κ. Θανάσης Γιακουμάκης που έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο…
Φωτ. 2461. Η εξωτερική όψη του μικρού περικαλλούς ναού.
Φωτ. 2450 και 2454. Το κέρασμα που ακολούθησε από την οικογένεια.













 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη