Η -κυβερνητική- βουλευτής ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης, Χρύσα Αράπογλου, δεν μασάει τα λόγια της. Ούτε ξεχνάει τις υποσχέσεις της. Την βλέπαμε κοντά στους απολυμένους-ανέργους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων της Θεσσαλονίκης, προεκλογικά και τώρα, τηρώντας τις υποσχέσεις τους στους πικραμένους αυτούς ανθρώπους, υπέβαλλε ερώτηση προς τους αρμόδιους βουλευτές.
Η "ζημία" αφορά τη Νέα Δημοκρατία, αλλά τα "κάστανα" θα κληθεί να τα βγάλει το ΠΑΣΟΚ, απ' τη φωτιά.
Δεν είναι λοιπόν τυχαία η αγάπη και εκτίμηση των Σαλονικιών, άσχετα από την κομματική τους τοποθέτηση, προς το πρόσωπο της Χρύσας.
Μερικά πράγματα κερδίζονται με το σπαθί !
Δεν χαρίζονται !
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Θέμα : «Υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν προς τους απολυμένους – ανέργους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων του εργοστασίου Θεσσαλονίκης»
Παρά τους μακροχρόνιους αγώνες των εργαζομένων και τις υποσχέσεις των αρμοδίων Υπουργών, το εργοστάσιο της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στην Θεσσαλονίκη έκλεισε πριν από δυόμισι περίπου χρόνια, αφήνοντας πίσω του 350 ανέργους. Για την «ανακούφισή» τους, ψηφίστηκαν σχετικές διατάξεις στο Ν. 3526/2007 βασιζόμενες στην τριμερή συμφωνία – πρωτόκολλο συμφιλίωσης της 5ης Σεπτεμβρίου 2006 που μεταξύ άλλων προέβλεπαν την καταβολή ειδικού βοηθήματος στους απολυμένους.
Τόσο στο Ν. 3526/2007 (συγκεκριμένα, στο άρθρο 23 παρ. 8) όσο και στην τριμερή συμφωνία αναφέρεται η κλιμακωτή καταβολή του βοηθήματος ανάλογα με το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούται ο κάθε εργαζόμενος. Το Πρωτόκολλο Συμφιλίωσης μάλιστα περιέχει χαρακτηριστικό παράδειγμα υπολογισμού του βοηθήματος, αναφέροντας επί λέξει ότι «…εάν το καταβλητέο ποσό είναι π.χ. 35.000 ευρώ, οι πρώτες 15.000 ευρώ θα έχουν προσαύξηση 100%, οι επόμενες 5.000 ευρώ προσαύξηση 80% και οι τελευταίες 10.000 προσαύξηση 70%...». Ο συγκεκριμένος απολυμένος δηλαδή θα δικαιούνταν ειδικό βοήθημα ύψους 15.000 + 4.000 + 7.000 = 26.000 ευρώ.
Στην ΚΥΑ 30460/06-08-2007 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1482/2007/τ.Β΄, αναγράφεται ένας διαφορετικός τρόπος υπολογισμού του βοηθήματος που ανατρέπει τα συμφωνηθέντα και συγκαλυμμένα μειώνει το ποσό του βοηθήματος, αδικώντας περισσότερο τους απολυμένους που δικαιούνται μεγαλύτερης αποζημίωσης λόγω πολυετούς υπηρεσίας. Χρησιμοποιώντας το προηγούμενο παράδειγμα για καταβλητέο ποσό 35.000 ευρώ, αναφέρει ότι «…Για ποσό νόμιμης αποζημίωσης από 30.001 έως 40.000 ευρώ (το βοήθημα) ισούται με 60% της νόμιμης αποζημίωσης...» Δηλαδή 35.000 Χ 60% = 21.000 ευρώ. Δηλαδή 5.000 ευρώ λιγότερα για τον απολυμένο!!! Προς επίρρωση μάλιστα της ΚΥΑ, εκδόθηκε από το Υπουργείο Απασχόλησης Εγκύκλιος προς τα καταστήματα του ΟΑΕΔ (αρ. πρωτ. Β121129/30-5-2008) που επιβεβαιώνει τον τρόπο υπολογισμού του μειωμένου βοηθήματος.
Χρησιμοποιώντας, προφανώς, τον έκνομο και αντίθετο με τα συμφωνηθέντα τρόπο υπολογισμού, στην ίδια ΚΥΑ αναγράφεται λανθασμένο συνολικό ποσό για την καταβολή του βοηθήματος και συγκεκριμένα 4.200.000 ευρώ.
Βεβαίως, ακόμη και αυτό το μειωμένο ποσό του ειδικού βοηθήματος δεν έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα στους δικαιούχους (!!!) παρότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διέθεσε για αυτό το σκοπό ποσά προς το (τότε) Υπουργείο Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας, τόσο από τον προϋπολογισμό του οικ. Έτους 2008 (με το 2/421943/10-6-2008 έγγραφό του), όσο και από τον προϋπολογισμό του 2009 (με το 2/25844/8-4-2009 έγγραφό του).
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι ο Συνήγορος του Πολίτη - στον οποίο απευθύνθηκαν οι απολυμένοι, στην 14908/2008 απόφασή του αναφέρει ότι «… η μη καταβολή του βοηθήματος αποτελεί παράληψη οφειλόμενης νομίμου ενέργειας (…) είναι παράνομη και επιπλέον δημιουργεί προϋποθέσεις συνδρομής αστικής ευθύνης του Δημοσίου…»
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Γιατί παραλήφθηκε από την ΚΥΑ 30460/06-08-2007 ο κλιμακωτός υπολογισμός του ειδικού βοηθήματος που επρόκειτο να δοθεί στους απολυμένους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, κατά παράβαση του Νόμου και των συμπεφωνημένων με τους (τότε) εργαζόμενους;
2. Υπάρχει η βούληση για την άρση της αδικίας και τον υπολογισμό του ειδικού βοηθήματος σύμφωνα με όσα ο Ν.3526/2007 και η τριμερής συμφωνία προβλέπουν;
3. Γιατί δεν καταβλήθηκε στους δικαιούχους έστω και το μειωμένο ποσό του ειδικού βοηθήματος όπως όριζε η προαναφερόμενη ΚΥΑ και η σχετική εγκύκλιος του πρώην Υπουργείου Απασχόλησης;
4. Τα ποσά που προορίζονταν για βοηθήματα και αποζημιώσεις απολυμένων και αναφέρονται στα προαναφερθέντα έγγραφα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καταβλήθηκαν τελικά στο Υπουργείο Απασχόλησης; Αν ναι, με ποιο τρόπο και σε ποιους δόθηκαν, καθώς στους απολυμένους της ΒΦΛ Θεσσαλονίκης δεν δόθηκε ούτε ευρώ από το συμφωνηθέν βοήθημα;
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 12-11-2009
Χρύσα Αράπογλου
Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Θέμα : «Υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν προς τους απολυμένους – ανέργους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων του εργοστασίου Θεσσαλονίκης»
Παρά τους μακροχρόνιους αγώνες των εργαζομένων και τις υποσχέσεις των αρμοδίων Υπουργών, το εργοστάσιο της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στην Θεσσαλονίκη έκλεισε πριν από δυόμισι περίπου χρόνια, αφήνοντας πίσω του 350 ανέργους. Για την «ανακούφισή» τους, ψηφίστηκαν σχετικές διατάξεις στο Ν. 3526/2007 βασιζόμενες στην τριμερή συμφωνία – πρωτόκολλο συμφιλίωσης της 5ης Σεπτεμβρίου 2006 που μεταξύ άλλων προέβλεπαν την καταβολή ειδικού βοηθήματος στους απολυμένους.
Τόσο στο Ν. 3526/2007 (συγκεκριμένα, στο άρθρο 23 παρ. 8) όσο και στην τριμερή συμφωνία αναφέρεται η κλιμακωτή καταβολή του βοηθήματος ανάλογα με το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούται ο κάθε εργαζόμενος. Το Πρωτόκολλο Συμφιλίωσης μάλιστα περιέχει χαρακτηριστικό παράδειγμα υπολογισμού του βοηθήματος, αναφέροντας επί λέξει ότι «…εάν το καταβλητέο ποσό είναι π.χ. 35.000 ευρώ, οι πρώτες 15.000 ευρώ θα έχουν προσαύξηση 100%, οι επόμενες 5.000 ευρώ προσαύξηση 80% και οι τελευταίες 10.000 προσαύξηση 70%...». Ο συγκεκριμένος απολυμένος δηλαδή θα δικαιούνταν ειδικό βοήθημα ύψους 15.000 + 4.000 + 7.000 = 26.000 ευρώ.
Στην ΚΥΑ 30460/06-08-2007 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1482/2007/τ.Β΄, αναγράφεται ένας διαφορετικός τρόπος υπολογισμού του βοηθήματος που ανατρέπει τα συμφωνηθέντα και συγκαλυμμένα μειώνει το ποσό του βοηθήματος, αδικώντας περισσότερο τους απολυμένους που δικαιούνται μεγαλύτερης αποζημίωσης λόγω πολυετούς υπηρεσίας. Χρησιμοποιώντας το προηγούμενο παράδειγμα για καταβλητέο ποσό 35.000 ευρώ, αναφέρει ότι «…Για ποσό νόμιμης αποζημίωσης από 30.001 έως 40.000 ευρώ (το βοήθημα) ισούται με 60% της νόμιμης αποζημίωσης...» Δηλαδή 35.000 Χ 60% = 21.000 ευρώ. Δηλαδή 5.000 ευρώ λιγότερα για τον απολυμένο!!! Προς επίρρωση μάλιστα της ΚΥΑ, εκδόθηκε από το Υπουργείο Απασχόλησης Εγκύκλιος προς τα καταστήματα του ΟΑΕΔ (αρ. πρωτ. Β121129/30-5-2008) που επιβεβαιώνει τον τρόπο υπολογισμού του μειωμένου βοηθήματος.
Χρησιμοποιώντας, προφανώς, τον έκνομο και αντίθετο με τα συμφωνηθέντα τρόπο υπολογισμού, στην ίδια ΚΥΑ αναγράφεται λανθασμένο συνολικό ποσό για την καταβολή του βοηθήματος και συγκεκριμένα 4.200.000 ευρώ.
Βεβαίως, ακόμη και αυτό το μειωμένο ποσό του ειδικού βοηθήματος δεν έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα στους δικαιούχους (!!!) παρότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διέθεσε για αυτό το σκοπό ποσά προς το (τότε) Υπουργείο Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας, τόσο από τον προϋπολογισμό του οικ. Έτους 2008 (με το 2/421943/10-6-2008 έγγραφό του), όσο και από τον προϋπολογισμό του 2009 (με το 2/25844/8-4-2009 έγγραφό του).
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι ο Συνήγορος του Πολίτη - στον οποίο απευθύνθηκαν οι απολυμένοι, στην 14908/2008 απόφασή του αναφέρει ότι «… η μη καταβολή του βοηθήματος αποτελεί παράληψη οφειλόμενης νομίμου ενέργειας (…) είναι παράνομη και επιπλέον δημιουργεί προϋποθέσεις συνδρομής αστικής ευθύνης του Δημοσίου…»
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Γιατί παραλήφθηκε από την ΚΥΑ 30460/06-08-2007 ο κλιμακωτός υπολογισμός του ειδικού βοηθήματος που επρόκειτο να δοθεί στους απολυμένους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, κατά παράβαση του Νόμου και των συμπεφωνημένων με τους (τότε) εργαζόμενους;
2. Υπάρχει η βούληση για την άρση της αδικίας και τον υπολογισμό του ειδικού βοηθήματος σύμφωνα με όσα ο Ν.3526/2007 και η τριμερής συμφωνία προβλέπουν;
3. Γιατί δεν καταβλήθηκε στους δικαιούχους έστω και το μειωμένο ποσό του ειδικού βοηθήματος όπως όριζε η προαναφερόμενη ΚΥΑ και η σχετική εγκύκλιος του πρώην Υπουργείου Απασχόλησης;
4. Τα ποσά που προορίζονταν για βοηθήματα και αποζημιώσεις απολυμένων και αναφέρονται στα προαναφερθέντα έγγραφα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καταβλήθηκαν τελικά στο Υπουργείο Απασχόλησης; Αν ναι, με ποιο τρόπο και σε ποιους δόθηκαν, καθώς στους απολυμένους της ΒΦΛ Θεσσαλονίκης δεν δόθηκε ούτε ευρώ από το συμφωνηθέν βοήθημα;
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 12-11-2009
Χρύσα Αράπογλου
Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης