Η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα μια πόλη που μου προκαλούσε αντιφατικά συναισθήματα . Από την μια μου άρεσε σαν μέρος , από την άλλη με εκνεύριζε η νοοτροπία των κατοίκων της ή μάλλον των περισσότερων από αυτών.
Είμαι ένας από τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που ζουν στην Αθήνα χωρίς να έλκουν την καταγωγή τους από την Αττική . Το ξεκαθαρίζω για να μην σπεύσετε να με...
Είμαι ένας από τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που ζουν στην Αθήνα χωρίς να έλκουν την καταγωγή τους από την Αττική . Το ξεκαθαρίζω για να μην σπεύσετε να με...
κατηγορήσετε ως υπέρμαχο αυτού που ονομάστηκε ισοπεδωτικά "κράτος των Αθηνών".
Το κράτος των Αθηνών είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα . Η αλήθεια είναι ότι η πρωτεύουσα της Ελλάδας είναι πολλά χρόνια πιο μπροστά από τις υπόλοιπες πόλεις , ιδιαίτερα μετά τις τεράστιες επενδύσεις που έγιναν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.
Μπορώ λοιπόν να καταλάβω την αγωνία πολλών κατοίκων της Θεσσαλονίκης για την έλλειψη επενδύσεων στην περιφέρεια . Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι το αν μάχονται το "κράτος των Αθηνών" με στόχο την πιο δίκαιη κατανομή των πόρων στην υπόλοιπη Ελλάδα ή με στόχο την αντικατάσταση του από το "κράτος της Θεσσαλονίκης". Αρχίζω βάσιμα να πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο σκέλος του συλλογισμού μου...
Δεν ξέρω ποιοι βάζουν τους Θεσσαλονικιούς σε αυτή τη διαδικασία αλλά πρέπει κάποια στιγμή να απολογηθούν . Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια υποφέρει από...
...ένα πολύ μεγάλο λάθος στο οποίο τους παρέσυρε το κόμπλεξ που κάποιοι τους καλλιεργούν έναντι της Αθήνας.
Η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν ένα παράλογο αίτημα το οποίο το "κράτος των Αθηνών" έσπευσε να ικανοποιήσει για να αποφύγει τα σχόλια . Αν τα έργα κάποτε ολοκληρωθούν , η Θεσσαλονίκη θα είναι μια από τις μικρότερες πόλεις στον κόσμο που θα διαθέτει μετρό . Μέχρι τότε , το κέντρο της πόλης θα υποφέρει από το κυκλοφοριακό έμφραγμα που προκαλούν τα εργοτάξια που έχουν στηθεί για την ολοκλήρωση του έργου το οποίοι θυμίζει έντονα το περίφημο γεφύρι της Άρτας . Θα ήταν ευχής έργον αν το μετρό λειτουργούσε σε 3 χρόνια αλλά κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο με σιγουριά.
Κανείς βέβαια δεν αμφιβάλει ότι η ολοκλήρωση του έργου θα βοηθήσει σημαντικά τη Θεσσαλονίκη . Αλλά το ερώτημα είναι εύλογο . Άξιζε τον κόπο τόση ταλαιπωρία ; Ποιοι κορόιδεψαν τον λαό της Θεσσαλονίκης με την τρομακτική καθυστέρηση του έργου που έχει δημοπρατηθεί από το 1998 ;
Η Θεσσαλονίκη όμως είναι σε μεγάλο βαθμό άξια της μοίρας της . Εδώ και 11 χρόνια στο τιμόνι της πόλης βρίσκεται ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος και τα τελευταία 8 χρόνια το δίδυμο συμπληρώνεται από τον νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη . Που χρόνος για έργα και πρόοδο ; Ο Αυτιάς περιμένει κάθε πρωί...
Προχθές , περπατούσα στην Αριστοτέλους και έψαχνα να βρω έναν μπλε κάδο να πετάξω ένα φυλλάδιο που μου μοίρασαν . Ξεκίνησα από το άγαλμα του Βενιζέλου κι έφτασα στη προκυμαία . Το φυλλάδιο δεν βρήκε ποτέ τον κάδο ανακύκλωσης που έψαχνε . Αναρωτιόμουν τι θα γινόταν αν ο πρωθυπουργός Γκρουέφσκι των Σκοπίων ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα πράσινης ανάπτυξης για το κράτος του....
Θα γέμιζε η Θεσσαλονίκη με μπλε κάδους ανακύκλωσης ; Ναι ή Όχι ; Νομίζω πώς ναι...
Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει κάποια στιγμή να λυτρωθεί από όλη αυτή τη συζήτηση . Σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπάρχει ο όρος "συμπρωτεύουσα" . Η Θεσσαλονίκη μπορεί αν θέλει να συγκρίνεται με την Πάτρα και να βγαίνει νικήτρια . Είναι 3-4 φορές μεγαλύτερη από την ιστορική πόλη της Αχαΐας . Με την Αθήνα δεν μπορεί να συγκριθεί γιατί είναι 4-5 φορές μικρότερη .
Και γιατί να συγκριθεί ; Δεν νομίζω ότι η Αθήνα αποτελεί και το πλέον πετυχημένο πρότυπο πόλης προς αντιγραφή.
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα σοκ . Ένα ευεργετικό σοκ . Όπου κι αν γυρίσεις το κεφάλι σου θα βρεις κάτι που σχετίζεται με τον Αλέξανδρο , τον Αριστοτέλη και την Μακεδονία!
Δεν χρειάζονται όλα αυτά . Δεν προσθέτουν κάτι περισσότερο στην ελληνικότητα της Θεσσαλονίκης . Δεν προσθέτουν κάτι στην ανάπτυξη της . Το μόνο που κάνουν είναι να κρατούν καθηλωμένους τους κατοίκους της σε εθνικιστικές αντιλήψεις .
Μια ισχυρή Θεσσαλονίκη συμβάλει σε μια ισχυρή Ελλάδα . Μια κομπλεξική Θεσσαλονίκη γίνεται έρμαιο στις διαθέσεις των διαφόρων "Μακεδονομάχων"...
Αρθρο της http://www.parapolitiki.com/2009/10/blog-post_2102.html
Παραπολιτικός
Το κράτος των Αθηνών είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα . Η αλήθεια είναι ότι η πρωτεύουσα της Ελλάδας είναι πολλά χρόνια πιο μπροστά από τις υπόλοιπες πόλεις , ιδιαίτερα μετά τις τεράστιες επενδύσεις που έγιναν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.
Μπορώ λοιπόν να καταλάβω την αγωνία πολλών κατοίκων της Θεσσαλονίκης για την έλλειψη επενδύσεων στην περιφέρεια . Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι το αν μάχονται το "κράτος των Αθηνών" με στόχο την πιο δίκαιη κατανομή των πόρων στην υπόλοιπη Ελλάδα ή με στόχο την αντικατάσταση του από το "κράτος της Θεσσαλονίκης". Αρχίζω βάσιμα να πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο σκέλος του συλλογισμού μου...
Δεν ξέρω ποιοι βάζουν τους Θεσσαλονικιούς σε αυτή τη διαδικασία αλλά πρέπει κάποια στιγμή να απολογηθούν . Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια υποφέρει από...
...ένα πολύ μεγάλο λάθος στο οποίο τους παρέσυρε το κόμπλεξ που κάποιοι τους καλλιεργούν έναντι της Αθήνας.
Η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν ένα παράλογο αίτημα το οποίο το "κράτος των Αθηνών" έσπευσε να ικανοποιήσει για να αποφύγει τα σχόλια . Αν τα έργα κάποτε ολοκληρωθούν , η Θεσσαλονίκη θα είναι μια από τις μικρότερες πόλεις στον κόσμο που θα διαθέτει μετρό . Μέχρι τότε , το κέντρο της πόλης θα υποφέρει από το κυκλοφοριακό έμφραγμα που προκαλούν τα εργοτάξια που έχουν στηθεί για την ολοκλήρωση του έργου το οποίοι θυμίζει έντονα το περίφημο γεφύρι της Άρτας . Θα ήταν ευχής έργον αν το μετρό λειτουργούσε σε 3 χρόνια αλλά κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο με σιγουριά.
Κανείς βέβαια δεν αμφιβάλει ότι η ολοκλήρωση του έργου θα βοηθήσει σημαντικά τη Θεσσαλονίκη . Αλλά το ερώτημα είναι εύλογο . Άξιζε τον κόπο τόση ταλαιπωρία ; Ποιοι κορόιδεψαν τον λαό της Θεσσαλονίκης με την τρομακτική καθυστέρηση του έργου που έχει δημοπρατηθεί από το 1998 ;
Η Θεσσαλονίκη όμως είναι σε μεγάλο βαθμό άξια της μοίρας της . Εδώ και 11 χρόνια στο τιμόνι της πόλης βρίσκεται ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος και τα τελευταία 8 χρόνια το δίδυμο συμπληρώνεται από τον νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη . Που χρόνος για έργα και πρόοδο ; Ο Αυτιάς περιμένει κάθε πρωί...
Προχθές , περπατούσα στην Αριστοτέλους και έψαχνα να βρω έναν μπλε κάδο να πετάξω ένα φυλλάδιο που μου μοίρασαν . Ξεκίνησα από το άγαλμα του Βενιζέλου κι έφτασα στη προκυμαία . Το φυλλάδιο δεν βρήκε ποτέ τον κάδο ανακύκλωσης που έψαχνε . Αναρωτιόμουν τι θα γινόταν αν ο πρωθυπουργός Γκρουέφσκι των Σκοπίων ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα πράσινης ανάπτυξης για το κράτος του....
Θα γέμιζε η Θεσσαλονίκη με μπλε κάδους ανακύκλωσης ; Ναι ή Όχι ; Νομίζω πώς ναι...
Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει κάποια στιγμή να λυτρωθεί από όλη αυτή τη συζήτηση . Σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπάρχει ο όρος "συμπρωτεύουσα" . Η Θεσσαλονίκη μπορεί αν θέλει να συγκρίνεται με την Πάτρα και να βγαίνει νικήτρια . Είναι 3-4 φορές μεγαλύτερη από την ιστορική πόλη της Αχαΐας . Με την Αθήνα δεν μπορεί να συγκριθεί γιατί είναι 4-5 φορές μικρότερη .
Και γιατί να συγκριθεί ; Δεν νομίζω ότι η Αθήνα αποτελεί και το πλέον πετυχημένο πρότυπο πόλης προς αντιγραφή.
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα σοκ . Ένα ευεργετικό σοκ . Όπου κι αν γυρίσεις το κεφάλι σου θα βρεις κάτι που σχετίζεται με τον Αλέξανδρο , τον Αριστοτέλη και την Μακεδονία!
Δεν χρειάζονται όλα αυτά . Δεν προσθέτουν κάτι περισσότερο στην ελληνικότητα της Θεσσαλονίκης . Δεν προσθέτουν κάτι στην ανάπτυξη της . Το μόνο που κάνουν είναι να κρατούν καθηλωμένους τους κατοίκους της σε εθνικιστικές αντιλήψεις .
Μια ισχυρή Θεσσαλονίκη συμβάλει σε μια ισχυρή Ελλάδα . Μια κομπλεξική Θεσσαλονίκη γίνεται έρμαιο στις διαθέσεις των διαφόρων "Μακεδονομάχων"...
Αρθρο της http://www.parapolitiki.com/2009/10/blog-post_2102.html
Παραπολιτικός