Αναρωτιόμαστε ποιοι και πόσοι συνετέλεσαν ώστε να διαπραχθούν τρία πολιτιστικά εγκλήματα, την Τρίτη το βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής, στην «παράσταση» του Ιταλού ηθοποιού Μπενίνι, με θέμα την «Κόλαση» του Δάντη.
1.- Η κάκιστη μετάφραση των στίχων του μεγάλου ποιητή:
Δεν αναφέρεται πουθενά ο μεταφραστής τους. Τουλάχιστον, το πάμπλουτο Μέγαρο, δεν διαθέτει έστω και έναν «επιμελητή» να διορθώσει, τους τόνους και την κακοποίηση της γλώσσας μας, όχι μόνο στο πρόγραμμα αλλά και στη μεγάλη οθόνη; (Ψυχαγωγούμασταν.. περιέκλειε.. ετούτος.. και να (;;)… αυτός που το’γράψε.. στην καρδία μας..!!)
2.- Η απομυθοποίηση του σπουδαίου Ιταλού κωμικού.
Είναι δυνατόν να υποστούμε, στην τεράστια, ΑΔΕΙΑ , σκηνή του Μεγάρου, επί δυο, περίπου ώρες, έναν μοναχικό άνθρωπο με ένα μικρόφωνο στο χέρι και με ένα κείμενο στο μικρό αναλόγιο, να μην κάνει ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ παρά να διαβάζει, να αναλύει και να απαγγέλλει ΜΟΝΟΤΟΝΑ λίγους στίχους του ποιητή, Ο Λ Α στην Ιταλική γλώσσα, χωρίς ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ υπέρτιτλο, εκτός από τους 50 στίχους που υπήρχαν ήδη στο πρόγραμμα; Ποιος άραγε έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη; Ο ίδιος ο Μπενίνι που έκανε το μέγιστο λάθος, αυτός, ένας χαρισματικός, κωμικός, ηθοποιός να υπερτιμήσει τις δυνάμεις του και να αποφασίσει, σαν μέτριος δασκαλάκος, μια τέτοια, μονότονη, «δραματική διάλεξη», απαγγέλλοντας μάλιστα, στο τέλος, «λίαν δραματικά», τους στίχους του ποιητή; ΄Η μήπως οι πανέξυπνοι παραγωγοί του που τη διαφήμισαν σαν ένα…ξεκαρδιστικό σόου; Το οποίο, πράγματι, το γευτήκαμε στο πρώτο ημίωρο, πριν αρχίσει την «Κόλαση», με την άσχετη αλλά καταιγιστική γελοιοποίηση ( και όχι σάτιρα βέβαια..) του Μπερλουσκόνι. Μια δουλειά που την κάνουν εξ ίσου καλά ο Χάρυ Κλύν και ο Λαζόπουλος…Οι οποίοι όμως ουδέποτε σκέφτηκαν ( ακόμη..), να απαγγείλουν 50 στίχους από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ του Όμήρου με εκατό ευρώ εισιτήριο..
3.- Η απογοήτευση δυο, περίπου, χιλιάδων θεατών, που πλήρωσαν 70, 90 και 110 ευρώ..!!
Πρώτη φορά είδαμε, στο Μέγαρο, από τη μέση περίπου της «διάλεξης» όχι μόνο να φεύγουν πολλοί θεατές αλλά να διακόπτουν ή και να σφυρίζουν ακόμη τον καλλιτέχνη..!! Αναγκάζοντάς τον να απαντήσει και να ζητήσει, δυο φορές, συγνώμη…Και είναι ενδεικτικό της κόπωσης των θεατών, το καθολικό, ειρωνικό, χειροκρότημά τους, όταν ο Μπενίνι, λίγο πριν το τέλος, είπε: «Ultima parte…» (Τελευταίο μέρος…!!)
Συμπέρασμα: Μεγάλο λάθος και του Μπελίνι και των οργανωτών. Και μεγαλύτερο λάθος η προσπάθεια να τον βαφτίσουν «διάδοχο» του Τσάρλι Τσάπλιν και του Ντάριο Φο.
Και μια αδιάκριτη ερώτηση, χωρίς να περιμένουμε βέβαια απάντηση: Στις δυο παραστάσεις του Μπενίνι, 5 και 6 Μαίου, υπολογίζουμε ότι θα πρέπει να κόπηκαν, τουλάχιστον, 3.000 εισιτήρια, δηλαδή έσοδα, περίπου, 300.000 ευρώ…Και έξοδα: ένας ΜΟΝΟΝ ηθοποιός, μηδέν σκηνικά, μηδέν μουσική, μηδέν συγγραφικά, η οργάνωση των παραγωγών και το νοίκι του Μεγάρου. Άραγε πόσα έμειναν, πόσα πήρε ο Μπενίνι και πόσα όλοι οι άλλοι;
Κρίμα.. Ειλικρινά κρίμα…ΔΙΟΓΕΝΗΣ 6.5.09
1.- Η κάκιστη μετάφραση των στίχων του μεγάλου ποιητή:
Δεν αναφέρεται πουθενά ο μεταφραστής τους. Τουλάχιστον, το πάμπλουτο Μέγαρο, δεν διαθέτει έστω και έναν «επιμελητή» να διορθώσει, τους τόνους και την κακοποίηση της γλώσσας μας, όχι μόνο στο πρόγραμμα αλλά και στη μεγάλη οθόνη; (Ψυχαγωγούμασταν.. περιέκλειε.. ετούτος.. και να (;;)… αυτός που το’γράψε.. στην καρδία μας..!!)
2.- Η απομυθοποίηση του σπουδαίου Ιταλού κωμικού.
Είναι δυνατόν να υποστούμε, στην τεράστια, ΑΔΕΙΑ , σκηνή του Μεγάρου, επί δυο, περίπου ώρες, έναν μοναχικό άνθρωπο με ένα μικρόφωνο στο χέρι και με ένα κείμενο στο μικρό αναλόγιο, να μην κάνει ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ παρά να διαβάζει, να αναλύει και να απαγγέλλει ΜΟΝΟΤΟΝΑ λίγους στίχους του ποιητή, Ο Λ Α στην Ιταλική γλώσσα, χωρίς ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ υπέρτιτλο, εκτός από τους 50 στίχους που υπήρχαν ήδη στο πρόγραμμα; Ποιος άραγε έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη; Ο ίδιος ο Μπενίνι που έκανε το μέγιστο λάθος, αυτός, ένας χαρισματικός, κωμικός, ηθοποιός να υπερτιμήσει τις δυνάμεις του και να αποφασίσει, σαν μέτριος δασκαλάκος, μια τέτοια, μονότονη, «δραματική διάλεξη», απαγγέλλοντας μάλιστα, στο τέλος, «λίαν δραματικά», τους στίχους του ποιητή; ΄Η μήπως οι πανέξυπνοι παραγωγοί του που τη διαφήμισαν σαν ένα…ξεκαρδιστικό σόου; Το οποίο, πράγματι, το γευτήκαμε στο πρώτο ημίωρο, πριν αρχίσει την «Κόλαση», με την άσχετη αλλά καταιγιστική γελοιοποίηση ( και όχι σάτιρα βέβαια..) του Μπερλουσκόνι. Μια δουλειά που την κάνουν εξ ίσου καλά ο Χάρυ Κλύν και ο Λαζόπουλος…Οι οποίοι όμως ουδέποτε σκέφτηκαν ( ακόμη..), να απαγγείλουν 50 στίχους από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ του Όμήρου με εκατό ευρώ εισιτήριο..
3.- Η απογοήτευση δυο, περίπου, χιλιάδων θεατών, που πλήρωσαν 70, 90 και 110 ευρώ..!!
Πρώτη φορά είδαμε, στο Μέγαρο, από τη μέση περίπου της «διάλεξης» όχι μόνο να φεύγουν πολλοί θεατές αλλά να διακόπτουν ή και να σφυρίζουν ακόμη τον καλλιτέχνη..!! Αναγκάζοντάς τον να απαντήσει και να ζητήσει, δυο φορές, συγνώμη…Και είναι ενδεικτικό της κόπωσης των θεατών, το καθολικό, ειρωνικό, χειροκρότημά τους, όταν ο Μπενίνι, λίγο πριν το τέλος, είπε: «Ultima parte…» (Τελευταίο μέρος…!!)
Συμπέρασμα: Μεγάλο λάθος και του Μπελίνι και των οργανωτών. Και μεγαλύτερο λάθος η προσπάθεια να τον βαφτίσουν «διάδοχο» του Τσάρλι Τσάπλιν και του Ντάριο Φο.
Και μια αδιάκριτη ερώτηση, χωρίς να περιμένουμε βέβαια απάντηση: Στις δυο παραστάσεις του Μπενίνι, 5 και 6 Μαίου, υπολογίζουμε ότι θα πρέπει να κόπηκαν, τουλάχιστον, 3.000 εισιτήρια, δηλαδή έσοδα, περίπου, 300.000 ευρώ…Και έξοδα: ένας ΜΟΝΟΝ ηθοποιός, μηδέν σκηνικά, μηδέν μουσική, μηδέν συγγραφικά, η οργάνωση των παραγωγών και το νοίκι του Μεγάρου. Άραγε πόσα έμειναν, πόσα πήρε ο Μπενίνι και πόσα όλοι οι άλλοι;
Κρίμα.. Ειλικρινά κρίμα…ΔΙΟΓΕΝΗΣ 6.5.09