23 Ιουλ 2009

ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑΤΟ


ΕΛΛΑΔΑ – ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ – ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΕΖΑΦ ΕΥΡΥΤΕΡΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

ΓΡΑΦΕΙ: Ο ΔΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ. Ε. ΔΡΟΥΓΟΣ.

Επειδή σε αυτή την χώρα, όλοι αποφεύγουν την ανάληψη ευθυνών και ατέρμονα θεωρητικολογούν (με πρώτους τους πολιτικούς!), είναι καιρός να δούμε τις επιμέρους παραμέτρους διαφόρων διεθνών επιχειρήσεων, στις οποίες η Ελλάδα συμμετέχει κανονικά (πχ KFOR – Κόσοβο) ή οριακότατα (πχ ISAF στο Αφγανιστάν).
Ο υπογράφων θέτει κάποιες νέες εξελίξεις που πρέπει να τις λάβουμε σοβαρά υπόψη:
Νέα FORCE GENERATION για τη KFOR, με μείωση των υπαρχόντων Νατοϊκών Δυνάμεων εκεί. Αυτή η εξέλιξη, πώς επηρεάζει την Ελληνική συμμετοχή εκεί; Θα διατηρήσουμε τον ίδιο αριθμό ατόμων; Θα παραμείνουμε σε Μιτρόβιτσα και Ουρόσεβατς; Θα διεκδικήσουμε κάποιο υποτομέα; Θα ισχυρισθούμε ότι διατηρούμε στελέχη στο Κόσοβο για να μην πάνε...



