21 Μαΐ 2009

H απάντηση Φώτη Μανούση και SAOS FERRIES στον Παπαληγούρα

«Δεν μπορώ να κάνω αυτά που υποτίθεται ότι γινόντουσαν στο παρελθόν και καταγγέλλει ο Φ. Μανούσης».

Μετά την παραπάνω δήλωση του Υπουργού Ε.Ν.Α.Ν.Π. Α. Παπαληγούρα ο Φώτης Μανούσης δήλωσε:
«Κατ΄ αρχήν χαίρομαι που ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας έστω και καθυστερημένα παραδέχεται ότι «κάτι» μπορεί να συνέβαινε στο Υπουργείο του κατά το.. παρελθόν.

Είναι πρόοδος. Πρόοδος γιατί αυτό που όλη η ελληνική κοινωνία έχει απολύτως κατανοήσει και καταδικάσει γίνεται επιτέλους κατανοητό (έστω και με καθυστέρηση δύο ετών) από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Αλλά τι ήταν αυτό που ζητήσαμε από τον κύριο Υπουργό με την ένστασή μας και που ο ίδιος προανήγγειλε την απόρριψή της;

Εμείς αυτό που ζητήσαμε με την ένστασή μας ήταν ΙΣΟΝΟΜΙΑ, ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.

Τι εισπράττουμε μέχρι σήμερα;

Ας το κρίνει ο κύριος Υπουργός και κάθε νοήμων πολίτης.

Αρκεί να θυμηθούμε:

(α) Η εταιρία ΣΑΟΣ μετείχε κατ΄ επανάληψη σε πανομοιότυπους διαγωνισμούς (δεν άλλαζε ούτε τελεία) του ιδίου Υπουργείου.

Μέχρι σήμερα τα δικαιολογητικά που παρουσίαζε (αυτά ακριβώς που υπεβλήθησαν και εκρίθησαν από την Επιτροπή Διαγωνισμού ανεπαρκή) κρίνονταν πλήρη τόσο από το ίδιο το Υπουργείο όσο και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τι άλλαξε λοιπόν και ξαφνικά «ανακαλύπτουμε» κενά;

Πότε η κρίση του Υπουργείου ήταν νόμιμη; Τότε ή τώρα;

(β) Πριν δύο μήνες το πλοίο μας ΣΑΟΣ ΙΙ μετά από έλεγχο των δοκιμαστικών ταχύτητάς του από τις υπηρεσίες του Υπουργείου κατετάγη στην κατηγορία 2 και του ανετέθη, με υπογραφή του ιδίου Υπουργού κυρίου Παπαληγούρα, η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη.

Σήμερα τα ίδια δοκιμαστικά «κρίνονται» ανεπαρκή.

Πότε το Υπουργείο και ο Υπουργός ενεργούσαν νόμιμα; Τότε ή τώρα;

(γ) Πριν ένα χρόνο το πλοίο μας ΣΑΟΣ ΙΙ (ηλικίας 7 ετών τότε) μετείχε σε διαγωνισμό του Υπουργείου για την εξυπηρέτηση των Κυκλάδων. Ήταν η μοναδική συμμετοχή μιας και το προηγούμενο πλοίο (Παναγία Χοζοβιώτισσα) είχε αποσυρθεί δεδομένου ότι δεν διέθετε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας.

(Άραγε με ποιες «νόμιμες» συνέπειες για την πλοιοκτήτρια εταιρία του Παναγία Χοζοβιώτισσα έγινε η απόσυρση;).

Τότε λοιπόν η συμμετοχή μας απερρίφθη γιατί δήθεν δεν δηλώσαμε ότι χρωστούσε η εταιρία μας ποσό 18.000 Ευρώ από επίναυλο. Βέβαια αποσιωπήθηκαν επιμελώς οι συσκέψεις και όλη η αλληλογραφία με τις οποίες αποδεικνύεται ότι ένα μήνα πριν το διαγωνισμό είχε ζητηθεί από εμάς ο συμψηφισμός του χρέους μας με ελάχιστο τμήμα των οφειλομένων από το ίδιο Υπουργείο. Και, το σημαντικότερο: Το Υπουργείο είχε από πρίν αποδεχθεί το συμψηφισμό!.

Έτσι κατά «νόμιμο» τρόπο «ενοχοποιήσατε» τον Μανούση και δώσατε τη δυνατότητα στον τέως Υπουργό Παυλίδη να κουνάει το δάχτυλο στη Βουλή και να αναφέρει: «Ποιος Μανούσης; Αυτός που φέρνει ψεύτικες δηλώσεις; Τι σημαίνει αυτό; Ποινή 10 χρόνια φυλακή!!!».

Τι έγινε στη συνέχεια;

Αφού απέρριψαν τη συμμετοχή της ΣΑΟΣ στο διαγωνισμό ανέθεσαν τις γραμμές απευθείας στην NEL με τα βραδυπορούντα ταχύπλοα.

Βέβαια η NEL χρωστάει τεράστια ποσά επίναυλου που η ίδια έχει παραδεχθεί.

Εκεί που πάει η «νομιμότητα»;

Πώς εξηγείται το γεγονός ότι εμείς απορριπτόμεθα κατά «νόμιμο» τρόπο και οι γραμμές ανατίθενται πάντα κατά «νόμιμο» τρόπο μόνο στην NEL;

Πώς εξηγείται το γεγονός ότι ενώ κάνουμε σχετικές έγγραφες καταγγελίες συνεχίζονται οι απευθείας αναθέσεις στην ίδια εταιρία χωρίς να λαμβάνονται τα ίδια μέτρα που ελήφθησαν για μας; Ποιοι παρανομούν και ποιοι καλύπτουν τους παρανομούντες;

Δεν εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ενώ η NEL δεν «κέρδισε» ούτε ένα διαγωνισμό, σχεδόν ΟΛΑ τα πλοία της εκτελούν με απευθείας αναθέσεις επιδοτούμενες γραμμές;

Δεν εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που επιχειρεί ο κύριος Υπουργός με «πλοία τύπου NEL» ουδέν απέδωσε πέραν του υπερδιπλασιασμού των επιδοτήσεων; [λ.χ. Άγονη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ρόδος (δεν προβλέπεται καν η προσέγγιση του πλοίου στα «άγονα» νησιά Σαμοθράκη – Άγιος Ευστράτιος)]. Πριν δύο χρόνια όταν το πετρέλαιο είχε 80 δολάρια το βαρέλι η γραμμή εξυπηρετείτο από πλοίο 30 ετών με αποζημίωση 32.000 Ευρώ ανά δρομολόγιο. Ενώ σήμερα με την αναβάθμιση του κυρίου Υπουργού που το πετρέλαιο στοιχίζει 55 δολάρια το βαρέλι η αποζημίωση για πλοίο 35 ετών είναι 80.000 Ευρώ!!!

Δεν εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ενώ όλες οι μικρομεσαίες ακτοπλοϊκές εταιρίες (KALISTI, SAOS, GA FERRIES) οδηγούνται στον αφανισμό, σιγά – σιγά αποκαλύπτεται η δημιουργία εκ μέρους του Υπουργείου μονοπωλίου Βεντούρη – Βαρδινογιάννη;

Αυτά έπρεπε να τα ξέρει ο κύριος Υπουργός πριν κάνει την παραπάνω δήλωση. Αλλιώς τον παραπληροφορούν. Ή εθελοτυφλεί….

Κατ΄ επανάληψη προσπάθησα να τον ενημερώσω αλλά μάταια. Δεν δέχθηκε ποτέ να με δει ούτε ο ίδιος ούτε καν ο Διευθυντής του.

Αρκείται, προφανώς, στην ενημέρωση του κ. Βεντούρη. Αποκλειστικά…


Φώτης Μανούσης


Υ.Γ.1: Οι πράξεις όλων μας κρίνονται με το πέρασμα του χρόνου. Έτσι και οι δικές μου. Έτσι και του κ. Παυλίδη. (Είναι ήδη γνωστό πια στο πανελλήνιο ποιος έχει και ποιος δικαιούται να έχει ήσυχη συνείδηση….)

Υ.Γ.2: Για τις πιο πάνω παρατυπίες της Επιτροπής του Διαγωνισμού όπου συμμετείχε το ΣΑΟΣ ΙΙ, ασκήσαμε ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον του αρμοδίου Υπουργού (κ. Παπαληγούρα). Μετά τα όσα εδήλωσε (και) για το συγκεκριμένο θέμα ποιος είναι δυνατό να πεισθεί για την αντικειμενικότητα της κρίσης του; Πως είναι δυνατό να πεισθεί ο οποιοσδήποτε ότι δεν «παίρνει πίσω το αίμα του κ. Παυλίδη και της παράταξης»;

TO ΠΑΡΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ SAS FERRIES
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη