24 Αυγ 2009

Το ποδηλατο πρέπει να μπει στη ζωή της Θεσσαλονίκης

Συνάντηση με εκπροσώπους από την κίνηση για την διάδοση του ποδηλάτου BIKE RESPECT είχε σήμερα η επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια» βουλευτής Χρύσα Αράπογλου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε το θέμα των προδιαγραφών... κατασκευής των 12 χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμου που έχει εξαγγείλει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, οι προτάσεις του Συλλόγου για τη συνολικότερη διάδοση του ποδηλάτου και το αίτημα της Κίνησης για τη δυνατότητα μεταφοράς σπαστών ποδηλάτων στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, που υιοθετεί και υποστηρίζει η Δημοτική Παράταξη.

Όπως δήλωσε μετά το τέλος της συνάντησης η κυρία Χρύσα Αράπογλου : « Το θέμα της διάδοσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέτρου για την κίνηση στο κέντρο της πόλης θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την δέουσα προσοχή από τους φορείς της Θεσσαλονίκης αφού αποδεδειγμένα μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Η πρόθεση του Δήμου να κατασκευάσει το επόμενο διάστημα 12 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων αποτελεί κατά κατ’ αρχή θετική κίνηση αλλά χωρίς τον αναγκαίο σχεδιασμό, ενώ η σχετική μελέτη παρουσιάζει την παγκόσμια πρωτοτυπία να κατασκευάζονται τμήματα του ποδηλατοδρόμου στα πεζοδρόμια στερώντας ζωτικό χώρο όχι από τα αυτοκίνητα αλλά από τους πεζούς. Στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο θα τοποθετηθούμε λεπτομερώς επί του θέματος. Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι πριν την υλοποίηση του έργου θα ήταν ιδιαιτέρως χρήσιμο να κληθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο οι εκπρόσωποι των ποδηλατικών οργανώσεων της πόλης για να εκφράσουν τις απόψεις τους. Σταθερή θέση της παράταξής μας είναι η ενθάρρυνση της χρήσης των ποδηλάτων μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων που θα περιλαμβάνει:

Διαδημοτικές συνεργασίες για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων και στα υπάρχοντα και σχεδιαζόμενα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Κυκλοφοριακές ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. για τα ποδήλατα.
Οργανωμένα προγράμματα διάδοσης του ποδηλάτου με στόχο την αλλαγή της φιλοσοφίας των πολιτών που θα ξεκινήσουν από τα σχολεία.
Δημιουργίας χώρων ασφαλούς στάθμευσης.
Καθιέρωση χρήσης δημοτικών ποδηλάτων για όλους τους δημότες τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη