Ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Τάσου Σιδηρόπουλου
Στον οδικό άξονα Βέροιας-Έδεσσας αναφέρεται με ερώτησή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής Ημαθίας κ. Α. Σιδηρόπουλος, επισημαίνοντας τις σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη κατασκευής του. Η ερώτηση του κ. Σιδηρόπουλου :
Κύριε Υπουργέ,
Ο κάθετος άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας της Εγνατίας Οδού έχει... αξιολογηθεί ως το κατεξοχήν αναπτυξιακό έργο των νομών Ημαθίας και Πέλλας, το οποίο θα βοηθήσει καθοριστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση, αφού με την ολοκλήρωσή του θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα κυριότερα αστικά και αγροτικά κέντρα των Δήμων στους Νομούς Ημαθίας και Πέλλας, βγάζοντας από την συγκοινωνιακή απομόνωση το μεγαλύτερο μέρος των περιοχών αυτών.
Η υλοποίηση του νευραλγικού αυτού έργου υποδομής, έχει τεράστια σημασία για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε τομείς στους οποίους η περιοχή μας έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (αξιοποίηση φυσικών πόρων, αρχαιοτήτων, τουρισμού, διακίνησης προϊόντων κ.ά.), ιδιαίτερα σ΄ αυτή την κρίσιμη φάση που διέρχεται η τοπική μας οικονομία, με τα γνωστά προβλήματα της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας.
Επιπλέον, θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, την ταχύτερη μετακίνηση των πολιτών, την ασφαλή σύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία αλλά και την άμβλυνση των προβλημάτων στις μεταφορές κυρίως των αγροτικών προϊόντων, καθώς η περιοχή αποτελεί σημαντικό κέντρο διακίνησης και εξαγωγής φρούτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε Τρίτες χώρες.
Παρ’ όλα αυτά, στα πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ. δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη ούτε τα 7,5 χιλ. από τα 50 χιλ του οδικού άξονα, που συνδέει την Εγνατία Οδό με την Έδεσσα, παρ’ ότι η μελέτη του είχε ολοκληρωθεί το 2003. Σύμφωνα με την σύμβαση, το έργο αυτό έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2008. Ο Ιούνιος του 2008 πέρασε και ακόμη το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.
Επιπλέον, η χρηματοδότηση του έργου θα γινόταν από την Δ΄ Προγραμματική Περίοδο (το ΕΣΠΑ). Η Κυβέρνηση, όμως, έχε δώσει άλλες προτεραιότητες και τα κονδύλια αυτά δεν επαρκούν για την υλοποίησή του. Μοιραία θα πρέπει να στραφεί στην αναζήτηση εθνικών πόρων και συγκεκριμένα από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Θα πρέπει να υπάρξει, λοιπόν, η πολιτική βούληση και δέσμευση από την πλευρά της Κυβέρνησης τόσο για την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας, όσο και για την κάλυψη μεγάλου μέρους του έργου αυτού από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να παρέμβετε προκειμένου να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις;
2.Από ποια προγράμματα θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του;
Στον οδικό άξονα Βέροιας-Έδεσσας αναφέρεται με ερώτησή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής Ημαθίας κ. Α. Σιδηρόπουλος, επισημαίνοντας τις σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη κατασκευής του. Η ερώτηση του κ. Σιδηρόπουλου :
Κύριε Υπουργέ,
Ο κάθετος άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας της Εγνατίας Οδού έχει... αξιολογηθεί ως το κατεξοχήν αναπτυξιακό έργο των νομών Ημαθίας και Πέλλας, το οποίο θα βοηθήσει καθοριστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση, αφού με την ολοκλήρωσή του θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα κυριότερα αστικά και αγροτικά κέντρα των Δήμων στους Νομούς Ημαθίας και Πέλλας, βγάζοντας από την συγκοινωνιακή απομόνωση το μεγαλύτερο μέρος των περιοχών αυτών.
Η υλοποίηση του νευραλγικού αυτού έργου υποδομής, έχει τεράστια σημασία για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε τομείς στους οποίους η περιοχή μας έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (αξιοποίηση φυσικών πόρων, αρχαιοτήτων, τουρισμού, διακίνησης προϊόντων κ.ά.), ιδιαίτερα σ΄ αυτή την κρίσιμη φάση που διέρχεται η τοπική μας οικονομία, με τα γνωστά προβλήματα της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας.
Επιπλέον, θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, την ταχύτερη μετακίνηση των πολιτών, την ασφαλή σύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία αλλά και την άμβλυνση των προβλημάτων στις μεταφορές κυρίως των αγροτικών προϊόντων, καθώς η περιοχή αποτελεί σημαντικό κέντρο διακίνησης και εξαγωγής φρούτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε Τρίτες χώρες.
Παρ’ όλα αυτά, στα πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ. δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη ούτε τα 7,5 χιλ. από τα 50 χιλ του οδικού άξονα, που συνδέει την Εγνατία Οδό με την Έδεσσα, παρ’ ότι η μελέτη του είχε ολοκληρωθεί το 2003. Σύμφωνα με την σύμβαση, το έργο αυτό έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2008. Ο Ιούνιος του 2008 πέρασε και ακόμη το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.
Επιπλέον, η χρηματοδότηση του έργου θα γινόταν από την Δ΄ Προγραμματική Περίοδο (το ΕΣΠΑ). Η Κυβέρνηση, όμως, έχε δώσει άλλες προτεραιότητες και τα κονδύλια αυτά δεν επαρκούν για την υλοποίησή του. Μοιραία θα πρέπει να στραφεί στην αναζήτηση εθνικών πόρων και συγκεκριμένα από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Θα πρέπει να υπάρξει, λοιπόν, η πολιτική βούληση και δέσμευση από την πλευρά της Κυβέρνησης τόσο για την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας, όσο και για την κάλυψη μεγάλου μέρους του έργου αυτού από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να παρέμβετε προκειμένου να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας – Έδεσσας και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις;
2.Από ποια προγράμματα θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του;