στο Αφγανιστάν; Θα ενδυναμώσουμε OMLTs στην KOSOVO SECURITY FORCE (KSF), που προβλέπει το σχέδιο Αχτισάαρι ή θα ασπαστούμε την Ισπανική θέση “δεν αναγνωρίζω ανεξαρτησία Κοσόβου, άρα δεν συνδράμω στη KSF”. Θα διαδραματίσουμε κάποιο ευρύτερο ρόλο στο Κόσοβο, αφού πρώτα το αναγνωρίσουμε επίσημα; Θα “ανοίξουμε” κάποιες σχολές των Ε.Δ μας, σε Κοσοβάρους αξιωματικούς; ή “θα τους στείλουμε στην αγκαλιά της Τουρκίας;
Η αποχώρηση της Δύναμης UNOMIG, του ΟΗΕ, (λόγω της απαράδεκτης Ρωσικής στάσης σε Αμπχαζία και Νότια Οσετία), από Γεωργιανό έδαφος (μετά από 15 χρόνια), μας αποστερεί πληροφορίες από “καυτές” γειτονιές του Νοτίου Καυκάσου. Το ίδιο και η αποχώρηση του ΟΑΣΕ, από την Νότια Οσσετία. Παρά την αναιμική προεδρεία μας στον ΟΑΣΕ, είναι απαραίτητο να έχουμε προσβάσεις στην περιοχή. Μήπως πρέπει να ενισχύσουμε τα Γραφεία των ΑΚΑΜ σε Γεωργία – Ουκρανία – Αρμενία και Αζερμπαϊτζάν;
Μήπως θα έπρεπε να συσταθεί μια Ειδική Υπηρεσία – Εν μέσω της Διεύθυνσης Στρατιωτικών Πληροφοριών του ΓΕΕΘΑ – που να ασχολείται αποκλειστικά με Καύκασο – Κασπία – Κεντρική Ασία;
Η κατάσταση στο Αφγανιστάν, παρουσιάζει χειροτέρευση σε πάρα πολλά μέτωπα, ενώ για τους Βρετανούς οι απώλειες εκεί ξεπέρασαν εκείνες στο Νότιο Ιράκ. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά, έχασε την ζωή του ο Βρετανός Συνταγματάρχης RUPERT THORWELOR των WELSH GUARDS, στα πλαίσια της επιχείρησης PANCHAI PALANG στα βόρεια της εκρηκτικής επαρχίας HELMAND (είναι ο πρώτος Συν/χης, που χάνει την ζωή του σε μάχιμη αποστολή μετά τον HERBERT JONES, που έχασε την ζωή του στις 28 Μαίου 1982 στο Goose Green των Φώκλαντς στο Νότιο Ατλαντικό).
Η έλλειψη ελικοπτέρων, για τις Βρετανικές Δυνάμεις, είναι εντυπωσιακή και η παραπαίουσα κυβέρνηση BROWN είναι άμεσα υπεύθυνη.
Η χώρα μας, δεν συμμετέχει με μάχιμες μονάδες στο Αφγανιστάν. Είναι μία λάθος πολιτική απόφαση, που στερεί τις Ελληνικές Δυνάμεις από τεράστιες εμπειρίες και LESSONS LEARNED. Οι εκφρασθείσες θέσεις μας είναι προβληματικές, ανεδαφικές, αναιμικές και ιδιότυπες. Το ΝΑΤΟ είναι “μενού και όχι a la carte”. Αυτή την στάση μας την πληρώνουμε στο Σκοπιανό, καθώς και σε ζητήματα με τον Ανατολικό μας γείτονα.
Το ΤΕΣΑΦ στη Καμπούλ έκανε ιδιαίτερα σημαντική εργασία. Συνέδραμε και το έργο του εκτιμάται. Είναι καιρός να μετακινηθεί. Έχει επιλεγεί η επαρχία HERAT, του Δυτικού Αφγανιστάν (συνορεύει με Ιράν) και στην οποία εδρεύουν Ιταλικές – Λιθουανικές και Ισπανικές μονάδες, καθώς και “κάποιοι” Αμερικανοί, που παρακολουθούν τα σύνορα με το Ιράν, για άλλους λόγους…
Η μετακίνηση από KABUL σε HERRAT, δεν είναι εύκολη, αφού η απόσταση είναι μεγάλη και το Αφγανιστάν από τις πιο αφιλόξενες “γωνιές του πλανήτη”. Απαιτείται ιδιαίτερη ανάλυση, σε ότι αφορά την μετακίνηση. Έχουμε ειδικές πληροφορίες για τις ενδιάμεσες επαρχίες, που θα περάσει η δύναμή μας; Θα μετακινηθούμε αεροπορικώς; Υπάρχουν επαρκή μέσα για όλα τα οχήματα του Μηχανικού; Έχουμε ή θα έχουμε παρουσία Ειδικών Δυνάμεων εκεί; Έχουμε “εξασφαλίσει” την κάλυψη κάποιων Αφγανικών κύκλων εκεί;
Πόσο μπορούμε να ελέγχουμε τις IEDs; Μήπως πρέπει να ζητήσουμε βοήθεια για την μεταφορά από την US TRANSPORTATION COMMAND; (αφού οι Ρώσσοι είναι γνωστό, ότι “θα μας γδύσουν οικονομικά”, εάν ζητήσουμε ΑΝΤΟΝΟV; Μήπως θα μπορούσαμε, να ζητήσουμε την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Κέντρου για LOGISTICS από το EINDHOVEN της Ολλανδίας;
Επειδή η μεταφορά θα γίνει εν μέσω σκληρών επιχειρήσεων στο Αφγανιστάν, πόση διαθεσιμότητα ισχυρών Δυτικών δυνάμεων θα έχουμε;
Τα έθεσε αυτά ο κ. Καραμανλής στον κ. Μπερλουσκόνι; στην Κέρκυρα και στη Ρώμη; Έχει προωθηθεί κάποιας μορφής συνεργασία με τους Ιταλούς και Ισπανούς; Και αν λόγω του Ιρανικού πυρηνικού προγράμματος, χειροτερεύσει η κατάσταση στα σύνορα Χεράτ – Ιράν (πχ από ενδεχόμενο πλήγμα των ΗΠΑ ή του Ισραήλ), τί είδους προστασία θα έχουν οι δυνάμεις μας εκεί, στην περίπτωση που η Τεχεράνη κινηθεί με ασύμμετρες ενέργειες κατά Δυτικών στόχων στο Αφγανιστάν;
Ας μην λησμονούμε ότι στην επαρχία HERAT, οι Ιρανοί είχαν δύο προξενεία και “διπλωμάτες” τους δολοφονήθηκαν ή και απήχθησαν από τοπικούς Αφγανούς παράγοντες. Πόσο και αν έχουμε ανοίξει “επαφές” με τον ισχυρό άνδρα της HERAT, Ισμαήλ Χαν; Άρα το θέμα των LOGISTICS είναι καθοριστικό εκεί (όπως πάντα, αλλά τώρα και λόγω νέων τάσεων…)
Οι Βρετανοί σε επίπεδο 5000 ανδρών στη HELMAND, έχουν 10 CHINOOK και 5 LΥNX (απαράδεκτο). Οι Αμερικανοί στην ίδια περιοχή με 4000 άνδρες έχουν 125 CHINOOK. Άρα είναι οργανωμένοι. 8 Βρετανικά CHINOOK, μεταφέρονται από το Ιράκ στο Αφγανιστάν, ενώ καθυστερούν άλλα 8 CHINOOK, για διάθεση στις Βρετανικές Ειδικές Δυνάμεις. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, 6 ελικόπτερα MERLIN, δεν έχουν επιδιορθωθεί, ενώ από πρόσφατη μελέτη για τα Βρετανικά ελικόπτερα που είναι στη διάθεση του υπογράφοντα “δεν είναι όλα τα ελικόπτερα που βρίσκονται στο Αφγανιστάν στη διάθεση των δυνάμεων εκεί”. Σημειώνεται ότι ο επικεφαλής της Διακλαδικής Διοίκησης Ελικοπτέρων Νάυαρχος TONY JOHNSTON – DUNT, υποστηρίζει ότι “το 20-25% των διαθέσιμων ελικοπτέρων του στο Αφγανιστάν, χρησιμοποιείται για πολιτικές μεταφορές!..” Τέλος ο επικεφαλής της RAF στο Κανταχάρ Ταξίαρχος ANDY FRYER ζήτησε από τον Διοικητή της Αμερικανικής Κεντρικής Διοίκησης DAVID PETRAEUS να πιέσει το Λονδίνο, να ενισχύσει άμεσα τον ελικοπτερικό του στόλο στο Αφγανιστάν.
Πάντως αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι τρεις φορές η κυβέρνηση των ΗΠΑ δήλωνε ασταμάτητα ότι θα διατεθούν από 15 έως και 60 ελικόπτερα BLACK HAWK από την SIKORSKY στο Διακλαδικό Επιτελείο των Ελικοπτέρων της Μ. Βρετανίας και η κυβέρνηση BROWN δεν το αποδέχθηκε.
Σημειώνεται ότι με περίπου 20 – 40 ελικόπτερα για την RAF στο Κανταχάρ, θα είχαν επιλυθεί αρκετά προβλήματα σε μεταφορές κα.

πηγη:http://anacondagr.wordpress.com

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη