ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ /ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Θέμα: «Οριστική η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης»
Η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης εντείνεται όλο και περισσότερο: Φέτος, δεν δρομολογήθηκε οχηματαγωγό πλοίο ούτε καν για τις κοντινές Σποράδες (!!!), όπως διαπιστώνεται από... τη δημοσίευση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που ενέκρινε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Έτσι, ενώ το καλοκαίρι του 2004 είχαμε δεκαπέντε δρομολόγια οχηματαγωγών πλοίων την εβδομάδα, φέτος πραγματοποιούνται μόνο τρία την εβδομάδα.
Αυτή τη στιγμή, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης περιορίζεται σε δύο δρομολόγια την εβδομάδα για τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο και ένα για Δωδεκάνησα με οχηματαγωγά πλοία, ενώ η σύνδεση με τις Σποράδες γίνεται μόνο με καταμαράν, χωρίς τη δυνατότητα δηλαδή μεταφοράς οχημάτων – άρα και εμπορευμάτων !!! Θαλάσσια σύνδεση απαράδεκτη για τη συμπρωτεύουσα (;), για τη Βόρεια Ελλάδα συνολικά, για το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας !!!
Με την ελαχιστοποίηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων:
Πλήττεται η τουριστική κίνηση νησιών του Αιγαίου, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτικές, από άποψη κόστους, τις διακοπές σε αυτά για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις, δεδομένου και του αυξημένου κόστους των αεροπορικών μεταφορών και των επίσης ελαχίστων αεροπορικών δρομολογίων.
Πλήττονται οι εργαζόμενοι που μέσω των δελτίων κοινωνικού τουρισμού του Οργανισμού Εργατικής Εστίας θα επέλεγαν διακοπές σε νησιά του Αιγαίου, αφού θα είναι αναγκασμένοι να ταλαιπωρηθούν μετακινούμενοι μέσω Πειραιά και να πληρώσουν πανάκριβα ναύλα.
Υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο ο ήδη υποβαθμισμένος επιβατικός λιμένας της Θεσσαλονίκης, με τα δρομολόγια να μειώνονται όλο και περισσόερο.
Επιβαρύνει ιδιαίτερα το εθνικό οδικό δίκτυο από τη Βόρεια Ελλάδα προς τον Πειραιά και τον Βόλο, αυξάνοντας τόσο τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων, όσο και το κόστος διακίνησης εμπορευμάτων (οι νταλίκες θα μπορούσαν να μεταφέρουν εμπορεύματα με τα οχηματαγωγά πλοία)
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
Έχουν σταθμίσει τις επιπτώσεις στην οικονομία και στον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας αλλά και των νησιών του Αιγαίου από τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης και πώς πρόκειται να τις αντιμετωπίσουν;
Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την αντιμετώπιση της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της Θεσσαλονίκης;
Χρύσα Αράπογλου
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Θέμα: «Οριστική η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης»
Η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης εντείνεται όλο και περισσότερο: Φέτος, δεν δρομολογήθηκε οχηματαγωγό πλοίο ούτε καν για τις κοντινές Σποράδες (!!!), όπως διαπιστώνεται από... τη δημοσίευση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που ενέκρινε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Έτσι, ενώ το καλοκαίρι του 2004 είχαμε δεκαπέντε δρομολόγια οχηματαγωγών πλοίων την εβδομάδα, φέτος πραγματοποιούνται μόνο τρία την εβδομάδα.
Αυτή τη στιγμή, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης περιορίζεται σε δύο δρομολόγια την εβδομάδα για τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο και ένα για Δωδεκάνησα με οχηματαγωγά πλοία, ενώ η σύνδεση με τις Σποράδες γίνεται μόνο με καταμαράν, χωρίς τη δυνατότητα δηλαδή μεταφοράς οχημάτων – άρα και εμπορευμάτων !!! Θαλάσσια σύνδεση απαράδεκτη για τη συμπρωτεύουσα (;), για τη Βόρεια Ελλάδα συνολικά, για το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας !!!
Με την ελαχιστοποίηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων:
Πλήττεται η τουριστική κίνηση νησιών του Αιγαίου, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτικές, από άποψη κόστους, τις διακοπές σε αυτά για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις, δεδομένου και του αυξημένου κόστους των αεροπορικών μεταφορών και των επίσης ελαχίστων αεροπορικών δρομολογίων.
Πλήττονται οι εργαζόμενοι που μέσω των δελτίων κοινωνικού τουρισμού του Οργανισμού Εργατικής Εστίας θα επέλεγαν διακοπές σε νησιά του Αιγαίου, αφού θα είναι αναγκασμένοι να ταλαιπωρηθούν μετακινούμενοι μέσω Πειραιά και να πληρώσουν πανάκριβα ναύλα.
Υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο ο ήδη υποβαθμισμένος επιβατικός λιμένας της Θεσσαλονίκης, με τα δρομολόγια να μειώνονται όλο και περισσόερο.
Επιβαρύνει ιδιαίτερα το εθνικό οδικό δίκτυο από τη Βόρεια Ελλάδα προς τον Πειραιά και τον Βόλο, αυξάνοντας τόσο τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων, όσο και το κόστος διακίνησης εμπορευμάτων (οι νταλίκες θα μπορούσαν να μεταφέρουν εμπορεύματα με τα οχηματαγωγά πλοία)
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
Έχουν σταθμίσει τις επιπτώσεις στην οικονομία και στον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας αλλά και των νησιών του Αιγαίου από τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης και πώς πρόκειται να τις αντιμετωπίσουν;
Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την αντιμετώπιση της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της Θεσσαλονίκης;
Χρύσα Αράπογλου
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης