Η Θεσσαλονίκη αδικεί τον εαυτό της εδώ και πολλά χρόνια.. Η παγκόσμια άγνωστη συμπρωτεύουσα είχε μηδενική τουριστική προβολή με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να έχει τραγικά νούμερα τόσο σε παγκόσμια αναγνωρισιμότητα όσο και σε τουριστική επισκεψιμότητα..
Τι και αν βρίσκεται σε ένα από τα πιο πλεονεκτικά - κομβικά σημεία της Ελλάδας? Τι και αν δίπλα της βρίσκεται ο «θρυλικός» Όλυμπος, το Δίον , η Βεργίνα, η Αρχαία Πέλλα, το Άγιο όρος και η μαγευτική Χαλκιδική? Η πόλη κλεισμένη στην μιζέρια των τοπικών και όχι μόνο αρχόντων της κατάφερε να παραμείνει στην παντελή αφάνεια και να... παίζει το ρόλο του κομπάρσου τόσο στην Ευρώπη όσο και στα βαλκάνια…
Ο χαμένος χρόνος ήταν μεγάλος και το πλήγμα τεράστιο για το πρεστίζ της πόλης.. Μια πόλη προσφυγική με πολλές στενές σχέσεις με τον Πόντο και την Κωνσταντινούπολη , με πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία τα οποία τόσα χρόνια παρέμεναν και παραμένουν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα από την ίδια την πόλη..
Ο χαρακτηρισμός της Θεσσαλονίκης ως «Πρωτεύουσας των Βαλκανίων» ήταν ένας τίτλος χωρίς κανένα αντίκρισμα ..Άλλωστε μόνοι μας την βαφτίσαμε έτσι χωρίς να κάνουμε τίποτα για να αξίζουμε αυτό τον «τίτλο».
Βέβαια τα τελευταία περίπου τρία χρόνια κάτι έχει αρχίσει να κινείται στο θέμα της τουριστικής προβολής της πόλης.
1.Δημιουργήθηκε ο Οργανισμός Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης ο οποίος κάτι άρχισε να κάνει στο τομέα της προώθησης της πόλης.
2.Πολλές φθηνές αεροπορικές εταιρίες ήρθαν στο αεροδρόμιο Μακεδονίας με αποτέλεσμα να γίνει τουλάχιστον στα χαρτία ένας νέος προορισμός city-break …
3. Συμμετείχε ο οργανισμός σε πολλές Διεθνείς εκθέσεις προώθησης της Πόλης
4.Κάποια περιοδικά άρχισαν επίτελους να αναφέρουν κάτι για την Θεσσαλονίκη..
5.Τελευταίες προσπάθειες του είναι η ενημέρωση των χρηστών του Internet τόσο μέσω του twitter όσο και του Facebook . Πρόκειται για πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ του Νομού, που επέλεξε να προβάλει την πόλη στο συγκεκριμένο κοινωνικό ιστοχώρο δικτύωσης. Στόχος: να διεισδύσει σε ένα διεθνές κοινό όλων των ηλικιών, με έμφαση ωστόσο στις νεότερες ηλικιακά ομάδες, οι οποίες επιλέγουν κατεξοχήν τέτοιους τρόπους επικοινωνίας. Τα μέλη του facebook βάζοντας στην αναζήτηση τις λέξεις ‘’visit Thessaloniki’’ μπορούν να γίνουν ‘’φίλοι’’ της ιστοσελίδας και να αναζητούν πληροφορίες για τις τρέχουσες πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη, για τα μέρη όπου μπορούν να διασκεδάσουν ή για τη διαμονή τους…
Όλες αυτές οι προσπάθειες είναι αξιόλογες αλλά κατά την δίκη μου εκτίμηση δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα αν δεν υπάρξει μακροχρόνιο συγκεκριμένο τουριστικό πλάνο.. Θα μου πείτε τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι? Από το μηδέν ξεκίνησαν…Δεν θα διαφωνήσω αλλά δυστυχώς όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος …Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι Μηδενικό…και πιστέψτε με το λέω με πόνο ψυχής..
Τα βασικά ερωτήματα που μένουν αναπάντητα τόσα χρόνια είναι τα εξής :
«Από πού μπορούν οι επισκέπτες να μάθουν για την ύπαρξη της πόλης μας»?
«Από πού μπορούν οι τουρίστες να αντλήσουν επίσημες πληροφορίες για την πόλη μας»?
«Γιατί να επισκεφθεί κάποιος τουρίστας την Θεσσαλονίκη?»
«Γιατί να διαλέξουν την πόλη μας σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης και των Βαλκανίων?»
Και τέλος….
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος χριστιανός μπήκε τυχαία σε κάποια site και πληροφορήθηκε για την πόλη, εκτίμησε την ιστορία της και το πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα και πήρε την απόφαση να έρθει αρχικά για ένα διήμερο να μείνει στην Θεσσαλονίκη…
«Μπορεί να μου πει κάποιος ποιες υποδομές έχουμε κάνει ώστε να υποδεχτούμε αυτόν το "ερήμο" τουρίστα..?Και δεν μιλάω για τρελά πράγματα ..Για το πιο απλό..Από πού θα μπορέσει να αντλήσει τουριστικές πληροφορίες για την πόλη μας όταν φτάσει εδώ(χάρτες ,Συγκοινωνίες, μέρη διαμονής, Αξιοθέατα κλπ)?» Τα tourist information (i) μήπως δεν υπάρχουν πουθενά ούτε καν στο αεροδρόμιο…?
Και μην μου πείτε ότι θα ξετρελαθεί με την Θεσσαλονίκη μας επειδή διακρίνεται η πόλη μας για την έντονη διασκέδαση, τις όμορφές γυναίκες, τα τσουρέκια του Τερκενλή, την νόστιμη κουζίνα από την πόλη, τα τρίγωνα πανοράματος και την μπουγάτσα γιατί τότε θα σας απαντήσω ότι είμαστε πραγματικά άξιοι της μοίρας μας.. Όλα αυτά είναι μικρά κομματάκια της πόλης μας τα οποία φυσικά και δεν τα αρνιόμαστε αλλά δεν γίνεται να τα μετατρέπουμε σαν τα μοναδικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων….
Αν Αυτό δεν δείχνει την παντελή "γύμνια" μας τότε απορώ τι άλλες αποδείξεις χρειαζόμαστε για να καταλάβουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πόλη μας?
ΥΓ1. Θα υπάρξουν και άλλα Post για την τουριστική ανυπαρξία της Θεσσαλονίκης.. Αυτό είναι μόνον η αρχή...
ΥΓ2. Δεν έχω κανένα λόγο να τορπιλίσω οποιαδήποτε προσπάθεια κανενός και φυσικά ούτε του οργανισμού τουριστική προβολής της Θεσσαλονίκης…Η εικόνα της πόλης είναι που με τρελαίνει...
ΥΓ3.και όλα αυτά γιατί....ilovethessaloniki.. Και πιστέψτε με δεν είμαι ο μόνος..Είναι πάρα πάρα πολλοί...!!
Τι και αν βρίσκεται σε ένα από τα πιο πλεονεκτικά - κομβικά σημεία της Ελλάδας? Τι και αν δίπλα της βρίσκεται ο «θρυλικός» Όλυμπος, το Δίον , η Βεργίνα, η Αρχαία Πέλλα, το Άγιο όρος και η μαγευτική Χαλκιδική? Η πόλη κλεισμένη στην μιζέρια των τοπικών και όχι μόνο αρχόντων της κατάφερε να παραμείνει στην παντελή αφάνεια και να... παίζει το ρόλο του κομπάρσου τόσο στην Ευρώπη όσο και στα βαλκάνια…
Ο χαμένος χρόνος ήταν μεγάλος και το πλήγμα τεράστιο για το πρεστίζ της πόλης.. Μια πόλη προσφυγική με πολλές στενές σχέσεις με τον Πόντο και την Κωνσταντινούπολη , με πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία τα οποία τόσα χρόνια παρέμεναν και παραμένουν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα από την ίδια την πόλη..
Ο χαρακτηρισμός της Θεσσαλονίκης ως «Πρωτεύουσας των Βαλκανίων» ήταν ένας τίτλος χωρίς κανένα αντίκρισμα ..Άλλωστε μόνοι μας την βαφτίσαμε έτσι χωρίς να κάνουμε τίποτα για να αξίζουμε αυτό τον «τίτλο».
Βέβαια τα τελευταία περίπου τρία χρόνια κάτι έχει αρχίσει να κινείται στο θέμα της τουριστικής προβολής της πόλης.
1.Δημιουργήθηκε ο Οργανισμός Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης ο οποίος κάτι άρχισε να κάνει στο τομέα της προώθησης της πόλης.
2.Πολλές φθηνές αεροπορικές εταιρίες ήρθαν στο αεροδρόμιο Μακεδονίας με αποτέλεσμα να γίνει τουλάχιστον στα χαρτία ένας νέος προορισμός city-break …
3. Συμμετείχε ο οργανισμός σε πολλές Διεθνείς εκθέσεις προώθησης της Πόλης
4.Κάποια περιοδικά άρχισαν επίτελους να αναφέρουν κάτι για την Θεσσαλονίκη..
5.Τελευταίες προσπάθειες του είναι η ενημέρωση των χρηστών του Internet τόσο μέσω του twitter όσο και του Facebook . Πρόκειται για πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ του Νομού, που επέλεξε να προβάλει την πόλη στο συγκεκριμένο κοινωνικό ιστοχώρο δικτύωσης. Στόχος: να διεισδύσει σε ένα διεθνές κοινό όλων των ηλικιών, με έμφαση ωστόσο στις νεότερες ηλικιακά ομάδες, οι οποίες επιλέγουν κατεξοχήν τέτοιους τρόπους επικοινωνίας. Τα μέλη του facebook βάζοντας στην αναζήτηση τις λέξεις ‘’visit Thessaloniki’’ μπορούν να γίνουν ‘’φίλοι’’ της ιστοσελίδας και να αναζητούν πληροφορίες για τις τρέχουσες πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη, για τα μέρη όπου μπορούν να διασκεδάσουν ή για τη διαμονή τους…
Όλες αυτές οι προσπάθειες είναι αξιόλογες αλλά κατά την δίκη μου εκτίμηση δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα αν δεν υπάρξει μακροχρόνιο συγκεκριμένο τουριστικό πλάνο.. Θα μου πείτε τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι? Από το μηδέν ξεκίνησαν…Δεν θα διαφωνήσω αλλά δυστυχώς όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος …Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι Μηδενικό…και πιστέψτε με το λέω με πόνο ψυχής..
Τα βασικά ερωτήματα που μένουν αναπάντητα τόσα χρόνια είναι τα εξής :
«Από πού μπορούν οι επισκέπτες να μάθουν για την ύπαρξη της πόλης μας»?
«Από πού μπορούν οι τουρίστες να αντλήσουν επίσημες πληροφορίες για την πόλη μας»?
«Γιατί να επισκεφθεί κάποιος τουρίστας την Θεσσαλονίκη?»
«Γιατί να διαλέξουν την πόλη μας σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης και των Βαλκανίων?»
Και τέλος….
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος χριστιανός μπήκε τυχαία σε κάποια site και πληροφορήθηκε για την πόλη, εκτίμησε την ιστορία της και το πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα και πήρε την απόφαση να έρθει αρχικά για ένα διήμερο να μείνει στην Θεσσαλονίκη…
«Μπορεί να μου πει κάποιος ποιες υποδομές έχουμε κάνει ώστε να υποδεχτούμε αυτόν το "ερήμο" τουρίστα..?Και δεν μιλάω για τρελά πράγματα ..Για το πιο απλό..Από πού θα μπορέσει να αντλήσει τουριστικές πληροφορίες για την πόλη μας όταν φτάσει εδώ(χάρτες ,Συγκοινωνίες, μέρη διαμονής, Αξιοθέατα κλπ)?» Τα tourist information (i) μήπως δεν υπάρχουν πουθενά ούτε καν στο αεροδρόμιο…?
Και μην μου πείτε ότι θα ξετρελαθεί με την Θεσσαλονίκη μας επειδή διακρίνεται η πόλη μας για την έντονη διασκέδαση, τις όμορφές γυναίκες, τα τσουρέκια του Τερκενλή, την νόστιμη κουζίνα από την πόλη, τα τρίγωνα πανοράματος και την μπουγάτσα γιατί τότε θα σας απαντήσω ότι είμαστε πραγματικά άξιοι της μοίρας μας.. Όλα αυτά είναι μικρά κομματάκια της πόλης μας τα οποία φυσικά και δεν τα αρνιόμαστε αλλά δεν γίνεται να τα μετατρέπουμε σαν τα μοναδικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων….
Αν Αυτό δεν δείχνει την παντελή "γύμνια" μας τότε απορώ τι άλλες αποδείξεις χρειαζόμαστε για να καταλάβουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πόλη μας?
ΥΓ1. Θα υπάρξουν και άλλα Post για την τουριστική ανυπαρξία της Θεσσαλονίκης.. Αυτό είναι μόνον η αρχή...
ΥΓ2. Δεν έχω κανένα λόγο να τορπιλίσω οποιαδήποτε προσπάθεια κανενός και φυσικά ούτε του οργανισμού τουριστική προβολής της Θεσσαλονίκης…Η εικόνα της πόλης είναι που με τρελαίνει...
ΥΓ3.και όλα αυτά γιατί....ilovethessaloniki.. Και πιστέψτε με δεν είμαι ο μόνος..Είναι πάρα πάρα πολλοί...!!