Σε δηλώσεις προέβησαν σήμερα, μετά τη σχετική σύσκεψη των παραγωγικών φορέων στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΑΣ, Δήμαρχος και Νομάρχης Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη θα επαναληφθεί αύριο (Παρασκευή) 28 Αυγούστου, στον ίδιο χώρο, στις 13.00 με την συμμετοχή των υπόλοιπων φορέων της πόλης, όπως κοινωνικοί φορείς, σωματεία, πολιτιστικοί σύλλογοι, κ.α.
Αναλυτικά οι δηλώσεις - εισηγήσεις:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Β. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
27-28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009
Κύριε Πρωθυπουργέ
Γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές.
Γνωρίζουμε ότι είμαστε στο μέσον μιας βαθειάς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ήδη έχει επηρεάσει και την Ελληνική οικονομία.
Παρ’ όλα αυτά η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει.
Έχουμε μπροστά μας τον στόχο του 2012, της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και η Κυβέρνηση θα πρέπει να στηρίξει την επίτευξη του στόχου αυτού, που έχει κυριολεκτικά εθνική διάσταση.
Θα πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να αποτραβήξει η Πολιτεία την προσοχή της από το Λεκανοπέδιο της Αττικής – που έχει μεταβληθεί σε σύγχρονο πίθο των Δαναΐδων - και να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, η οποία όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο θα αποτελέσει ως σύγχρονο αστικό κέντρο την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η Θεσσαλονίκη αναπτυσσόμενη θα συμπαρασύρει σε ανάπτυξη όλη την Βόρειο Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη τώρα μάλιστα που έχουμε ολοκληρωμένη την Εγνατία Οδό, ένα έργο που όλους τους βορειοελλαδίτες μας έχει φέρει πολύ κοντά.
Φέτος λοιπόν στις θέσεις μας, υπάρχει επικεφαλίδα, υπάρχει χρονικό ορόσημο, υπάρχει στρατηγικός στόχος, υπάρχει ένα όραμα που λέγεται: Θεσσαλονίκη 2012!
Μια επέτειος που μπορεί και θέλουμε, πέρα από τον εορτασμό, πέρα από τις μεγάλες και διεθνούς εμβέλειας εκδηλώσεις, να αποτελέσει την αφορμή για να φτιάξουμε μια άλλη πόλη.
Ο στόχος αυτός είναι απολύτως εφικτός καθώς έχουνε ήδη δρομολογηθεί στην Θεσσαλονίκη μεγάλα έργα που αλλάζουν την εικόνα και την ίδια την φυσιογνωμία της πόλης , τόσο από την πλευρά της κεντρικής εξουσίας, όσο και από τον Δ.Θ. , αλλά το κυριότερο γιατί ως πόλη και ως Φορείς έχουμε ολοκληρωμένο ΣΧΕΔΙΟ, έχουμε ολοκληρωμένη ΠΡΟΤΑΣΗ.
Ποια λοιπόν πρέπει να είναι η Θεσσαλονίκη του 2012;
Ποιος είναι ο σχεδιασμός μας;
Ποια είναι τα αιτήματά μας προς την κεντρική εξουσία, όσον αφορά βασικές υποδομές της πόλης μας, υποδομές απαραίτητες για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας;
Ποια έργα υποδομής θα πρέπει να έχουν τελειώσει το 2012, ή να βρίσκονται στην τελική φάση ολοκλήρωσής τους;
Τα έργα αυτά θα πρέπει να είναι:
1. ΜΕΤΡΟ: Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα.
2. ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ: Ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του αεροδιαδρόμου, και ολοκλήρωση της μελέτης για νέο Επιβατικό σταθμό!
3. ΛΙΜΑΝΙ: Ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του 6ου προβλήτα, νέες εγκαταστάσεις για την μεταφορά των εμπορευμάτων, ολοκλήρωση της σύνδεσης με το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και δημιουργία σύγχρονου επιβατικού σταθμού.
4. ΕΓΝΑΤΙΑ: Ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων έτσι ώστε μέσα σε ελάχιστες ώρες οι βόρειοι γείτονες μας να βρίσκονται στην πόλη μας.
5. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΥΡΩΠΗ: Ολοκλήρωση των αξόνων 4 και 10 για την επίτευξη του ιδίου στόχου, με στόχο τις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης
6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ: Προώθηση των έργων και μελέτη και προγραμματισμός επέκτασης της προς Αγγελοχώρι για υλοποίηση την επόμενη δεκαετία του φιλόδοξου σχεδίου της ζεύξης του Θερμαϊκού κόλπου (Αγγελοχώρι-Καλοχώρι).
7. ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ: Σε πρώτη φάση μία στον πρώτο προβλήτα του ΟΛΘ και μία παραπλεύρως του Μεγάρου Μουσικής.
8. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ: Το έργο ήδη το προωθεί ο Δ.Θ. και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια από σήμερα.
9. ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ: Άμεση έναρξη με νέο σχεδιασμό όσον αφορά την Ανατολική έξοδο και την σύνδεση της με την οδό Πόντου της Καλαμαριάς. Το έργο πρέπει να γίνει διότι είναι έντονα περιβαλλοντικό (θα μειωθούν κατά 40% τα μικροσωματίδια ) και θα λύσει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα ( αύξηση κατά 40% της ταχύτητας κίνησης των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με δημοσιευμένες επιστημονικές μελέτες).
10. ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΛΕΩΦ. ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΩΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΑΞΟΝΩΝ, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
11. ΥΠΟΓΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, κατά τα πρότυπα του προγράμματος που εξαγγέλθηκε για το δίκτυο του ΟΣΕ στην Αθήνα, ώστε να σταματήσει να διχοτομεί τη δυτική Θεσσαλονίκη.
12. ΔΕΘ: Άμεση μεταφορά της, κατασκευή και έναρξη λειτουργίας της νέας αναβαθμισμένης ΔΕΘ το 2012, στην Δυτική ή Βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.
13. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ: Άμεση προώθηση διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το μέγα αυτό έργο που θα αλλάξει την μορφή της πόλης μας και την ποιότητα της ζωής των Θεσσαλονικέων.
Ο Δ.Θ. είναι πανέτοιμος για οποιαδήποτε πρωτοβουλία προς την συγκεκριμένη αυτή κατεύθυνση.
14. ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Άμεση χωροθέτηση και έναρξη εγκατάστασης με ειδικό ευνοϊκό καθεστώς κινήτρων για επιχειρήσεις που παράγουν καινοτόμα προϊόντα για εξαγωγές.
15. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΩΝ-ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΌΛΗΣ: Χαρακτηρισμός της περιοχής ως «επιχειρηματικό πάρκο» (βυρσοδεψεία – άνω του λιμένος ζώνη) και ως χώρου κατοικίας, αθλητικού κέντρου και κατασκευής ενυδρείου στο παραλιακό μέτωπο σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.Θ.
16. ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΗΣ, με δημιουργία 200-300 στρεμμάτων δημόσιας γης για την υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού.
17. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ-ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ ΑΛΛΑΤΙΝΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ, με δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, αθλητικού κέντρου, χώρου κατοικίας και εμπορικού κέντρου, σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.Θ.
18. ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΕΔΡΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ (κάτω από τον περιφερειακό) ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ: Προβλέπεται κατασκευή διαδρομών περιπάτου, αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών και επέκταση του ζωολογικού κήπου του Δ.Θ.
19. ΕΦΑΡΜΟΓΗ (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ:
• Έμφαση στην κατασκευή πλέγματος πάρκινγκ σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.
• Διανοίξεις οδών- πλατειών – απαλλοτριώσεις.
• Ανισόπεδοι κόμβοι – βυθίσεις οδών.
• Λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες
• Αναβάθμιση αστικής συγκοινωνίας-αύξηση στόλου με λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (αεριοκίνηση)
• Προαστιακός σιδηρόδρομος και δυτικά και ανατολικά της πόλης μας. Μελέτη για σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Χαλκιδική.
20. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: Αναπλάσεις οδών, πλατειών, και ιστορικών αγορών , πεζοδρομήσεις κ.λ.π. μέσω των «Καινοτόμων Αναπτυξιακών Προγραμμάτων» του ΕΣΠΑ - Νέο Δημαρχείο
21. ΑΝΩ ΠΟΛΗ: Αναπλάσεις οδών, πλατειών – απομάκρυνση των παραπηγμάτων που έρχονται σε επαφή με τα τείχη.
22. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ: Ανάδειξη των τειχών , αρχαιολογικών χώρων, εκκλησιών κ.λ.π., κατασκευή αρχαιολογικών περιπάτων και ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων κατά το πρότυπο των Αθηνών
23. ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ: Ολοκλήρωση των μέτρων προστασίας και καθαρισμού του κόλπου. Ενίσχυση των μέσων και των πόρων που διαθέτει το ΥΜΑΘ προς αυτήν την κατεύθυνση.
24. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ στην ανατολική Θεσσαλονίκη όπως ήδη από ετών έχει εξαγγελθεί.
25. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ όπως ήδη από ετών έχει εξαγγελθεί. …που τόσο ανάγκη έχει η πόλη.
26. ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ: Ολοκλήρωση του προγράμματος ανέγερσης νέων σχολικών συγκροτημάτων σε όλο το Π.Σ.Θ. με στόχο την εξάλειψη της διπλοβάρδιας το 2012.
27. ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΟΥ Π.Σ.Θ. : Μετατροπή τους σε χώρους πρασίνου, αναψυχής και αθλητικών εγκαταστάσεων.
28. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ: Ολοκλήρωση του μέχρι το 2012, με την κατασκευή δύο εργοστασίων (βορειοανατολικά-νοτιοδυτικά), ΧΥΤΥ Ν.Α., σταθμούς μεταφόρτωσης, κέντρα διαλογής και ΧΥΤΑ βιομηχανικών αποβλήτων.
Και πλέον αυτών των τελείως απαραιτήτων έργων υποδομής απαιτούμε από την Κυβέρνηση επίσης την :
29. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (ΔΗΜΗΤΡΙΑ- ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ κ.λ.π.) της πόλης μας και των ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ ΤΟΥ 2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις των Φορέων της πόλης μας.
30. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής μας.
Θα πρέπει:
Το χρήμα το πιστωτικό σύστημα της χώρας να γίνει ασπίδα θωράκισης της εθνικής οικονομίας και μοχλός ανάπτυξης προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών.
Οι τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Να αναδιαρθρωθεί ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ.
Να μειωθούν οι προϋποθέσεις δανειοδότησης έως 50.000 €.
Να παταχθεί άμεσα το παραεμπόριο.
Να παταχθεί η φοροδιαφυγή.
-
31. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, αφού η πόλη μας πέρα από τα μνημεία, τα μουσεία, τις ομορφιές και τις υπηρεσίες που προσφέρει στους επισκέπτες της θα πρέπει σε όλο τον κόσμο να γίνει γνωστό ότι απέχει λιγότερο από μία ώρα από τον Όλυμπο, το Δίον , τις Αιγές, τα Στάγειρα, το Άγιο Όρος και τις θάλασσες της Χαλκιδικής.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Το όραμα για το 2012 υπαγορεύει όχι μόνο πολιτική βούληση αλλά και άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις, ανάλογες με αυτές που ψηφίστηκαν με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 για τα έργα της Αττικής, έτσι ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε έγκαιρα και δεσμευτικά τον παραπάνω σχεδιασμό μας.
Και βεβαίως θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αν δεν δημιουργηθεί σε όλο το Π.Σ.Θ. ένα συντονιστικό όργανο με πόρους και εκτελεστικές αρμοδιότητες, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να κινηθούμε με τους ρυθμούς που απαιτεί η σύγχρονη εποχή μας, με τους ρυθμούς που απαιτεί η πόλη της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε λοιπόν όπως έχετε αντιληφθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την γρήγορη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, αλλά ποτέ δεν θα υλοποιηθεί μέσα στα χρονικά πλαίσια που επιθυμούμε και θέτουμε αν δεν υπάρχει τοπικά ο Φορέας που θα σχεδιάζει, που θα προωθεί, που θα επιβλέπει την άμεση υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, που θα ελέγχεται καθημερινά από τους φορείς της πόλης αλλά και από κάθε πολίτη, κάτοικο της Θεσσαλονίκης, ξεχωριστά.
Πέρα δηλ. από όλα τα άλλα, επιβάλλεται - έστω και αν χάσαμε την ευκαιρία της 1ης Ιανουαρίου του 2011- η άμεση θεσμοθέτηση Μητροπολιτικής Διοίκησης στην ευρύτερη περιοχή του Π.Σ.Θ. και η δρομολόγηση όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την προετοιμασία και άμεση εφαρμογή του θεσμού αυτού, που λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες τώρα σε όλο τον δυτικό και ανατολικό κόσμο.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Γνωρίζοντας το ενδιαφέρον σας για την Θεσσαλονίκη, της οποίας μάλιστα εκλέγεσθε ως εκπρόσωπός της στην Βουλή των Ελλήνων, περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις σας, τις άμεσες πρωτοβουλίες σας και τις άμεσες εντολές σας έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη μέσα από τον νέο αναπτυξιακό σχεδιασμό που σας προτείνουμε, να μετασχηματισθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μεγαλούπολη._____ ____________
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΩΜΙΑΔΗΣ, ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
'Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές' (27/8/2009)
«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές. Είναι ντροπή για μια πόλη που έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, να καταντά απαθής παρατηρητής των εξελίξεων. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται από την Αθήνα ό,τι η Θεσσαλονίκη δικαιούται», τόνισε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, μιλώντας στην καθιερωμένη σύνοδο της Ολομέλειας των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις 13.30 το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, εν όψει της 74ης ΔΕΘ.
«Είναι θετική η πρωτοβουλία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης να συγκαλεί ετησίως αυτή τη σύσκεψη. Κάθε χρόνο ετοιμάζουμε υπομνήματα με τα προβλήματα που μας απασχολούν. Δυστυχώς μένουμε στα λόγια. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση, ό,τι υπόμνημα και να ετοιμάσουμε θα παραμείνει απλή έκθεση ιδεών», είπε χαρακτηριστικά.
«Προσβλέπουμε για μία ακόμη φορά στον Πρωθυπουργό, στον Μακεδόνα Κώστα Καραμανλή, που καλείται να κάνει πράξη άμεσα, τώρα, το όραμά του, να πάρει, όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε, αποφάσεις ευθύνης, όλα τα αναγκαία μέτρα», υπογράμμισε ο Νομάρχης.
Ο κ. Ψωμιάδης μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη (Μετρό, υποθαλάσσια αρτηρία, εξωτερική περιφερειακή οδός), ενώ τόνισε την ανάγκη υλοποίησης των μικρών, αλλά πολύ σημαντικών έργων για τις τοπικές κοινωνίες του νομού. «Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο. Μόνο η Νομαρχία και 2-3 φορείς ακόμη ακούγονται», τόνισε.
Ο Νομάρχης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που υλοποιεί η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, παρά την έλλειψη κονδυλίων. «Εμείς στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά. Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το συμφέρον και η ευημερία των συμπολιτών μας», είπε ο Νομάρχης, κάνοντας λόγο για μια σειρά έργων που σχετίζονται με τη σχολική στέγη, τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου, την αντιπλημμυρική προστασία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την αγροτική ανάπτυξη.
Το πλήρες κείμενο του υπομνήματος του Νομάρχη Π. Ψωμιάδη στην ολομέλεια των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:
«Κυρίες και κύριοι,
Κάθε χρόνο ετοιμάζουμε υπομνήματα με τα προβλήματα που μας απασχολούν εδώ στη Θεσσαλονίκη. Είμαι βέβαιος ότι όλοι πλέον τα γνωρίζουν, όπως γνωρίζουν άριστα και το τι πρέπει να γίνει για την οριστική επίλυσή τους.
Δυστυχώς μένουμε στα λόγια, κυρίες και κύριοι. Ούτε σφυγμούς ανεβάσαμε ούτε ξεπεράσαμε προβλήματα, που όπως σωστά είχε επισημάνει και ο Δήμαρχος πέρσι, στην Αθήνα φαίνεται ότι ξεπερνιούνται πολύ πιο γρήγορα. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση, ό,τι υπόμνημα και να ετοιμάσουμε θα παραμείνει απλή έκθεση ιδεών.
Η Θεσσαλονίκη κατάντησε η πρωτεύουσα της άγονης γραμμής, η πρωτεύουσα των υποσχέσεων, η πρωτεύουσα των χαμένων ευκαιριών. Παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, την οποία δεν μπορούμε να παραβλέψουμε, δεν έχουν δυστυχώς εκλείψει μέχρι σήμερα φαινόμενα που καταβροχθίζουν τα όνειρα, τις ελπίδες, τις προοπτικές και τις φιλοδοξίες μας. Ας δούμε λοιπόν τι έγινε το χρόνο που μας πέρασε, με δυο λόγια.
· Μετρό Θεσσαλονίκης: Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016.
· Υποθαλάσσια Αρτηρία: Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός.
· Εξωτερική Περιφερειακή Οδός: Πολύ σημαντικό έργο –όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών.
· Επέκταση Αεροδιαδρόμου: Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών.
· Λιμάνι: Η απαξίωσή του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
· Ζώνη Καινοτομίας: Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
Θα μπορούσα να μιλήσω και για δεκάδες άλλα μεγάλα έργα, που επί δεκαετίες χρονίζουν και ταλαιπωρούν τους πολίτες του νομού μας. Μένω όμως εδώ. Και ρωτώ, τι γίνεται και με τα τόσα άλλα μικρά, αλλά πολύ σημαντικά έργα για τις τοπικές κοινωνίες του νομού; Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο. Μόνο η Νομαρχία και 2-3 φορείς ακόμη ακούγονται.
Εάν πραγματικά θέλουμε να σηκώσουμε τη Θεσσαλονίκη ψηλά, πρέπει να φέρουμε τους αρμόδιους ενώπιον των ευθυνών τους, να τους βγάλουμε από τα κάστρα τους για να ασχοληθούν και λίγο με το λαό, που τον θυμούνται μόνο στις εκλογές.
Εμείς στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά. Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το συμφέρον και η ευημερία των συμπολιτών μας.
Μέσα από τις συνεχείς διεκδικήσεις μας καταφέραμε να φέρουμε στο προσκήνιο το εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα της σχολικής στέγης. Παρά την τρομερή έλλειψη κονδυλίων, είμαστε υπερήφανοι γιατί πετύχαμε ένα μικρό θαύμα, μειώνοντας τη διπλοβάρδια από το 36% το 2002 στο 10%. Παράλληλα, δουλεύουμε με εντατικούς ρυθμούς ώστε να προσφέρουμε στους πολίτες του Νομού μια καλύτερη ποιότητα ζωής, μέσα από μια σειρά έργων που σχετίζονται με τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου, την αντιπλημμυρική προστασία, τα αθλητικά έργα, την αγροτική ανάπτυξη και την προαγωγή του πολιτισμού. Στη Νομαρχία μας κάνουμε περισσότερα απ’ όσα φανταζόμασταν, ασκώντας μία χρηστή οικονομική διαχείριση και εξοικονομώντας πόρους.
Όμως δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτούνται χρήματα, χρήματα όμως που έρχονται μόνο με προσωπικές μου παρεμβάσεις και συνεχείς καθόδους στην πρωτεύουσα. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται από την Αθήνα ό,τι η Θεσσαλονίκη δικαιούται. Παρά τις προσπάθειες, χρειάζεται η στήριξη του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος δυστυχώς εγκλωβίζεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Έχω σημάνει εδώ και πολύ καιρό το καμπανάκι. Βουλιάζουμε στην αφάνεια και στην ανυποληψία. Και είναι ντροπή για μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη που έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, να καταντά απαθής παρατηρητής των εξελίξεων.
Και επειδή μαγικό ραβδάκι δεν το έχω, πρέπει κάποιοι να αναλάβουν, επιτέλους, τις ευθύνες τους, να πάρουν, έστω και τώρα, το ξεκάθαρο, σαφές μήνυμα που τους έστειλαν οι πολίτες. Γιατί φοβάμαι πως τα κινητά κάποιων παρέμειναν κλειστά.
Προσβλέπουμε για μία ακόμη φορά στον Πρωθυπουργό, στον Μακεδόνα Κώστα Καραμανλή, που καλείται να κάνει πράξη άμεσα, τώρα, το όραμά του, να πάρει, όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε, αποφάσεις ευθύνης, όλα τα αναγκαία μέτρα. Γιατί η Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές.» .
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Β. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
27-28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009
Κύριε Πρωθυπουργέ
Γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές.
Γνωρίζουμε ότι είμαστε στο μέσον μιας βαθειάς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ήδη έχει επηρεάσει και την Ελληνική οικονομία.
Παρ’ όλα αυτά η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει.
Έχουμε μπροστά μας τον στόχο του 2012, της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και η Κυβέρνηση θα πρέπει να στηρίξει την επίτευξη του στόχου αυτού, που έχει κυριολεκτικά εθνική διάσταση.
Θα πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να αποτραβήξει η Πολιτεία την προσοχή της από το Λεκανοπέδιο της Αττικής – που έχει μεταβληθεί σε σύγχρονο πίθο των Δαναΐδων - και να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, η οποία όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο θα αποτελέσει ως σύγχρονο αστικό κέντρο την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η Θεσσαλονίκη αναπτυσσόμενη θα συμπαρασύρει σε ανάπτυξη όλη την Βόρειο Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη τώρα μάλιστα που έχουμε ολοκληρωμένη την Εγνατία Οδό, ένα έργο που όλους τους βορειοελλαδίτες μας έχει φέρει πολύ κοντά.
Φέτος λοιπόν στις θέσεις μας, υπάρχει επικεφαλίδα, υπάρχει χρονικό ορόσημο, υπάρχει στρατηγικός στόχος, υπάρχει ένα όραμα που λέγεται: Θεσσαλονίκη 2012!
Μια επέτειος που μπορεί και θέλουμε, πέρα από τον εορτασμό, πέρα από τις μεγάλες και διεθνούς εμβέλειας εκδηλώσεις, να αποτελέσει την αφορμή για να φτιάξουμε μια άλλη πόλη.
Ο στόχος αυτός είναι απολύτως εφικτός καθώς έχουνε ήδη δρομολογηθεί στην Θεσσαλονίκη μεγάλα έργα που αλλάζουν την εικόνα και την ίδια την φυσιογνωμία της πόλης , τόσο από την πλευρά της κεντρικής εξουσίας, όσο και από τον Δ.Θ. , αλλά το κυριότερο γιατί ως πόλη και ως Φορείς έχουμε ολοκληρωμένο ΣΧΕΔΙΟ, έχουμε ολοκληρωμένη ΠΡΟΤΑΣΗ.
Ποια λοιπόν πρέπει να είναι η Θεσσαλονίκη του 2012;
Ποιος είναι ο σχεδιασμός μας;
Ποια είναι τα αιτήματά μας προς την κεντρική εξουσία, όσον αφορά βασικές υποδομές της πόλης μας, υποδομές απαραίτητες για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας;
Ποια έργα υποδομής θα πρέπει να έχουν τελειώσει το 2012, ή να βρίσκονται στην τελική φάση ολοκλήρωσής τους;
Τα έργα αυτά θα πρέπει να είναι:
1. ΜΕΤΡΟ: Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα.
2. ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ: Ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του αεροδιαδρόμου, και ολοκλήρωση της μελέτης για νέο Επιβατικό σταθμό!
3. ΛΙΜΑΝΙ: Ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του 6ου προβλήτα, νέες εγκαταστάσεις για την μεταφορά των εμπορευμάτων, ολοκλήρωση της σύνδεσης με το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και δημιουργία σύγχρονου επιβατικού σταθμού.
4. ΕΓΝΑΤΙΑ: Ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων έτσι ώστε μέσα σε ελάχιστες ώρες οι βόρειοι γείτονες μας να βρίσκονται στην πόλη μας.
5. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΥΡΩΠΗ: Ολοκλήρωση των αξόνων 4 και 10 για την επίτευξη του ιδίου στόχου, με στόχο τις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης
6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ: Προώθηση των έργων και μελέτη και προγραμματισμός επέκτασης της προς Αγγελοχώρι για υλοποίηση την επόμενη δεκαετία του φιλόδοξου σχεδίου της ζεύξης του Θερμαϊκού κόλπου (Αγγελοχώρι-Καλοχώρι).
7. ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ: Σε πρώτη φάση μία στον πρώτο προβλήτα του ΟΛΘ και μία παραπλεύρως του Μεγάρου Μουσικής.
8. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ: Το έργο ήδη το προωθεί ο Δ.Θ. και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια από σήμερα.
9. ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ: Άμεση έναρξη με νέο σχεδιασμό όσον αφορά την Ανατολική έξοδο και την σύνδεση της με την οδό Πόντου της Καλαμαριάς. Το έργο πρέπει να γίνει διότι είναι έντονα περιβαλλοντικό (θα μειωθούν κατά 40% τα μικροσωματίδια ) και θα λύσει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα ( αύξηση κατά 40% της ταχύτητας κίνησης των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με δημοσιευμένες επιστημονικές μελέτες).
10. ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΛΕΩΦ. ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΩΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΑΞΟΝΩΝ, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
11. ΥΠΟΓΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, κατά τα πρότυπα του προγράμματος που εξαγγέλθηκε για το δίκτυο του ΟΣΕ στην Αθήνα, ώστε να σταματήσει να διχοτομεί τη δυτική Θεσσαλονίκη.
12. ΔΕΘ: Άμεση μεταφορά της, κατασκευή και έναρξη λειτουργίας της νέας αναβαθμισμένης ΔΕΘ το 2012, στην Δυτική ή Βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.
13. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ: Άμεση προώθηση διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το μέγα αυτό έργο που θα αλλάξει την μορφή της πόλης μας και την ποιότητα της ζωής των Θεσσαλονικέων.
Ο Δ.Θ. είναι πανέτοιμος για οποιαδήποτε πρωτοβουλία προς την συγκεκριμένη αυτή κατεύθυνση.
14. ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Άμεση χωροθέτηση και έναρξη εγκατάστασης με ειδικό ευνοϊκό καθεστώς κινήτρων για επιχειρήσεις που παράγουν καινοτόμα προϊόντα για εξαγωγές.
15. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΩΝ-ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΌΛΗΣ: Χαρακτηρισμός της περιοχής ως «επιχειρηματικό πάρκο» (βυρσοδεψεία – άνω του λιμένος ζώνη) και ως χώρου κατοικίας, αθλητικού κέντρου και κατασκευής ενυδρείου στο παραλιακό μέτωπο σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.Θ.
16. ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΗΣ, με δημιουργία 200-300 στρεμμάτων δημόσιας γης για την υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού.
17. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ-ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ ΑΛΛΑΤΙΝΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ, με δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, αθλητικού κέντρου, χώρου κατοικίας και εμπορικού κέντρου, σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.Θ.
18. ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΕΔΡΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ (κάτω από τον περιφερειακό) ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ: Προβλέπεται κατασκευή διαδρομών περιπάτου, αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών και επέκταση του ζωολογικού κήπου του Δ.Θ.
19. ΕΦΑΡΜΟΓΗ (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ:
• Έμφαση στην κατασκευή πλέγματος πάρκινγκ σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.
• Διανοίξεις οδών- πλατειών – απαλλοτριώσεις.
• Ανισόπεδοι κόμβοι – βυθίσεις οδών.
• Λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες
• Αναβάθμιση αστικής συγκοινωνίας-αύξηση στόλου με λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (αεριοκίνηση)
• Προαστιακός σιδηρόδρομος και δυτικά και ανατολικά της πόλης μας. Μελέτη για σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Χαλκιδική.
20. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: Αναπλάσεις οδών, πλατειών, και ιστορικών αγορών , πεζοδρομήσεις κ.λ.π. μέσω των «Καινοτόμων Αναπτυξιακών Προγραμμάτων» του ΕΣΠΑ - Νέο Δημαρχείο
21. ΑΝΩ ΠΟΛΗ: Αναπλάσεις οδών, πλατειών – απομάκρυνση των παραπηγμάτων που έρχονται σε επαφή με τα τείχη.
22. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ: Ανάδειξη των τειχών , αρχαιολογικών χώρων, εκκλησιών κ.λ.π., κατασκευή αρχαιολογικών περιπάτων και ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων κατά το πρότυπο των Αθηνών
23. ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ: Ολοκλήρωση των μέτρων προστασίας και καθαρισμού του κόλπου. Ενίσχυση των μέσων και των πόρων που διαθέτει το ΥΜΑΘ προς αυτήν την κατεύθυνση.
24. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ στην ανατολική Θεσσαλονίκη όπως ήδη από ετών έχει εξαγγελθεί.
25. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ όπως ήδη από ετών έχει εξαγγελθεί. …που τόσο ανάγκη έχει η πόλη.
26. ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ: Ολοκλήρωση του προγράμματος ανέγερσης νέων σχολικών συγκροτημάτων σε όλο το Π.Σ.Θ. με στόχο την εξάλειψη της διπλοβάρδιας το 2012.
27. ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΟΥ Π.Σ.Θ. : Μετατροπή τους σε χώρους πρασίνου, αναψυχής και αθλητικών εγκαταστάσεων.
28. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ: Ολοκλήρωση του μέχρι το 2012, με την κατασκευή δύο εργοστασίων (βορειοανατολικά-νοτιοδυτικά), ΧΥΤΥ Ν.Α., σταθμούς μεταφόρτωσης, κέντρα διαλογής και ΧΥΤΑ βιομηχανικών αποβλήτων.
Και πλέον αυτών των τελείως απαραιτήτων έργων υποδομής απαιτούμε από την Κυβέρνηση επίσης την :
29. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (ΔΗΜΗΤΡΙΑ- ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ κ.λ.π.) της πόλης μας και των ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ ΤΟΥ 2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις των Φορέων της πόλης μας.
30. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής μας.
Θα πρέπει:
Το χρήμα το πιστωτικό σύστημα της χώρας να γίνει ασπίδα θωράκισης της εθνικής οικονομίας και μοχλός ανάπτυξης προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών.
Οι τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Να αναδιαρθρωθεί ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ.
Να μειωθούν οι προϋποθέσεις δανειοδότησης έως 50.000 €.
Να παταχθεί άμεσα το παραεμπόριο.
Να παταχθεί η φοροδιαφυγή.
-
31. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, αφού η πόλη μας πέρα από τα μνημεία, τα μουσεία, τις ομορφιές και τις υπηρεσίες που προσφέρει στους επισκέπτες της θα πρέπει σε όλο τον κόσμο να γίνει γνωστό ότι απέχει λιγότερο από μία ώρα από τον Όλυμπο, το Δίον , τις Αιγές, τα Στάγειρα, το Άγιο Όρος και τις θάλασσες της Χαλκιδικής.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Το όραμα για το 2012 υπαγορεύει όχι μόνο πολιτική βούληση αλλά και άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις, ανάλογες με αυτές που ψηφίστηκαν με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 για τα έργα της Αττικής, έτσι ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε έγκαιρα και δεσμευτικά τον παραπάνω σχεδιασμό μας.
Και βεβαίως θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αν δεν δημιουργηθεί σε όλο το Π.Σ.Θ. ένα συντονιστικό όργανο με πόρους και εκτελεστικές αρμοδιότητες, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να κινηθούμε με τους ρυθμούς που απαιτεί η σύγχρονη εποχή μας, με τους ρυθμούς που απαιτεί η πόλη της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε λοιπόν όπως έχετε αντιληφθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την γρήγορη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, αλλά ποτέ δεν θα υλοποιηθεί μέσα στα χρονικά πλαίσια που επιθυμούμε και θέτουμε αν δεν υπάρχει τοπικά ο Φορέας που θα σχεδιάζει, που θα προωθεί, που θα επιβλέπει την άμεση υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, που θα ελέγχεται καθημερινά από τους φορείς της πόλης αλλά και από κάθε πολίτη, κάτοικο της Θεσσαλονίκης, ξεχωριστά.
Πέρα δηλ. από όλα τα άλλα, επιβάλλεται - έστω και αν χάσαμε την ευκαιρία της 1ης Ιανουαρίου του 2011- η άμεση θεσμοθέτηση Μητροπολιτικής Διοίκησης στην ευρύτερη περιοχή του Π.Σ.Θ. και η δρομολόγηση όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την προετοιμασία και άμεση εφαρμογή του θεσμού αυτού, που λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες τώρα σε όλο τον δυτικό και ανατολικό κόσμο.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Γνωρίζοντας το ενδιαφέρον σας για την Θεσσαλονίκη, της οποίας μάλιστα εκλέγεσθε ως εκπρόσωπός της στην Βουλή των Ελλήνων, περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις σας, τις άμεσες πρωτοβουλίες σας και τις άμεσες εντολές σας έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη μέσα από τον νέο αναπτυξιακό σχεδιασμό που σας προτείνουμε, να μετασχηματισθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μεγαλούπολη._____ ____________
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΩΜΙΑΔΗΣ, ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
'Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές' (27/8/2009)
«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές. Είναι ντροπή για μια πόλη που έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, να καταντά απαθής παρατηρητής των εξελίξεων. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται από την Αθήνα ό,τι η Θεσσαλονίκη δικαιούται», τόνισε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, μιλώντας στην καθιερωμένη σύνοδο της Ολομέλειας των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις 13.30 το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, εν όψει της 74ης ΔΕΘ.
«Είναι θετική η πρωτοβουλία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης να συγκαλεί ετησίως αυτή τη σύσκεψη. Κάθε χρόνο ετοιμάζουμε υπομνήματα με τα προβλήματα που μας απασχολούν. Δυστυχώς μένουμε στα λόγια. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση, ό,τι υπόμνημα και να ετοιμάσουμε θα παραμείνει απλή έκθεση ιδεών», είπε χαρακτηριστικά.
«Προσβλέπουμε για μία ακόμη φορά στον Πρωθυπουργό, στον Μακεδόνα Κώστα Καραμανλή, που καλείται να κάνει πράξη άμεσα, τώρα, το όραμά του, να πάρει, όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε, αποφάσεις ευθύνης, όλα τα αναγκαία μέτρα», υπογράμμισε ο Νομάρχης.
Ο κ. Ψωμιάδης μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη (Μετρό, υποθαλάσσια αρτηρία, εξωτερική περιφερειακή οδός), ενώ τόνισε την ανάγκη υλοποίησης των μικρών, αλλά πολύ σημαντικών έργων για τις τοπικές κοινωνίες του νομού. «Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο. Μόνο η Νομαρχία και 2-3 φορείς ακόμη ακούγονται», τόνισε.
Ο Νομάρχης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που υλοποιεί η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, παρά την έλλειψη κονδυλίων. «Εμείς στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά. Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το συμφέρον και η ευημερία των συμπολιτών μας», είπε ο Νομάρχης, κάνοντας λόγο για μια σειρά έργων που σχετίζονται με τη σχολική στέγη, τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου, την αντιπλημμυρική προστασία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την αγροτική ανάπτυξη.
Το πλήρες κείμενο του υπομνήματος του Νομάρχη Π. Ψωμιάδη στην ολομέλεια των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:
«Κυρίες και κύριοι,
Κάθε χρόνο ετοιμάζουμε υπομνήματα με τα προβλήματα που μας απασχολούν εδώ στη Θεσσαλονίκη. Είμαι βέβαιος ότι όλοι πλέον τα γνωρίζουν, όπως γνωρίζουν άριστα και το τι πρέπει να γίνει για την οριστική επίλυσή τους.
Δυστυχώς μένουμε στα λόγια, κυρίες και κύριοι. Ούτε σφυγμούς ανεβάσαμε ούτε ξεπεράσαμε προβλήματα, που όπως σωστά είχε επισημάνει και ο Δήμαρχος πέρσι, στην Αθήνα φαίνεται ότι ξεπερνιούνται πολύ πιο γρήγορα. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση, ό,τι υπόμνημα και να ετοιμάσουμε θα παραμείνει απλή έκθεση ιδεών.
Η Θεσσαλονίκη κατάντησε η πρωτεύουσα της άγονης γραμμής, η πρωτεύουσα των υποσχέσεων, η πρωτεύουσα των χαμένων ευκαιριών. Παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, την οποία δεν μπορούμε να παραβλέψουμε, δεν έχουν δυστυχώς εκλείψει μέχρι σήμερα φαινόμενα που καταβροχθίζουν τα όνειρα, τις ελπίδες, τις προοπτικές και τις φιλοδοξίες μας. Ας δούμε λοιπόν τι έγινε το χρόνο που μας πέρασε, με δυο λόγια.
· Μετρό Θεσσαλονίκης: Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016.
· Υποθαλάσσια Αρτηρία: Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός.
· Εξωτερική Περιφερειακή Οδός: Πολύ σημαντικό έργο –όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών.
· Επέκταση Αεροδιαδρόμου: Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών.
· Λιμάνι: Η απαξίωσή του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
· Ζώνη Καινοτομίας: Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
Θα μπορούσα να μιλήσω και για δεκάδες άλλα μεγάλα έργα, που επί δεκαετίες χρονίζουν και ταλαιπωρούν τους πολίτες του νομού μας. Μένω όμως εδώ. Και ρωτώ, τι γίνεται και με τα τόσα άλλα μικρά, αλλά πολύ σημαντικά έργα για τις τοπικές κοινωνίες του νομού; Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο. Μόνο η Νομαρχία και 2-3 φορείς ακόμη ακούγονται.
Εάν πραγματικά θέλουμε να σηκώσουμε τη Θεσσαλονίκη ψηλά, πρέπει να φέρουμε τους αρμόδιους ενώπιον των ευθυνών τους, να τους βγάλουμε από τα κάστρα τους για να ασχοληθούν και λίγο με το λαό, που τον θυμούνται μόνο στις εκλογές.
Εμείς στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά. Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το συμφέρον και η ευημερία των συμπολιτών μας.
Μέσα από τις συνεχείς διεκδικήσεις μας καταφέραμε να φέρουμε στο προσκήνιο το εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα της σχολικής στέγης. Παρά την τρομερή έλλειψη κονδυλίων, είμαστε υπερήφανοι γιατί πετύχαμε ένα μικρό θαύμα, μειώνοντας τη διπλοβάρδια από το 36% το 2002 στο 10%. Παράλληλα, δουλεύουμε με εντατικούς ρυθμούς ώστε να προσφέρουμε στους πολίτες του Νομού μια καλύτερη ποιότητα ζωής, μέσα από μια σειρά έργων που σχετίζονται με τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου, την αντιπλημμυρική προστασία, τα αθλητικά έργα, την αγροτική ανάπτυξη και την προαγωγή του πολιτισμού. Στη Νομαρχία μας κάνουμε περισσότερα απ’ όσα φανταζόμασταν, ασκώντας μία χρηστή οικονομική διαχείριση και εξοικονομώντας πόρους.
Όμως δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτούνται χρήματα, χρήματα όμως που έρχονται μόνο με προσωπικές μου παρεμβάσεις και συνεχείς καθόδους στην πρωτεύουσα. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται από την Αθήνα ό,τι η Θεσσαλονίκη δικαιούται. Παρά τις προσπάθειες, χρειάζεται η στήριξη του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος δυστυχώς εγκλωβίζεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Έχω σημάνει εδώ και πολύ καιρό το καμπανάκι. Βουλιάζουμε στην αφάνεια και στην ανυποληψία. Και είναι ντροπή για μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη που έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, να καταντά απαθής παρατηρητής των εξελίξεων.
Και επειδή μαγικό ραβδάκι δεν το έχω, πρέπει κάποιοι να αναλάβουν, επιτέλους, τις ευθύνες τους, να πάρουν, έστω και τώρα, το ξεκάθαρο, σαφές μήνυμα που τους έστειλαν οι πολίτες. Γιατί φοβάμαι πως τα κινητά κάποιων παρέμειναν κλειστά.
Προσβλέπουμε για μία ακόμη φορά στον Πρωθυπουργό, στον Μακεδόνα Κώστα Καραμανλή, που καλείται να κάνει πράξη άμεσα, τώρα, το όραμά του, να πάρει, όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε, αποφάσεις ευθύνης, όλα τα αναγκαία μέτρα. Γιατί η Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές.» .
Πηγή: ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ & ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