27 Ιουν 2009

Κρίση στον τύπο

Τις τελευταίες μέρες παρατηρούμε πως οι εφημερίδες αρχίζουν και αντιλαμβάνονται πως υπάρχει πρόβλημα. Σα να σταματούν να κρύβονται στρουθοκαμηλικά και να βγαίνουν στην επιφάνεια τα προβλήματα όλων τους.
Ο Ελεύθερος τύπος λέγεται πως είναι μόνο η αρχή. Πολλές εφημερίδες αντιμετωπίζουν... προβλήματα και σύντομα θα ακούσουμε αρκετές αλλαγές. Περικοπές η Real News, περικοπές η Καθημερινή, διακοπή της κυκλοφορίας του καθημερινού Βήματος και πολλά άλλα αντίστοιχα που μόνο καλό δεν φέρνουν στο χώρο.
Η αρχή έγινε με την εξάπλωση του διαδικτύου και στη χώρα μας, με τη συνεχή ενημέρωση να κοντράρει για τα καλά την παραδοσιακή. Τα πράγματα έγιναν ακόμα "χειρότερα" με τα blogs που παρείχαν πλήρη ενημέρωση, σχολιασμό, αμεσότητα, και πολλά μια διαφορετική ματιά.
Πλέον οι εφημερίδες είχαν πρόβλημα και προσπαθούσαν δειλά δειλά να εκσυγχρονιστούν δημιουργώντας ηλεκτρονικής μορφής εφημερίδες.
Σε κάποιες βγήκε σε καλό, σε άλλες δεν άλλαξε κάτι.
Μέχρι που έφτασε αυτή η ζοφερή και κακή οικονομική κρίση και άρχισαν τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Τα αφεντικά βλέπουν πως αρχίζει και δεν τραβάει η επιχειρηματική ιδέα όπως παλιότερα, τα διαφημιστικά έσοδα πέφτουν, τα δικά τους έσοδα πέφτουν με θυματα τους εργαζόμενους ελεω....κρίσης.
Φυσικά και ήταν αφορμή η κρίση.
Το πρόβλημα παραμένει το διαδίκτυο, ο μεγάλος εχθρός, που αδυνατούν να τον αντιμετωπίσουν.
Αυτό όμως που ακόμα ψάχνουν και δεν βρίσκουν είναι γιατί ο κόσμος στρέφεται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο.
Νομίζουν πως το προτιμάμε όλοι εμείς για την αμεσότητά του και ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι για να το νικήσουν, παρά να εκμοντερνιστούν.
Ε, λοιπόν σας λέω πως δεν είναι (μόνο) η αμεσότητα που μας απομακρύνει από τις εφημερίδες.
Ο βασικός λόγος είναι πως στην Ελλάδα τουλάχιστον, η κάθε εφημερίδα είναι συνδεδεμένη με μια πολιτική παράταξη, με κάποια πολιτικά (ή άλλου είδους) συμφέροντα, τα οποία πολλές φορές ξεχωρίζουν για τα καλά.
Παραπήραν στα σοβαρά δηλαδή τον ρόλο της τέταρτης εξουσίας.
Είναι σαν να ξέρεις από πριν τι θα διαβάσεις στην κάθε εφημερίδα.
Και το παράδειγμα με τη συνάντηση Ερντογάν το απέδειξε περίτρανα.
Αν είχε έρθει ξέραμε τι θα έγραφαν, και το είδαμε στην πράξη.
Και στις εκλογές άλλωστε δεν γίνεται το ίδιο;
Ο καθένας ερμηνεύει τα αποτελέσματα όπως θέλει.
Είναι πολύς κόσμος που το σχολιάζει αρνητικά και τώρα με την εναλλακτική του διαδικτύου έχει...βρει την υγειά του.
Θα μου πείτε εκεί δεν υπάρχουν συμφέροντα;
Παντού υπάρχουν.
Απλά στο διαδίκτυο έχεις περισσότερες επιλογές, περισσότερες ειδήσεις, διαλέγεις εσύ τι θέλεις να διαβάσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις σου, τις πεποιθήσεις σου, τη διάθεση, την ώρα.
Όταν το καταλάβουν αυτό οι εφημερίδες θα είναι σε σωστό δρόμο.
Δε θα έχουν σωθεί, αλλά θα προσπαθήσουν τουλάχιστον να γίνουν καλύτερες...

Γιατί όπως είχε πει και ο Mark Twain: "Η μοναδική αλήθεια των εφημερίδων είναι οι διαφημίσεις"
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ http://ourgreektv.blogspot.com/2009/06/blog-post_9230.html
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη