ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ "ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΑ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ" ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ , δίνει η κ.Αράπογλου:
Σχετικό: Οι θέσεις Παπαγεωργόπουλου και Ψωμιάδη, εν όψει ΔΕΘ
Το σχέδιο υπομνήματος προς τον Πρωθυπουργό που έδωσε στην δημοσιότητα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης για τα μεγάλα θέματα της πόλης, αναδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι ο διοίκηση του Δήμου αδυνατεί ακόμα και να κατανοήσει τις ευθύνες της.
Με μια απλή παράθεση ευχολογίων και απαρίθμηση των γνωστών έργων «ξέχασε» να συμπεριλάβει στην εισήγηση του ότι:
Η Θεσσαλονίκη είναι πρωταθλήτρια στην ανεργία και την αποβιομηχάνιση. Η οικονομία της πόλης μέρα με την μέρα συρρικνώνεται: σημαντικές βιομηχανίες έκλεισαν, η ανεργία αγγίζει πλέον έναν στους πέντε Θεσσαλονικείς, τα Επιμελητήρια και το Πρωτοδικείο κατέγραψαν το πρώτο οκτάμηνο του 2009 ρεκόρ διαγραφών και πτωχεύσεων από επιχειρήσεις της πόλης.
Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης με δική του ευθύνη βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη , χωρίς καμία πολιτική και όραμα για την ανάκαμψη του πιο σημαντικού της τμήματος , που θα έπρεπε να αποτελεί τον μαγνήτη και τον κινητήριο μοχλό για την οικονομία της Θεσσαλονίκης. Ιστορικές αγορές όπως το Μοδιάνο, το Καπάνι, ο Άγιος Μηνάς και το Μπιτ Παζάρ μέρα με την μέρα αφανίζονται.
Η Θεσσαλονίκη πού ούτως ή άλλως κατείχε την τελευταία θέση στην λίστα των τουριστικών προορισμών, παρουσίασε περαιτέρω ύφεση και σε αυτόν τον τομέα, με μείωση των αφίξεων ξένων επισκεπτών σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Και όλα αυτά όταν για πρώτη φορά φέτος στη σύγχρονη ιστορία της πόλης η ακτοπλοϊκά αποκομμένη Θεσσαλονίκη δεν είχε σύνδεση για Κυκλάδες και Κρήτη και δεν διέθετε σύνδεση με οχηματαγωγό πλοίο για τις κοντινές Σποράδες.
Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να μην έχει αεροπορική σύνδεση με το κέντρο άσκησης της ευρωπαϊκής πολιτικής τις Βρυξέλλες.
Η ρύπανση στην πόλη συνεχίζει να την καθιστά πρωταθλήτρια στην εκπομπή μικροσωματιδίων σε όλη την Ευρώπη και εσχάτως και στην ηχορύπανση
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αυξάνονται καθημερινά και οδηγούν σε ασφυξία το κέντρο και τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης κατεβάζοντας τον μέσο όρο κίνησης των αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής σε ποσοστά αντίστοιχα του γρήγορου βαδίσματος.
Με ευθύνη κυρίως του Δημάρχου Θεσσαλονίκης η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται. Σε μια πόλη στην οποία αναλογούν 2 τετραγωνικό μέτρα πράσινο ανά κάτοικο, οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι της οικοδομούνται και τα εναπομείναντα διατηρητέα της αφανίζονται εν μία νυκτί.
Τα έργα υποδομής που σχεδιάστηκαν με όρους της προηγούμενης εικοσαετίας, κρίνονται πλέον ανεπαρκή, ενώ και όσα ήδη υλοποιούνται προχωρούν με ρυθμούς αναντίστοιχους των αναγκών της.
Η απουσία σχολικής στέγης θα οδηγήσει και πάλι 1 στους 3 μαθητές της Θεσσαλονίκης στη διπλοβάρδια. Και γι’ αυτό ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης έδειξε όλα τα προηγούμενα χρόνια μια πρωτόγνωρη ακινησία και αδιαφορία
Και ξέχασε βεβαίως να συμπεριλάβει, ότι η πόλη μαστίζεται και διασύρεται πανελλαδικά, από τα μεγαλύτερα αυτοδιοικητικά σκάνδαλα στην χώρα που «τυχαίνει» να συμβαίνουν στον δικό του Δήμο.
Σε ότι αφορά στην απαρίθμηση των ενοτήτων που συμπεριέλαβε στο υπόμνημα του μας έκρυβε και διάφορες εκπλήξεις
Μας ανακοίνωσε δημόσια αυτό που πολλάκις αρνήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης παρά τις συνεχείς ερωτήσεις μας, την πρόθεση του να δημιουργήσει ακόμα ένα Εμπορικό Κέντρο στην περιοχή του Αλλατίνη με μια μελέτη που σχεδίασε μόνος τους και κρατούσε ως έκπληξη αλλά και ως ένα ακόμη χτύπημα στο εμπόριο της πόλης.
Μας αποκάλυψε την πραγματική του πρόθεση για το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας για την υλοποίηση του οποίου προεκλογικά υποσχέθηκε δημοψήφισμα το οποίο ουδέποτε υλοποίησε
Μας εξέπληξε με την ανακοίνωση του για ανάπλαση ιστορικών αγορών μέσα του ΕΣΠΑ . Όταν μοιράστηκαν στην πόλη δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσω του Γ΄Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης ποίος ήταν δήμαρχος;.
Χαρακτήρισε για μία ακόμα φορά το τελευταίο προσφυγικό απόθεμα της Άνω Πόλης, ως παραπήγματα αναδεικνύοντας την πραγματική του αντίληψη για την ιστορία και τον πολιτισμό της Θεσσαλονίκης.
Ζήτησε το 2012 να έχει λήξει το ζήτημα της διπλοβάρδιας στον Δήμο Θεσσαλονίκης όταν ο ίδιος τα προηγούμενα χρόνια παρουσίασε την μικρότερη κινητικότητα στην κατασκευή σχολείων από όλους τους Δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος και όταν με δική του ευθύνη τα τελευταία ελεύθερα οικόπεδα της πόλης αποχαρακτηρίζονται η παραχωρούνται σε εργολάβους.
Και βεβαίως δεν αισθάνεται ντροπή μετά από 11 χρόνια θητείας στον Δήμο Θεσσαλονίκης να μιλήσει για την έκδοση τουριστικού οδηγού για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Ποιος τον εμπόδισε όλα τα προηγούμενα χρόνια;
Ελπίζουμε η επιλεκτική του μνήμη του να αποκατασταθεί μετά τα όσα σκληρά άκουσε χθες από τους φορείς της πόλης και να συμπεριλάβει στην εισήγηση του προς τον Πρωθυπουργό την πραγματική εικόνα της Θεσσαλονίκης.
Οι Θεσσαλονικείς ασφυκτιούν από αυτόν τον τύπο της δημοτικής διοίκησης, από την απουσία διαφάνειας και λογοδοσίας και από την έλλειψη οράματος.
Η Θεσσαλονίκη πρέπει και μπορεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια με ένα καινούργιο συνεκτικό σχέδιο σύγχρονων υποδομών και με διακριτή αναπτυξιακή ταυτότητα μέσα από μια εμπνευσμένη καινούργια ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΛΗΣ.
Το σχέδιο υπομνήματος προς τον Πρωθυπουργό που έδωσε στην δημοσιότητα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης για τα μεγάλα θέματα της πόλης, αναδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι ο διοίκηση του Δήμου αδυνατεί ακόμα και να κατανοήσει τις ευθύνες της.
Με μια απλή παράθεση ευχολογίων και απαρίθμηση των γνωστών έργων «ξέχασε» να συμπεριλάβει στην εισήγηση του ότι:
Η Θεσσαλονίκη είναι πρωταθλήτρια στην ανεργία και την αποβιομηχάνιση. Η οικονομία της πόλης μέρα με την μέρα συρρικνώνεται: σημαντικές βιομηχανίες έκλεισαν, η ανεργία αγγίζει πλέον έναν στους πέντε Θεσσαλονικείς, τα Επιμελητήρια και το Πρωτοδικείο κατέγραψαν το πρώτο οκτάμηνο του 2009 ρεκόρ διαγραφών και πτωχεύσεων από επιχειρήσεις της πόλης.
Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης με δική του ευθύνη βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη , χωρίς καμία πολιτική και όραμα για την ανάκαμψη του πιο σημαντικού της τμήματος , που θα έπρεπε να αποτελεί τον μαγνήτη και τον κινητήριο μοχλό για την οικονομία της Θεσσαλονίκης. Ιστορικές αγορές όπως το Μοδιάνο, το Καπάνι, ο Άγιος Μηνάς και το Μπιτ Παζάρ μέρα με την μέρα αφανίζονται.
Η Θεσσαλονίκη πού ούτως ή άλλως κατείχε την τελευταία θέση στην λίστα των τουριστικών προορισμών, παρουσίασε περαιτέρω ύφεση και σε αυτόν τον τομέα, με μείωση των αφίξεων ξένων επισκεπτών σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Και όλα αυτά όταν για πρώτη φορά φέτος στη σύγχρονη ιστορία της πόλης η ακτοπλοϊκά αποκομμένη Θεσσαλονίκη δεν είχε σύνδεση για Κυκλάδες και Κρήτη και δεν διέθετε σύνδεση με οχηματαγωγό πλοίο για τις κοντινές Σποράδες.
Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να μην έχει αεροπορική σύνδεση με το κέντρο άσκησης της ευρωπαϊκής πολιτικής τις Βρυξέλλες.
Η ρύπανση στην πόλη συνεχίζει να την καθιστά πρωταθλήτρια στην εκπομπή μικροσωματιδίων σε όλη την Ευρώπη και εσχάτως και στην ηχορύπανση
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αυξάνονται καθημερινά και οδηγούν σε ασφυξία το κέντρο και τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης κατεβάζοντας τον μέσο όρο κίνησης των αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής σε ποσοστά αντίστοιχα του γρήγορου βαδίσματος.
Με ευθύνη κυρίως του Δημάρχου Θεσσαλονίκης η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται. Σε μια πόλη στην οποία αναλογούν 2 τετραγωνικό μέτρα πράσινο ανά κάτοικο, οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι της οικοδομούνται και τα εναπομείναντα διατηρητέα της αφανίζονται εν μία νυκτί.
Τα έργα υποδομής που σχεδιάστηκαν με όρους της προηγούμενης εικοσαετίας, κρίνονται πλέον ανεπαρκή, ενώ και όσα ήδη υλοποιούνται προχωρούν με ρυθμούς αναντίστοιχους των αναγκών της.
Η απουσία σχολικής στέγης θα οδηγήσει και πάλι 1 στους 3 μαθητές της Θεσσαλονίκης στη διπλοβάρδια. Και γι’ αυτό ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης έδειξε όλα τα προηγούμενα χρόνια μια πρωτόγνωρη ακινησία και αδιαφορία
Και ξέχασε βεβαίως να συμπεριλάβει, ότι η πόλη μαστίζεται και διασύρεται πανελλαδικά, από τα μεγαλύτερα αυτοδιοικητικά σκάνδαλα στην χώρα που «τυχαίνει» να συμβαίνουν στον δικό του Δήμο.
Σε ότι αφορά στην απαρίθμηση των ενοτήτων που συμπεριέλαβε στο υπόμνημα του μας έκρυβε και διάφορες εκπλήξεις
Μας ανακοίνωσε δημόσια αυτό που πολλάκις αρνήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης παρά τις συνεχείς ερωτήσεις μας, την πρόθεση του να δημιουργήσει ακόμα ένα Εμπορικό Κέντρο στην περιοχή του Αλλατίνη με μια μελέτη που σχεδίασε μόνος τους και κρατούσε ως έκπληξη αλλά και ως ένα ακόμη χτύπημα στο εμπόριο της πόλης.
Μας αποκάλυψε την πραγματική του πρόθεση για το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας για την υλοποίηση του οποίου προεκλογικά υποσχέθηκε δημοψήφισμα το οποίο ουδέποτε υλοποίησε
Μας εξέπληξε με την ανακοίνωση του για ανάπλαση ιστορικών αγορών μέσα του ΕΣΠΑ . Όταν μοιράστηκαν στην πόλη δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσω του Γ΄Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης ποίος ήταν δήμαρχος;.
Χαρακτήρισε για μία ακόμα φορά το τελευταίο προσφυγικό απόθεμα της Άνω Πόλης, ως παραπήγματα αναδεικνύοντας την πραγματική του αντίληψη για την ιστορία και τον πολιτισμό της Θεσσαλονίκης.
Ζήτησε το 2012 να έχει λήξει το ζήτημα της διπλοβάρδιας στον Δήμο Θεσσαλονίκης όταν ο ίδιος τα προηγούμενα χρόνια παρουσίασε την μικρότερη κινητικότητα στην κατασκευή σχολείων από όλους τους Δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος και όταν με δική του ευθύνη τα τελευταία ελεύθερα οικόπεδα της πόλης αποχαρακτηρίζονται η παραχωρούνται σε εργολάβους.
Και βεβαίως δεν αισθάνεται ντροπή μετά από 11 χρόνια θητείας στον Δήμο Θεσσαλονίκης να μιλήσει για την έκδοση τουριστικού οδηγού για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Ποιος τον εμπόδισε όλα τα προηγούμενα χρόνια;
Ελπίζουμε η επιλεκτική του μνήμη του να αποκατασταθεί μετά τα όσα σκληρά άκουσε χθες από τους φορείς της πόλης και να συμπεριλάβει στην εισήγηση του προς τον Πρωθυπουργό την πραγματική εικόνα της Θεσσαλονίκης.
Οι Θεσσαλονικείς ασφυκτιούν από αυτόν τον τύπο της δημοτικής διοίκησης, από την απουσία διαφάνειας και λογοδοσίας και από την έλλειψη οράματος.
Η Θεσσαλονίκη πρέπει και μπορεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια με ένα καινούργιο συνεκτικό σχέδιο σύγχρονων υποδομών και με διακριτή αναπτυξιακή ταυτότητα μέσα από μια εμπνευσμένη καινούργια ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΛΗΣ.