Όπως έχω αναφέρει και παλαιότερα, έχω σκοπό να κρατήσω το παρόν ιστολόγιο μακριά από την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, καθώς η θεματολογία του είναι αυστηρά ιστοριογραφική Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν διαθέτω πολιτική άποψη, απλά δεν θεωρώ τον χώρο κατάλληλο.
Δεν μπορώ όμως να αφήσω ασχολίαστες τις θέσεις του εκπροσώπου των Οικολόγων - πράσινων κ. Χρυσόγελου (φωτο) απαντώντας σε ερωτήσεις για την συμμετοχή του αρχηγού του κόμματος του κ. Τρεμόπουλου σε συνέδρια υπέρ της ιστορικής ύπαρξης "μακεδονικής εθνότητας".
Κατ΄ αρχάς οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι ο κ. Χρυσόγελος... ντρέπεται στην κυριολεξία για τις ανθελληνικές και αντι-ιστορικές θέσεις του αρχηγού του, καθώς προσπάθησε να αποφύγει όχι μόνο να τις υπερασπιστεί αλλά και να τις συζητήσει. Κατά δευτερον, η "Μακεδονική" εθνότητα δεν υπήρξε ποτέ στην Ιστορία. Ακόμα και η περίφημη εξέγερση του Ίλιντεν που αποτελεί το λίκνο των προπαγανδιστών των Σκοπίων, είχε Βούλγαρους υποκινητές κατά το προηγούμενο της ανατολικής Ρωμυλίας και στις προκηρύξεις τους δεν αναφέρονταν φυσικά σε "μακεδονική εθνότητα", αλλά σε αυτονόμηση του μακεδονικού χώρου σαν γεωγραφική ενότητα που βρισκόταν υπό τον οθωμανικό ζυγό.
Αλήθεια υπάρχει έστω και ένας σοβαρός ιστορικός που μπορεί να υποστηρίξει ότι υπήρχε έστω ένας κάτοικος της Μακεδονίας που δεν είχε είτε βουλγαρική είτε ελληνική είτε σερβική εθνική συνείδηση? Όταν επί 30 και πλέον χρόνια οι τρεις αυτές εθνότητες κατασπαταλούσαν χρήματα σε σχολεία, φιλεκπαιδευτικούς συλλόγους, εκκλησίες, προξενεία, ένοπλα τμήματα, προπαγανδιστές-πράκτορες, οι ντόπιοι Μακεδόνες ενέμεναν σε μια φανταστική "εθνότητα", που δεν είχε καταγραφεί ποτέ και πουθενά? που δεν είχε ποτέ κρατική έκφραση και υπόσταση?
Ανέφερε ο κ. Χρυσόγελος και το "Μακεδονικό" αναγνωστικό που τύπωσε το Ελληνικό κράτος το 1925 ως τεκμήριο για την ύπαρξη μιας τέτοιας εθνότητας. Δεν μας είπε όμως ποιος το τύπωσε και με ποια σκοπιμότητα. Το τύπωσε ο δικτάτωρ θεόδωρος πάγκαλος, ώστε να βελτιώσει τις σχέσεις του με την ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, για να μείνει απερίσπαστος στις προετοιμασίες του για τον πόλεμο με την κεμαλική Τουρκία που προετοίμαζε. (Να υπενθυμίσουμε ότι η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ στην διάρκεια του μεσοπολέμου ακολούθησε αναθεωρητική πολιτική, πιέζοντας την Ελλάδα να αναγνωρίσει ως "μακεδονική" μειονότητα τους Σλαβόφωνους της περιοχής, ενώ στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο κατέλαβε την Ανατολική μακεδονία ως σύμμαχος του Χίτλερ.) Αλήθεια ο κ. Χρυσόγελος εγκρίνει ως σωστή, την ενέργεια ενός δικτάτορα ποου έγινε με γνώμωνα την επεκτατική πολιτική εις βάρος ενός άλλου "αδερφού" λαού?
θα κλείσω με ένα τελευταίο σημείο της χρυσογέλοιας επιχειρηματολογίας Μας ανέφερε ότι ο κ. Τρεμόπουλος έλαβε μέρος σε ένα συνέδριο ιστορικών που δεν έχει σχέση με την πολιτική επικαιρότητα Άρα είμαι αφελής που καταλαβαίνω ότι οι εθνικιστές του Γκρούεφσκι ακριβώς εκεί στηρίζονται για την αλυτρωτική πολιτική τους εις βάρος του υφιστάμενου εδαφικού στάτους κβό? Ισχύει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που υποστήριξε στην τηλεμαχία ο κ. Χρυσόγελος για να βγει από την δυσχερή του θέση. Η συζήτηση περί Ιστορίας είναι μια βαθιά πολιτική διαδικασία που επηρεάζει την παρούσα πολιτική κατάσταση και διαμορφώνει πολιτικές καταστάσεις και συνειδήσεις.
Απλά αναρωτιέμαι ποιος εχέφρων Έλληνας είναι δυνατόν να στηρίζει ένα οικολογικό κόμμα που υιοθετεί πλήρως την φρασεολογία των εθνικιστών αναθεωρητών των Σκοπίων. Είναι δείγμα πολιτικής σχιζοφρένειας να καταδικάζεις απερίφραστα τους φανατικούς "Έλληνες εθνικιστές" και να υποστηρίζεις με σθένος και τόλμη τους Σκοπιανούς ομολόγους τους.
(istorikathemata.blogspot.com)
Δεν μπορώ όμως να αφήσω ασχολίαστες τις θέσεις του εκπροσώπου των Οικολόγων - πράσινων κ. Χρυσόγελου (φωτο) απαντώντας σε ερωτήσεις για την συμμετοχή του αρχηγού του κόμματος του κ. Τρεμόπουλου σε συνέδρια υπέρ της ιστορικής ύπαρξης "μακεδονικής εθνότητας".
Κατ΄ αρχάς οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι ο κ. Χρυσόγελος... ντρέπεται στην κυριολεξία για τις ανθελληνικές και αντι-ιστορικές θέσεις του αρχηγού του, καθώς προσπάθησε να αποφύγει όχι μόνο να τις υπερασπιστεί αλλά και να τις συζητήσει. Κατά δευτερον, η "Μακεδονική" εθνότητα δεν υπήρξε ποτέ στην Ιστορία. Ακόμα και η περίφημη εξέγερση του Ίλιντεν που αποτελεί το λίκνο των προπαγανδιστών των Σκοπίων, είχε Βούλγαρους υποκινητές κατά το προηγούμενο της ανατολικής Ρωμυλίας και στις προκηρύξεις τους δεν αναφέρονταν φυσικά σε "μακεδονική εθνότητα", αλλά σε αυτονόμηση του μακεδονικού χώρου σαν γεωγραφική ενότητα που βρισκόταν υπό τον οθωμανικό ζυγό.
Αλήθεια υπάρχει έστω και ένας σοβαρός ιστορικός που μπορεί να υποστηρίξει ότι υπήρχε έστω ένας κάτοικος της Μακεδονίας που δεν είχε είτε βουλγαρική είτε ελληνική είτε σερβική εθνική συνείδηση? Όταν επί 30 και πλέον χρόνια οι τρεις αυτές εθνότητες κατασπαταλούσαν χρήματα σε σχολεία, φιλεκπαιδευτικούς συλλόγους, εκκλησίες, προξενεία, ένοπλα τμήματα, προπαγανδιστές-πράκτορες, οι ντόπιοι Μακεδόνες ενέμεναν σε μια φανταστική "εθνότητα", που δεν είχε καταγραφεί ποτέ και πουθενά? που δεν είχε ποτέ κρατική έκφραση και υπόσταση?
Ανέφερε ο κ. Χρυσόγελος και το "Μακεδονικό" αναγνωστικό που τύπωσε το Ελληνικό κράτος το 1925 ως τεκμήριο για την ύπαρξη μιας τέτοιας εθνότητας. Δεν μας είπε όμως ποιος το τύπωσε και με ποια σκοπιμότητα. Το τύπωσε ο δικτάτωρ θεόδωρος πάγκαλος, ώστε να βελτιώσει τις σχέσεις του με την ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, για να μείνει απερίσπαστος στις προετοιμασίες του για τον πόλεμο με την κεμαλική Τουρκία που προετοίμαζε. (Να υπενθυμίσουμε ότι η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ στην διάρκεια του μεσοπολέμου ακολούθησε αναθεωρητική πολιτική, πιέζοντας την Ελλάδα να αναγνωρίσει ως "μακεδονική" μειονότητα τους Σλαβόφωνους της περιοχής, ενώ στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο κατέλαβε την Ανατολική μακεδονία ως σύμμαχος του Χίτλερ.) Αλήθεια ο κ. Χρυσόγελος εγκρίνει ως σωστή, την ενέργεια ενός δικτάτορα ποου έγινε με γνώμωνα την επεκτατική πολιτική εις βάρος ενός άλλου "αδερφού" λαού?
θα κλείσω με ένα τελευταίο σημείο της χρυσογέλοιας επιχειρηματολογίας Μας ανέφερε ότι ο κ. Τρεμόπουλος έλαβε μέρος σε ένα συνέδριο ιστορικών που δεν έχει σχέση με την πολιτική επικαιρότητα Άρα είμαι αφελής που καταλαβαίνω ότι οι εθνικιστές του Γκρούεφσκι ακριβώς εκεί στηρίζονται για την αλυτρωτική πολιτική τους εις βάρος του υφιστάμενου εδαφικού στάτους κβό? Ισχύει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που υποστήριξε στην τηλεμαχία ο κ. Χρυσόγελος για να βγει από την δυσχερή του θέση. Η συζήτηση περί Ιστορίας είναι μια βαθιά πολιτική διαδικασία που επηρεάζει την παρούσα πολιτική κατάσταση και διαμορφώνει πολιτικές καταστάσεις και συνειδήσεις.
Απλά αναρωτιέμαι ποιος εχέφρων Έλληνας είναι δυνατόν να στηρίζει ένα οικολογικό κόμμα που υιοθετεί πλήρως την φρασεολογία των εθνικιστών αναθεωρητών των Σκοπίων. Είναι δείγμα πολιτικής σχιζοφρένειας να καταδικάζεις απερίφραστα τους φανατικούς "Έλληνες εθνικιστές" και να υποστηρίζεις με σθένος και τόλμη τους Σκοπιανούς ομολόγους τους.
(istorikathemata.blogspot.com)