8 Σεπ 2009

Ερώτηση Μιχ.Τρεμόπουλου για τις περικοπές δρομολογίων στον ΟΣΕ


Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε στις 3 Σεπτεμβρίου ο Ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος σε σχέση με την κατάργηση του 40% σχεδόν των σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας που επέβαλε η κυβέρνηση από 1ης Ιουλίου και με αφορμή το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan) που θα υποβάλει στην Επιτροπή η ελληνική κυβέρνηση για τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του εταιρίες, προκειμένου να δώσει άδεια για συνέχιση της παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου για τον τραπεζικό δανεισμό του ΟΣΕ.

Ο ευρωβουλευτής Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: «Αν την 20ετία του ΠΑΣΟΚ ο σιδηρόδρομος ήταν ο φτωχός συγγενής των μεταφορών στην Ελλάδα, επί ΝΔ έχει γίνει ο ανεπιθύμητος συγγενής. Θεωρούμε ότι οι πρόσφατες μαζικές περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ αποτελούν έγκλημα κατά βιωσιμότητας των μεταφορών και ρουσφέτι της κυβέρνησης προς τους ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου. Επειδή για όλα αυτά η κυβέρνηση προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από υποτιθέμενες υποχρεώσεις της χώρας στην ΕΕ κατέθεσα την ερώτηση αυτή για να ξεκαθαριστεί ότι άλλο η οικονομική εξυγίανση του σιδηροδρόμου και άλλο η περεταίρω υπονόμευση της ανταγωνιστικότητάς του.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.
ΘΕΜΑ: Περικοπές δρομολογίων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

ΚΕΙΜΕΝΟ:

Τους αμέσως επόμενους μήνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να εξετάσει το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan) που θα υποβάλει η ελληνική κυβέρνηση για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος και τις θυγατρικές του εταιρίες, προκειμένου να δώσει άδεια για συνέχιση της παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου για τον τραπεζικό δανεισμό του ΟΣΕ.



Επικαλούμενη την ανάγκη οικονομικής εξυγίανσης του ΟΣΕ και την επικείμενη κρίση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ελληνική κυβέρνηση επέβαλε από 1.8.2009 την κατάργηση του 40% σχεδόν των σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας. Το μισό σχεδόν ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο εξυπηρετείται πλέον με μόλις 1-3 επιβατικά δρομολόγια την ημέρα, γεγονός που υπονομεύει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά του έναντι των οδικών μεταφορών και ιδιαίτερα έναντι των αντίστοιχων συνδέσεων με λεωφορεία. Από ανεξάρτητες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, τα μέτρα αυτά έχουν καταγγελθεί ως πελατειακή εξυπηρέτηση της ελληνικής κυβέρνησης προς επιχειρηματικά συμφέροντα που ανταγωνίζονται το σιδηρόδρομο.

Το μερίδιο του σιδηροδρόμου στις ελληνικές χερσαίες μεταφορές ήταν μόλις 1,7% στις αρχές του 2009 (από 3% τη δεκαετία του 1990), με τάσεις περαιτέρω μείωσης, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στα ελλείμματα του Ο.Σ.Ε. Οι ελληνικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών έχουν αυξηθεί κατά 65% την περίοδο 1990-2008, αύξηση στην οποία συμβάλλει και η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου.

1. Θεωρεί η Επιτροπή ότι τα μέτρα οικονομικής εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων οφείλουν να είναι συμβατά και με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Ελλάδα έναντι της Ε.Ε., όπως η συγκράτηση και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου;

2. Μπορεί να γίνει δεκτό από την Επιτροπή Επιχειρησιακό Σχέδιο για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους χωρίς συγκεκριμένους στόχους για αύξηση του μεριδίου τους στις μεταφορές και χωρίς συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης για την επίτευξη των στόχων αυτών;

3. Είναι διατεθειμένη η Επιτροπή να εγκρίνει, ως μέτρα οικονομικής εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, πολιτικές που υποσκάπτουν την ανταγωνιστικότητά τους και περιορίζουν περαιτέρω το μερίδιό τους στις μεταφορές;


Πηγή: eco-greens.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη